Syksyn bulkkausketju 2012 (ns. mikä v*tun sixpack?)

Eipä nyt heti pistänyt tän oikeampaa ketjua silmään joten laitetaan tänne. Elikkä bulkkailua nyt takana semmonen 4vko ja paino noussu 6kg (ekalla viikolla lösähti varmaan 2.5kg suorilta vaakaan lisää, nesteet, dietiltä suoraan plussille...) Tahti lienee siis suht kohdillaan vaikka on tuota selvästi hieman vyötärölle kertynyt. Anyways semmosta ongelmaa mm. pukkaa että about kaikkiin niveliin koskee??? Isoissa lihasryhmissä myös semmosta jäykkyyttä ja paukuntaa ollu aika paljon, varmaan kasvaa niin kovaa tohinaa että alkaa ahdasta tulla heh ja heh. Oottelin vähän että ei ainakaan bulkilla ois paha olla, mutta tää on kyllä paljo pahempaa ku diettaaminen :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä odoteltais että tää dieettikidutus loppuis ja alkais ensimmäinen järkevä bulkki sen älyttömän 3kk/+10kg painoa minimaalisella saavutetulla lihasmäärällä, maltti olis valttia? saa nimittäin hampaat irvessä dieetata tyhmästi saavutetut läskit irti kropasta :face:

Keväällä tein päätöksen aloittaa bulkkaamisen saman tien, kun Suomeen pääsen takaisin. Eli ihramarkkinat lähti käyntiin toukokuun lopussa ja taustalla noin 9 kk mittainen totaalitauko treenaamisesta. Lähtöpaino oli hippasen päälle 72 kg ja nyt se on jämähtänyt tiukasti tuohon 84 kilon tuntumaan. Tuntuu, ettei jaksa syödä laadukasta ravintoa tarpeeksi, jotta tuosta lähtisi vielä paino kiipeämään ylöspäin. Vuodenvaihteeseen asti olisi joka tapauksessa tarkoitus yrittää vielä massaa keräillä ja sitten lähtee kiristely kesää kohti. Vaatimaton tavoitteeni on olla paremmassa kunnossa 30-vuotiaana kuin koskaan aikaisemmin, ja sivutavoitteena on rikkoa vanhoja sarjapainoennätyksiä. Täytyy vain toivoa, että pysyn mahdollisimman ehjänä ja terveenä.

täytyypä nyt minun osallistua toisena naisena tähän ketjuun :)
otin tuossa pienen kuuden viikon "harjoitteludieetin", joka onnistuikin aivan mainiosti. kalorit dieetillä oli keskimäärin 1200kcal/pvä, ja tällä viikolla olen nostanut +100kcal päivittäin kohti suunnittelemaani "bulkki"tavoitetta 1900kcal/pvä. olen ajatellut vuoden loppuun saakka syödä plussilla yrittäen kasvattaa ja muotoilla lihasta, toivottavasti pää kestää painon nousua.. tosin tällä viikolla vaikka olenkin nostanut kaloreita, on painoni vain jatkanut tippumista!

täytyypä nyt minun osallistua toisena naisena tähän ketjuun :)
otin tuossa pienen kuuden viikon "harjoitteludieetin", joka onnistuikin aivan mainiosti. kalorit dieetillä oli keskimäärin 1200kcal/pvä, ja tällä viikolla olen nostanut +100kcal päivittäin kohti suunnittelemaani "bulkki"tavoitetta 1900kcal/pvä. olen ajatellut vuoden loppuun saakka syödä plussilla yrittäen kasvattaa ja muotoilla lihasta, toivottavasti pää kestää painon nousua.. tosin tällä viikolla vaikka olenkin nostanut kaloreita, on painoni vain jatkanut tippumista!

Bulkki 1900kcal? Minkä kokoinen olet?

Voisikin saman tien kysyä, että millaisilla kaloreilla te muut bulkkaatte, varsinkin naiset? En tosiaan ite jatkuvasti laske kaloreita, mutta parina päivinä olen huvin vuoksi laskeskellut, ja yleensä kalorit ovat olleet välillä 2500-3000?! Ja tuolla on siis viidessä viikossa tullut vain noin 3-4 kiloa painoa.

Bulkki 1900kcal? Minkä kokoinen olet?

Voisikin saman tien kysyä, että millaisilla kaloreilla te muut bulkkaatte, varsinkin naiset? En tosiaan ite jatkuvasti laske kaloreita, mutta parina päivinä olen huvin vuoksi laskeskellut, ja yleensä kalorit ovat olleet välillä 2500-3000?! Ja tuolla on siis viidessä viikossa tullut vain noin 3-4 kiloa painoa.

158/47!

Hirvittää ajatuskin kuinka vähillä ruuilla pitäisi elää tuolla kulutuksella jos ei haluaisi lihoa ilman liikuntaa. Ei ihme että naiset (niin kuin miehetkin) ovat tänä päivänä lihavia, kun kulutus on syöty umpeen jo lounaan jälkeen :)

Onko muut muuten tehneet aerobisia bulkilla vähentääkseen rasvan muodostumista? Ero ei varmasti ole suuri, mutta jotain hyötyä luulisi saavan kun nostetaan kulutusta niin että ollaan isoillakin syömisillä vain vaikka 300kcal plussilla.

Onko muut muuten tehneet aerobisia bulkilla vähentääkseen rasvan muodostumista? Ero ei varmasti ole suuri, mutta jotain hyötyä luulisi saavan kun nostetaan kulutusta niin että ollaan isoillakin syömisillä vain vaikka 300kcal plussilla.

Näääh, en näe järkeä lähteä lenkille sen takia, että on nostanut kalorit tietylle tasolle. Kyllä ne voi kerralla nostaa ihan siihen mihin tarvitsee eikä sen ylemmäs. Lepopäivinä olen kyllä välillä käynyt kävelemässä ja muutenkin liikuttua koulu- ja kauppamatkat kävellen.

Hirvittää ajatuskin kuinka vähillä ruuilla pitäisi elää tuolla kulutuksella jos ei haluaisi lihoa ilman liikuntaa. Ei ihme että naiset (niin kuin miehetkin) ovat tänä päivänä lihavia, kun kulutus on syöty umpeen jo lounaan jälkeen :)

tell me about it.. hyvin selvisin 23-vuotiaaksi katselematta mitä suustain alas työnsin, mutta sitten yhtäkkiä alkoikin fläsää tarttua. :face:

Ihan päiväkohtaisesti kulutuksen mukaan vaihtelee. +300 kcal/pvä plussilla meen, lepopäivät +-0. Reenipäivinä tulee helpostikin yli 3000 kalsua syötäväksi, vaikka oon vain 163 cm pitkä ja tällä hetkellä 56,5 kg painan. Ja viidessä viikossa painoa tullu vain puolisentoisto kiloa :D

Täällä mennään aikasen samoilla spekseillä :). Treenipäivinä täälläkin liikutaan siellä 2500-3000 välillä, lepopäivinä 1900-2100. Eli treenipäivät +300 ja levot +-0. Tosin otan lisäksi viikossa yhden tasauspäivän, jolloin plussat sen mukaan, että viikkotasolla plussat 1500-2100kcal. Tosin nyt kun syö lepopäivinä +-0 (ennen flunssaa olin -300kcal lepopäivinä) ja treenipäiviä 4-5, niin eipä siihen tasaukseen kauhean isoja kalsuja tuu. Ei voi enää puhua monsteripäivästä niin kuin aluksi ;).

Painoa tullut lisää 8 viikossa +3,3kg (tosin tällä hetkellä menkat, eli jonnin verran turvotusta varmasti). Ja siis 170cm pitkä ja tänään aamulla paino 66,2kg.

Meikäläinenkin alotteli tossa pienoista bulkkia, tarkotus olis pitää kalorit siinä 3000+. En tosin aloittelijana tiedä, että onko kuinka viisasta syödä kaikkea mahdollista, pitäiskö turhaa rasvaa välttää... kertokaa te viisaammat :D

^Bulkilla kannattaa syödä kohtailaisen puhtaasti ja kyllä kroppa sitä rasvaakin tarvitsee mutta se hampurilainen ei ole paras mahdollinen rasvan lähde ;)

Kalorit on silloin sopivat kun painoo nousee 200-300g/vk:ssa

screenshot20120929at200.png

Tuolta näyttää... Hyvin näkee miten paino (ja rasva-%) putoo kesällä kun on kestävyyslajit kehissä ja nyt sitten syksyllä kun alkaa punttis ja uintikausi niin paino nousee. Ihan kivaa tahtia, kuitenkin ~6kg/~3kk :-)

On kyllä rasva-% noussut turhan nopeasti kanssa, tais olla alle 10% kesällä, nyt 13,5% ?

Bulkkauksen nyrkkisääntö nro.1 = Jokaisen välipalan pitää sisältää __vähintään__ 500kcal. 197/110 tällä hetkellä, suuntana 120kg. Kunnon bulkkimaha ja iso kasa voimaa mulle, kiitos! Ja vähän lihaakin saisi tarttua.

Mulla on ruokajutut tällä hetkellä itseasiassa aika kivasti. Pystyn syömään runsaitakin määriä ruokaa helposti, mutta ei kuitenkaan tunnu siltä, et maha ois venyny jättimäiseks ja tulis sitte heti kans nälkä. Pärjään ihan hyvin kuitenki pienelläkin ruokamäärällä, mikä on siinä mielessä hyvä, että jos ja kun joskus täytyy alkaa polttelemaan rasvaa, ei vähäsempi ruokamäärä tuota ongelmaa. Vaikka sillon se nälkä todennäkösesti alkaakin.

Sen haluan myös sanoa, että intermittent fasting tuntuu tosi hyvältä tavalta syödä. Dieetillä siitä on tietysti tosi paljon apua, kun saa helposti osan päivän kaloreista kokonaan pois. Näin bulkillakaan siitä ei tunnu ilmenevän mitään ongelmia (ehkä joinain päivinä kaloreissa saattaa tulla vähän tekemistä, että saa täyteen, mut ei yleensä) vaan päin vastoin, tuntuu hyvältä vaan. Aamulla saa herätä myöhemmin kun ei tarvitse syödä aamupalaa eikä muutenkaan tarvitse nähdä vaivaa tehdä koko aamiaista ja syödä sitä. Jos aamulla syö/juo jotain, muutaman tunnin päästä tulee jo nälkä eikä se ole kivaa. Mut nyt kun en syö tai edes juo mitään, ei tule nälkäkään vähään aikaan. Aamusin herään puoli kahdeksalta ja eka ruokailu on yleensä n. klo 12-13. Viikonloppusin syön aamupalan ihan normaalisti, mutta se on sillon jo samoihin aikoihin ku arkisin lounas.

E: Voiskohan muuten kromi olla syynä siihen, että ei tuu kauheen usein sellasia "syömiskohtauksia", et on pakko syödä jotain paljon (herkkuja). Tossa Pirkan monivitamiinissa sitä näköjään on 50 mikrogrammaa.

Kai se pitää tänne "ilmoittautua". Kohtuu pitkän dieetin jälkeen tarkoituksena oli ottaa suht maltilliset pluskalorit ilman kalorilaskeskeluja. No, syöminen maistui ja eilen laskeskelin huvikseni treenipäivän kalorit: 4455 kcal! Ei ihme, että olo tuntui välillä hieman täydelle... Makrot oli 348g P 543g H 99g R.

Ajattelin nyt vähän tiputella kaloreita, kun painoa ei kuitenkaan ole kuin se n.80kg. Nuo proteiinimäärät olisi sopivat jollekin cutlerille, mutta ehkä itselle riittäisi hieman vähempikin... Välipäivinä tavoitteena on nyt n. 2700 kcal ja treenipäivinä n. 4000 kcal. Kolme viikkoa vielä borsastelen ja sitten olisi tarkoitus pari viikkoa kevennellä. Vielä tosin näkyy vatsapalikat, jos oikein tarkasti katsoo. Eli lisää ruokaa koneeseen? No ei kai sentään.

On tämä syöminen rankkaa puuhaa. Oikeasti.

Njaah, kai sitä on uskottava että tässä jotain on tapahtunut, kun alle viikon sisällä kolme eri henkilöä on hämmästellyt että mitä ihmettä oon tehnyt mun hartioille ja käsivarsille. Hassua, miten sitä itse näköjään on ihan sokea muutokselle? Omasta mielestäni käsivarret näyttää ihan yhtä naruilta kuin ennenkin, sen sijaan tuon pömppömahan alun huomaan kyllä :D

Njaah, kai sitä on uskottava että tässä jotain on tapahtunut, kun alle viikon sisällä kolme eri henkilöä on hämmästellyt että mitä ihmettä oon tehnyt mun hartioille ja käsivarsille. Hassua, miten sitä itse näköjään on ihan sokea muutokselle? Omasta mielestäni käsivarret näyttää ihan yhtä naruilta kuin ennenkin, sen sijaan tuon pömppömahan alun huomaan kyllä :D

Läskiä vaan kerääntyny siihen lihaksen ympärille vähän enemmän. Älä huoli, oot yhä se sama naru kuin aina ennenkin. Tiedän kokemuksesta :(

Suositut

Back
Ylös Bottom