Moro, tuota nyt tarttis sitä tietoa diettaamisesta! Oon nyt "bulkannu" jo aikas pitkää ja painon oon saanu nousee siihe 78kg. Oon 178cm pitkä ja reenaan voima kautena 3 viikossa punttia ja 3x kickboksingia tai vapaaria. "Body kautena" reenaan 5x viikossa salia. Bulkin ansiosta on tullut voimaa ja lihaakin melko paljon mutta päkki on vähän lähtenyt häilymään. Ajattelin tankata hiilaria ainoastaa enne ja jälkeen salin, aamuisin aina syödessäni munakasta jne...Joten nyt jos lähtis kiristäytymää ja jättäis mutant massin kaappiin lojuun taas vähäks aikaa. Kysymykset kuuluu näin:
1.)Paljon kestää vähentää kulutusta, ettei tuu kataboliaa (päivä kulutus 3300-3500kcal)
Aika normaali dieettaus kalorit on -500kcal kulutuksesta. Eli 2800-3000kcal sulla.
2.)Riittääkö 30min cardioo päiväs?
Ei cardioo tarvitse pakosti ollenkaan, jos haluat syödä enemmän tai vetää kovemmille miinuksille nykyisillä syömisillä niin sitten. Kaikki riippuu siitä paljonko kulutat vs. paljonko syöt ja cardio lisää tuota kulutusta.
3.)Tarviiko mitä lisäravinteita? Oisin alottamas taas amino kuurin ainakin ja palkkaria silloin jos ruokailu venähtää salin jälkeen.....Tarviiko esim maltoa?
Palautusjuomaa suositellaan dieetilläkin salin jälkeen, muistat vaan ottaa huomioon että ne voi sisältää paljokin kaloreita.
4.)Miten kauan kannattaa dieetata ettei dieetti syö lihaa?
Treenaat kovaa ja syöt tarpeeksi protskua, etkä mene liian koville miinuksille niin kyllä ne lihat aika hyvin säilyy.
5.)Oisko jotai hyvää suhdetta? monta %protskua, rasvaa ja hiilaria?
Yleinen suositeltu suhde on 40/30/30. Ite suosittelen dieetillä varsinkin, että rasvoja tulisi ainakin se 30% kalorimäärästä. Omalla kohdalla rasvanpoltto hidastuu huomattavasti, jos keho ei saa ulkopuolista(=ravinnosta) rasvaa tarpeeksi.
6.)Mitä 2kk aikana suunnillee kerkee puottaa, ku tarkoitus ois max 4-5kg, ja sit taas ns. bulkille
Ekalla viikolla lähtee nesteitä kilo tai pari, ja sen jälkeen alkaa rasvaa palamaan. Toi nesteiden lähtö kannattaa ottaa huomioon, sillä ne nesteet tulee myös heti takaisin kun siirryt taas bulkille. 0,5kg/vko on normaali maltillinen tahti.
kiitän jo etukäteen vastaamaan vaivautuneille!