Sykemittari salilla?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla Polarin F7 (olikohan) ja salilla mukana kun vaan patterit on.

Tänään tekasin hauis/ojentaja treenin + juoksumatolla 50min. Eli yhteensä 1h20min ja kokonaiskulutus oli 1200kcal. Maksimisykkeet 196 ja keskisykkeet 155. Seurailin sitä sit siin salitreenin kohdilla et kyl se syke aina sinne reiluun 160nous ku painoilla hinkkasin. En paljon pidempiä taukoja pitele, sen verta et laitteest tai liikkeest toiseen siirtyy.

Tunnin treenissä yleensä kuluu sellanen 700-900kcal, riippuen teenkö kevyemmil vai raskaammil painoil.

Mulla on Garminin Forerunner 305, mikä on kyllä enemmän jo juoksutietokone kuin sykemittari, kun siinä on myös GPS. Siihen päädyin aika pitkälti sen takia, että Polarilla ja Suunnolla ei ollut Macille tukea (en tiedä löytyykö nykyään). Olen kyllä tykännyt, mutta en suosittele ellei harrasta juoksua myös.

Salilla en ole kyllä koskaan sykemittaria käyttänyt. Voihan sitä käyttää kunhan muistaa, ettei se punttien nostelu ole aerobista treeniä, vaikka tunnin punttitreenissä keskisykkeet saattaa olla samat kuin rauhallisella tunnin juoksulenkillä. Eli punttitreenissä sykkeet nousee sarjojen aikana korkeelle, laskee palautuessa, joten treeni on aivan eri luonteista kuin tunnin aerobinen.

Harkitsen sykemittarin ostoa, mutta en tiedä minkä laista. Tekeekö sykemittarilla salitreeneissä yleensäkkään mitään? Vai onko se suunnattu spinningiin, juoksioille, pyöräiliöille...

Kärsin LIEVÄSTÄ sydänviasta, joten failureen ei ole terveellistä pyrkiä, ja pitkäaikaista rasitusta tulisi välttää.

Elikkäs tämän takia olisin hankkimassa, mutta onko sykemittarista loppujen lopuksi hyötyä?

Varmasti on hyötyä, ilmoitteleehan se mittari millon ollaan lähellä maxeja jos on niin säädetty. Tosin vois olettaa, että sulla ei oo tiedossa ja et varmaankaan voi edes mitata maksimisykettä, joten hieman arviosta se on mittariin sitten laitettava.

Tänään tekasin hauis/ojentaja treenin + juoksumatolla 50min. Maksimisykkeet 196 ja keskisykkeet 155.

Ei ollu sitten ihan kevyt juoksutreeni jos 196 paukuttaa sykkeet?

Salilla en ole kyllä koskaan sykemittaria käyttänyt. Voihan sitä käyttää kunhan muistaa, ettei se punttien nostelu ole aerobista treeniä, vaikka tunnin punttitreenissä keskisykkeet saattaa olla samat kuin rauhallisella tunnin juoksulenkillä. Eli punttitreenissä sykkeet nousee sarjojen aikana korkeelle, laskee palautuessa, joten treeni on aivan eri luonteista kuin tunnin aerobinen.

Joo punttitreenin raskautta on aika huono arvioida pelkästään sykkeiden perusteella. Kevyt pumppailu pienillä painoilla ilman pitempiä taukoja nostaa sykkeet helposti ja treeni on silti lähinnä palauttava, kun taas lähellä maksimipainoja tehdyt kovat sarjat pidemmillä palautuksilla tehtynä voi sykkeiden osalta näyttää hyvinkin kevyeltä, vaikka (hermostollinen jne.) rasitus on aivan eri luokkaa.
Itse pidän mittaria punttitreeneissä aina, lähinnä sen takia, että saan treenit polarin softaan. Salilla spinningiä ajellessa katellaan sitten sykkeitäkin hyvin tarkkaan, siinä kontrollointi on äärimmäisen helppoa ja saa tehtyä just sellasen treenin, kuin on ajatellutkin. :)

Aattelin itekki ostaa tollasen polarin ft80. Oisko kellää kokemuksia kyseisetä tuotteesta.? :D

Siis millä perusteella nuo teidän mittarit eivt näytä tarkkoja lukemia ?
Puhdasta matikkaahan se on ja liikuntamuodolla ei ole mitään väliä.

Joka tapauksessa erinomainen väline oman salitreenin intensiteetin seuraamisessa. Lisäksi palautukset voi katsoa myös sykkeen osalta.

Oli tänään salilla sykemittari mukana, näytti seuraavia lukemia

Aluksi 5min lämmittely erkolla.

SJMV 4x10 -> max 159
Vinopena kp 3x10 -> max 141
Kulmasoutu 3x10 -> max 154
Dippi 3x max -> max 164
Viparit taakse -> max 138
Voimapyörä 4x15 -> max 162

Kesto: 63min
Keskisyke: 124
Kalori kulutus: 420

Yllättävän kovat sykkeet saa salilla aikaan ottaen huomioon, että en ole mikään kovin huonokuntoinen (juoksin esim viime syksynä maratonin)

Mulla on kohta kaks vuotta vanha Suunto t3(vanha malli)t3c(uusi malli).Tähän "vanhaan" malliin ei enää saa mitään lisävarusteita esim.gps podia,foot podia yms.... Eli jos ostatte sykemittarin niin kannattaa hommata siihen kaikki lisävarusteet mitä kuvittelee tarvitsevansa.Se on myös jälkeenpäin kalliimpaa ostaa ne lisävärkit erikseen.Ite meinasin hommata ton gps-podin,mutta mitens hommaat ku se malli on poistunu jo markkinoilta:curs:

Onko sellasia sykemittareita olemassakaan joissa ei mittaamiseen välttämättä tarvittais sitä kelloa vaan pelkkä remmi rinnan ympärillä riittäis? Tarkoituksena ois mitata kalorikulutusta jenkkifutiksessa mutta kelloa ei kyllä voi kentällä käyttää. Jos siinä remmissä ois joku oma muisti tai jotain siihen suuntaan :)

Joo no se nyt on tiedossa ettei sen kellon ihan ranteessa ole pakko olla toimiakseen mutta tarkoitus ois jättää se kello ihan sinne kentän laidalle. Jos se on mukana niin se menee paskaks varmaan vartissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä käytössä polarin F7. Olen jo pitkään käyttänyt sykemittaria salilla, enkä voisi enää ilman treenatakaan. Oiva väline seurata palautumisaikoja, treenin kovuutta,kokonaiskalorinkulutusta jne...Kyllä omasta sykkeestä voi myös päätellä kuinka on edellisistä treeneistä palautunut, vertaamalla aikaisempiin lukemiin.

Tuli investoitua Polarin T80:een. Jalkatreeni (takakyykky 6x8, jalkaprässi 6x6, hack kyykky 6x6, takareide ja etureidet + muutava leuka loppuun) antoi seuraavanlaiset tulokset:

Kesto: 1 h 08 min
Kalorit: 848 kcal
Keskiarvosyke: 129 bpm
Maksimisyke: 160 bpm
Rasvan osuus kaloreista 23%

Olisi kiva tietää millaisilla sykkeillä ja kalorinkulutuksilla muut treenaavat.

Tänään tuli veivattua 4x10 kyykky, 3x8 penkki, 3x8 mave, 2x10 istumaannousu, 1x20 selänojennus, 16x3 leuat sarjatauoilla (+ lämmittely ja lämppärisarja(t))

Kesto: 1:14.21
Kalorit: 917
Keskisyke: 148
Max syke: 182

Johtopäätös: aerobinen/peruskestävyys kunto aivan perseestä ja sitä pitää parantaa :D

Mulla on Polarin FT60, josta pulitin 200 € mutta nykyään oon riippuvainen siitä. Salilla käytän nykyää enemmän tottumuksesta vaan kans. Näkee hyvin sykkeet, kalorinkulutuksen jne. Ja tietenki kellon, pystyy vähän seurailee palautumisaikoja. Ärsyttää vaa ku jos on kiree paita niin se lähetinyksikkö tossa vyön keskellä näkyy sillei pullottavasti paidan läpi.

Mulla on suunto T6c

Ihmetyttää aika helkatisti tuo AC arvo, itellä tahtoo koko ajan päivittää 7->6.0 vaikka treenaan about 6-7h viikossa ja viikkokulutus 3500 paikkeilla. Sykkeet asialliset 130-185 bpm, 3h aerobista viikossa ja loput salitreeniin.

Mites muilla tuo AC arvo toimii, luotatteko?

Onpa huikeita lukemia nuo teidän salikulutukset :wtf: Pitääpä itse kokeilla vaikka huomenna, että paljonko kuluu. Mulla mittarina pari vuotta vanha Suunto t4 ja siihen pitäs jostain vielä löytyä se juttu jolla sen saa PC:hen kiinni. En ole ikinä käyttänyt tuota PC-podia, onko kenelläkään kokemusta siitä tai onko edes mitään iloa siitä? Isältä olen tuon sykemittarin+pc-podin lainannut, niin ei kauheasti ole tieto siitä..

Onko sellasia sykemittareita olemassakaan joissa ei mittaamiseen välttämättä tarvittais sitä kelloa vaan pelkkä remmi rinnan ympärillä riittäis? Tarkoituksena ois mitata kalorikulutusta jenkkifutiksessa mutta kelloa ei kyllä voi kentällä käyttää. Jos siinä remmissä ois joku oma muisti tai jotain siihen suuntaan :)

Suunnolla on tuollaiseen käyttöön Memory Belt. Tosin tuo on sitä vanhempaa vyömallia, mutta ei tosiaan tarvitse mitään muuta toimiakseen ja data siirretään siitä sitten tietokoneelle analysoitavaksi.

Nostetaanpas vanha threadi esiin taas... Toisin sanoen olisin etsimässä sykemittaria ja kävin jo vähän sellaista kyselemässä urheilukaupassa mutta saatuani niin kattavia vastauksia että se myyjä ei varmaan tiennyt vittuakaan mistä puhui joten koitetaas täältä kysyä vähän apua.. Sykemittarilta vaatisin ULKONÄKÖÄ ja ominaisuuksia johon kuuluu mm. Matkanmittaus(ilmeisesti lisälaitteella melkein kaikissa tämä), sykealueet tietty, kertoo millon rasvanpolttovaihe menossa jne. Hinnalla nyt ei periaatteessa hirveästi merkitystä mutta mielellään tietysti hintahaarukkaan 100-300e sijoittuva(halvemmista ei käsittääkseni tätä gps liitännäistä oikein tahdo löytyä eikä hintaan sisälly tämä gps motuska). Ulkonäköä vaadin siis sen takia koska aion kantaa kyseistä mittaria mukana kellona pitkin maailmaa.

Sykemittaria olisi tarkoitus käyttää lenkkeillessä, jalkapallossa, salibandyssä ja kuntosalilla. Noista aerobisia lajeja harrastan säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta noin kerran - pari viikossa. En ole mikään huippu-urheilija vaan tälläinen perus sunnuntai lenkkeilijä joka lopetti vastikään röökinpolton, tykkää käydä 3-4kertaa viikossa salilla ja on nyt miettinyt tosissaan aerobisen lisäämistä.

Sykemittari mallit joita olen miettinyt ovat :
Polarilta: ft40,60,80 ja rs300
Suunnolta: t3c, t4c

Elikkäs haluisin hieman jotain ehdotuksia hyvine perusteluineen kuulla moisista kapistuksista että mitä kannattaa ja mitä ei kannata missään nimessä ostaa.
Samalla tietysti muita malleja voi ehdottaa jos se tuohon kategoriaan menee. KIITOS jo etukäteen vastanneille.

T3C on hyvä perusmittari, itse olen ollut kamppeeseen tyytyväinen ja menee ihan peruskellonakin, eikä ole pahemmin hiostanutkaan. Eri pallopeleissä on ollut mielenkiintoista seurata sykettä, salilla ei se niin hirveästi pääse nousemaan. Tulevaisuudessa varmasti tuo järkeä lenkkeilyynkin.

Halutessaan saa sen gps palikan samaan pakettiin hieman alle 200e. Itselläni lenkkimäärät ovat niin säälittäviä, ettei mokomalle ollut käyttöä, vaan ostin peruspalikan hintaan 129e intersportista.

Itse ostin Polarin FT60 Intersportista ja hintaa jäi 180€. Omia syitä valinnalle oli helppo käyttöliittymä ja lisälaitteiden mahdollisuus. Tuohon saa sen footpad:n tai GPS:n 100€:lla Mitään lisäarvoa en kekesinyt FT80:n ominaisuuksille. Tosiaan Suuntoon verrattuna tuo oli minusta loogisempi käyttää, mutta se on varmaan henkilökohtaista. Lisäksi täältä luin jostain ketjusta Suunnon T3 liittyvistä ongelmista, niin kai sekin siellä takaraivossa vaikutti

Suositut

Back
Ylös Bottom