Höh... vaikka tietyllä tavalla ymmärränkin mimmien mietteet, niin haluan silti tsempata kisaan tähtääviä tyttöjä vähän. Mun mielestä Ironbuttin signaturessa ainakin joskus muinoin ollut (vai liekö vieläkin) quote on loistava motivoija:
"Jos haluat olla onnellinen, ole." Jos se mieli meinaa mustua ja pää on painuksissa, niin voisi olla hyödyllistä miettiä niitä syitä miksi niin on? Vapaasta tahdostaanhan jokainen tätä hommaa tekee. Ei kukaan siihen käske tai pakota. Mun mielestäni ulkoisten paineiden ei pitäisi antaa vaikuttaa kenenkään kisapäätökseen. Ei me kilpailla sponsoreita, valmentajaa, miestä, perhettä tms. varten - vaan itseämme. Se on jokaisen oma elämä. Oma valinta. Ja itse siihen parhaiten pystyy vaikuttamaan, millä asenteella sitä omaa valintaa käsittelee. Päättääkö olla innostunut, vai antaako itsensä vaipua murjottamaan kärsimystään?
Tässä vähän pohdittavaa tähän päivään...
Stay Connected to The Rewards Within Each Goal.
1. Be EXCITED! Where can you display your goal statements to keep them visible?
2. Be MOTIVATED! What about charts and graphs, colors and pictures for your targets?
3. Be ENERGIZED! What technique could you use to remind you to take action toward your goal today?
It's impossible to keep striving for something for which you no longer have any feelings. The more you stay in touch with the rewarding experience, and positive feelings that each goal delivers, the more motivated and committed you'll be to continue the pursuit. Each time you get in touch with the emotional benefits your goals produce, you'll feel energized and enthused to continue -- regardless of the distance to the goal. Celebrate your goals every day. Anticipation is half the fun, and most of the motivation for getting there.
"When I chased after money, I never had enough. When I got my life on purpose and focused on giving of myself and everything that arrived into my life, then I was prosperous."
~ Wayne Dyer
Kuinka usein todella ajattelet näin?
"I take time every day to imagine how terrific it will feel when my goals are actually realized."
Kun opit ohjaamaan ajatuksesi tuohon suuntaan, valjastat käyttöösi huomattavasti enemmän voimavaroja...
"You stay in touch with the benefits of accomplishing your goals, so there's pleanty of passion to justify the hard work still remaining. You accumulate performance positives like "Excited, Motivated and Determined" -- immediately moving you towards the results you expect."
Ja jos taas ajattelet tahallisesti tai tahtomattasi toisin päin, nämä voimavarat yksinkertaisesti tippuvat jonnekin matkan varrelle imien energiatasosi lähelle nollaa. Se johtaa pakkosuorittamiseen - ei hyvä.
"When passion runs out, determination and commitment is lost. Negatives like "Detached, Unmotivated and Uninvolved" start to take their toll on your performance -- quickly moving you away from the success you want."
Jos nämä quotet herättivät yhtään kiinnostusta, niin suosittelen lämpimästi tutustumaan ThinkTQ:n sivuihin. Tee siellä
TQ Test - sen avulla pystyt näkemään, millainen tämän hetken suorituskykysi on omien unelmiesi ja tavoitteidesi suhteen.
Mun kohdallani tuo saitti avasi silmät alkukeväästä. Sen jälkeen mun elämäni on alkanut vähitellen löytää balanssin, oon saanut ihan valtavasti voimaa kaikkeen mitä teen. Ja teen asiat hyvällä mielellä, energisenä. Mielellä on ihan uskomaton voima, kunhan sen saa kunnolla käyttöönsä. Se vaatii ajatustyötä ja ajatusten siirtämistä teoiksi... mutta on takuulla kaiken sen pohdintaan käytetyn ajan arvoista. Miksi suorittaa jatkuvasti ali, kun silloin ei koskaan tule näkemään kaikkea mihin todella pystyisi?
Tsemppiä tytöille. :haart: Viikkoja on vielä paljon, on kaikki mahdollisuudet muuttaa se ajatusten ja motivaation kurssi - jos tämä on todella sitä, mitä haluat. Kyllä sydän sanoo mikä on oikein... vai mitä ootte mieltä?
Valerie Waugamankin käyttää muuten noita Think TQ:n oppeja... käykääs nyt ainakin lukemassa hänen ajatuksensa siitä!