Tärkeimmät lisäravinteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
Jos ei ihan tyhjään mahaan esim. aamulla treenejä vedä, niin BCAA on melko hifistelytuote. Hyvä lisäproteiinivalmiste(esim star nutrition whey80) sisältää hyvin BCAA.ta. Tuohan on siis vain lähinnä todella hyvin imeytyvää proteiinia. Eli jos normaalisti syö eikä treenaa paastottuna, niin ei välttämätön tuote.

Noniinnojjaa... Monihan tota nykyään juo treenin aikana. Mm podcast 07 hyvät perustelut BCAA käytölle.

Tässä omat mitä käytän ja oon todenny hyviks

Kreatiini
Gaineri/massajuoma/palkkari
BCAA
Argiini
Beta-alaniini
Buusteri

Nää toimii ja huomaat eron ite. Sitten nää mistä en eroo huomaa, mut käytän silti

Omegat
Monivitsku
Sinkki
Mangesium
D vitsku
Glutamiini

Noista turhin on gluta, mutta syyän ku muutki syö :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhen monivitamiininapin otan aamuisin. Jotai kalaöljykapseleita vedin kans mut ne loppu viikko sitten. BCAA kapseleita tulee kans vedettyä kun kaverilta sai purkin ilmaisesksi, minkään näköistä hyötyä en ole havainnut.

Aikojen saatossa on tullut kokeiltua lisäprodea, buustereita, arginiinia, glutamiinia, kreatiinia, palautusjuomaa jne mutta en ole oikeestaan koskaan huomannut mitään vaikutusta näistä. Mikä tahansa protsku on tietysti hyvä jossei sitä muuten saa ruoasta tarpeeksi mutta mä tykkään syödä :) palautusjuomakin varmasti ihan hyödyllinen jos ei muuten tule syötyä tunnin parin sisään treenistä.

-Kreatiini
-Beta alaniini
-Hera(jota en pidä lisäravinteenta mutta mainitaan nyt)
-Vahva monivitamiini ja d-vitsku jos jaksan ostaa lisää.
-Omega3:set tulee rypsäristä ja öljykapselit jäävät jatkossakin hyllyyn.

ainoa mitä mennyt säännöllisesti on vitamiiinit ja hera mutta nekin loppuneet jokin aika sitten.. Ehkä jokin hyvä aminohappojuoma/kreatiini saattais dietillä mennä vielä.. kalliita litkuja vrt. hyötyyn

Kalaöljyistä nyt sen verran pakko päteä että möllerit ja muut ovat suoraan sanottuna aika p***aa. Valmistustavoissa hyvin paljon eroja ja käytännössä kaikki kaupan kalaöljyt on tehty niin, että kun öljyä on tehty, niin kalat on kokonaisina heitetty puristimeen ja ja sitten keträtty taltteen... Voitte arvata mitä kaikkea paskaa tuossa on mukana (maksat ja muut on siis mukana, meret ei ole mitenkään hirveän puhtaita). Puhdas kalaöljy kapseli on aina väriltään punainen. Se on useimmiten merkki siitä, että kaikkea paskaa ei ole puristimeen tungettu. Hyviä kalaöljyjä on ainakin nu skinilla ja ilmeisesti myös joillain muilla. Itse syön tuttavani kautta nuskinin kapseleita ja voin suositella.

Kalaöljyistä nyt sen verran pakko päteä että möllerit ja muut ovat suoraan sanottuna aika p***aa. Valmistustavoissa hyvin paljon eroja ja käytännössä kaikki kaupan kalaöljyt on tehty niin, että kun öljyä on tehty, niin kalat on kokonaisina heitetty puristimeen ja ja sitten keträtty taltteen... Voitte arvata mitä kaikkea paskaa tuossa on mukana (maksat ja muut on siis mukana, meret ei ole mitenkään hirveän puhtaita). Puhdas kalaöljy kapseli on aina väriltään punainen. Se on useimmiten merkki siitä, että kaikkea paskaa ei ole puristimeen tungettu. Hyviä kalaöljyjä on ainakin nu skinilla ja ilmeisesti myös joillain muilla. Itse syön tuttavani kautta nuskinin kapseleita ja voin suositella.
Varmaan kauheesti tulee negatiivisia vaikutuksia kun saat tyyliin gramman miljoonasosan päivässä jotain kalan sisäelimiä. Ei ne muutenkaan ole mitään myrkkyjä itsessään.

Mä olen alkanut tajuta, että suurin osa noista on ihan turhia. En mä kyllä koskaan oo paljoa mitään käyttänytkään. Nykyään käytössä on vain palkkari (heraa tai jotain massgainer-sokerijauhoa sekä kevytmaitoa), kalanmaksaöljy ja monivitamiini. Joskus tosi harvoin juon suunnilleen maun vuoksi tota BCAA:ta, ku sitä nyt vaan sattuu olemaan purkillinen. C-vitamiiniakaan erikseen en ota nykyään ku todella harvoin.

D-vitamiini
Heraisolaatti
Kalanmaksaöljy (todella kätevä a-vitamiinin lähde jos ei sisäelimet maistu, itse duunailen sisäelimistä (maksasta) lähinnä koiralle herkkuja)
Sinkki
Magnesium(sitraatti)
Glutamiini

Tuossapa ne olennaisimmat, tolla pääsee varmaan alkuun aika hyvin, voihan noita lisäravinteita wänkkäillä aina omien mieltymystensä mukaisesti.

Vaikka mitä höpöhöpölisäravinteita ja vähemmän höpöhöpölisäravinteita on tullu kokeiltua ja kokeilen edelleen iherbin välityksellä näin harrastuspohjalta (heh). Tästä vähän perus hera + kreatiini-linjaa poikkeavalta lisäravinneosastolta hyödyllisin on ollu varmaan cordyceps-jauhe josta oli ihan selkeä boosti hapenottokykyyn, harmi vaan että taitaa nykyään olla lääkeainelistalla, noi Four Sigma Foodsin instant-jauheet on aika kalliita kun vertaa iherbin cordyceps-tuotteisiin.

Voiko bcaa:ta (fast workout intraa) käyttää lepopäivinä?

Todella kovaa treenaavat yleensä käyttävät aminohappoja joka päivä, mutta toi Fast:in Intra ei oo kyllä ihan siihe tarkotuksee. Osta mielummin joku EAA-tuote, koska se on paljon oleellisempi palautumisen kannalta.

Mun mielipide:

Palautumisjuoma (Hiilaria n. 35-40 g, protskua 40 g)
Proteiinilisät
Hiilari comlex
Kreatiini
Glutamiini
Bcaa ja Eaa- valmisteet
Pwo (syksy ja talvi)
Monivitamiini
C- ja D-vitamiini
Kalanmaksaöljy tabut
Magnesium (sitraatti)

Todella kovaa treenaavat yleensä käyttävät aminohappoja joka päivä, mutta toi Fast:in Intra ei oo kyllä ihan siihe tarkotuksee. Osta mielummin joku EAA-tuote, koska se on paljon oleellisempi palautumisen kannalta.

Kerrohan toki, kuka kovaa treenaava, ei sponssiurheilija kiskoo eaa:ta välipäivinä ja miksi se on oleellista, jos verrataan esimerkiksi heraan tai "oikeasta" ruoasta saataviin täydellisen aminohappoprofiinin omaaviin proteiineihin?

Oliko tossa kaikki olemassa olevat lisäravinteet?

Toi oli kärjistettynä kaikki. Eli palautumisjuoma sisältää jo itsessään kreatiinin ja glutamiinin. Intrassa bcaa ja eaa, sekä hiilari complexi. Gainerissa Protskut ja hiilari complexi. Luetteloin ne vain aine kerrallaan :)

Kerrohan toki, kuka kovaa treenaava, ei sponssiurheilija kiskoo eaa:ta välipäivinä ja miksi se on oleellista, jos verrataan esimerkiksi heraan tai "oikeasta" ruoasta saataviin täydellisen aminohappoprofiinin omaaviin proteiineihin?

Mitä väliä onko sponsori urheilija vai ei? Sama tavoite varmaan aika monella... kehittyä. Ite oon huomannu että palautuminen on parempi kun nappaa eaa:ta joka aamu ennen aamupalaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom