Sykemittarien luotettavuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ratto_
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ne sykevyöt antaa joskus vääriä arvoja. Joko patteri voi olla lopussa tai kontakti huono. Itse olen yleensä ennen käyttöä kostuttanut ihon vedellä tissien alta ennen sykevyöt laittoa. Kuivalta iholta ne ei oikein tahdo saada signaalia.

Ite epäilen tota patteria, mut täytyy testailla muutaman kerran. Patteria ei muuten edelleenkään taida saada ite vaihtaa ettei takuu mene?

Ne sykevyöt antaa joskus vääriä arvoja. Joko patteri voi olla lopussa tai kontakti huono. Itse olen yleensä ennen käyttöä kostuttanut ihon vedellä tissien alta ennen sykevyöt laittoa. Kuivalta iholta ne ei oikein tahdo saada signaalia.

Kostutettuna sen aina laitankin, ja sen verran tuo "kura" valuu reenatessa, että kosteena ihan varmasti pysyy :D

Siis jos siellä sykevyön takana on ruuvit niin vaihda itte se patteri.

Jos kyseessä on Polarin vanhempi sykevyö, eli semmoinen pitkä muovinen lipare, niin se on sitten hankalampi. Siellä ei ole ruuveja, vaan koko paketti on liimattu. Pitää varovasti kuumailmapuhaltimella/uunissa lämmittää liima irti ja avata takaosa. Siellä on sitten normaali nappiparisto. Itse hommaa koitin tehdä mutta perseelleen meni, sykevyö suli liikaa :D En tiedä mitä patterin vaihto olisi maksanut, mutta oletan että enemmän mitä perusmittarin hinta olisi ollut. Ostin sitten uuden Suunnon (hyvä tekosyy teknoshoppailla:D )

Riippuu mikä mittari sulla on? Uusimissa esim FT sarjalaisissa voi vaihtaa patterin itse.

Lähettimen kosteana pysyminen ei ole välttämättä se ongelma vaan puhtaana oleminen. Iholta siirtyy/ pinttyy rasvaa lähettimen antureihin niin kosketus voi olla huono vaikka lähetin valuisi vettä. Pese lähetin ihan kunnolla saippualla/ fairylla ja kokeile uudestaan. WearLink lähettimen (pehmeän osan) voi heittää pesukoneeseenkin tumman pyykin joukkoon 40asteeseen. Muutenkin jos lähetin on käytössä paljon (5-7krt/vko) kannattaa se pestä kunnolla saippualla ainakin kerran viikossa.

Toivottavasti lähetin tokenee!:)

Riippuu mikä mittari sulla on? Uusimissa esim FT sarjalaisissa voi vaihtaa patterin itse.

Juu mulla on se vanhemman mallinen lähetin eli siihen ei patteria saa ite vaihdettua, mutta nyt näyttäs siltä, että se oli joku hetken härö; tiiä jos naapurin sykkeet mittas :D No ehkä ei kuitenkaan... Olen nyt treenannu kolmesti tuon 222 jälkeen mittarin kanssa ja pidin perjantaina koko päivän testi mielessä mittarin päällä, niin ei se mitään sembaloita nyt ottanu. Eli todennäköisesti oli vaan paskanen

Tuo on perusjantterille oikein hyvä vaihtoehto. Perustoiminnot löytyy kaikki. Mitä enemmän toimintoja rannetietokoneeseen tulee sitä enemmän se maksaa. Jos et niitä toimintoja tarvitse/käytä niin en näe mitään ideaa miksi niistä pitäisi maksaa. Toki jos on ylimääräistä ja haluaa hifistellä niin go for it! :)

Tuossa T1 on sielä vanhan mallinen lähetin, joten siitä varmasti johtuu edullisuus. Suunto vaihtoi kaikkiin malleihinsa uudet comfortbelt- lähettimet ja nuo vanhat poistuvat markkinoilta pikkuhiljaa. Eli tuossa on se ns. kova lähetin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom