Syksys 2013 dieettaus

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksi epätoivoinen liittyisi mukaan.

Taustana voin kertoa että nuoresta asti tullut harrastettua kamppailu-urheilua. Amis aikana tosin jäi kokonaan väliin, oli siinä iässä "parempaakin" tekemistä. Armeijan jälkeen taas innostuin jatkamaan ja ihan hyvinhän pääsin taas kuvioihin mukaan, kunnes työelämä muuttui siihen malliin että säännöllinen treenaaminen ei yksinkertaisesti onnistunut ja treeneihin pääsi todella huonosti osallistumaan. No painoa rupesi kertymään, epäsäännöllinen/vähäinen uni ja vielä epäsäännöllisempi työrytmi. Kaikki vapaa aika meni siihen kun tankkas ruuat naamaan ja muutama tunti unta ja takasi töihin. Tätä kesti vuoden verran ja painoa kerty mukavat 20kg...ainakin..

Sain itseäni niskasta kiinni ja rupesin käymään salilla vaikka välillä ei yksin kertaisesti jaksanut eikä kerinnyt ( lue. kyllä läski tekosyyt keksii)
Nyt vuoden verran sali treeniä takana ja tuntuu ainakin siltä että voimaa on tullut, rautaa nousee enemmän ja vireystaso on noussut ihan uudelle tasolle.
Ruokailu tottumukset jäivät vanhalle tasolle ja annoin asian olla koska en usko että olisin suoriutunut niin monesta muutoksesta kerralla.
Tosin kääntöpuolena se että painokin on noussut ohella hiukan mutta ei tunnu tässä konkurssissa enään ollenkaan.

Vajaa viikko sitten puntari näytti tasan sata kiloa ja päätin että nyt on tässä vartalossa läski kiintiö täynnä. Sen jälkeen en ole puntari nähnyt. Ens maanantaina 7.10 olisi tarkoitus kaivaa puntari esiin ja katsoa mitä on saatu aikaan, odotukset eivät ole kovin korkealla koska eka dietti meneillään ja varmasti tulee epäonnistumisia matkalle.

Tälläistä treeni ohjelmaa olen noudattanut nyt noin puolen vuoden ajan, viikko sitten aloitin aerobiset. Miksi treenin jälkeen, en tosiaan tiedä itsekkään. tuntuu luonnollisesta puristaa ittestään loput mehut pois treenien jälkeen. Aamu aerobiset ei varmasti onnistuisi kun olen huono heräämään :) Ehkä jossain vaiheessa kokeiltava.

Ma: Hauis ja ojentajat + 30min kuntopyörää
Ti: Olkapäät ja rinta + 30min kuntopyörää
Ke: Selkä + 30min kuntopyörää
To: Hauis ja ojentajat + 30min kuntopyörää
Pe: Olkapäät ja rinta + 30 min kuntopyörää
La: jotain aerobista ainakin 60min
Su: Haavojen nuoleskelua.

Kaloreita en tällähetkellä laske pahemmin se olisi seuraavan viikon projekti katsotaan nyt miten kroppa selviytyy ekasta viikosta. Ruokailun olen muuttanut terveelliseksi, kaikki mätöt ja burgerit on jäänyt kokonaan pois. Joten toi kalori määrän hiominen tulee olemaan aika hieno säätöä.

Tälläinen tarina tähän alkuun, toivotan kaikille menestystä projekteihin!

Yksi epätoivoinen liittyisi mukaan.

Taustana voin kertoa että nuoresta asti tullut harrastettua kamppailu-urheilua. Amis aikana tosin jäi kokonaan väliin, oli siinä iässä "parempaakin" tekemistä. Armeijan jälkeen taas innostuin jatkamaan ja ihan hyvinhän pääsin taas kuvioihin mukaan, kunnes työelämä muuttui siihen malliin että säännöllinen treenaaminen ei yksinkertaisesti onnistunut ja treeneihin pääsi todella huonosti osallistumaan. No painoa rupesi kertymään, epäsäännöllinen/vähäinen uni ja vielä epäsäännöllisempi työrytmi. Kaikki vapaa aika meni siihen kun tankkas ruuat naamaan ja muutama tunti unta ja takasi töihin. Tätä kesti vuoden verran ja painoa kerty mukavat 20kg...ainakin..

