Syklitys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mitäs mieltä täällä ollaan seuraavanlaisesta ohjelmasta. Eli 2vk kalorit +500 ja tämän jälkeen viikko -500 jne. Plussa kaloreilla 1-jakoista toistot 8-10 ja miinus viikolla toistot 4-6. 1-jakoisella mentäisiin koko ajan. Mielipiteitä?

pitemmät syklit: 3-8vk +kaloreilla ja 2vk -kaloreilla ja noi toistothan on sillai, et loukkantumisriski suurenee rasvojen vähentymisen etc. myötä, joten kehottasin ottamaan pitemmät sarjat dietille

Edit: Ohops! Enpä ees alkanu ajattelemaan tuolta rasvanpoltto-Jantu kantilta mutta jos lihasta halajat, seuraa minua

Ei 2 viikkoa välttämättä oo liian lyhyt sykli. Mun mielest riippuu siitä kumpi on prioriteetti, lihasmassan lisäys vai rasvanpoltto. Ja IMO 2 viikkoa voi ollla kovemmillakin miinuksilla jos teet refeedejä, ja vastavasti 2 viikkoa suuremmillakin plussilla ainakin osittain. Kokeile niin tiedät parhaiten. En tiedä miten paljon oot pyöritelly kaloreita yleensä, mut ei kannata sit ku alotat +jakson ni hämääntyä siit läskiintyneestä/pöhöttyneestä olosta mikä tulee kun nostat hh-määriä.

Niin olen tullut siihen tulokseen, että plussalla en nosta hiilihydraattien määrää yli 130g vaan haen lisäkalorit rasvasta. Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta vai käyttääkö porukat hiilihydraatteja kaloreiden määrän säätelyyn?

Itse testasin vastaavaa, siis 2 viikkoa -500 2 viikkoa +500, kaloreilla ja mulla se ei tuntunut toimivan. Tulos oli että oikein mitään ei tapahtunut. Vaikutti siltä että tuossa lopputulos on +-0. Parilla miinus viikolla tuntu paino lähtevän lähinnä nesteistä ja kerääntyvän sitten takaisin 2 plussa viikolla. Lopputulos oli ettei oikein tullu massaa eikä oikein kiristynytkään.

Painottaisin mieluummin viikkojen lukumäärää tavoitteiden mukaisesti. Esim. jos tavoite on kiristyä niin -500 viikkoja vaikka 4-6 ja plussa viikkoja vaikka 2. Toisin päin jos tavoite on massan kasvatus ja suht kireänä pysymyninen. Tämä vain hatusta vedetty jako.

Tuliko mieleen että -500 saattaa olla liian vähän? makrot oli viturallaan? siin on aika paljon variaabeleita mitkä vaikuttaa noin lyhyessä ajassa. ja ne plussatki saa olla mun mielest korkeemmat.
Johan Massaa!voimaa!-eepoksessakin sanottiin että 2 viikkoa niin paljon ku napa vetää ja 2 viikkoa nähdään nälkää. Suosittelisin kyllä tekemään refeedejä esim. 3-4 vrk välein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom