Syksys 2013 dieettaus

Viikko 3 takana, painoa tippui 0,8kg. Kokonais läskihävitys 4,1kg.
Jos tämmösellä temmolla jaksaa vaan rehkiä niin hyvä. Nälkää ei oo tullut kärsittyä, aamupalan syönti tökkii, aerobiset ei tuota enään niin suurta tuskaa kun alkuvaiheessa.

Luin yhtä nettiartikkelia jossa kumottiin väitteet aamuaerobisen hyödyistä? Onkohan ihan tuulesta temmattua, kummiskin ajatus siitä että kun tyhjällä mahalla lähtee juoksentelee niin kehopolttais vähän vararavintoa ei kuulosta ihan tyhmältä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noniin no...
Ehkä jätän noi aamuaerobiset tyhjällä mahalla väliin. Kummiskin tällä hetkellä paino tippunut vielä ihan odotusten mukaisesti niin antaa mennä sit näin.
Ja voi olla että en edes pystyisi vetämään aamuaerobisia, oon todella huono heräämään

Syksyn dieetin tavoitteen puolväli saavutettu, eli 7kg:n raja. Paino tippunut 94->86,6 7 viikossa. Tahti on ollut paperilla aika kova, mutta dieetti tuli aloteltua viikon ibiza dokailun jälkeen, jolloin nesteitä lähti ensimmäisellä viikolla reilu 3kg. Vyöstä käytössä viimeinen reikä ja ylimmät vatsapalat alkaa hahmottua (pitkästä aikaa :puntti: ) Toivon mukaa tää kurjuus päättyy tammikuussa, eikä tarvitse enää ikinä näin pitkää dieettiä vetää, vaan koittaisi vaikka syklittelyä...

Tällä viikolla alkoi dietti, 2000-2300kcal päivässä, riippuen siitä onko salipäivä vai ei.
Paino tällä hetkellä 92kg ja tarkoitus olisi tiputtaa tuonne 80-85kiloon.

Screenshot_2013-10-23-10-37-00.jpg

Kaveri laittoi mulle viestillä tällaisen ruokavalion dietille, mitä mieltä olette?
2234kcal, 252p, 66h, 106r

Tällä viikolla alkoi dietti, 2000-2300kcal päivässä, riippuen siitä onko salipäivä vai ei.
Paino tällä hetkellä 92kg ja tarkoitus olisi tiputtaa tuonne 80-85kiloon.

katso liitettä 106670

Kaveri laittoi mulle viestillä tällaisen ruokavalion dietille, mitä mieltä olette?
2234kcal, 252p, 66h, 106r

Aika niukasti näyttää hyvii rasvoja olevan.. itellä about samanlainen runko mut jlihan sijaa broileria ja rasvaa sitten oliivi ja avokado öljystä, saa kroppa sitä pehmeetäki rasvaa kumminkaa kaloreiden nousematta. P.s. missä rehut?

Kuulostaa järkevälle. Jos vaihtaisi toisen jauheliha-aterian broileriin ja tunkisi lounaalle ja päivälliselle kasviksia. Esimerkiksi parsa- ja kukkakaalia.
Avokadoöljyä en ole ikinä maistanutkaan, voisihan sitä avokadoakin paljaaltaan tunkea noihin lämpimien aterioiden kylkeen.

Kuulostaa järkevälle. Jos vaihtaisi toisen jauheliha-aterian broileriin ja tunkisi lounaalle ja päivälliselle kasviksia. Esimerkiksi parsa- ja kukkakaalia.
Avokadoöljyä en ole ikinä maistanutkaan, voisihan sitä avokadoakin paljaaltaan tunkea noihin lämpimien aterioiden kylkeen.

Mikä tahansa pehmeä rasva on ok, kuitujakaan ei oo hirveästi tossa joten suoliston toiminta voi jumitella. Kannattaa lisätä vehnäleseitä tai esim liottaa pellavan siemeniä pari rkl vesilasissa niin saa kuituja ja paskaki tulee pihalle+suoli pelaa.. pellavansiemenissä lisäksi hyvää rasvaa. Muista juoda tarpeeksi vettä.

aamuaerobista sun muuta...

Mielenkiinnolla lueskelin tätä ketjua - itselläni tilanne se, että haluis hiukka lisää lihaksia mutta ei rasvaa. Rasvaa kun on poltettu nyt kohta 20 kiloo pois. Aloituspaino oli 99,8 ja nyt näyttää 81Kg - eli about kilo vielä pois. Aamuaerooppinen ei kyllä toimi ainakaan mulla - oon pyöräillyt töihin aamuisin ja iltaisin takaisin about 14 - 18 km / suunta riippuen vähän fiiliksistä - tätä siis kolme vuotta, eikä vaikuttanut painoon mitenkään, lähinnä nousi - eli ratkaisu painonpudotukseen löytyy kyllä sieltä sun jää- ja leipäkaapistas.

Vuosi sitten marraskuussa mentiin kaverin kanssa ekaa kertaa salille ja katseltiin kun heebo veti leukoja kahvakuula varpaissa - yritettiin mekin vetää leukoja, mutta ei saatu yhtäkään ja siitä sitten veto pystyyn, että toukokuussa menee 6kpl leukoja. Siitä alkoi salilla käynti ja hiukka myös syömisen tarkkailu. Toukokuussa vedin ne kuusi leukaa - oliko voimaa tullut lisää, en tierä, mutta paino oli laskenut - eikä se johtunu aamuaerooppisesta vaan syömisen hillinnästä. Nyt niitä leukoja menee 11 kpl ja vuoden loppuun tavoite 12 - siitä kirjoitin aloittelijoiden palstalla: Miten tavoitteeseen - vinkkejä kaivataan

Nyt kun kroppa alkaa oleen oikeissa mitoissa niin haluaisin mielelläni hiukan lihaksia lisää mutta en läskin kustannuksella - vaikka salilla olen käynyt nyt suunnitelmallisemmin ei voimaa paljonkaan ole tullut lisää johtuen varmaan siitä etten ole syönyt tarpeeksi kun on tuo painonpudotus vielä ohjelmassa.

Aamiaiseksi nautiskelin jonkin aikaa rahkaa tai jugurttia mustikoiden ja kaikenmaailman siementen ja rouheiden sekoituksena suihkun jälkeen töissä - siis kun ensin olin sinne aamuaeroopisesti fillaroinut. Sitten luin näistä pätkäpaastoista ja päätin jättää aamupalan kokonaan pois - eli eka syötävä on lounas puolen päivän aikoihin - alussa hankalaa mutta aika hyvin oon tottunut.

Leivän ja makaroonit oonjättänyt pois kuten makkarankin ( paitsi tietenkin mustamakkara) ja leikkeet ruokavaliosta - mitä nyt joskus hapankorppua siivu juuston kera.

Ruokavalioon on tullut pähkinät - niistä saa kuulemma hyvin rasvoja ja kuituja - kuitenkin varoituksen sana TIIKERIPÄHKINÖISTÄ - poiketessani tyttöystäväni kanssa punnitse ja säästä myymälässä toteamassa, että sieltä saa pähkinöitä Prismaa edullisemmin ja ilman vihreää korttia mukaani tarttui pussi tiikeripähkinöitä - nimestä innostuneena heitin niitä kotona suuhuni ja olin rikkoa hampaani - siinä sitten lueskelin mitä pusiin kyljessä lukee, niin niistä saa kuulemma herkullisen rapeita purtavia kun ensin liottaa niitä muutaman tunnin vedessä - siitä sitten laitoin ne likoomaan yöksi, mutta aika kovia ne oli vielä aamullakin, joten en ottanut evääksi.

Nyt kun muutenkin on tullut hiukan innostuttua tuosta ruokapuolesta... voi paska nyt tuli keskeytys.... enkä päässyt edes itse asiaan

.. niin siis... koska muutenkin olin miettinyt tuota ruokapuolta ja se on alkanut hiukka vihertää - päätin eilen hakea TEHOSEKOITTIMEN - kotona oli ennestäänkin rismasta hankittu kahdenkympin obh nordika, mutta en uskonut sen riittävän aktiiviseen viherpähkinähedelmämarjapirtelöiden aktiiviseen ja tehokkaaseen tekemiseen - puhumattakaan, että siitä olis vastusta noille tiikeripähkinöille. googlamalla olin itselleni selvittänyt, että maailman parhaat blenderit olis ameriikkalaiseten markkinoimat bledtec ja vitamix - hintaa noilla kuiten 600 - 700 euroo joten otin puhelun luottokodinkonekauppiaalleni - lopputuleman hain eilen illalla phiilipsin "ammatti"tasoisen sekoittimen jolla on viiden vuoden tuotetakuu, 15 vuotta takuuta moottorille ja KAKSI TERÄÄ - aikamoisen rohinan piti, mutta tiikeripähkinöistä tuli silppua. Blenderillä on tarkoitus ottaa aamupala uudelleen käyttöön sekoittamalla pirtelö valmiiksi ja nauttimalla se sitten pööräilyn ja suihkun jälkeen kotona.

Muuten suunnitelma on seuraavanlainen: ma, ke ja la punttitreenipäivinä RUOKAAAA ja muut päivät miinuksilla kuten tähänkin asti - olkoon systeemin vaikka 3/4 - myös neljäs kevennetty viikko jolloin ei ole punttitreeniä vaan liikkuvvuusharjoittelua miinuksilla.

VOIKO TÄLLÄ SAADA AIKAISEKSI LIHASKASVUA - edes pientä?

Muuten suunnitelma on seuraavanlainen: ma, ke ja la punttitreenipäivinä RUOKAAAA ja muut päivät miinuksilla kuten tähänkin asti - olkoon systeemin vaikka 3/4 - myös neljäs kevennetty viikko jolloin ei ole punttitreeniä vaan liikkuvvuusharjoittelua miinuksilla.

VOIKO TÄLLÄ SAADA AIKAISEKSI LIHASKASVUA - edes pientä?

Kaloriteoria ratkasee, kalorit sisään kalorit ulos. Treeni päivinä plussalla ja välipäivät miinuksella on ok, kunhan et oo liian kovilla miinuksilla välipäivinä. Pidät siis huolen, että viikon kaloritase on plussan puolella, jos kropalla ei ole ravintoa niiin ei se uutta kudosta(=lihasta) voi rakentaakkaan... Yleensä lihaksen hankinnassa tulee sivutuotteena sitä itseään eli läskiä, mutta tämän voi minimoida syömällä vain hieman yli kulutuksen eikä +1000kcal sikabulkkia. Peili ja puntari on hyvä indikaattori, lihaskin kun kasvaessaan tuo painoa, peili taas kertoo aika pitkälti kehonkoostumuksen, onko tullut paino läskiä vai lihasta.

KALORITEORIA - ok mennään nyt vuosi loppuun 10 viikkoa nykyisellä ohjelmalla - tankataan kunnolla treenipäivinä ja välipäivinä / viikkoina ollaan miinuksilla - nyt kun paino on tuolla 80 kieppeissä, niin ei oo mitään halua nostaa sitä paljoa uudelleen - pidän rajana 83 - jos vaaka näyttää maanantaiaamuna tuon tai enemmän on edessä kiristysviikko.
Ei mulla mitään kauheeta hinkua tai tarvetta ole saada niitä lihaksia lisää - tärkeämpää on hyvä lihaskunta ja liikkuvuus - voimaa on mummielestä tarpeeksi ku vetää tusinan leukoja ja penkiltä 100 kiloo.

Nyt menee vielä tämä ja ensi vko siihen että lukema vaaàssa ( huom kielipoliisit oikeinkirjoitus?) alkaa seiskalla - samalla voi ajaa sisään tätä uutta ohjelmaa - sit lisätään painoja ja RUOKAAAA

Ja sit kun oon osoittanut kaloriteorian vääräksi - kirjoita siitä kirjan, alan pitää luentoja, annan haastatteluja ja pääsen sarasvuon tai nyyberin ohjelmaan.... ooujeeee

SUUNNITTELE - TOTEUTA - HYVÄKSY LOPPUTULOS ja ei muuta ku hyvää diettausta kaikille Teille

Itsellä about 8kk nytten salia takana, pituus 175 ja lähtöpaino 103-105. Nyt paino pysynyt jo useamman kk n. 100kg paikkeilla(ihan punttauksella tippunut, lihasmassaakin toki tullut lisää joten todellinen rasvapudotus isompi), proteiinia olen nauttinut tarpeeksi koko ajan mutta muuten ravintopuoli on ollut pielessä(kesällä tuli myös iloisesti viikonloput ryypättyä jne.:face:).

Nyt 3vkoa syönyt pieniä annoksia 3-4 tunnin välein, pitänyt kalorit 1500-2500 paikkeilla kun ei ole jaksanut niitä sen tarkemmin laskea mutta tuohon väliin ne menee, harvoin yli 2200 eli miinuksilla mennään, salilla tulee kuitenkin käytyä nelisen kertaa viikossa 1-1½h/kerta. Aineenvaihdunta ollut itsellä aina tosi hidas(johtui ruokailutavoista ja vähistä yöunista) eli nyt varmaan painon pitäisi alkaa tippumaan, tavoite pudottaa painoa ilman että lihasmassasta vähenee eli järkevästi.

Reilusti vaan proteiinia ja lepoa tavoite olisi ensi kesäksi sinne 80-90kg:n paikkeille tiputella kaikessa rauhassa. :puntti:

Itse aloitin dietin useamman kk:n bulkin jälkeen eli tämän kuun alussa. Lähtötilanne kun aloitin puoli vuotta sitten kuntosaliharjoittelun oli painoa n.72 kg (ja pituutta 182cm), mistä se nousi suht helposti 76-77 kg:hen mutta sitten kesällä olin fyysissä kesätyössä enkä laskenut vielä tuolloin kaloreita joten paino pysyi suunnilleen samassa kesän. Kesätöiden jälkeen aloin panostamaan ruoan syöntiin kunnolla ja paino lähti heti nousuun ja nousi n. 83-84 kg:hen (pituus 184-185 cm) parissa kuukaudessa jonka jälkeen päätin aloittaa dietin, kun alkoi tulemaan kavereilta keljuilua että olen lihonnut ja kyllähän sitä rasvaa olikin tullut sillä silmämääräisesti katsottuna rasvaprosentti näytti olevan n. 20% entisen n. 15 sijaan. :(

Dietti siis lähti käyntiin ja ensimmäiset päivät oli kyllä tuskaa kun oli tottunut syömään itsensä täyteen melkein joka aterialla ja dietin alussa oli nälkä vaikka oli vasta syönyt. Kaloreita päivää kohden tulee 2000-2800. Ensimmäisen viikon aikana paino tippui 82 kg:hen, jonka jälkeen tulin kipeäksi ja paino tippui 80:neen. Tämän jälkeen paino on tippunut vielä n. 3 kiloa eli siis yhteensä tämän 3 ja puolen viikon aikana 6,5 kiloa eli onko tahtini liian luja?

Ja diettiä oli tarkoitus jatkaa 10 viikkoa ja tavoite päästä n.10 rasvoihin.

Ruokavalioon on tullut pähkinät - niistä saa kuulemma hyvin rasvoja ja kuituja - kuitenkin varoituksen sana TIIKERIPÄHKINÖISTÄ - poiketessani tyttöystäväni kanssa punnitse ja säästä myymälässä toteamassa, että sieltä saa pähkinöitä Prismaa edullisemmin ja ilman vihreää korttia mukaani tarttui pussi tiikeripähkinöitä - nimestä innostuneena heitin niitä kotona suuhuni ja olin rikkoa hampaani - siinä sitten lueskelin mitä pusiin kyljessä lukee, niin niistä saa kuulemma herkullisen rapeita purtavia kun ensin liottaa niitä muutaman tunnin vedessä - siitä sitten laitoin ne likoomaan yöksi, mutta aika kovia ne oli vielä aamullakin, joten en ottanut evääksi.

