Syöttekö roskaruokaa?

Menee hiukan ohi aiheen, mutta menköön. Perstuntumani mukaan osalle bodaus- ja fitnesshenkiselle porukalle terveellinen ruoka on kärjistettynä kanaa ja seitiä riisin ja parsakaalin kera. Onko sitten niin, että mm. makaronilaatikkoa, lihakeittoa, karjalanpaistia tai kanapastaa ei syödä siksi, koska annosten makrojen mittaaminen on vaivalloisempaa.

Ja jos oikein optimoidaan, ovatko sokerittomat limpparit, Noccot ja protskuvanukkaatkaan parasta ravintoa ihmiselle? Tai ns. sallitut herkut kuten Lohilo-jätskit?

Nyt tekee mieli HK:n sinistä Koskenlaskijalla. @Mike voin kokata sinullekin joku päivä. Juodaan päälle sokerikolaa ja jälkkäriksi teen Snickers-salaattia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi vastata kaikkien bodarien puolesta judohemmolle. Syy on juuri se että mittaaminen on vaikeampaa kun syödään jotain muuta kuin riisiä tai rasvatonta kanaa johon voi itse lisäillä rasvansa. Se ei toki tee näistä ruoka-ainesta sen parempia kuin muut ravintoarvoiltaan. On vain syvälle iskostunut myytti, kun ruoka on hyvää se on automaattisesti epäterveellistä.

Esimerkkejä omista "huonommista valinnoistani" arkiruuan suhteen:

- Ostan mieluummin kanan koipireisiä tai paistileikkeitä kuin rintafilettä. Halvempia ja paremman makuisia omaan suuhuni.

- Kaurahiutaleiden sijasta käytän puurossa neljän viljan hiutaleita. Niistä tehty puuro on parempaa.

- Syön usein porsaan kassleria. Jopa kiristelyn aikana sitä on mennyt paljon.

- Laiskoina päivinä iltapalaksi tulee monesti syötyä paketti lihaisampaa makkaraa.

- Olen hyvin perso rasvaiselle kreikkalaiselle ja turkkilaiselle jogurtille.

Eli olisihan tässä paljon muutettavaa, jos haluaisin syödä todella "puhtaasti". Mutta kun en ole tämän lihavampi (180 cm / 83-85 kg), en jaksa. Katsotaan sitten, kun olen vielä vanhempi.

Onko sitten niin, että mm. makaronilaatikkoa, lihakeittoa, karjalanpaistia tai kanapastaa ei syödä siksi, koska annosten makrojen mittaaminen on vaivalloisempaa.
Offilla ei varmaan suurin osa mittaile kuin korkeintaan että varmana saa tarpeeksi. Perstuntumalla tommoisia voi vetää. Mä ite en laske ollenkaan kaloreita. Syön vaan sillai kun tuntuu ja hyvin toimii. Ei tartte ressaa yhtään. Alkoi kyrsiin se laskeminen.

Tässä näätte tämän keskustelun tason.
Sinä olet täysin kykenemätön sanomaan mitään muuta kuin tuota samaa niin ajattelin vaan jakaa myös nämä viisaat sanat.

Et lue etkä mieti muiden kommentteja ollenkaan, et vastaa kysymyksiin ja argumentteihin, irrotat asioita kontekstista ja olet ainoa joka ymmärtää kaiken väärin. Sitten toistat vaan samaa lausetta jonka kaikki kyllä jo tietää. Tuntuu ihan oikeasti kuin trollaisit niin siinä sinulle keskustelun tasoa.

Sinä olet täysin kykenemätön sanomaan mitään muuta kuin tuota samaa niin ajattelin vaan jakaa myös nämä viisaat sanat.

Et lue etkä mieti muiden kommentteja ollenkaan, et vastaa kysymyksiin ja argumentteihin, irrotat asioita kontekstista ja olet ainoa joka ymmärtää kaiken väärin. Sitten toistat vaan samaa lausetta jonka kaikki kyllä jo tietää. Tuntuu ihan oikeasti kuin trollaisit niin siinä sinulle keskustelun tasoa.
Sanoo tyyppi jonka vastaus aloittelijalle on ”pizzapöhössä on kiva treenaa”. Kukaan valmentaja tässä maassa ei antaisi mitään ton suuntaista ohjetta asiakkaalleen.

Sanoo tyyppi jonka vastaus aloittelijalle on ”pizzapöhössä on kiva treenaa”. Kukaan valmentaja tässä maassa ei antaisi mitään ton suuntaista ohjetta asiakkaalleen.
Taas todistit vaan pointtini että takerrut vääriin asioihin etkä edes yritä ymmärtää vaikka täsmennän mitä yritin sanoa.

Taas todistit vaan pointtini että takerrut vääriin asioihin etkä edes yritä ymmärtää vaikka täsmennän mitä yritin sanoa.
Siis sun vastaus tässä ketjussa antaa selvästi aloittelijalle viestin että pizza on ihan ok. Ja mua häiritsee se, että aloittelijalle annetaan noin tyhmää ohjetta ettei pizza joka viikko haittaa yhtään.

Kysy ihan keltä rahansa ravintovalmentajalta, niin ne sanoo ettei se nyt kovin hyvä vaihtoehto ole. Myönnä nyt helvetti edes se, että joo, olis voinut painottaa enemmän ettei se mikään hyvä ratkaisu ole. Se kun nyt ei ole mikään pikkujuttu vetää pizza viikossa jos sen tähden sitten joutuu karsimaan muualta. Silloin korvataan hyvää ravintoa paskemmalla.

Ja painotetaan nyt, että mä itse syön myös huonoa ruokaa viikottain, mutta en mä sitä suosittele tai yritä selitellä ihan ok sapuskaksi.

En mä kellekään lääkkeitäkään suosittele vaikka fiksusti vähän käytettäessä välttää isot ongelmat.

Siis sun vastaus tässä ketjussa antaa selvästi aloittelijalle viestin että pizza on ihan ok. Ja mua häiritsee se, että aloittelijalle annetaan noin tyhmää ohjetta ettei pizza joka viikko haittaa yhtään.

Kysy ihan keltä rahansa ravintovalmentajalta, niin ne sanoo ettei se nyt kovin hyvä vaihtoehto ole. Myönnä nyt helvetti edes se, että joo, olis voinut painottaa enemmän ettei se mikään hyvä ratkaisu ole. Se kun nyt ei ole mikään pikkujuttu vetää pizza viikossa jos sen tähden sitten joutuu karsimaan muualta. Silloin korvataan hyvää ravintoa paskemmalla.
Aloittaja(ja ihan kaikki muutkin) jo selvästi tiesi että ei se olekaan paras vaihtoehto joten en nähnyt tarpeelliseksi siitä saarnata terveellisen ruuan merkityksestä sen enempää. Kyllähän tuolla alkupäässä jo painotettiin sitä kokonaisuutta minkä ohitit ihan kokonaan. Sen sijaan luit yhden lauseen erillään suosituksena että pizza on erinomaista ravintoa ja sitä kannattaa aina syödä että voi treenata pöhössä silmät ristissä. No ei. Monta kertaa olen yrittänyt täsmentää ihan sinua varten että roskaruoka ei ole terveellistä enkä sitä suosittele syömään terveellisemmän vaihtoehdon tilalla, mutta ei tunnu kelpaavan.

Toistat sitä epäterveellisyyttä ihan kuin se olisi joku uusi mullistus jota me muut tyhmät ei tiedetty, kyllä tiedetään. Pitääkö tähän nyt sitten etsiä ravintovalmentaja tai muu ammattilainen kertomaan mielipide että onko ok syödä pizzaa kerran viikossa, olisitko sitten tyytyväinen. Kuitenkin valtaosan mielestä se pizza tosiaankin on pikkujuttu ja elät kuplassa jos mielestäsi kaikkien pitäisi syödä 100% ajasta oppikirjan mukaan tai muuten on terveys rappiolla.

Myönnä nyt helvetti edes se, että joo, olis voinut painottaa enemmän ettei se mikään hyvä ratkaisu ole.
Enkä myönnä tehneeni virhettä viestinnässäni sen takia että yksi ihminen ei ymmärtänyt mitä sanon. Sanoisin että ennemminkin sain sanottua asiani poikkeuksellisen selkeästi jos vaan yksi vänkää vastaan ja sekin olit sinä.

Joskus? Vesipaastolla autiolla saarella oltu jo viikko, ja rantaan seilaa hamppari, toki sillon varmaan kannattaa.

Jos eväät jäi kotiin, mikä pakko?
Silloin kun pitää tosissaan vaan saada energiaa kurkusta alas. Siitä tietysti saa oman väittelynsä että kannattaako mieluumin jättää syömiset laihaksi vai syödä vähemmän terveellinen vaihtoehto.

Tais olla joku annos päivässä (en tiedä paljon annos on), saattaa olla positiivisia vaikutuksia kolesteroliin. Mutta harvalla se Suomessa annoksessa pysyy, vaan täällä vedellään humaltumistarkoituksessa.
Tuosta kolesterolitutkimuksesta en tiedä mutta noitaa lievä alkoholinkäyttä vs absolutismi vertailuja vääristää se että iso osa absolutisteista on entisiä alkoholisteja jotka ovat ryypänneet sisuskalunsa mössöksi.

