Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En oo tän argumentin fani. Kuinkahan monet kankeista ihmisistä, jotka ei esim. syväkyykkyyn taivu on oikeesti nähny/näkee kovaa vaivaa liikkuvuuden parantamiseen? Ite tunnen heitä kyllä, ja yritys hyvä 0. Jos otetaan ihminen joka ei oo tehny paljo paskaakaan kehollaan aiemmin, ja laitetaan se syväkyykkään, ni eipä tuo hänen menneisyytensä paranna mahiksia oikeen mihinkään. Liikkuvuustreeni ihan oikeesti toimii. Kaiken järjen mukaan, ihan kenellä tahansa normaalin kehon omaavalla jossain määrin.Tämähän riippuu välityksistä tosi paljon. Joillekin syväkyykky=kilpailukyykky ihan luuston puolesta.
Samaa mieltä. En usko että luusto estää kenenkään syväkyykyn. Kyllä se on liikkuvuuden laiminlyönnin tulos jos ei pääse syväkyykkyyn. Moni ei tee koskaan mitään kehonhuoltoa. Mutta jos pistetään jäykkä ukko vaikka kuukaudeksi painonnosto liikkeitä tekemään aivan varmasti on kuin eri mies sen jälkeen. Itse olin ja olen tosi kankea. Valakyykkyä eka kerran kokeillessa pystyin kyykistymään 20cm kepin kanssa. Näytti niin huonolta että kirosin koko liikkeen paskimmaksi ikinä. Jostain sain sitten kipinän alkaa treenaamaan sitä. Pari viikkoa niin pääsin jo syväkyykkyyn. Pari kuukauden treenillä nousi 70kg ihan pohjasta.En oo tän argumentin fani. Kuinkahan monet kankeista ihmisistä, jotka ei esim. syväkyykkyyn taivu on oikeesti nähny/näkee kovaa vaivaa liikkuvuuden parantamiseen? Ite tunnen heitä kyllä, ja yritys hyvä 0. Jos otetaan ihminen joka ei oo tehny paljo paskaakaan kehollaan aiemmin, ja laitetaan se syväkyykkään, ni eipä tuo hänen menneisyytensä paranna mahiksia oikeen mihinkään. Liikkuvuustreeni ihan oikeesti toimii. Kaiken järjen mukaan, ihan kenellä tahansa normaalin kehon omaavalla jossain määrin.
Minä en nyt tiedä, mitä tuossa "argumentissa" tarkemmin ottaen tarkoitettiin, mutta jos on suhteessa pitkällä reisiluulla varustettu paksureitinen kaveri, joka kyykkää kapealla jalka-asennolla (säärikulma ei täysin pysty), niin voi joutua kyykkäämään ihan ATG(tai ainakin takareidet pohkeisiin), että edes nippanappa voimanoston syvyyskriteeri täyttyy. Kun joku optimivälitteinen "lantiokyykkääjä" saattaa saada voimanostokelpoisen kyykyn näyttämään puolikyykyltä.En oo tän argumentin fani. Kuinkahan monet kankeista ihmisistä, jotka ei esim. syväkyykkyyn taivu on oikeesti nähny/näkee kovaa vaivaa liikkuvuuden parantamiseen? Ite tunnen heitä kyllä, ja yritys hyvä 0. Jos otetaan ihminen joka ei oo tehny paljo paskaakaan kehollaan aiemmin, ja laitetaan se syväkyykkään, ni eipä tuo hänen menneisyytensä paranna mahiksia oikeen mihinkään. Liikkuvuustreeni ihan oikeesti toimii. Kaiken järjen mukaan, ihan kenellä tahansa normaalin kehon omaavalla jossain määrin.
Tuo luustohomma, mittasuhteet yms. on ihan perus argumentteja, joissa on oma totuuden jyvänsä. Oon vaan vahvasti sitä mieltä, ettei toi oo niin be-all-end-all mitä moni väittää, ja noihin tartutaan ihan liian nopeesti. Vaikka itellä onkin ''luontasesti'' hyvä liikkuvuus, ja olen aina tehny kaikkea millä se pysyy tai kehittyy, ni siitä huolimatta se on hyvin, hyvin radikaalisti parantunut kun on vähän(omasta mielestä vähän, todellisuudessa miljoonakertasesti se mitä suurin osa ihmisistä varmaan näkee) vaivaa nähny ja tehny oikeita juttuja. Mut suurin osa ei edes yritä, eikä tajuu miten tollasta lähtee tekeen. Ihan super iiseillä harjotteilla todellisuudessa mitä voi tehä vaikka joka päivä. Suosittelen kokeileen esim. kliseetä, eli syväkyykyssä(niin syvässä ku pääsee) istumista X ajan päivässä. Päivän mittaan, tai vartti putkeen, valitse. Kympin levypaino vaikka kouraan, painoa eteenpäin, ja sillä boostaa nilkkojen roolia tossa. Syön hatullisen paskaa jossei säännöllisyydellä ala nilkkoihin, lonkkaan, nivusiin, takareisiin, perseeseen löytyyn lisää liikettä. Luusto-argumentti siinä vaiheessa vasta karu totuus imo. ku on JO tehty ''kaikki'' mahollinen muu asian fiksaamiseks . Kukin tyylillään, ei oo multa pois.Samaa mieltä. En usko että luusto estää kenenkään syväkyykyn. Kyllä se on liikkuvuuden laiminlyönnin tulos jos ei pääse syväkyykkyyn. Moni ei tee koskaan mitään kehonhuoltoa. Mutta jos pistetään jäykkä ukko vaikka kuukaudeksi painonnosto liikkeitä tekemään aivan varmasti on kuin eri mies sen jälkeen. Itse olin ja olen tosi kankea. Valakyykkyä eka kerran kokeillessa pystyin kyykistymään 20cm kepin kanssa. Näytti niin huonolta että kirosin koko liikkeen paskimmaksi ikinä. Jostain sain sitten kipinän alkaa treenaamaan sitä. Pari viikkoa niin pääsin jo syväkyykkyyn. Pari kuukauden treenillä nousi 70kg ihan pohjasta.
Juu, eli näennäisesti liike on erilaista tietenkin, koska liikkuvat osat on vaan eri suhteessa. Täytyy olla aika alienin buildi, jossei löydy dorsifleksioo ollenkaan, ja lonkka on sementtiä.Minä en nyt tiedä, mitä tuossa "argumentissa" tarkemmin ottaen tarkoitettiin, mutta jos on suhteessa pitkällä reisiluulla varustettu paksureitinen kaveri, joka kyykkää kapealla jalka-asennolla (säärikulma ei täysin pysty), niin voi joutua kyykkäämään ihan ATG(tai ainakin takareidet pohkeisiin), että edes nippanappa voimanoston syvyyskriteeri täyttyy. Kun joku optimivälitteinen "lantiokyykkääjä" saattaa saada voimanostokelpoisen kyykyn näyttämään puolikyykyltä.
Juu tarkotus oli vaan sanoa, että se syväkyykky voi olla juuri ja juuri voimanostosyvyinen ja päinvastoin toisessa ääripäässä helvetin korkea. Se olisi ihan eri asia, jos kyykyn syvyyskriteeri pohjautuisi polvikulmaan. Ei mulla muuta. En ole koskaan kilpaa kyykännyt, mutta omalla takakyykkytekniikalla nimenomaan syväkyykky olisi kisakyykky. Ei paljon eroa syvyydessä. Mulla ei ole niin pahoja liikkuvuusesteitä ettenkö pohjaan pääsisi ja niin aina teenkin. Mutta näitä kyykyn syvyyskeskusteluja kun lukee, niin monilta tuntuu unohtuvan tuo voimanostokriteeri kyykyn syvyydelle ja sitten rakennetaan vääriä mielikuvia "kisakyykystä". Ja kyllä, jos tuijotettaisi polvikulmaa syvyyskriteerinä, niin laji vastaisi paremmin nimeään = kyykky = käydään kyykyssä. Se ei sitä ole jos persjalkainen asettelee jalkansa 100cm leveydelle ja pyllistää sääri pystyssä hiukan.Juu, eli näennäisesti liike on erilaista tietenkin, koska liikkuvat osat on vaan eri suhteessa. Täytyy olla aika alienin buildi, jossei löydy dorsifleksioo ollenkaan, ja lonkka on sementtiä.
Juurikin näillä "toiminnallisilla liikekohtaisilla" venyttely liikkeillä saa sitä liikkuvuutta haluttuihin liikkeisiin. Tavan venyttely ei välttämättä välity itse liikkeeseen. Painonnostajien olen nähnyt tekevän syväkyykyssä jäkityksiä ja tangon pään päällä pitoja jne.Suosittelen kokeileen esim. kliseetä, eli syväkyykyssä(niin syvässä ku pääsee) istumista X ajan päivässä. Päivän mittaan, tai vartti putkeen, valitse.
Mutta tässähän kysyttiin perse lattiaan kyykyn ja voimanostokyykyn minimisyvyyden eroja. Onhan ne ihan eri syvyisiä. En ole ainakaan itse nähnyt että joku voimanostaja kyykkäisi kisoissa perse lattiaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä kun vajaampi riittää.Juu tarkotus oli vaan sanoa, että se syväkyykky voi olla juuri ja juuri voimanostosyvyinen ja päinvastoin toisessa ääripäässä helvetin korkea
En oo tän argumentin fani. Kuinkahan monet kankeista ihmisistä, jotka ei esim. syväkyykkyyn taivu on oikeesti nähny/näkee kovaa vaivaa liikkuvuuden parantamiseen? Ite tunnen heitä kyllä, ja yritys hyvä 0. Jos otetaan ihminen joka ei oo tehny paljo paskaakaan kehollaan aiemmin, ja laitetaan se syväkyykkään, ni eipä tuo hänen menneisyytensä paranna mahiksia oikeen mihinkään. Liikkuvuustreeni ihan oikeesti toimii. Kaiken järjen mukaan, ihan kenellä tahansa normaalin kehon omaavalla jossain määrin.
No siis turha kai tätä on rautalangasta vääntää teille, mutta siis eihän voimanoston syvyyskriteeri määrittele miten alhaalla ukko/perse absoluuttisesti käy. Jos polvikulma kääntyy tarpeeks eteen, niin oikeasti saa olla liki ATG/äärisyvä se kyykky, että syvyyskriteeri täyttyy. En kyllä ole itse koskaan persettä lattiaan saanut koskemaan, mutta takareidet saisi kapealla kyykätä pohkeisiin, ettei kuvitteellisesti tulisi hylkyä kisassa. Niin tähän aiheeseen liitty sen verran, että varmasti siitä riippuu paljolti mitkä on välitykset ja tekniikka, että onko iso ero "syväkyykyn" ja kisakyykyn välillä. Jos se kisakyykky on leveä lowbar pyllistys optimivälityksillä, niin voi olla posketon ero kun ihan eri liikkeestä melkein on sillon kyse noissa. Mutta jos kyykkää kapealla niin, että sääri kääntyy jonkun verran eteen (ja mikäli on pitkä reisi), niin se syväkyykky voi olla nippanappa kriteerit täyttävä kisakyykkynä. Muuten varmasti riippuu miten treenaa, jos pelkästään pohjasta kyykkää niin se voi olla vahvinkin tyyli. Itse penkkailin 6kk jalat penkillä, niin sen jälkeen normipenkki pikkukaarella oli alkuun heikompi kuin lahnempana ilman legdrivea. Että kyllähän se voimantuotto riippuu siitä miten treenaa/on hyvin spesifiä. Toki se normipenkki on vahvempi sitten taas 1-2kk sisäänajolla, sama tuossa kyykkyhommassa.Juurikin näillä "toiminnallisilla liikekohtaisilla" venyttely liikkeillä saa sitä liikkuvuutta haluttuihin liikkeisiin. Tavan venyttely ei välttämättä välity itse liikkeeseen. Painonnostajien olen nähnyt tekevän syväkyykyssä jäkityksiä ja tangon pään päällä pitoja jne.
Mutta tässähän kysyttiin perse lattiaan kyykyn ja voimanostokyykyn minimisyvyyden eroja. Onhan ne ihan eri syvyisiä. En ole ainakaan itse nähnyt että joku voimanostaja kyykkäisi kisoissa perse lattiaan. Eihän siinä olisi mitään järkeä kun vajaampi riittää.
Ovatko nämä saman liiton kisoista ja onko Saarion kyykyn kuva ihan ala asennosta ? Näyttää että jää todella ylös. Tuomaksen kyykky taas näyttää menevän vaadittua alemmaksi. Eli kyykkääkö Tuomas vapaaehtoisesti noin syvään vai onko toi oikeasti vasta mimimi ?Tuossa esimerkiks kaksi erilaista tyyliä, syvyys on aikalailla "minimi" molemmissa. Voimanostokriteerein. Tuo Tuomaksen kyykky jo varmaan maallikon silmään on aika syvä, vaikka se ei voimanostokriteerein ole sen syvempi kuin Saarion. Polvikulma on toisessa lähempänä 90 astetta ja toisessa pikemminkin 45 astetta.
On sama liitto. Siis voimanoston syvyyskriteerein nuo on samanarvoisia. Eli se asia mistä oon höpöttänyt koko ajan. Tuomaksen kyykky ei ole vaadittua alempana vaan just kriteerit täyttävä. Tätä tarkotin, että turha tästä kisakyykystä on höpöttää kun moni ei tiedä edes mikä on voimanostokyykyn syvyyskriteeri tai vaivaudu ottamaan selvää.Ovatko nämä saman liiton kisoista ja onko Saarion kyykyn kuva ihan ala asennosta ? Näyttää että jää todella ylös. Tuomaksen kyykky taas näyttää menevän vaadittua alemmaksi. Eli kyykkääkö Tuomas vapaaehtoisesti noin syvään vai onko toi oikeasti vasta mimimi ?
Jos toi ensimmäinen kuva on ihan kyykyn ala-asennosta, niin kyllähän se korkea on. Ainakin edestä katsottuna siltä näyttää. Toki ymmärsin pointin, mitä tässä haettiin.On sama liitto. Siis voimanoston syvyyskriteerein nuo on samanarvoisia. Eli se asia mistä oon höpöttänyt koko ajan. Tuomaksen kyykky ei ole vaadittua alempana vaan just kriteerit täyttävä. Tätä tarkotin, että turha tästä kisakyykystä on höpöttää kun moni ei tiedä edes mikä on voimanostokyykyn syvyyskriteeri tai vaivaudu ottamaan selvää.
Ääriesimerkkejä siitä, mikä saattaa läpi mennä tai sitten ei, rajatapaus. Piti olla ala-asennosta.Jos toi ensimmäinen kuva on ihan kyykyn ala-asennosta, niin kyllähän se korkea on. Ainakin edestä katsottuna siltä näyttää. Toki ymmärsin pointin, mitä tässä haettiin.