Tiikeripähkinä ei ole ravitsemuksellisesti eikä ruokatieteellisestikään oikeastaan pähkinä, nimi hämää. Se on erään kasvin juurimukula.
- Sisältää hiilaria enemmän kuin muut pähkinät,
- proteiinia erittäin vähän (n. 5 %) ja
- rasvaa puolet siitä mitä muut pähkinät (enkä tiedä ovatko yhtä hyviä rasvoja).

Ei siis ole samalla viivalla ollenkaan muiden pähkinöiksi kutsuttujen asioiden, siementen ja mantelien kanssa.

Tiikeripähkinä ei ole ravitsemuksellisesti eikä ruokatieteellisestikään oikeastaan pähkinä, nimi hämää. Se on erään kasvin juurimukula.
- Sisältää hiilaria enemmän kuin muut pähkinät,
- proteiinia erittäin vähän (n. 5 %) ja
- rasvaa puolet siitä mitä muut pähkinät (enkä tiedä ovatko yhtä hyviä rasvoja).

Ei siis ole samalla viivalla ollenkaan muiden pähkinöiksi kutsuttujen asioiden, siementen ja mantelien kanssa.

Juuu, katselin netistä - mutta pakko oli tarttua tuohon pussiin ihan nimen perusteella - paska ostos, mutta tätä sanotaankin oppimiseksi.... ja nyt kun niitä on hiukka enemmän liotettu ja ne on kuivaneet, niin niitä voi jo pureskella, mutta aika paskan makuisia ja kuivakoita - siis ÄLÄ OSTA TIIKERI"PÄHKINÖITÄ"

Minkähän ihmeen takia niitä ylipäätään pussitetaan ja myyrään????

Viikko 4 takana ja vaaka näytti 700 grammaa vähemmän eli 95,2kg joten peruskoulu matikalla tosta tulee tiputusta yhteensä 4,8kg.
Hiukan jäi harmittaa että vaaka ei näyttänyt alle 95kg, tästä sai taas vähän lisää taistelutahtoa.

Itelle Dieetin henkisesti kovin kohta; Peilistä kattoo "lättänä mies", lihaspaineet hiilareiden ollessa vähissä on kadoksissa ja kroppa ei oo polttanu viellä löysää pihvin päältä tarpeeks jotta erottuvuus ois haluttua luokkaa. Ei säikähdetä tässä vaiheessa vaan jatketaan määrätietoista kiristelyä.

Taas se aika kuusta...ei paskata vaikka kuinka pinnistää. Kahtee päivää ei oo shaiballa tarvinu käydä. Jottei tää menis ihan paskan puhumiseks ni tää liittyy diettiin siten, että toi on mun kropalta selkein viesti pitää tankkaustauko eli toisin sanoen sanoen huomenna mättöpäivä. Näyttää mun kohdalla menevän kahden viikon sykleissä niin että elimistö vetää tukkoon kuin vanha vessanpönttö ja mikään ei liiku mihinkään suuntaan ei varsinkaan paino.

Enää 1.5 kg dieetin välitavoitteeseen eli 90kg jonka on puntarin näytettävä viimeistään jouluna. Tällöin olisi paino tippunut vajaa 9kg.

Maanantaina lähti käyntiin lyhyt välidieetti itsenäisyyspäivään asti. 700 kcal miinuksilla mennään, jos sitä kilon-pari saisi tiristeltyä pois ennen kuin jatkaa maltillista bulkkia. Tammikuussa juhlapyhien loputtua lähtee varmaan perinteinen pidempi kiristely käyntiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom