Syvät vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Disabled
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Eli tänne aloittelijoiden puolelle tämä, vaikken ihan aloittelija olekaan. Sen verran basic- juttua varmaan muiden mielestä. Ehkä en sitten osaa käyttää searchia, mutta en löytänyt tästä aiheesta juuri mitään.

Eli vatsalihakset on ihan hyvässä kunnossa ja rasvaakaan liikaa, mutta alavatsa pömpöttää kiusaavasti, jos ei jännitä. Eikä sitä jaksa kokoajan vatsaa kesällä jännittää...

Joku mainitsi, että apu saattaisi löytyä "syvistä vatsalihaksista" - tai siis niiden treenaamisesta. Ei sitten kuitenkaan mitään kouriintuvia liikkeitä osannut mulle rautalangasta vääntää.

Voisko joku neuvoa pari mojovaa liikettä noille syville vatsalihaksille? Kannattaahan niitä treenata?

Kiitokset jo etukäteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä niitä kannattaa treenata, tukevat selkä rankaa paremmin kuin ulommat vatsalihakset.

Tuntuman syviin vatsalihaksiin saa makaamalla mahallaan ja vetämällä napaa kohti selkä rankaa. Sali liikkeitä en oikein osaa neuvoa, mutta niiden kyllä pitäisi jännittyä jokaisessa keskivartaloon kohdistuvassa liikkeessä eli siis melkein kaikissa liikkeissä...

Voi olla, että Willow koitti jo tätä selittääkin, mutta yks hyvä liike on ns. staattinen pito, eli mene lattialle päinmakuulle ja nosta itsesi varpaiden ja kyynärpäitten varaan. Tässä asennossa voi sitten koittaa pysyä niin pitkään kun vaan jaksaa :evil:

Myös tässä ketjussa on paljon vatsa-aiheista juttua.

willow sanoi:
niiden kyllä pitäisi jännittyä jokaisessa keskivartaloon kohdistuvassa liikkeessä

Jep, ja tuota pystyy vielä edesauttamaan sillä, että tietoisesti pitää tuon vatsan ns. sisäänvedettynä.

Tuo tulee minulla ainakin automaattisesti voimapyörässä mukaan kun siinä on se pitovaihe kun kädet ovat suorana.

Zone-sarja -42%
Minä kun painelin manuaaliseen terapiaan itkemään alaselkäni takia, niin siellä neuvottiin syvien vatsalihasten aktivoimiseksi;
Kuvitella puhaltavansa pilliin ja jättää vatsoihin se sama tunne joka pilliin puhaltamisen lopussa syntyy...
Minulla ainakin toimii hyvin. :)
Ja tuon tunteen kun pitää joka reeniliikkeessä niin on alaselkä pelastettu. :)
Suosittelen :D

Bloo sanoi:
Tuo tulee minulla ainakin automaattisesti voimapyörässä mukaan kun siinä on se pitovaihe kun kädet ovat suorana.

Totta. Mutta henkilöt joilla alavatsa on huonossa kunnossa tuppaavat käyttämään varsinkin voimapyörässä lantion lihaksia ... mikä johtaa pitemmän päälle jäykkään lantioon ja vielä heikompaan alavatsaan.

Voimapyörä on hyvä vehje, mutta vaativana ei ehkä se ensimmäinen.

Jos saat käsiisi esim. kirjastosta fitness-lehden 9/03 niin siinä oli asiallista juttua vartalon syvistä lihaksista ja niiden harjoittelusta (pilatesta apuna käyttäen)... Samaisessa lehdessä on ollut aiemmin juttuja ko. asiasta ainakin 1/02 lehdestä löytyy muutama perusliike (kuten aiemmin mainittu staattinen pito).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: Mutta kuinka treenaatta "sivuvatsalihaksia" ku mulla on sillälailla että vatsan keskellä jännittäessä näkyy vatsalihakset (tai siis kohouma, ei six-packkiä) mutta sivuilla ei oo mitään.

abine sanoi:
:offtopic: Mutta kuinka treenaatta "sivuvatsalihaksia" ku mulla on sillälailla että vatsan keskellä jännittäessä näkyy vatsalihakset (tai siis kohouma, ei six-packkiä) mutta sivuilla ei oo mitään.

Vatsalihakset eivät näkyvällä tasolla kovinkaan pitkälle kylkiin kiinnity. Vinoja vatsoja ja kylkiä treenaamalla saat jykevyyttää näihin osa-alueisiin. Yksinkertaisesti vaikkapa lattialla kyljelläänmakuulla lantiontaivutuksia tai käsipaino kädessä sivuttaissuunnassa edestakaisin heilumista.

Wildemar sanoi:
Vatsalihakset eivät näkyvällä tasolla kovinkaan pitkälle kylkiin kiinnity. Vinoja vatsoja ja kylkiä treenaamalla saat jykevyyttää näihin osa-alueisiin. Yksinkertaisesti vaikkapa lattialla kyljelläänmakuulla lantiontaivutuksia tai käsipaino kädessä sivuttaissuunnassa edestakaisin heilumista.

Entäs liike: istumaannousu sillälailla että vasemmankäden kyynerpää oikeanpolven viereen ja toisinpäin, joo tuli vähä sekavasti, mutta...

abine sanoi:

Njoo kyllähän tuokin ottaa kun vaan sahaa ihan perkeleen monta toistoa ja puristaa kunnolla liikkeen loppuvaiheessa. Noita tulee tehtyä joskus ihan viimeistelyks, mut tosiaan vaatii aika monta toistoa ennen kuin alkaa ottamaan

Mige sanoi:
Njoo kyllähän tuokin ottaa kun vaan sahaa ihan perkeleen monta toistoa ja puristaa kunnolla liikkeen loppuvaiheessa. Noita tulee tehtyä joskus ihan viimeistelyks, mut tosiaan vaatii aika monta toistoa ennen kuin alkaa ottamaan
No mitäs sä sitte suosittele, jos ei tuata vaikka tee?

Itse teen yleisesti näin.

1. Jalat 90 asteen kulmassa ja heti perään

2. Staattinen pito

Kyllä tuntuu hyvältä vatsoissa.

uusio sanoi:
Ootko kokeillu tota juttuu, toimiiko? Muitten kokemuksia kyseisestä?

Just tällä viikolla aloitin tuon esimerkkiohjelman. Turhan aikaista puhua tuloksista vielä...

Back
Ylös Bottom