Ja painotetaan nyt, että mä itse syön myös huonoa ruokaa viikottain, mutta en mä sitä suosittele tai yritä selitellä ihan ok sapuskaksi.

En mä kellekään lääkkeitäkään suosittele vaikka fiksusti vähän käytettäessä välttää isot ongelmat.
Etkö koe yhtään ihmeelliseksi, että sä olet ketjun ainut, joka lukee näitä viestejä niin, että täällä suositellaan pizzaa ja muuta roskaruokaa? Kukaan ei luultavasti ole sitä mieltä, että se on terveellistä tai suositeltavaa, mutta silti jaksat jankata samasta asiasta. Kaikki puhuu kohtuus kaikessa -linjasta. Se ei ole suosittelemista.

Syön minäkin roskaruokaa silloin tällöin. Aloittelijalle vastaisin, että silloin tällöin se on ok, kunhan se tosiaan pysyy kohtuudessa, eikä siitä silloin tarvitse potea huonoa omatuntoa. En laske tuota suosittelemiseksi, vaan realismiksi.

Juuri näin. Joku voi vaikka paistaa parsaa pannulla terveysmielessä mutta jos se parsan maku ei Itsessään miellytä ja se pitää peittää esim. suurella määrällä suolaa, niin hyvin nopeasti tulee siitäkin "epäterveellinen" ateria.
Ensimmäistä kertaa kuulen, että suolalla peitetään raaka-aineen makua. Tähän asti olen ollut käsityksessä, että sillä päinvastoin korostetaan raaka-aineen makua. Luojan kiitos luen pakkotoistoa.

Minähän sanoin alkuun, ettei ole roskaruokaa, vaan akuutin kalorivajeen paikkaamiseen hyvää ruokaa. Se oli kieli poskessa kirjoitettu viesti. Vaikka itse syön välillä miten sattuu, en ohjeistasi ketään syömään pelkkää pizzaa ja hampurilaisia. Mutta en käskisi olla syömättäkään.

Olin itse aikoinaan paljon tiukempi ruokavalion suhteen, mutta en koe hyötyneeni siitä merkittävästi.

Etkö koe yhtään ihmeelliseksi, että sä olet ketjun ainut, joka lukee näitä viestejä niin, että täällä suositellaan pizzaa ja muuta roskaruokaa? Kukaan ei luultavasti ole sitä mieltä, että se on terveellistä tai suositeltavaa, mutta silti jaksat jankata samasta asiasta. Kaikki puhuu kohtuus kaikessa -linjasta. Se ei ole suosittelemista.

Syön minäkin roskaruokaa silloin tällöin. Aloittelijalle vastaisin, että silloin tällöin se on ok, kunhan se tosiaan pysyy kohtuudessa, eikä siitä silloin tarvitse potea huonoa omatuntoa. En laske tuota suosittelemiseksi, vaan realismiksi.
Joka on helvetin huolestuttavaa, että mun viestejä paheksutaan vaikka ne tarkoittaa vaan puhdasta ruokavaliota. Sama kovassa treenaamisessa, siinä kanssa melkein sama porukka seuraa mua ja paheksuu mun viestejä. Tuntuu että periaaatteen tasolla ollaan vastaan. Jos mä olisin vastannut että vedä vaan pizza viikossa, te olisitte sitä vastaan. Eli sama mitä sanon Pakkotoistolla. Kerran erehdyin antamaan neuvoja penkkiin, mutta aika nopeaan tuli selväksi etten mitään täällä tiedä. Keskustelkaa siis keskenänne vaan, mutta älkää tahallaan seuratko mua ympäri forumia ja aina valitsette vastakkaisen mielipiteen.

Joka on helvetin huolestuttavaa, että mun viestejä paheksutaan vaikka ne tarkoittaa vaan puhdasta ruokavaliota. Sama kovassa treenaamisessa, siinä kanssa melkein sama porukka seuraa mua ja paheksuu mun viestejä. Tuntuu että periaaatteen tasolla ollaan vastaan. Jos mä olisin vastannut että vedä vaan pizza viikossa, te olisitte sitä vastaan. Eli sama mitä sanon Pakkotoistolla. Kerran erehdyin antamaan neuvoja penkkiin, mutta aika nopeaan tuli selväksi etten mitään täällä tiedä. Keskustelkaa siis keskenänne vaan, mutta älkää tahallaan seuratko mua ympäri forumia ja aina valitsette vastakkaisen mielipiteen.
Varmasti tarkoituksesi on hyvä mutta kun et vieläkään osaa ilmaista kuin ääripäitä ja keskustella asiallisesti niin näin käy. Sitten vielä ihmettelet ja loukkaannut kun kukaan ei ota tosissaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom