Tärkeimmät lisäravinteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Joo-o, ei muuten pysäytä eikä myöskään hidasta. Mistäs noin olet lukenut? Itse ainakin olen kasvanut vaikka melkein puolitoista vuotta tullut käytettyä kreatiinia lähes päivittäin.

Njoo no kavereilta ketä käyttää niin oon kuullut. Mut siis jos ostan kaupast pussin tota hera80 nii mitä sen lisäks?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voiko palautusjuomassa malton korvata esimerkiksi banaaneilla? Ennen treeniä minusta olisi paljon mielekkäämpääi syödä se 1-2 banaania ja hiukan heraa kuin malto+hera sotkua. Muutenkin yritän saada kaiken tarvitsemani normaalista ruoasta enkä lisäravinteista. Aika vain ei riitä syömään niin älyttömiä määriä että saisi kaikki tarvittavat ravinteet ilman näitä :/

Voiko palautusjuomassa malton korvata esimerkiksi banaaneilla? Ennen treeniä minusta olisi paljon mielekkäämpääi syödä se 1-2 banaania ja hiukan heraa kuin malto+hera sotkua. Muutenkin yritän saada kaiken tarvitsemani normaalista ruoasta enkä lisäravinteista. Aika vain ei riitä syömään niin älyttömiä määriä että saisi kaikki tarvittavat ravinteet ilman näitä :/

Voi toki. Ajaa ihan saman asian.

Itse imasen joka aamu puuron yhteydessä 2kpl kalanmaksa tabuja + D-vitamiinin.

Salin jälkeen joskus vedän American Mass Blast + American kreatiin paukun naamaan.

...
No sitten on kalaöljyvalmisteet. Edelleen: vältä halvimpia! Rasvahappojen laaduissa tuskin on paljoakaan eroa, mutta EPAn ja DHAn pitoisuudet vaihtelevat huomattavasti eri tuotteiden välillä. Esim Vitaplexin kalaöljykapseleissa (joita itsekin olen erehtyny ostamaan) on 2 kapselia kohden vaivaiset 160mg EPAa. Tuolla määrällä ei tule paljon hullua hurskaammaksi. Itselläni on nyt käytössä rapakon takaa ostetut kalaöljykapselit, joissa on 400mg EPAa ja 200mg DHAta kapselia kohden. päivittäisannos 2-3 kapselia tekee EPAa 800-1200mg. Halpaakin oli: 480 kapselia n. 40e:)...

Jos nuista hintavertailua tekee niin eihän sitä pidä verrata, että kuinka paljon saat öljyä 2 kapselia kohden. Vaan, että kuinka monesta kapselista saat tarvittavan määrän öljyä ja sen perusteella lasketaan, että kuinka pitkäks aikaa purkki riittää ja sitten verrataan mikä on edullista ja mikä ei. Joten se halvin purkki voi olla myös ihan hyvä ja halvempi edelleen kuin se rapakon takaa tuotu. Hintoja en tiedä mut pointin varmaan jokainen tajus.

Ja hidas kun oon niin en kerinnyt enää edelliseen lisätä.

Kun tuossa lainaamassani postissahan puhuttiin laadusta, niin eihän tuo seikka nyt esim tuon Vitaplexin laatua heikennä, vaikka pitoisuudet yhdessä kapselissa on pienemmät. Hinta-laatusuhde siitä pitää laskea. Niinhän monissa hera-purkeissakin tulee omat mittakauhat mukana ja paketissa lukee "JOPA 50 ANNOSTA". Sitten paljastuukin seikka, että kauhaan mahtuu 15g jauhoa normaalin esim 30-40g annoksen sijasta, minkä verran itse tulee kerralla otettua.

Jos nuista hintavertailua tekee niin eihän sitä pidä verrata, että kuinka paljon saat öljyä 2 kapselia kohden. Vaan, että kuinka monesta kapselista saat tarvittavan määrän öljyä ja sen perusteella lasketaan, että kuinka pitkäks aikaa purkki riittää ja sitten verrataan mikä on edullista ja mikä ei. Joten se halvin purkki voi olla myös ihan hyvä ja halvempi edelleen kuin se rapakon takaa tuotu. Hintoja en tiedä mut pointin varmaan jokainen tajus.

Totta turiset! Vähän offtopicia, mutta laskeskelin tässä huvikseni nuita hinta-laatu -suhteita vitaplexin kalaöljyjen ja rapakon takaa ostettujen öljyjen välillä. Kuvitteellinen päiväannos Vitaplexia(800mg EPAa) maksaa 0,42e, ja päiväannos amerikan EPAa 0,17e eli Vitaplex on 2.5 kertaa kalliimpaa hinta-laatu -suhteeltaan. Siinä missä yksi vitaplex purkki riittää 800mg päiväannoksella 14 päiväksi, amerikan purkki riittää 120 päiväksi. Melkosia erojahan nuissa on! Ja Vitaplexin kapseleita täytyisi syödä päivässä 10 jotta 800mg epaa tulis täyteen. Kyllä siinä vaiheesa loppuis allekirjoittaneelta jo mielenkiinto:rolleyes:

Jees sittenhän se on ollut hyvä ostos. Itse tulee vaan mittailtua pullosta veden sekaan ja ääntä kohti.

Ja ettei ihan offtopiciksi mene niin omasta mielestän lisäravinteista tärkeimmät tai ainakin mitä ite tulee käytettyä ovat:
- hera
- malto
- crp
- leusiini
- glutamiini
- beta-alaniini
- fisuöljy

Mitään sen kummempia perusteluita en noihin ny osaa sanoo muutaku että tuntuu itellä toimivan. Crp, leusiini, glutamiini ja beta-alaniini antaa mukavan potkun ennen reeniä. Lisäks leusiini ja glutamiini myös palkkarissa.

Ostin eilen Möllerin kalanmaksaöljyä. On kyllä aika kaameen makusta litkua. Ekan kerran kun maistoin niin mietin ettei ole edes niin paha.. mut sit pöllähti se raa'an kalan löyhkä nenään ja makuhermoihin :urjo:
Parina päivänä nyt siis ottanut sen teelusikallisen ja ostin samalla Rainbown multivitamiini poretabuja kun näytti olevan mielestäni niin halpoja (1.90e 20kpl pötkössä) Oli niin komea lista eri vitamiineja siinä purkin kyljessä että menin vipuun :lol2: Noh, ehkä siitä jotain hyötyä on kun en osaa syödä noita rehuja niin paljon kun pitäis..
Olisin ostanut niitä Möllerin kapseleita mutta hinta oli yli 14e ja eihän se purkillinen(100kpl) ois riittänyt pikaisen päättelyn tuloksena niin pitkälle kun toi litku. (250ml)

Ps. Huomenna vihdoin koko alkuvuoden sairastelun jälkeen salille treenaa G6:sta! :puntti:

Mitähän tuo pitää sisällään? en oo ite ainakaa ennen kuullut.

Edit: Kävin ite kattomassa :D:D:D http://www.nutrex.com/lipo6.html kattokaas tuo linkki.. Ei vittu mitä hommaa. Toi yks läski naapuri sai colemanin lihat 90päivässä.

paras diettii liityvät yhdistelmä niin cofeiini tapui 4-5x ja chili kapseleita samaa aikaa nii niitten yhdistelmällä on saatu melkee 1000kalorii lisää kulutusta . ja oma lisäys vielä siihe mukaa green tea taplettei ..

-Beta Aline
-L glutamiini
-Palkkari
-Kreatiini
-Multivita
-Kalaöljy

Omani:

- Palautusjuomana: Fast recovery-feed ( ihan ok ja sisältää kaiken tarpeellisen,kait )
- Bcaa kapseleita ennen ja jälkeen treenin
- Gh-Stack ennen reeniä ( L-Arginiini siis )
- ZMA ( ennen nukkumaan menoa 2kapselia, jos se uni paranis tästä )
- Disperin 50mg 1kpl ( lisäravinne tämä ei kyllä ole mut silti )

--> Loput sitten ruuasta siitä tärkeimmästä :)

Jos ei ihan tyhjään mahaan esim. aamulla treenejä vedä, niin BCAA on melko hifistelytuote. Hyvä lisäproteiinivalmiste(esim star nutrition whey80) sisältää hyvin BCAA.ta. Tuohan on siis vain lähinnä todella hyvin imeytyvää proteiinia. Eli jos normaalisti syö eikä treenaa paastottuna, niin ei välttämätön tuote.

Eipä se BCAA välttämätön olekkaan. Hyvä vitamiinimineraali-valmiste ja kalaöljy on varmaan oikeesti pitkässä juoksussa ne joista eniten hyötyy kokonaisvaltaisesti kulutettuun rahaan verrattuna.

Aivan, D-vitamiini ja omegat unohtu! :D Ja eipä tuosta BCAA:sta nyt niin hirveästi hyödy mutta en jättäis enää pois käytöstä hirveen mielellään, tulee jotain makuakin siihen treenin aikana juotavaan nesteeseen ja itse oon kyllä huomannu palautumisessa parantumista kun tota ottaa sen yhden mitallisen ennen treeniä herajuoman kanssa ja toisen treenin aikana vedellä :)

BCAA noussut myös omaksi suosikikseni. Treenin aikana tulee juotua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom