Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maanantaina alottelin dieettiä ja aamupaino on pudonnu muuten tasasesti paitsi eilis aamun ja tän aamun välissä jostain syystä lähti 1kg?! En ota siitä mitään sen kummempaa stressiä, nestettä vaan päässy kropasta vähä karkuun. Vettä menee 4-5 litraa päivässä keskimäärin, välillä jopa enemmän. Suolaa käytän aika reippaasti. Kalorit ollu nyt 3000kcal ja ens viikolle 100kcal vähemmän ja kiristän pikkusen ruuvia aerobisen liikunnan osalta. Aamupaino tänään 89,0kg, mutta 6 aamun keskiarvo 90,1kg. Eli 0,8kg olis pudonnu alotuksesta. Vyötärö on kaventunu 90cm ---> 87cm.

Outo juttu, mutta koko viikon on treenit kulkenu erittäin hyvin. Tein jopa sarjaennätyksen maastavedossa. Luulis että hiilareiden radikaali vähentäminen veis loputkin voimat, mutta ehkä se vaan odottaa tapahtumista. Pakkohan se väsymys on jossain kohtaa iskeä...

Heinäkuun loppupuolelta asti on tullut tarkkailtua syömistä ja jätettyä ruokavaliosta kaikki turhat pois. Lähtökohtaisesti ylimäärästä ei hirveämmin ollut, paino pyöri siinä 80 kg:n hujakoilla. Punttireeniä tuli se 3 kertaa viikkoon ja melko kuormittavaa aerobista 2-3 kertaa. Elokuun puolessa välin vähensin sitten kaloreita ja aerobista, mutta punttireeniä alkoi tulla neljä kertaa viikkoon. Pitkään tuntu paino junnaavan tuossa ~ 76-77 kilossa, joten päätin pudottaa kaloreita ja lisätä toisen aerobisen harjoitteen viikkoon, tämä toimikin ihan hyvin.

Tavoitteena oli saada paino tuonne 75 kg:n tietämille. Tänä aamuna vaaka näytti 73.8 kiloa, joten aika tyytyväisiä ollaan, varsinkin kun peilikuvakin miellyttää. Voimatasot on hiukan heikentynyt, varsinkin punnerrusliikkeissä, mutta kyykyssä ja selkäliikkeissä painot pysynyt samoina. Lihastakaan ei näyttäisi hirveesti palaneen, vaikka viime aikoina on tullut vedettyä hiukan liiankin vähäisillä kaloreilla.

Nyt kun tavoitteet ollaan saavutettu, niin mietityttää että miten tästä kannattaisi jatkaa? "Dieetti" on vedetty vähäisillä hiilihydraateilla ja runsaalla proteiinilla. Ilmeisesti ensimmäiset pari viikkoa kannattaisi nostella kaloreita ja hiilihydraatteja tasaisen maltillisesti, jotta keho pysyisi rytmissä mukana? Millekkään bulkille ei ole tässä aikomus lähteä, vaan tarkoituksena olisi pitää keho suhteellisen kireässä kunnossa. Rasvaprosentti on nyt varmaan alle kympissä, eikä sitä mielellään päästäisi nousemaan juurikaan yli kolmentoista.

Kannattaako dieetillä vetää kreatiinia (monohydraatti)? Tässä jo ~5kg pudonnut, joista nesteitä sen pari kiloa. Jos nyt alkaisin veteleen sitä kreaa sen 5g/pvä, niin haittaisiko se painon(rasvan)pudotusta?

E: Siis että vaikka nesteitä tulisikin takaisin, niin ei siltikään hidastaisi rasvanlähtöä?

Kannattaako dieetillä vetää kreatiinia (monohydraatti)? Tässä jo ~5kg pudonnut, joista nesteitä sen pari kiloa. Jos nyt alkaisin veteleen sitä kreaa sen 5g/pvä, niin haittaisiko se painon(rasvan)pudotusta?

E: Siis että vaikka nesteitä tulisikin takaisin, niin ei siltikään hidastaisi rasvanlähtöä?

Kyllä voi/kannattaa käyttää ja Ei hidasta.

Tekisi mieli vähän dieetata (vain siksi, että saisi vähän lihaserottuvuutta). Tilanne on 167 cm ja ~65 kg. Ihan normipainoinen minä olen, mutta olisi kiva nähdä vähän enemmän lihaksia rasvan alta. Ei vain tiedä uskaltaako - aina, kun olen yrittänyt dieetata, olen sairastunut. Kun vastustuskyky ei muutenkaan hivo pilviä (miehen kommentti; aina sä olet kipeä), ei oikein innostaisi taas alkaa uhmaamaan luonnonlakeja ja altistaa itsensä vaikka mille pöpölle.
Olenkin pohtinut, että olisiko järkeä vaan yrittää silleen pidemmän kaavan mukaan, vaikka vaan 200-300 kcal:n vajeella, jos siitä vaikka tulisi jotain ja ei vastustuskyky tippuisi ihan olemattomiin. Mutta mahtaako kärsivällisyys riittää...

Tekisi mieli vähän dieetata (vain siksi, että saisi vähän lihaserottuvuutta). Tilanne on 167 cm ja ~65 kg. Ihan normipainoinen minä olen, mutta olisi kiva nähdä vähän enemmän lihaksia rasvan alta. Ei vain tiedä uskaltaako - aina, kun olen yrittänyt dieetata, olen sairastunut. Kun vastustuskyky ei muutenkaan hivo pilviä (miehen kommentti; aina sä olet kipeä), ei oikein innostaisi taas alkaa uhmaamaan luonnonlakeja ja altistaa itsensä vaikka mille pöpölle.
Olenkin pohtinut, että olisiko järkeä vaan yrittää silleen pidemmän kaavan mukaan, vaikka vaan 200-300 kcal:n vajeella, jos siitä vaikka tulisi jotain ja ei vastustuskyky tippuisi ihan olemattomiin. Mutta mahtaako kärsivällisyys riittää...

Seuraavien aineiden luulis ehkäsevän tehokkaasti kipeeksi tulemista:

- Laadukas monivitamiini aamuisin (esim. itellä mivi total flex ollu)
- C-vitamiinia heti reenin jälkeen ja iltaisin 500mg-1g
- vihreä tee-tabletit
- vahva sinkki-tabletti
- Matiohappobakteeri-tabletit
- Glutamiinia palkkariin reilusti

+ maltillinen kalorivaje

Itse olen noilla (glutamiinia en oo käyttäny) konsteilla säästyny dieetillä sen kummemmilta sairasteluilta ja oloki on pysyny todella virkeänä.

Dieettini on mennyt täysin metsään viimeisten viikkojen aikana, rasvaa ei ole palanut ollenkaan koska olen jatkuvasti sortunut syömään liikaa. Tänään aloitin Jutta-dieetin kolmeksi viikoksi ja itsekuri saa luvan kestää :whip:

Fea, kyllähän 200-300-vajeellakin saa hyviä ja kohtuullisen nopeita tuloksia. Ja ota ainakin C-vitamiinia kunnon annos vastustuskyvyn tueksi.

Kiitti vinkeistä, voisi kokeillakin. Ei kun lisäravinnehyllyille taas. :)
Palkkarina mulla on Starnutritionin recovery pro ja sen mukana onkin tullut pussi glutamiinia. On tosin jäänyt käyttämättä, mutta nythän sitä voisi aloittaa.

Eipä tarvinnut kuin aiemmin tänään pohtia sairastumisen mahdollisuutta, niin eikös heti ole vähän kurkussa karheutta ja nenä alkaa mennä tukkoon. Ei helvetti mikä luonnonoikku mä olen. :wall:

Kiitti vinkeistä, voisi kokeillakin. Ei kun lisäravinnehyllyille taas. :)
Palkkarina mulla on Starnutritionin recovery pro ja sen mukana onkin tullut pussi glutamiinia. On tosin jäänyt käyttämättä, mutta nythän sitä voisi aloittaa.

Eipä tarvinnut kuin aiemmin tänään pohtia sairastumisen mahdollisuutta, niin eikös heti ole vähän kurkussa karheutta ja nenä alkaa mennä tukkoon. Ei helvetti mikä luonnonoikku mä olen. :wall:

Ja tosiaan tulloin ku on semmonen olo että nyt flunssa iskee niin ei muutako kaksin käsin varsinki C-vitskua ja sinkkiä + vaatetta päälle! Toimii lähes aina!

Omasta dietistä pientä päivitystä:

Eli 1.10 aamupaino oli sen 91kg ja tänään ( 7.10 ) vaaka näytti 87kg. Muutosta on tapahtunut kropassa olokin on paljon raikkaampi.
Tänään aamupalaksi otin vähän tukevammin evästä mutta kohtuuden rajoissa tietysti.
Vois sanoa että eteenpäin on menty ja mennää tulevaisuudessaki. Jaksamista muillekkin pudottajille :)

Viikko takana. Manantaina 1.10 vaaka värähti 95,6kg, hetki sitten eli 8.10 samainen vaaka näyti 93,3.

Viikonloppuna tosiaan ei voinu vastustaa jälkiuunileivän kiusausta ja pe-su aikana söinkin yhteensä 4 palaa leipää :/. Tosin parempi kai sekin kun joku pullapatonkimössö tms. Muuten safkat pysyny ojennuksessa, kalorit hallussa alle 2000kcal, ja proteiiniä tarpeeks. Ja pysy ne kyllä viikonloppunakin alle 2000 ne kalorit, leivästä huolimatta. Sai käytyä syntymäpäivätkin pelkällä kahvilla, vaikka oli tarjolla vaikka sun mitä.

Pöhötys on tosiaan ruhosta hävinnyt, joka tuntuu (ja näyttää) kyllä helvetin kivalle. Ensi viikonloppuna joutuu pitämään "cheatti" lauantain, ja varovasti jonkun bissen ottamaan. Ihan ei riitä selkäranka täyteen itsekuriin, mutta siitä ei auta kun taas jatkaa. Viikon päästä tosin vaaka ei maanantaina näyttäne yhtä lohdullisia lukemia sit :D

Moi vaan kaikille. Ajattelin liittyä tällaisena uutena jäsenenä mukaan diettailuun. Tänään aamulla paino 88.5kg joka olis tarkoitus pudottaa joukuksi 80kg. Treenaan kolme kertaa viikossa salilla ja siihen päälle 2-3 kertaa kuntokiekkoa. Salilla tulee käytyä ma-ke-pe aamulla ennen töihin menoa. Kiekkoa tulee vedettyä ti-to ruokiksella firman porukalla ja keskiviikkona illalla omalla kaveri porukalla.

Tarkoitus olisi vetästä ketoosilla pariviikkoa jotta saa hyvät tulokset alkuun ja sitten pikku hiljaa nostaa hiilareita mutta kuitenkin pyrin pitämään ne alle 60g / vrk. Kokemusta tällaisesta on muutaman vuoden takaa jolloin pudotin painon 99kg -> 82kg. Aikaa meni maltillisella tyylillä n.8kk. Saa nähä riittääkö aika tuolla tyylillä tuohon 8.5kg pudotukseen.

Joulun jälkeen olisi tarkoitus opetella uusi ruokailutottumus jossa osaisi laskea suuhun laittamat kalorit. Kun tuntuu että kaikki mitä laittaa kurkusta alas päätyy vyötärölle vaikka kuinka paljon lisäisi liikuntaa. Katotaan miten tässä käy kun tänään myös loppuu nuuskan käyttö 22 vuoden käytön jälkeen. Piti perhettä hieman varoitella että saattaa ukko olla aluksi äkäinen

Tsemppiä vaan kaikille kanssa diettaajille

81 -> 79 ollaan nyt tultu 1.10 lähtien.

Tää on muuten pojat helppoa hommaa, ei tee yhtään tiukkaa edes jostain syystä. Mukava syödä kerrankin terveellisesti!

Tässä pro-tip jonka huomasin toimivan: Jos ylitsepääsemätön nälkä yllättää, 2 desiä kauraleseitä ja 4dl maitoa kuppiin ja ei muuta kun mikroon. Tuon satsin jälkeen ei ole nälkä ja olo on loistava. Taidan lähes elää kanalla ja kauralla tällä hetkellä.

Heinäkuun tokalta puoliskolta tähän päivään 106,5 kg --> 93,4 kg. Vielä tuo 3,4 kg pois niin ollaan tavoitteessa. Sitten kelpaakin taas alkaa keräilemään sitä massaa, tavoitteena 110 kg. Tähän en viimeksi yltänyt, dieettailu on muutenkin mennyt pirun kevyesti verrattuna siihen jatkuvaan syömiseen painoa nostaessa. Näyttäähän tämä kanssa kieltämättä kivalta, kun on kroppa selkeästi kiristynyt.

Heh dieetti jatkuu ja etenee jatkuvasti. Ylakroppa alkaa nayttamaan jo todella nyljitylta ja keskivartalon rasvakin vahenee koko ajan.

Rasvat alkavat olemaan niin alhaalla, etta koko ajan nakee pienta kiristymista tapahtuvan. Siltikin en olisi ikina uskonut etta tuon alavatsan rasvattomaksi saaminen on nain kovan tyon takana. deadlinea siirretaan taas eteenpain ja dieetti loppuu vasta siina vaiheessa kun olen tyytyvainen rasva %:iin. Vahan nayttaisi silta etta pitaa vetaa ihan kisarasvoihin ennen kuin olen tyytyvainen mutta olen valmis menemaan myos niin pitkalle. Onneksi ei tarvitse ottaa stressia aikataulusta.

Kunhan taman prosessin saan loppuun niin rasvaprosentti ei tule ikina nousemaan niin korkealle ettei vatsat erotu selkeasti. Uskomatonta etta olen joskus painanut yli 30kg enemman kuin talla hetkella. Silloin en omasta mielesta ollut edes laski mutta nyt kun katsoo vanhoja kuvia tuolta ajankohdalta niin totuus paljastui :)

Kokeillaans syksyn aikana bulkkaamia kiloja vähän karistella pois.. Eli kesällä oli parhaimmillaan aamupaino 75.9 ja nyt dietin alussa 89.2.. Tarkoituksena syödä käytännössä ihan helvetisti liian vähän. Aamupalana protskujuoma, työpaikkaruokailu, palkkari ja iltapalana protskujuoma. Katellaan josko kaikki syksyn aikana saamat lihat onnistus tuolla tyylillä kadottamaan. Tavoite näin aluksi päästä tuonne 80 alle, siinä vaiheessa pitäs rasvat olla aika lähellä kymppiä. Noh, toivossa on hyvä elää :)

Jeppist. Meikälläkin takana nyt se viisi viikkoa ja paino ropissu alaspäin sen 6kg. Hyvällä mallilla mennään ja jonkin asteista kiristymistä jo havaittu. Eli 93,5kg oli lauantai aamulla mittarissa. Tuon mahamakkaroiden hävittäminen tässä se suurin operaatio.

Suositut

Back
Ylös Bottom