Syksyn bulkkausketju 2012 (ns. mikä v*tun sixpack?)

Bulkkaaminen ei nyt tällä viikolla ole oikein onnistunut, kun joku ihme pöpö iski... Kuumetta ollut 2 päivää 38-39,5 astetta ja kurkku kipeämpi kuin koskaan. En ole voinut syödä juuri mitään tiistain ja keskiviikon aikana, tiistaina yhden leivän, ja keskiviikkona lihapullan ja vähän lihakeittoa. Vituttavaa katsoa kaikkia ruokia kun ei pysty syömään mitään. :( Peiton alla oltu tiistaista lähtien.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bulkkauksen ekat kunnon vee-itutukset, kun alkaa vähitellen löysää kertymään vyötärölle -.-
Välttäähän sitä ei (täysin) voi, eli pään kans pitää tehdä duunia. Elämäni eka (tarkoituksellinen ;) ) massakausi siis ja taustalla 30kg:n painonpudotus. Muuten massailu sujunut jees, alussa vähän oli ongelmia saada uppoamaan kaikki safkat, mutta ei enää pahemmin sitä ongelmaa ;).

Bulkkauksen ekat kunnon vee-itutukset, kun alkaa vähitellen löysää kertymään vyötärölle -.-
Välttäähän sitä ei (täysin) voi, eli pään kans pitää tehdä duunia. Elämäni eka (tarkoituksellinen ;) ) massakausi siis ja taustalla 30kg:n painonpudotus. Muuten massailu sujunut jees, alussa vähän oli ongelmia saada uppoamaan kaikki safkat, mutta ei enää pahemmin sitä ongelmaa ;).

Samat fiilikset. Ja kun vaaka viime viikolla ekan kerran elämässäni näytti yli 65, alkoi pääkoppa väittää vastaan. Piti sitten asettaa itselleni päivämäärä, jolloin "saa" taas dieetata, mutta siihen saakkahan aion hitto soikoon syödä ;)

89-90kg tällä hetkellä paino ja vielä mennään 5½vk ja jos sais pidettyä alle 94kg niin oisin ihan tyytyväinen... tulokset tällä bulkilla noussu hyvin, mutta marraskuun alusta alkaa juhannukseen asti dieetti...

Ja kun vaaka viime viikolla ekan kerran elämässäni näytti yli 65, alkoi pääkoppa väittää vastaan

Mä oon nyt taas oikeen innostunu. Vihdoinki paino nousee sellasta tahtia ku haluaisin. Ei todellakaan innosta ajatus siitä, et joskus pitää luopua osasta näistä kiloista, joita tässä kovalla vaivalla on kerätty. Mut sitten voinkin olla tyytyväinen, kun keho on suht rasvaton ja paino on yli sen 75kg (eli olen virallisesti ylipainoinen :D). Nyt koitan päästä vuoden loppuun mennessä ainakin n. 74 kiloon. Sitte ennen kesää ehkä 76 kiloon ja sitten ehkä joku dieetti päälle. Todennäköisesti suunnitelmani eivät pysy muuttumattomina edes montaa päivää, mutta suunnilleen noin voisin mennä. Kuulostaa ainakin teoriassa mun mielestä hyvältä, toivottavasti saan sen käytännössäkin menemään niin. Peilikuvan mukaan kuitenkin mennään.

Ja tänään painoin siis 72,3kg.

Mä oon nyt taas oikeen innostunu. Vihdoinki paino nousee sellasta tahtia ku haluaisin. Ei todellakaan innosta ajatus siitä, et joskus pitää luopua osasta näistä kiloista, joita tässä kovalla vaivalla on kerätty.

Hahah, mä kyllä luovun mielelläni, vaikka onhan näiden eteen nähty vaivaa. Aiemmat bulkit eivät ole ottaneet onnistuakseen. Mutta vaikka lihasta kaipaankin, niin kyllä mä tuosta ylimääräisestä haluan sitten taas pikaisesti eroon, varsinkin kun ylimääräisestä painosta alakropassa on haittaa harrastuksissa.

Mä luulen, että toi pääkoppaongelma on enemmän probleema naisilla kuin miehillä. Vaikka halutaankin olla lihaksikkaita, niin olisi silti suotavaa olla hoikka. Miesten bulkkimaha on kaiken kaikkiaan ottaen enemmän fine kuin naisten.

Lisäksi kun tosiaan takana on reilu ylipaino ja sen pudotus, ja tuloksena oli hoikkis ja timmi (mutta siis ilman niitä lihaksia), niin on tosiaan henkisesti vähän raskasta alkaa nähdä, että tuota massua alkaa kertyä. Onneksi sentään muitakin tuloksia näkyy, siis niitä oikeanlaisia ;). Ai niin ja painonpudotuksen turvaraja (65kg; se raja minkä lihomiselleni asetin kun ultimate maaliin pääsin viime vuonna ja ennen kuin oli tästä proggiksesta tietoa) paukkui rikki viime viikolla :P.

Tämä vessassa juokseminenhan on oikeastaan ihan samanlainen ilmiö, mikä tapahtuu myös silloin, kun diettaa. Jotain yhteistä siinä taustalla ehkä on ja epäilisin vähän, että voisiko johtua siitä, että kortisoli-tasot on korkemmalla silloin, kun on bulkki tai dietti päällä?

Löysin tällaisen jutun:

"Tässä muutama korkean kortisolin negatiivinen vaikutus, tunnistatko itsesi?

Rasvan kertyminen vatsaan ja kylkiin – vatsapalikat ei näy runsaasta liikunnasta ja muuten alhaisesta rasvaprosentista huolimatta
Testosteronitasojen laskeminen – motivaatio, keskittyminen, energiatasot ja libido laskee
Heikentynyt unenlaatu – vaikeutunut unensaanti ja herääminen ”virtsaamaan” erityisesti kello 3-5 välillä yöllä
Heikentynyt palautuminen ja tulosten puute
Lihasten purku energiaksi
Pitkäaikainen kortisolin liikaeritys voi johtaa krooniseen väsymykseen

http://www.arcticsportaddicts.fi/biosignature-ja-kestavyyslajit

Voihan tossa olla perääkin, mutta omalla kohdalla en usko, että kortisolit olisi hirveen korkeella, kun muita oireita ei ole. Sen mä tiedän, että toi 3-vuorotyö ei ole mitään herkkua kropalle. Tästä tuli mieleen keskustelu lääkärin kanssa.

- Ootko sä miettiny, että 3-vuorotyö ei sovi sulle.
- Toi 3-vuorotyö ei kyllä sovi yhtään kenellekkään.

Tuli muuten mieleen, että onkohan muilla sitä ongelmaa että päivällä vatsa turpoaa tuhdin lounaan jälkeen aivan sikana ja kun vessaan ei pääse/ehdi tyhjennykselle, saa kotona vääntää kaikki ilmat ja paskat ulos, niin huhhuh sitä pierurumbaa. Sen jälkeen olo on parempi ja sitten voikin syödä huolella ruokaa, eikä kyseistä ongelmaa ilmesty. Mitenköhän tuota voisi helpottaa? Syömällä kevyemmän lounaan?

Bulkilla ollaan, kesästä asti menty ja aloitettu salilla käyminen taas uudestaan. Nyt parin kk:n aikana tullut ~5kg. Vuosi sitten painoin noin 70kg, ja se junnas siinä sen vuoden, nyt paino noussut tuonne +80kg, HÄPI MII! Nyt syödään reippaasti sinne ens vuoden puolelle asti ja koitetaa paino saada 85-90, sitten helmikuussa pudotellaan ja kokeillaan ensimmäistä dieettiä.
Mitat 174/82, mitä mieltä olette tuosta että alkaako olemaan "lihava"? Ei kyllä hirveesti näy muuten kuin tossa massun päällä mutta muuten ok. Pitäisi kyllä käydä pihdeillä mittaamassa prossat, mutta ei oo ikinä saanu aikaseks.

Bulkilla ollaan, kesästä asti menty ja aloitettu salilla käyminen taas uudestaan. Nyt parin kk:n aikana tullut ~5kg. Vuosi sitten painoin noin 70kg, ja se junnas siinä sen vuoden, nyt paino noussut tuonne +80kg, HÄPI MII! Nyt syödään reippaasti sinne ens vuoden puolelle asti ja koitetaa paino saada 85-90, sitten helmikuussa pudotellaan ja kokeillaan ensimmäistä dieettiä.
Mitat 174/82, mitä mieltä olette tuosta että alkaako olemaan "lihava"? Ei kyllä hirveesti näy muuten kuin tossa massun päällä mutta muuten ok. Pitäisi kyllä käydä pihdeillä mittaamassa prossat, mutta ei oo ikinä saanu aikaseks.

Mulla muuten aika samat mitat, 81,5kg ja 176cm. Oon tosiaan miettiny samaa juttua että ollaanko sitä punkeroita vai ei.. Oon lopulta tullu siihen tulokseen että näin taitaa pikkuhiljaa olla :P En tiedä susta, mutta itse voisin olla vielä noin 10kg kevyempi ja SITTEN se sixpack ehkä jopa alkais näkyäkin, tällä hetkellä ei tietoakaan. Itse ajattelin aloittaa 2kk dieetin ensi kuun alussa, sitten joulukuussa taas toivon mukaan hyvin ansaitulle bulkille. Ei tarvi sitten joulupöydässä itkeä!

Mutta jos susta 80kg ei oo yhtään liikaa, niin ei mitään ongelmaa. Vähänkin löysemmällä paidalla saa talvella jopa kätkettyä isommatkin kilot meidän pituudellakin.

Jalkatreenin jälkeen astetta järeemmät eväät Chicosissa:

76887_10151143740257973_1306693183_n.jpg

Täälä kans alkanu bulkki maltillisilla kaloreilla, kokeilen ny 3300 ensi hetken aikaa ja katon lähteekö miten nousemaan. Varmaan joutuu lisätä ku on raskas fyysinen työ ja neljät reenit viikossa. Takana pudotus 106kg->80kg eikä huvittais taas kauheita määriä läskiä kerätä :) Mites porukka tekee jos esim syödään 3300kcal/päivä niin tuleeko salipäivinä palkkarin verran enemmän vai kuinka?

Täälä kans alkanu bulkki maltillisilla kaloreilla, kokeilen ny 3300 ensi hetken aikaa ja katon lähteekö miten nousemaan. Varmaan joutuu lisätä ku on raskas fyysinen työ ja neljät reenit viikossa. Takana pudotus 106kg->80kg eikä huvittais taas kauheita määriä läskiä kerätä :) Mites porukka tekee jos esim syödään 3300kcal/päivä niin tuleeko salipäivinä palkkarin verran enemmän vai kuinka?

Offipäivinä kaloreita tulee yleensä 2500 ja salipäivinä 3000. Paino nousee tolla menetelmällä 300-500g per viikko.

No voihan paska. Aamupaino alas 64,3. En oo laskenut kaloreita, mut oon syönyt mielestäni paljon ja jatkuvasti, eilen tuntui ettei olisi mennyt enempi alaskaan :( Toisaalta pe-su piti koulun takia kävellä noin 2-5 tuntia päivässä, ja siihen se liikunta silloin jäikin... Saattanut "salaa" palaa kaloreita ilman että on tuntenut tekevänsä mitään.

Tässä on tullu ny vedettyä 2500kcal välipäivinä ja 3000kcal salipäivinä mikä näyttää olevan liikaa mulle kuin paino nousee sen 0,8-1kg / viikkoa ja tavoite oli max 0,5kg viikko. Jos tässä varmuudeks vielä ens viikon kattelis ja sit laskisi hieman.

No voihan paska. Aamupaino alas 64,3. En oo laskenut kaloreita, mut oon syönyt mielestäni paljon ja jatkuvasti, eilen tuntui ettei olisi mennyt enempi alaskaan :( Toisaalta pe-su piti koulun takia kävellä noin 2-5 tuntia päivässä, ja siihen se liikunta silloin jäikin... Saattanut "salaa" palaa kaloreita ilman että on tuntenut tekevänsä mitään.

Jos 64 kiloinen kävelee 5 tuntia rauhallista vauhtia niin siinä palaa noin 772,8 kcal. On tuo aika iso kulutus, vaikka ei tuntuisikaan, että on harrastanut mitään liikuntaa ja syömisiä saa aika isosti lisätä, jos meinaa plussan puolella pysytellä. Minusta tuntuu, että silloin kun on flunssa iskemäisillään niin kalorikulutus on suurempi kuin normaalisti. Ainakin koko ajan on nälkä.

Suositut

Back
Ylös Bottom