Sain itseäni niskasta kiinni ja rupesin käymään salilla vaikka välillä ei yksin kertaisesti jaksanut eikä kerinnyt ( lue. kyllä läski tekosyyt keksii)
Nyt vuoden verran sali treeniä takana ja tuntuu ainakin siltä että voimaa on tullut, rautaa nousee enemmän ja vireystaso on noussut ihan uudelle tasolle.
Ruokailu tottumukset jäivät vanhalle tasolle ja annoin asian olla koska en usko että olisin suoriutunut niin monesta muutoksesta kerralla.
Tosin kääntöpuolena se että painokin on noussut ohella hiukan mutta ei tunnu tässä konkurssissa enään ollenkaan.

Vajaa viikko sitten puntari näytti tasan sata kiloa ja päätin että nyt on tässä vartalossa läski kiintiö täynnä. Sen jälkeen en ole puntari nähnyt. Ens maanantaina 7.10 olisi tarkoitus kaivaa puntari esiin ja katsoa mitä on saatu aikaan, odotukset eivät ole kovin korkealla koska eka dietti meneillään ja varmasti tulee epäonnistumisia matkalle.

Tälläistä treeni ohjelmaa olen noudattanut nyt noin puolen vuoden ajan, viikko sitten aloitin aerobiset. Miksi treenin jälkeen, en tosiaan tiedä itsekkään. tuntuu luonnollisesta puristaa ittestään loput mehut pois treenien jälkeen. Aamu aerobiset ei varmasti onnistuisi kun olen huono heräämään :) Ehkä jossain vaiheessa kokeiltava.

Ma: Hauis ja ojentajat + 30min kuntopyörää
Ti: Olkapäät ja rinta + 30min kuntopyörää
Ke: Selkä + 30min kuntopyörää
To: Hauis ja ojentajat + 30min kuntopyörää
Pe: Olkapäät ja rinta + 30 min kuntopyörää
La: jotain aerobista ainakin 60min
Su: Haavojen nuoleskelua.

Kaloreita en tällähetkellä laske pahemmin se olisi seuraavan viikon projekti katsotaan nyt miten kroppa selviytyy ekasta viikosta. Ruokailun olen muuttanut terveelliseksi, kaikki mätöt ja burgerit on jäänyt kokonaan pois. Joten toi kalori määrän hiominen tulee olemaan aika hieno säätöä.

Tälläinen tarina tähän alkuun, toivotan kaikille menestystä projekteihin!

Onko sulla joku erityinen syy olla treenaamatta jalkoja? Omasta mielestäni kyykky, prässi ja erilaiset maastavedot(=okei, ei ole ("jalkaliike")ovat aivan loistavia liikkeitä etenkin dieetillä. Ovat kyllä raskaita, mutta ovat samalla myös kuluttavia. Lenkkeily ei ole jalkatreenin korvike; kyllä itsekin jaksan juosta ihan kohtuullisesti, mutta olen aivan voimaton jaloiltani, koska olen skipannut aivan liikaa jalkapäiviä lenkkeilemällä. En suosittele samaa kenellekkään.

Maastaveto tulee selkäpäivänä tehtyä, mut muuten jalat on niin "hyvässä" kunnossa verttatuna muuhun kroppaan. Johtunee vissiin tästä elopainon liikuttelusta en tiedä sitten. Mut kyllä noita jalkapäiviä tulee joskus pidettyä. Kun agret hakkaa päälle ja tekee mielimennä esim lauantaina salille niin sillon rankaistaan jalkoja.

Tarvii nostaa omaa painoo vielä viitisen kiloa, jos 100kg kehonpainolla kävely treenaa jalkoja niin paljon, että ei yläkroppa pysy ees reenaamalla mukana. Cool, kiitti vinkistä, lähen kävelylle.

Maastaveto tulee selkäpäivänä tehtyä, mut muuten jalat on niin "hyvässä" kunnossa verttatuna muuhun kroppaan. Johtunee vissiin tästä elopainon liikuttelusta en tiedä sitten. Mut kyllä noita jalkapäiviä tulee joskus pidettyä. Kun agret hakkaa päälle ja tekee mielimennä esim lauantaina salille niin sillon rankaistaan jalkoja.

Veikkaanpa, että vielä jonain päivänä kadut sitä, että jätit ne jalkatreenit väliin. Muutenkin suosittelisin ottamaan jonkun valmiin ohjelman, sillä tuo ohjelmasi on omaan silmääni aika epätasapainoinen. Treenaat rintaa, olkapäitä, ojentajia ja haukkareita 2kertaa viikkoon, mutta selkää vain kerran. Jos pidät tuota ihan ok ratkaisuna, niin käyppäs peilin edessä ja mieti kehosi mittasuhteita. En mä sua tunne, mutta väittäisin, että selässäsi on enemmän lihaksia ja se on muutenkin suurempi osa kroppaa kuin kätesi.

Ei jalat voi olla mun mielestä ikinä liian hyvässä kunnossa ja on se omaan silmään vain aika saatanan kaunista, kun salilla isot pojat ja tytöt liikuttelee isoja romuja kyykyissä. Ihan yhtä lailla siinä erotellaan miehet pojista kuin penkkiraudoissakin.

Tarvii nostaa omaa painoo vielä viitisen kiloa, jos 100kg kehonpainolla kävely treenaa jalkoja niin paljon, että ei yläkroppa pysy ees reenaamalla mukana. Cool, kiitti vinkistä, lähen kävelylle.

En usko että tuo lenkkeily auttaa jalkojen treenaamiseen. Mutta kokemuksesta voin suositella nyrkkeilyn jalkapäiviä (intervallina iskee hyvin jalat tukkoon) tai sit painimaan ja ristivyöheitto rinkiä semmonen puoltuntia niin tietää nostelleensa.

Niin ja toi yksi puolisuus, tottahan tuo. Pelkään että paikat pettää kun on tullut noita taisteluhaavoja pitkin kamppailu uraa siksi en niitä isorautoja ole pahemmin liikutellut ja nyt en ainakaan uskalla ei oo varaa tulla yhtään takaiskua tässä vaiheessa. Osa treenistä on ihan tuskaa kyynärpään takia ja jalankoukistaminen toisen polven takia, selkä on on romuna mutta muuten menee hyvin. Toinen mikä huolettaa tuo miten ruokapuoli tulee pitämään, siihen voin ottaa hyviä neuvoja vastaan mitkä auttavat pitämään diettiä.

Sillon kun alotin salilla käymään niin tuli tehtyä kaikkea sekasi, väärällä tekniikalla, liian isoilla painoilla. Siitä viisastuneeta siirryin tutkimaan tekniikkaani ja treenaamaan kevyemmillä painoilla. Nyt pystyy tekee oikeella tekniilla joten voi aina huoletta lisätä malmia tankoon kun siltä tuntuu.

Peilin eteen kun menee niin siellä näkyy semmonen turvonnut kaveri jolla on mukavan kokonen etukiertäjä lihas ;)

Et sä nyt voi olla tosissas. Mä olen kakarasta asti boxannut, paininut, ollut judossa jne. Silti kun aloin käymään salilla, jäi kyykkytulos varmaan alle sataan. Kyllä se voima tehdään siellä salilla, tukotettua ne saa missä tahansa muualla. Vääntölajeissa tuo vastustajan liike-energian käyttö on vähän erilaista kun ottaa tanko niskaan ja kyykätä. Ihan sama mulle tosin, tee ihan mitä lystäät.

Itse aloittelin dieettiä viikonloppuna ja nyt on tulosta -1,2 kg. Oma dieettaaminen ravintopuolella on proteiinipitoinen kasvisruokavalio. Laihduttaminen on vuosien varrella tullut sen verran tutuksi että tiedän omasta kokemuksesta, ettei täysi salitreenaaminen onnistu itseltäni painonpudotuksen yhteydessä, joten ensin kilot alas, sitten lihakset ylös. Toki aamuaerobiset, fillarointi ja uiminen kuuluvat omaan ohjelmistooni. Tavoitteena pudottaa vuoden loppuun mennessä kaikenkaikkiaan 10 kg, eli 8,8 kg jäljellä.

Et sä nyt voi olla tosissas. Mä olen kakarasta asti boxannut, paininut, ollut judossa jne. Silti kun aloin käymään salilla, jäi kyykkytulos varmaan alle sataan. Kyllä se voima tehdään siellä salilla, tukotettua ne saa missä tahansa muualla. Vääntölajeissa tuo vastustajan liike-energian käyttö on vähän erilaista kun ottaa tanko niskaan ja kyykätä. Ihan sama mulle tosin, tee ihan mitä lystäät.

No ehkä pientä provoo pääs tohon viestiin, pahoittelut.

Unohdetaan nyt tuo kamppailupuoli koska siitä ei tässä näytä asiassa mitään hyötyä ja kun hanskat roikkuu naulassa.

Siis mulla on tosiaan tota salikokemusta hyvin vähän, en oo koskaan saanut mitään neuvoja kokeneemmilta. Täysin menty erehdyksen ja fiiliksen perusteella. Mutta jos katotaan mun saliohjelmaa niin voisko se toimia paremmin jos, muutetaan sitä esim:

Ma: Kädet ja olkapäät
Ti: Rinta ja jalat
Ke: Selkä
To: Kädet, olkapäät, rinta.
Pe: Selkä ja jalat

Ehdotuksia otetaan vastaan?

^ Edelleen niin väärässä ketjussa kun olla ja voi, mutta jos viisi kertaa viikossa käy salilla niin tee vaikka Ma: Kädet ja olkapäät Ti: Etureidet+vatsat Ke: Selkä To: Rinta Pe: Takareidet+vatsat. Sanoit tuolla aikaisemmin, että pelkäät ettei paikat kestä, mutta silti teet varsin yksipuoleisesti kuormittavaa treeniä vai onko ne taisteluhaavat sitten muualla kuin käsissä,selässä ja rinnassa?

Mullakin on kamppailu- urheilutaustaa, polvi leikattu, olkapää paskana, selkä pragaa ja on flunssa, silti mä treenaan jalkoja koska se on tasapainoisen kehityksen edellytys ja hyvä buusteri dieetillä.

Tsemppiä kuitenkin valitsemallasi tiellä kohti kevyempää oloa.

No ehkä pientä provoo pääs tohon viestiin, pahoittelut.

Unohdetaan nyt tuo kamppailupuoli koska siitä ei tässä näytä asiassa mitään hyötyä ja kun hanskat roikkuu naulassa.

Siis mulla on tosiaan tota salikokemusta hyvin vähän, en oo koskaan saanut mitään neuvoja kokeneemmilta. Täysin menty erehdyksen ja fiiliksen perusteella. Mutta jos katotaan mun saliohjelmaa niin voisko se toimia paremmin jos, muutetaan sitä esim:

Ma: Kädet ja olkapäät
Ti: Rinta ja jalat
Ke: Selkä
To: Kädet, olkapäät, rinta.
Pe: Selkä ja jalat

Ehdotuksia otetaan vastaan?

Ma: Jalat
Ti: Selkä, hauis, takaolkapäät
Ke:lepo
To:Rinta, olkapäät, ojentajat
Pe:Jalat

Painottaen sitten niitä isoja lihaksia ja moninivelliikkeitä(mave,kyykky,penkki). En tekisi mitenkään pahemmin mitään eristäviä liikkeitä, vaan mieluummin isoja liikkeitä jo ihan kuluttavuutensa vuoksi.

Eli 3-jakoinen 2ON1OFF-systeemillä.

Noniin, eli olisi vielä hieman kysyttävää tästä diettauksesta. Joku ennen mainitsi minulle, että hyvä suhde olisi 40/30/30, eli tämä tarkoittaa että jos optimaalinen päivä kuluts on 2700kcal jos vähennän siitä 3200kcalsta. Niin minun pitäisi saada 1080kcal energia proteiinista, 810kcal energia rasvasta ja 810kcal energia hiilarista. Pitääkö paikkaanasa? Ja jos oikein tajusin niin 1gr rasvaa=9kcal ja 1gr hiilaria tai rotskua=4kcal. Tarkoittaen et 270gr protskua, 90gr rasvaa ja n. 202gr hiilaria päivässä. Pitääkö laskelmani paikkaansa ja onko noi energiamäärät nyt kohillaan?

Se olis eka viikko takana. Puntari näytti aamupainoa 97,4kg eli -2,6kg olis lähtenyt, suurin osa nestettä vissiin mutta toivottavasti jotain muutakin.
Retkahdus tuli näin alkuun, kebab ranskalaisilla. Mutta onneks se oli päivällinen eikä mikään lisäateria, työkiireiden takia.
Viime yön särkimahaa jostain ihme syystä ja särkee vieläkin. Katotaan jos se pian helpottais niin kerkeis vielä salille. Jossei niin sit täytyy vetää illalla lenkkikamat niskaan ja lähtee radalle tarpoo.

Paljonkohan noin 90kg mies kuluttaa peruspäivän aikana (ilman liikuntasuorituksia) kaloreita. Olen mennyt vähän metsään oman dieetin kanssa. Keväällä tiputin noin 10kg (95->85, kesällä tuli pari kiloo takas. Nyt on 8 viikkoa dieettiä taas takana ja paino jumittui kesän lukemiin. Harmittaa niin vit**ti. Tsekkasin ruokavaliota ja noin 1700-2000kcal / vrk. Eli aika rajusti liian vähän ilmeisesti? Treenejä kertyy salilla 5 krt/ viikko ja aerobista (min 60min) 2 kertaa. Salitreeniin kuuluu lämmittely jossa kuluu jo 400-500kaloria. Kelasin että millä saisi uutta buustia dieettiin että paino tippuisi.

Oletko huomannut apua noista lisäravinteista? Itse jos vedän niitä menee kroppa jotenkin kaamealle ylikierrokselle.

Aminohapot on nyt ihan kokeilua noin isolla määrällä. Beta-alaniinin jätin pois nyt kun vitutti ne naaman kihelmöinti. Aminoo 6 tablettia ennen + 5g kreaa. Treenin aikana juotavaa aminoo ja 10g kreaa. Treenin jälkeen 6 tab aminoo ja 10g kreaa.

Päänsärky hävisi viikon kreariinin käytön jälkeen.

Paljonkohan noin 90kg mies kuluttaa peruspäivän aikana (ilman liikuntasuorituksia) kaloreita. Olen mennyt vähän metsään oman dieetin kanssa. Keväällä tiputin noin 10kg (95->85, kesällä tuli pari kiloo takas. Nyt on 8 viikkoa dieettiä taas takana ja paino jumittui kesän lukemiin. Harmittaa niin vit**ti. Tsekkasin ruokavaliota ja noin 1700-2000kcal / vrk. Eli aika rajusti liian vähän ilmeisesti? Treenejä kertyy salilla 5 krt/ viikko ja aerobista (min 60min) 2 kertaa. Salitreeniin kuuluu lämmittely jossa kuluu jo 400-500kaloria. Kelasin että millä saisi uutta buustia dieettiin että paino tippuisi.

Itse olin karvan verran päälle 90kg dieetin alkaessa helmikuussa, ja vielä kolmentonnin kaloreilla tippui paino yli puoli kiloa viikossa pelkästään neljällä salitreenillä ilman aerobisia. Toki kaikki on yksilöllistä, mutta kyllä mä lähtisin sun saappaissa nostamaan kalorit kolmen tonnin pintaan, ja sieltä pikkuhiljaa tarpeen vaatiessa alas. Alle kahden tonnin kalorit ei ton kokosella sällillä vedä muutakun ainenvaihdunnan tukkoon.

Itse olin karvan verran päälle 90kg dieetin alkaessa helmikuussa, ja vielä kolmentonnin kaloreilla tippui paino yli puoli kiloa viikossa pelkästään neljällä salitreenillä ilman aerobisia. Toki kaikki on yksilöllistä, mutta kyllä mä lähtisin sun saappaissa nostamaan kalorit kolmen tonnin pintaan, ja sieltä pikkuhiljaa tarpeen vaatiessa alas. Alle kahden tonnin kalorit ei ton kokosella sällillä vedä muutakun ainenvaihdunnan tukkoon.

Laskin kalorilaskurissa kulutuksekseni kevyellä kävelyllä ja -500kcal vajeella 2100kcal lepopäivinä ja 2600kcal treenipäivinä :wtf: Mitat siis 185/88-89. Ihan hyvin on jaksanut treeneissä, mutta kannattaisiko olla kuitenkin korkeammat kalorit?

Laskin kalorilaskurissa kulutuksekseni kevyellä kävelyllä ja -500kcal vajeella 2100kcal lepopäivinä ja 2600kcal treenipäivinä :wtf: Mitat siis 185/88-89. Ihan hyvin on jaksanut treeneissä, mutta kannattaisiko olla kuitenkin korkeammat kalorit?

Itse en kalorilaskurin ilmoittamaan kulutukseen luottaisi. Mikäli sulla ei mikään helvetillinen kiire dieetin kanssa ole, niin nostaisin reenipäivän kalorit vähintään 2800 tietämille. Liian matalilla kaloreilla aloittaminen on yleinen virhe dieetille lähdettäessä. Itselläkin oli dieetin alussa kalorit noin 2000, mutta onneksi tajusin nostaa. Lopussa paino tippui kolmella tonnilla nopeammin, mitä alussa kahdella tuhannella. Mieluummin nostat vähän jopa liikaa, ja sieltä tiputtelet sen mukaan miten paino käyttäytyy.

Juu alussa motivaatio on liian kova. :D Ajattelin 10vk pitää dieettiä ja pudottaa 5kg painoa. Puntaria ei harmi kyllä ole, mutta seuraan vyötärönleveyttä mittanauhalla, sillä suurin osa rasvasta on siellä. Minulle tuntuu kyllä riittävältä tuo 2600-2700kcal treenipäivinä, sillä 3500kcal toi vielä hyvin massaa. Nostan nyt kuitenkin alkuun tuon 2800, niin treenikin maistuu vähän paremmalta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom