Syksyn bulkkausketju 2012 (ns. mikä v*tun sixpack?)

Elä stressaa. Alussa tulee lisääntyneiden hiilareiden yms. Takia aika reippaasyi nestettä, nauti siitä paineen tunteesta ;)

Mutta kaloreita vaan pienemmälle jos haluut hitaampaa painon nousua. Tosin jotain +100-200 kcal päivä on vähän hankala ylläpitää kun päivän aktiivisuus voipi kulutuksellisesti melkeen huomaamatta vaihdella tuon verran. Ei tietenkään mahdotonta. Helpoin tapa lienee syödä joka päivä samat safkat niin pitäis niiden neste tasojenkin pysyä tasasempina kun muuten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossa heinäkuussa sattuneen elämänmuutokset johdosta vapaa-aika rajottui huomattavasti ja yö-unet vähenivät merkittävästi. Sehän sitten tarkoitti, että Treenit väheni sitä mukaa kun väsyi koko ajan hieman lisää. Treenit oli heinäkuussa vielä 6 kerraviikossa yht. n.7tuntia viikossa -> siitä sitten seuraaksi 5 kertaa viikko n.5h viikkossa -> ja nyt tässä viimeisen kuukauden joka toinen päivä 45min. Tämä viimeinen tapa, "joka toinenpäivä treenit" tuntuu siltä, ettei jatkuvasti ole väsynyt ja jaksaa tehdä kaikki tarvittavat asiat. Ruokailu tottumukset sitten taas pysyneet samana. Lopputulos on tässä 3kk aikana, aamupaino noussut 101 ->112kg. Ei muuta kun treeni määriä vähentämään niin alkaa paino nousta.

Vuoden treenannut, aloittanut 59kg---> 81 kg Dietannut maltillisesti kuusi viikkoa raameista 181cm 81kg---> 78kg kunnes mietin että " vitut tästä diettaamisesta" nyt lähtee bulkki päälle, seuraavaksi tavoitteessa 85! :evil: lyhyt siirtymä ja sit +1000kcal plussilla kolmijakonen ja kroppa kerran viikossa joka sarja failureen, näillä mennään, tsemppiä kanssabulkkaajat! :D

ja suuriin osa läskiä painonnoususta, ei järkeä...

Mitähän v****a sä teet bulkkiketjussa?

Tässä itse alotin pitkästä aikaa reenaamaan reilu viikko sitten ja bulkilla tietysti. Aloittaessani painoin ~73kg ja tänään sama vaaka näytti 79.8kg. Hyvin on myös vanhat lihat heränneet! Helvetin hyvä fiilis!

ja suuriin osa läskiä painonnoususta, ei järkeä...

"se joka toimii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle", eli mulle toimii toi +1000kcal, ei tuu pienemmillä plussilla painoo minkään vertaa ja tolla on menty aikasemmillakin bulkeilla. Pienestä asti ollut ongelmia alipainon kanssa, koska omaan nopean aineenvaihdunnan. Se on hyvä jos sulla toimii pienemmät plussat ja saat painoo, en tiedä sun lähtökohtias tms. mutta voisit kysyä ensin mun lähtökohtia ennenkuin leimaat metodini järjettömiksi.
Kiitos. :)

^ se on fyysisesti mahdotonta saada tuolla määrällä järkevällä suhteella lihasta vrt.rasvan määrään.
Niin kuin sanoit että vuosi kokemusta sali hommista joten kannattaa ehkä myös kuunnella ihmisiä jotka on tätä hommaa tehnyt hieman pitempään.

- - - Updated - - -

Mitähän v****a sä teet bulkkiketjussa?
Vaikka siksi että järkevää bulkkailua takana 16 viikkoa, painoa nostanut 300g/vk tahdilla, silläkin vauhdilla tulee rasvaa jonkin verran...

^ se on fyysisesti mahdotonta saada tuolla määrällä järkevällä suhteella lihasta vrt.rasvan määrään.
Niin kuin sanoit että vuosi kokemusta sali hommista joten kannattaa ehkä myös kuunnella ihmisiä jotka on tätä hommaa tehnyt hieman pitempään.

Samapa tuo, jos kerran toimii. Todennäköisesti todelliset plussat ei oikeesti ole vaan noin korkeat. Mut kyllä mun mielestä saa bulkata miten tahtoo, jos se vaan toimii. Sanoi tutkimukset ja toisten kokemukset mitä tahansa.

Kyllä minä kokeneempiani kuuntelen oikein mielelläni ja otan vastaan neuvoa ja rakentavaa kritiikkiä
mutta voin kyllä ilmoitella tänne sinulle tänne jos paisun plussapalloksi :)
En halua alottaa sun kanssa sen enempää mitään kiistelyä tässä mutta voisit ehkä vähän rakentavammin ja yställisempään sävyyn neuvoa kokeneempana neuvoa tämän lajin aloittelijoita.

Samapa tuo, jos kerran toimii. Todennäköisesti todelliset plussat ei oikeesti ole vaan noin korkeat. Mut kyllä mun mielestä saa bulkata miten tahtoo, jos se vaan toimii. Sanoi tutkimukset ja toisten kokemukset mitä tahansa.
Kyllä sen siitä painonoususta näkee kuinka paljon on menty plussalle...

@joppa jooo tod. näk. plussat vaihtelee sen ainakin sen. -200 +200 puolilta toisin mutta toi 1000+ on se lähtökohta ollut bulkkiin mulla, on se rankkaa se syäminen :D

- - - Updated - - -

Vaikka siksi että järkevää bulkkailua takana 16 viikkoa, painoa nostanut 300g/vk tahdilla, silläkin vauhdilla tulee rasvaa jonkin verran...

Miten tollasta 300g/vk tahtia voi edes kontrolloida? Nesteet jo heittelee päivittäin ton verran ja enemmänkin suuntaan jos toiseen, ihan aamupainossakin näkyen. Jos bulkataan niin bulkataan kunnolla ;)

Miten tollasta 300g/vk tahtia voi edes kontrolloida? Nesteet jo heittelee päivittäin ton verran ja enemmänkin suuntaan jos toiseen, ihan aamupainossakin näkyen. Jos bulkataan niin bulkataan kunnolla ;)

Ei se mahdotonta ole. Itellä paino noussut 16 viikon ajan juuri tuon 200-500g verran.

Kyllä sen siitä painonoususta näkee kuinka paljon on menty plussalle...

Aijoo, siellähän olikin tuo painonnousu ihan mainittu. Sitte asia on vähän eri. Sisäelinrasvaa voi ainakin kertyä silleen, että se näkyy lähinnä painonnousussa, mutta ei niinkään esimerkiksi kadonneena sixpackina. Vaikka mahtuuhan tuohon pariinkymmeneen kiloon muutakin kuin sitä viskeraalista rasvaa tietysti.

- - - Updated - - -

Voi punnita vaikka joka aamu itsensä, plussata sunnuntaina aina viikon painot yhteen ja jakaa seitsemälle. Siitä saa viikon keskiarvon ja sen pitäisi antaa jo hieman tasaisempia tuloksia.

Mä seuraan ite painonnousuani silleen, että kirjaan jokasen treenin jälkeisen painon kännykkääni, joka sitten osaa piirtää niistä sellasen viivadiagrammin. Siitä näkee aika hyvin onko suunta nouseva vai laskeva, vaikka siellä luonnollisesti on välillä kilonkin heittoja.

"se joka toimii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle", eli mulle toimii toi +1000kcal, ei tuu pienemmillä plussilla painoo minkään vertaa ja tolla on menty aikasemmillakin bulkeilla. Pienestä asti ollut ongelmia alipainon kanssa, koska omaan nopean aineenvaihdunnan. Se on hyvä jos sulla toimii pienemmät plussat ja saat painoo, en tiedä sun lähtökohtias tms. mutta voisit kysyä ensin mun lähtökohtia ennenkuin leimaat metodini järjettömiksi.
Kiitos. :)
Et ole kyllä nyt ihmisen termodynamiikasta aivan täysin perillä. Jos syöt 1000kcal yli kulutuksen, painosi nousee vähintään kilon viikossa (en jaksaa alkaa sen tarkemmin laskeskelemaan). Mikäli näin ei ole, et vain yksinkertaisesti syö 1000kcal yli kulutuksen vaan olet arvioinut sen väärin.

