Syksyn bulkkausketju 2012 (ns. mikä v*tun sixpack?)

Insuliiniherkkyys huononee rasvan lisääntyessä, joten siinä mielessä oltiin ihan oikeilla jäljillä.

Ja jos bulkki nostaa kortisoli-tasoja niin silloinhan testosteroni-taso laskee ja sitä kautta se lihaksen rakentaminen vaikeutuu. Minun oli ainakin pakko siirtyä malttibulkin puolelle, kun ei oikein sopinut ne liian kovat plussat.

Maistoin tänään ensimmäisen kerran ruskeaa täysrasvaista maitoa :kuola: Puuro maistuu varmaan taivaalliselta tuohon tehtynä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itselläni meni nyt tänään suunnilleen näin..
aamupala klo 6.30 rahkaa+malto+tuoremehu 4desiä sekasin.

salille.

8.30 heraa ja kevyt maitoa.

klo 10.30 töissä muusia ja mureketta ja raejuustoa.

klo 14 kävin lounaalla hesessä ja otin megaaterian.

klo 17 kotona italianpataa ja raejuusto+heraa ja maitoa ja maltoa.

klo 20 spakettia ja jauhelihakastiketta ja raejuusto.

kohta syon vielä pizzan ja otan yöksi heraa.

paino nousee hyvin mutta meinaa välillä tehä tosi tiukkaa syyä.

treenin aloitin 11 vuotta sitten 60 kiloisena 16 vuotiaana. nyt on painoa 105.

Täällä on kans sikabulkki päällä. Kesän dieetin jälkeen painoa oli 78kg, bulkki alkoi 12.8 ja nyt paino 88kg. ihan tyytyväinen varmaan saa olla tuohon saavutukseen, varsinki näillä mitoilla (171cm). :D

^ tossa ruokailussa ois helppo korvata joku noista lämpimistä ateroista esim. Pähkinöillä tai jollakin tehosekotin smoothie ratkasulla :) nopeesti valmista ja vielä nopeemmin mahassa.

Itellä ainakin toimii kun ei muuten meinais jaksaa.

Jalkareenin päätteeksi ajelin Mäkkärin Drive-Inille, tilauksen kanssa oli vähän ongelmia.

Minä: Neljä juustopekonia.
Myyjä: Meillä ei ole juustopekoneja.
Minä: Miten niin ei ole? Se 1,5€?
Myyjä: Meillä on vain juustoja ja tuplajuustoja.
Minä: Eikö siihen juustoon saa sitä pekonia lisäksi?
Myyjä: Kyllä, se maksaa lisäksi.
Minä: Niin sen 50 senttiä?
Myyjä: Kyllä.
Minä: Noniin sehän on sitten juustopekoni.
Myyjä: No mutta, se ei ole virallisesti juustopekoni.
Minä: No pistä sitten vittu epävirallisesti neljä juustopekonia!
Myyjä: Kiitos, ja toista luukkua kohden.

Mä en kyllä tajua mitä järkeä amatöörien bulkkaamisessa on? Ja varsinkin kun lukee joitakin juttuja missä ahdetaan hirvittäviä määriä kaloreita ja monesti vielä hemmetinmoista roskaa sisään. Esim, kokonaisia pullapitkoja. Tiedättehän, että vaikka pistätte myöhemmin dietin päälle niin rasvoittuneet solut ei katoa yhtään minnekään? Käy samalla tavalla kuin niille jotka on lapsesta saakka olleet lihavia. Niille kertyy helpommin läskiä ja vaikeampi saada sitä läskiä laihdutettua pois aikuisenakin koska solut on rasvoittuneet. Jokainen tavallaan joo, mutta 99% tällä forumilla ei ole mitään syytä bulkkailla. Asia erikseen se hyvin pieni vähemmistö jolle bodaaminen tuo leivän pöytään ja nää kaverit osaakin asian ihan eri tavalla kuin amatöörit.

^Perustele. Itellä ei ainakaan sarjapainot nouse mihinkään +-0 kaloreilla. Sen sijaan reilulla bulkilla rauta nousee tasaseen eikä ne dietin jälkeen ikinä sinne lähtötasoille romahda. Eikö toi oo toisin sanoen success.

Edit. Ja se tärkein syy on se että bulkilla on kivaa. Pitäsköhän sitä käydä vielä drive innissä ennen nukkumaan menoa.

Ei vittu tota painoo. Nouse mihinkään. Ruokaa saa syödä vaik kuinka paljon, mut rasvaa ei tuu ollenkaan eikä tietenkään tota painoo. Jostain heinäkuusta lähtien tullu syötyä niin paljon ku vaan pystyy ja paino noussu 68-->82.8kg. Rasvaa ei oo tullu yhtään, ja toikin painonnousu taitaa olla pelkkää nestettä. Kreatiinin otin ekaa kertaa käyttöön elämässäni maanantaina, eikä se oo ollenkaan keränny mitään nesteitä. Tällee tuli eilen vedettyä kaloreita:

Ikää 17, painoo 82,8 ja pituutta 183cm.

Kaloreita 4797 kcal
+2330 kcal yli kulutuksen

ja missään ei näy, hemmetti vaik 5kg ruokaa veti naamarii koko päivän aikana. Eilen oli kaiketi lepopäivä. Tullu vedettyä tommosil kaloreil ny viikko ja painossa eikä rasvoissa ei minkään näköistä muutosta. Rasvat pysyny samasta heinäkuusta lähtien. Joko mulla on reipas aineenvaihdunta, keliakia tai lapamato. En muista koska viimeks ois tuloksetkaan noussu. Pysyny samana piiitkän aikaa.

Kyl ennen salilla käyntiä lihoin helposti mutta nykyään ei sitten millää. Syysloman jälkeen täytyy kyl mennä käymään terveydenhoitajalla. Hemoglobiini täytyy ainaki mitata keliakian varalta.

Ei vittu tota painoo. Nouse mihinkään. Ruokaa saa syödä vaik kuinka paljon, mut rasvaa ei tuu ollenkaan eikä tietenkään tota painoo. Jostain heinäkuusta lähtien tullu syötyä niin paljon ku vaan pystyy ja paino noussu 68-->82.8kg. Rasvaa ei oo tullu yhtään, ja toikin painonnousu taitaa olla pelkkää nestettä. Kreatiinin otin ekaa kertaa käyttöön elämässäni maanantaina, eikä se oo ollenkaan keränny mitään nesteitä. Tällee tuli eilen vedettyä kaloreita:

Kaloreita 4797 kcal

ja missään ei näy, hemmetti vaik 5kg ruokaa veti naamarii koko päivän aikana. Eilen oli kaiketi lepopäivä. Tullu vedettyä tommosil kaloreil ny viikko ja painossa eikä rasvoissa ei minkään näköistä muutosta. Rasvat pysyny samasta heinäkuusta lähtien. Joko mulla on reipas aineenvaihdunta, keliakia tai lapamato. En muista koska viimeks ois tuloksetkaan noussu. Pysyny samana piiitkän aikaa.

Kyl ennen salilla käyntiä lihoin helposti mutta nykyään ei sitten millää. Syysloman jälkeen täytyy kyl mennä käymään terveydenhoitajalla. Hemoglobiini täytyy ainaki mitata keliakian varalta.

Ei ole mahdollista, että kaikki tuosta on pelkkää nestettä. Lisäksi kreatiini ei vaikuta noin nopeasti. Pyri bulkkaamaan maltillisesti, kalorit esim. 300-500 plussalla. Lisäksi laita tänne päivän syömiset, ei muuten voi sanoa, missä mättää.

Bulkki 1900kcal? Minkä kokoinen olet?

Voisikin saman tien kysyä, että millaisilla kaloreilla te muut bulkkaatte, varsinkin naiset? En tosiaan ite jatkuvasti laske kaloreita, mutta parina päivinä olen huvin vuoksi laskeskellut, ja yleensä kalorit ovat olleet välillä 2500-3000?! Ja tuolla on siis viidessä viikossa tullut vain noin 3-4 kiloa painoa.

Ite oon 164cm pitkä ja paino pyörii 60-62kg kieppeillä, ylläpitokalorit on jotain 2000-2500 (arvio, en laske kaloreita, mutta oon melko tietoinen ruokani energiasisällöstä :) Jos painoo haluaa nostaa, niin kyllä se on mentävä lähemmäs 3000kcal.

En oo bulkannut kovinkaan järjestelmällisesti, aloin vaan syödä enemmän. Paino nousee mulla muutaman kilon rykäyksillä, jotka alkuun turvottaa ja sitten se tasoittuu myöhemmin.

Terveellä ihmisellä se paino kyllä nousee, jos on riittävästi kalorit plussan puolella. Jos näin ei tapahdu,niin itse ainakin hakeutuisin lääkärin vastaanotolle.

Kaloreita 4797 kcal

Kyllä varmaankin kulutat enemmän kuin 2400 kaloria. Ja jos paino on noussut heinäkuusta 14 kiloa, niin aika reippaasti on jo sekin. Ei yhden viikon perusteella kannata vielä huolestua yhtään mistään.

Jep, sixpack näkyi silloin ja näkyy nyttenkin. Vanhan kuvan kaivettuani esiin huomasin että ehkä pieni ero siinä on, ja se on se että sixpack on tällä hetkellä ihan vähän himmeempi. Näyttää siltä et se rasva tulis vähän erillain kuin ennen salilla käyntiä. Silloin rasva tuli niin että eka peitty alimmat palat, sitten seuraavat jne. Rasva lähti myös samallain. Nyt tuo on siis näköjään tullut silleen että tulee ympäri sixpackia, eli se lähtee himmeneen jatkuvasti. Eikä silleen että taas peittyis ekana alimmat palat jne. Vatsalihakset voi myös olla kasvaneet vähän mikä saattaa vaikuttaa näkyvyyteen.

Noo ehkä huolestuin turhaan, mutta moni puhuu siittä että tulokset nousee ihan kivasti bulkilla, mutta itselläni ei ole noussut hetkeen. Treeniohjelmaakin vaihdettu. Myös sekin saattoi huolestuttaa että tuo rasva siis tulee erillain. Mutta näyttää silti siltä että sitä tulee ihan sairaan vähän. 14kg ja sixpack näkyy silti. Tavotteena oli vaan kasvattaa kauhee bulkkimaha siihen asti että tulee pakkaset ja pääsee ulkojäille ;) Taitaa bulkkimaha jäädä haaveeks, vaikka eihän se kauheen kannattava oo. Dieetti ei siis tule kestämään kauheen kauaa. Vaikee vaan hankkia tossa talvella massaa kun käy sitä lätkää pelaamassa.

Täytyy nyt seurata tilannetta kuitenkin pidemmän aikaa, mutta tuosta hurjasta kalorimäärästä en luovu!

e: näytti jopa siltä että siittä olisi vähän hyötyäkin. Koitin tuota 4500-5000 kaloria ensimmäisen kerran edellis sunnuntaina ja penkistä sain nostettua uuden sarjaennätyksen maanantaina (80kg x2, ois menny kolmaskin) mutta söin loppuviikon vähän rauhallisemmin, ja perjantaina sain tuon 80kg :n enään kerran ylös.

Vedin kcal ylös viim talvena.
Tarkoitus oli vetää 300kg ilman vyötä tahi horkkaa.
Olin suht inhimillisen näkönen ennen bulkkia.
Paino 110 tietämillä...188cm
5kk bulkkia, vyötäröön +10cm, hirveet rinnat. Fläsää niin paljo ettei enää oikeen taipunu alataljaan. Kaikki suonet tukevasti piilossa....
Paino nousi 118kiloon.
Mikä "parasta", mave nousi 5 x 235sta 5 x 245 ja muutama toisto 255lla. Koht tuonjälkeen crassas, veto -50kg jne.

Ei ikinä enää.
Lopputulos oli kauhee läski ja voimia nada.
Meikäläisen bulkki meni niin vituiksi kuin olla ja voi.

Ja onpa hommaa saada tätä laardia poies.

Itellä suhteellisen kevyt bulkki menossa ja nyt aamu paino pyörii 97.5-98KG luokkaa(187.5cm).
Täydellinen hajoaminen tolle yhdelle kommentille sivuja taaksepäin, kun joku sanoi olevansa 95KG ja tavoitteli 100KG aamupainoa ja kommentiksi tuli jotain, että jos et joku 2metrinen niin vitun läski, tiedä sitten mikä vitun trolli. Joo en kyllä itsekkään tiedä rasvaprosenttiani, mutta omasta mielestäni 190cm ja 100KG ei mikään karju vielä ole. Pikemminkin kynäniska :lol2:

(maltti)bulkkauksen parhaita puolia on ehdottomasti se, että jaksaa treenata ja kovaa! +että tissit on ehkä ihan vähän kasvaneet :D voi toki olla myös vain kuvitelmaa tai jotain hormoniturvotusta.

Mielipiteitä ja vinkkejä saisi antaa mieluusti, kiitos.

Homman nimi on siis se, että aikavälillä 9.9.-20.10. paino on noussut 67,2 --> 73,5. Tosin, tuo 73,5 ei pidä paikkansa sillä torstaina paino oli 72,9, perjantaina 72 ja tänään tuo 73,5 eli nesteitä on kehossa vielä aika paljon. Veikkaisin, että 100 tai 200 grammaa päälle 72 on melko realistinen paino tällä hetkellä.

Painoa on siis tullut lisää ainakin omasta mielestäni liikaa. Läskiä on tullut, muttei mielestäni liikaa ja lihastakin näyttää olevan. Tavoite paino tämän vuoden loppuun oli 75, mutta tuntuu että paino nousee aivan hirveää tahtia. Kaloreita on välillä pirun vaikea jakaa, enkä suoraan sanottuna tiedä mitä kannattaisi nyt tehdä. En kuitenkaan halua tämän homman menevän täysin överiksi.

Mitä mieltä te viisaammat ja kokeneemmat olette? Kannattaako "syödä vain paljon, paljon ja PALJON" vai alkaa laskemaan kaloreita hiukan tarkemmin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom