Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heh, minkäs lempinimen mulle keksit kun ajoin joskus 30km/h rajotuksella 110km/h?Täytyy kyllä sanoa että oot aika vastuuton pikku paskanamaa.
Heh, minkäs lempinimen mulle keksit kun ajoin joskus 30km/h rajotuksella 110km/h?
Asiallinen posti sulta, viestin asiapitoisuuskin hipoi forumin huippuluokkaa.
Sitä syytä en nyt ala tähän sinulle erittelemään, koska syy oli henkilökohtainen, kiire oli ja olin tuolloin lievästi sanottuna poissatolaltani.Jos teit sen koska olit viemässä ampumahaavan saanutta pikkutyttöä sairaalaan niin ainoastaan syvimmän kunnioitukseni. Jos taas teit sen koska halusit elvistellä kavereilles ja tuntea olevas kova jätkä niin varmaan samalla sanalla kuvailisin sinuakin. Ihmisiä kuolee vuosittain lukemattomia teiän kaltasten runkkareiden takia. Mee elvistelemään niiden omaisille.
Sitä syytä en nyt ala tähän sinulle erittelemään, koska syy oli henkilökohtainen, kiire oli ja olin tuolloin lievästi sanottuna poissatolaltani.
Haluatko vielä pikkasen kehua?
Vitun apina mä sillä mitään ylpeilly. Huomasin vain että kun olet tuollainen nuhteeton kansalainen niin sinulla on varaa haukkua toisia. Ajattelin että keksit minulle yhtä hyvän lempinimen.
Lopetetaan OT, ei johda kuitenkaan loppupeleissä mihinkään.
No tältä sivulta löytyy raportti, josta tuon quoten löysin. Taulukko 63 sivulla 44. Yksittäisistä syistä tuo on toiseksi yleisin (vuonna 2006) ja on osatekijänä 50%ssa k.o. vuonna tapahtuneista tutkijalautakunnan analysoimista onnettomuuksista.Alkuperäinen väite löytyy tilastona jostain, oli Tuulilasissa alkuvuonna ja luku oli jotain 3,7%...ei hajuakaan pitääkö paikkaansa, yritin sitä netistä kaivella mutta tuloksetta...
Sen mitä tuota tutkimusta nopeasti vilkaisin, niin moottoriteillä ei kuolonkolareita juurikaan tapahtunut. Luulisi että siellä lakoaisi porukkaa kuin sodassa, kun siellä ajetaan niin hirvittävän kovaa. Ja tuo lainaamasi kohta, jossa nopeuden todetaan olleen osallisena 50% onnettomuuksista, sisältää kuitenkin kohdan:Kun tieltä suistuminen on vuodesta riippuen joko yleisin tai toiseksi yleisin kuolonkolarityyppi, on tuohon 3%iin kyllä ylivoimaisen vaikeata uskoa. Harvemmin onnettomuuksilla on yhtä ainoaa syytä, mutta ylinopeuden vaikutusta osasyynä pitäisin kyllä 97% uskottavampana lukuna kuin 3%.
esim. ylinopeus, liian suuri nopeus olosuhteisiin, taitoon tai ajoneuvoon nähden
Vaikka olisit Räikkösta parempi ajotaidoiltasi etkä välitä omasta hengestäsi niin aiheutat niille "kädettömille kuskeille" lisääntyneen riskin kuolla liikenteessä jo ylität reilusti nopeusrajoituksen.
Vaikka olisit Räikkösta parempi ajotaidoiltasi etkä välitä omasta hengestäsi niin aiheutat niille "kädettömille kuskeille" lisääntyneen riskin kuolla liikenteessä jo ylität reilusti nopeusrajoituksen.
....Niillä rajoitusten vaihteluilla on yleensä joku syy...
Minusta nopeusrajotukset suomessa on sopivat.
Yhdyn. Sillon 80-luvulla sai ehkä pelätä, että auto kippaa katolleen, jos rattia kääntää 120:ssä. Mutta tosiaan, kaikki eivät osaa lukea liikennettä yhtä hyvin, tosin olen myös sitä mieltä, että öisin niitä ei paljoa siellä seassa ole.Tätä mä en kyllä ymmärrä. Musta autoteollisuus on vanhoja nopeusrajotuksia jo valovuosia edellä, eikä uusilla autoilla oo mitään ongelmaa päästellä moottoriteillä sitä 160km/h+. Siis minkä takia ei ainakin moottoriteillä voitaisi nostaa nopeusrajoituksia? Hyvänkuntonen tie, katuvalot ja kelin mukaan muuttuvat nopeusrajoitukset, niin yöaikaan ei tarttis moottoriteillä olla rajotuksia ollenkaan.
Yksi syy onnettomuuteen ei ole ylinopeus tuossa tapauksessa. Pihalle oltais menty joka tapauksessa, ehjässä vankkurissa pysyy kaikki osat mukana vauhdista riippumatta. Jos nopeutta on 120km/h kun fillari irtoaa, moottoritiellä ollaan turvallisesti rajoituksen mukaisessa nopeudessa, eikä tilanteessa käy kenellekkään mitään? Jos nopeutta on samaiset 120km/h ja tien rajoituksena 80km/h, onkin ylinopeutta 40km/h ja renkaan irrotessa viikatemies niittää satoa? Vai meniköhän sittenkään noin?Eli sun logiikalla jos autosta irtoaa rengas 185km/h vauhdissa ja seurauksena lähtee henki, ei yksi syy onnettomuuteen ole ylinopeus ellei renkaan irtoaminen johtunut nimenomaan ylinopeudesta?