Täytyy alkaa keräämään enemmän fläsää. Joulun jälkeen pitää olla 100kg rikki.
Kauheeta treenata kun kramppailee jatkuvasti.

Onko heittää vinkkejä, kun ei meinaa ruoka upota?
Meinaan jonkinlaisen bulimian tällä menolla itelleen hankkii...

Et ole kyllä nyt ihmisen termodynamiikasta aivan täysin perillä. Jos syöt 1000kcal yli kulutuksen, painosi nousee vähintään kilon viikossa (en jaksaa alkaa sen tarkemmin laskeskelemaan). Mikäli näin ei ole, et vain yksinkertaisesti syö 1000kcal yli kulutuksen vaan olet arvioinut sen väärin.
jeps, sitähän siis juuri sanoin että tonnin plussilla paino alkaa nousta..? Luinko/luitko jotain väärin?:D joo ja en ole kovin välttämättä termodynamiikasta perilla... Olen kyllä mielestäni laskenut TDEE:ni oikein, voi olla jtn feelua kyllä.

Kyllä ainakin tähän mennessä aamupainon on ollut +200-400g viikossa, ei ole mitenkään vaikeata kontrolloida.
Ikävä kyllä tuolla salilla näkee aika monesti ihmisiä jotka ajattalee niin kuin tuossa viimisessä lauseessa sanoit.

- - - Updated - - -

jeps, sitähän siis juuri sanoin että tonnin plussilla paino alkaa nousta..? Luinko/luitko jotain väärin?:D joo ja en ole kovin välttämättä termodynamiikasta perilla... Olen kyllä mielestäni laskenut TDEE:ni oikein, voi olla jtn feelua kyllä.

Tämä on ihan matematiikkaa, jokaiselle ihmisellä painonousu on samanlaista jos +kaloreita on saman verran, turha sanoa että tarvii syödä 1000kcal yli kulutuksen että paino nousisi (tuo +1000kcal tekee noin 900g/vk). Mutta jatka ihmeessä sikabulkkia ja sen jälkeen kova dieetti niin ollaan taas lähtötilanteessa.:rock:

Itsellä vituttaa kun painoa tulee mutta vaa'assa se näkyy hassusti. Koko vuoden olen mennyt 1-2kg/kk bulkki tahdilla. Mielummin olisin pitäny tuolla 1kg/kk tahdissa max mutta ongelma on tämä. Painon nousu ei näy vaassa esim joka vk vaikka puntaroin itseni joka aamu. Eli olen esim 1.10-31.10 100kg ja yhtä äkkiä 2.10 vaakaan läsähtää 101kg Onkohan minulla paska vaaka vai mistä tämä johtuu. Näin on käynyt siis koko vuoden noin kuukauden päivät paino pysyy samassa ja sit yks aamu onkin kilo lisää :D tosin eipä tuo haittaa...

Vuoden treenannut, aloittanut 59kg---> 81 kg Dietannut maltillisesti kuusi viikkoa raameista 181cm 81kg---> 78kg kunnes mietin että " vitut tästä diettaamisesta" nyt lähtee bulkki päälle, seuraavaksi tavoitteessa 85! :evil: lyhyt siirtymä ja sit +1000kcal plussilla kolmijakonen ja kroppa kerran viikossa joka sarja failureen, näillä mennään, tsemppiä kanssabulkkaajat! :D

Se vaan alkaa oikeasti jossain kohtaa vituttaa kun raskausarpia alkaa näkymään ja pömppis alkaa tulemaan. Mulla on paino noussut kuuden viikon aikana 5-6 kiloa, mistä toki on nesteitä suurin osa, mutta silti. Sen verran mäkin voin sanoa, vaikka aloittelija itsekkin olen, että sun kulutus ei voi olla +1000kcal, jos vasta siinä kohtaa alkaa paino nousta.

Suositut

Back
Ylös Bottom