Syvät vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Disabled
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Summerboy sanoi:
olisiko teillä ohjeita noiden syvien vatsojen tekoon esim. että kuinka monta toistoa ja sarjaa ja sit se että kuinka usein niitä tehdään??
No kuten tuossa jo mainittiin, niin 5-10 min/päivä.
Pyri pitämään vatsaa 20-30 sekuntia kerrallaan. Eli teet jonku 2-3 sarjaa aluks, ja lisäät niitä sitä myötä ku totut kunnes se about 5min tulee täyteen. Sit voi alkaa pidentämään sarjojen pituutta. Näillä lihaksilla on nimenomaan kyse kestävyydestä, ei maksimivoimasta (yllättäen).
Mulla toimii tässä vaiheessa jo sen verran hyvin, että pystyn jopa hengittämään samalla... :D
Yritä hengittää mahdollisimman pinnallisesti alussa, mutta pyri jatkuvasti normaaliin hengittämiseen vaikka vatsa on sisällä. Pidä vaikka toista kämmentä ylävatsan päällä (se on ensimmäinen joka valahtaa alas kun hengittää samalla).

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
vedin äsken ton setin ekaa kertaa ja voin sanoa että sattuu vatsoihin! Tosta tulee nyt osa treeniä! Kiitos linkin lähettäjälle. Pömppis on ollutkin ongelma. Tuntui ihan siltä, että on pakko toimia. :)
Ja jostain 20 sekunnin pidosta on turha vielä edes unelmoida. Jos kymmeneen pääsin niin ihme!

http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5.htm kertokaas vähän tosta että miten toi tehdään, en tajunnut yhtään

Eka keuhkot täytee ilmaa. Sit puhalla kaikki ilma pois kyyristyen samalla, jonka jälkee suoristat ittes ja vedät rinnan nii rottingille ku saa ja yritä imeä vatsaa kurkkua/selkärankaa kohti. Pidättele niin kauan ku pystyt.
Tee tätä sillon, ku vatsa on tyhjimmillään esim. aerobisten harjotusten jälkeen.
Noin 3vkon jälkeen saatat huomata merkittävän eron. Itellä meni 2vkoo ja sit yht'äkkii, ku tein näitä nii vatsa upposkin lähelle selkärankaa. Melko epämiellyttävä tunne, mutta tuntuu tosi tehokkaalta.
Vaikka oon tehny näitä jo jonkin aikaa nii ei kyllä silti oo toivoakaan mistään yli 20s pidoista. Toi aika pitäs nousta sitä mukaa, ku noi syvät vatsalihakset vahvistuu - saa vatsan vedettyä sisään vaikka keuhkot ei oliskaan aivan tyhjät. Kait?

Eka keuhkot täytee ilmaa. Sit puhalla kaikki ilma pois kyyristyen samalla, jonka jälkee suoristat ittes ja vedät rinnan nii rottingille ku saa ja yritä imeä vatsaa kurkkua/selkärankaa kohti. Pidättele niin kauan ku pystyt.
Tee tätä sillon, ku vatsa on tyhjimmillään esim. aerobisten harjotusten jälkeen.
Noin 3vkon jälkeen saatat huomata merkittävän eron. Itellä meni 2vkoo ja sit yht'äkkii, ku tein näitä nii vatsa upposkin lähelle selkärankaa. Melko epämiellyttävä tunne, mutta tuntuu tosi tehokkaalta.
Vaikka oon tehny näitä jo jonkin aikaa nii ei kyllä silti oo toivoakaan mistään yli 20s pidoista. Toi aika pitäs nousta sitä mukaa, ku noi syvät vatsalihakset vahvistuu - saa vatsan vedettyä sisään vaikka keuhkot ei oliskaan aivan tyhjät. Kait?

Hengitätkö sä sen pidon aikana lainkaan? Mulla tuntuu aina karkaavan se pito sieltä vatsasta, jos koitan hengittää

Jos en hengitä, tukehdun, koska en ikinä jätä settiä vajaaksi. :D

Mä oon aineki ymmärtäny et niis ei saa hengittää :D. Tein 3 settii 20 sek ja yhen setin 30 sek tänää. Kokeilin ekaa kertaa. Tosin voi olla et oon väärässä.

EDIT: Kokeilin hengittää, oli kyl aika kämäsen tuntusta, katos sieltä se pito.

Kyllä mä ainakin saan hengitettyä noita pitoja tehdessä.

Joo ei itelläkää kyl hengittäminen oikee luonnistu tossa. Mulla katoaa tehokkuus tosta heti, jos yritän vähääkään hengittää eli vatsa valahtaa alas sieltä sisuksista :D Jepu on selvästi jo next levelillä näissä :D

Zone-sarja -42%
Jos se napa ei pysy kohti rankaa hengittäessä, niin pitää harjoitella lisempää. Ei tuo syvien vatsojen aktivointi (edes tuo ylikorostettu vatsan sisäänveto) saa hengitystä estää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tää oli tosi mielenkiintonen. Selittää osaksi mun teinivuosien vatsat vaikka en treenannut yhtään. Olin siis todella laiha, vatsa silti todella hyvässä kunnossa.
Silloin tuli pidettyä syvät vatsat jännityksessä 24/7 koska kammoksuin pömppistä ylikaiken. Ryhtikin pysy hyvänä. Piti alottaa uudestaan. Tuntuu kyllä todella oudolta pitkästä aikaa. Vaikee melkeen löytää niitä ja viellä vaikeempaa pitää ne pidempään jännityksessä.

Voi olla, että Willow koitti jo tätä selittääkin, mutta yks hyvä liike on ns. staattinen pito, eli mene lattialle päinmakuulle ja nosta itsesi varpaiden ja kyynärpäitten varaan. Tässä asennossa voi sitten koittaa pysyä niin pitkään kun vaan jaksaa :evil:

Itse teen tuota samaa minuutin sarjoilla, lisäten selkään painolevyn. Esimerkiksi viimeeks tein 2 minuutin sarjaa 20 kilon levypaino selässä.

Lisäpainojen lisäksi tuon liikkeen tehoa voi lisätä vähentämällä tukipisteitä, eli toinen käsi ja/tai vastakkainen jalka irti maasta ja siinä pitoja. Nuihin maasta irrotettuihin raajoijihin kun pistää vielä liikettä, niin saa vielä lisempää raistusta ja menee aikalailla raskaiksi harjoitteiksi.

kannattaa myös muistaa se, että jos haluaa tuon harjoituksen tehoavan kunnolla oikeisiin paikkoihin, pitää lantionpohjanlihat olla aktivoituna ja napa olla vedettynä rankaan koko pidon ajan.

elikkä mä tein tollei seisoeltaaan mutta ei tuntunu missää?

eli mä olin seisooltaan, vedin keuhkot täyteen ilmaan ja puhalsin ne pois samalla kun tein niin sanotun kumarruksen, sen jälkee suoristin itteni, en hengittänyt ollenkaan, ja vedin rinnan rottingille, ja vedin napaa selkärankaa päin ja pidin siinä? teinkö oikein?

Eli vatsalihakset on ihan hyvässä kunnossa ja rasvaakaan liikaa, mutta alavatsa pömpöttää kiusaavasti, jos ei jännitä. Eikä sitä jaksa kokoajan vatsaa kesällä jännittää...

Itselläni pömpötti myös alavatsa aijemmin hyvistä vatsalihaksista huolimatta mutta syy oli ruokailutottumuksissa. Vaihdoin ruokailut säännöllisiksi ja terveellisiksi niin ei mennyt kuin kuukausi ja päkki alko näkyä kuten pitääkin. Suurin apu oli varmaan jätin vehnä tuotteet melkein kokonaan pois.

elikkä mä tein tollei seisoeltaaan mutta ei tuntunu missää? eli mä olin seisooltaan, vedin keuhkot täyteen ilmaan ja puhalsin ne pois samalla kun tein niin sanotun kumarruksen, sen jälkee suoristin itteni, en hengittänyt ollenkaan, ja vedin rinnan rottingille, ja vedin napaa selkärankaa päin ja pidin siinä? teinkö oikein?

Noo ei se varmaa niin tarkkaa ole, että just noin tekee vaa toi on vaa yks tapa, jolla sen saa tehtyä. Saitko vatsan kuiteski vedettyä/imastua sinne ylös? Jos et nii jatka ton tekemistä säännöllisesti ja muutamien viikkojen kuluttua saattaa tää harjotuskin alkaa tuntua jo melko erilaiselta.

Noo ei se varmaa niin tarkkaa ole, että just noin tekee vaa toi on vaa yks tapa, jolla sen saa tehtyä. Saitko vatsan kuiteski vedettyä/imastua sinne ylös? Jos et nii jatka ton tekemistä säännöllisesti ja muutamien viikkojen kuluttua saattaa tää harjotuskin alkaa tuntua jo melko erilaiselta.
miten niinku mahan vedetty/imastya ylös? mä vaa napaa vedin selkärangaa päin, eikös se sellai tehdä?

Itselläni pömpötti myös alavatsa aijemmin hyvistä vatsalihaksista huolimatta mutta syy oli ruokailutottumuksissa. Vaihdoin ruokailut säännöllisiksi ja terveellisiksi niin ei mennyt kuin kuukausi ja päkki alko näkyä kuten pitääkin. Suurin apu oli varmaan jätin vehnä tuotteet melkein kokonaan pois.

Tämäkin on niin yksilöllistä. Omat ruokailut ovat aina olleet kaikkea muuta kuin säännölliset, vehnätuotteet ovat olleet kovassa huudossa, eikä vatsaa ole nuorempana treenattu parhaimmillaankaan kuin reilun kuukauden vuodesta mutta silti palikat ovat yläasteen jälkeen aina näkyneet eikä pömppis ole koskaan ollut ongelma. Tosin minäkin kuulun niihin jotka aikalailla automaattisesti pitävät vatsan pienessä jännityksessä kokoajan.

Nyt 26-vuotiaana pitää jo vähän alkaa tekemäänkin jotain sen eteen että se päkki pysyisikin. Sellaisen peukalon paksuisen nakin saa mahasta jo kaivettua, mitä ei koskaan aikaisemmin ole vatsasta löytynyt. Se ei ole paljoa, eikä vatsalihojen näkyvyys ole toistaiseksi huonontunut (treenin myötä päinvastoin), mutta mieluummin tuohon rasvakudokseen reagoi ajoissa kuin myöhässä. Snadi dieetti edessä viimeistään kesän jälkeen. Helpompi mielestäni dieetata nopeasti ja kerralla ne vähät pois kuin pidemmän kaavan mukaan sitten vuoden massatreenin päätteeksi.

Lisäpainojen lisäksi tuon liikkeen tehoa voi lisätä vähentämällä tukipisteitä, eli toinen käsi ja/tai vastakkainen jalka irti maasta ja siinä pitoja. Nuihin maasta irrotettuihin raajoijihin kun pistää vielä liikettä, niin saa vielä lisempää raistusta ja menee aikalailla raskaiksi harjoitteiksi.

Hooveria voi tehdä vieläkin raskaammaksi loitontamalla tukipisteitä toisistaan. Aluksi menee perinteiseen hooveriin, jossa olka- ja kyynärvarren kulma on kohtisuora. Siitä sit alkaa vähitellen viedä varpaanteriä taaksepäin liu'uttamalla. Lopussa olka- ja kyynärvarren kulma on suurentunut lähes 180 asteeseen. Liike on nyt todella raskas. Sama kuin voimapyörän ala-asento, mutta staattisesti tehtynä. Myös olkapäät on rasituksen alla ala-asennossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom