Syökö elämänkumppanisi terveellisesti?

Hep!

Haluaisin kuulla mielipiteitänne miten puolisonne/tyttöystävänne/perheenne suhtautuu teidän safkoihin ja reenaamisiin?

Itselläni tilanne on täysin päinvastainen:

Toinen syö danonen kermarahkaa ku mä vedän normia. Vetää täysrasvasta juustoa kun mä 5%. Syö ehkä 2x päivässä sillontällön, illalla helvetin nopeita hiilareita (sokerimysliä , vaaleeta leipää, kaakaoo)

On tosi vaikee ite rytmittää ruokiansa jos toinen ei tue yhtään. Ei silti ymmärrän kyllä täysin ettei toinen ole mukana jos ei yhtään pidä ko.lajista / urheilusta.

Reeneistä saa nyt kuulla keltä tahansa sukulaiselta. Jos bulkkaat ni sielt tulee pahaan sävyyn et "sun pitäs kyllä laihduttaa" "kohta et mahu vaatteisiis ku oot niin lihava".

Tosi mieltä nostavaa:)

Noh, eteenpäin mennään vaikka seinät kaatuis =)

<3

:whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Avokki saattaa vetää aamupalaksi neljä lihapiirakkaa perunasalaatilla. Muutenkin ihan käsittämätön ruokavalio, jos pääsee itse päättämään.

Rehuja lukuunottamatta syö samoja kun minä jos tehdään yhteinen lämmin ruoka, maito on meillä rasvatonta ja juustossa ollaan tehty kompromissi 17% kohdalle niin ei tartte ostaa kaksia ruokia.

Odottelen tässä, että koska alkaa ikä painaa koska kaveri on toistaiseksi normaalipainoinen ja jopa jonkun verran erottuvia lihaksia. Duuni on kyllä fyysistä että osa paskasafkasta varmaan menee siellä, mutta kyllä välillä saa kattoa haavi auki että mitä toi oikein syö.

Mutta ei vaikuta koska ei kommentoi mun ruokia ja tosiaan lämpimien ruokien kanssa suostuu noihin kotkotuksiin. Hullu se silti on.

Syö päin helvettiä! Vetää ehkä kaksi palaa leipää aamupalaksi ja sitten yhden helvetin ison annoksen ruokaa jossain vaiheessa päivää. Mäkättää aina et on niin vaikeeta laihtua, ku oon ostanu aina kaapin täyteen ruokaa ja kokkailen jatkuvasti... eli mun vika. Tai sitten se elää kaks päivää jollain nuudelipussilla ja valittaa ku on väsyny olo eikä jaksa koskaan tehä mitään.. kumma juttu.

JHM sanoi:
Syö päin helvettiä! Vetää ehkä kaksi palaa leipää aamupalaksi ja sitten yhden helvetin ison annoksen ruokaa jossain vaiheessa päivää. Mäkättää aina et on niin vaikeeta laihtua, ku oon ostanu aina kaapin täyteen ruokaa ja kokkailen jatkuvasti... eli mun vika. Tai sitten se elää kaks päivää jollain nuudelipussilla ja valittaa ku on väsyny olo eikä jaksa koskaan tehä mitään.. kumma juttu.

hehheh:))

aika loistavasti täsmälleen just näin! :) :hyper:

se just et "kokkaa" jatkuvasti ni ois sun vika ja et sil lihois =)

knowledge is POWER!

Vaimo ei tajua terveellisestä ruuasta mitään. Ilman mua söis varmaan pelkästään namusia, limppaa, makkaraa, ranskalaisia, pizzaa ja hampurilaisia kun ne maistuu suussa niin hyvälle! Minä paha ja ilkeä ihminen pakotan syömään mautonta ruokaa. Luulen kuulemma aina tietäväni asioista vaikka en oikeesti tajuu mistään mitään. Amen for that!

Meillä mä enemmänkin "syön ei niin tarkasti" vaikkakin terveellisesti ja harrastusta tukevasti... johtuu vaan siitä kun naiseni kisailee BF:ssä. Sen offilla mennään samoilla ruuilla, mutta eri määrillä tietenkin sujuvasti.

Meillä syö päivä päivältä vaimo paremmin. Pikkuhiljaa se ruokavalio muokkautuu parempaan suuntaan kun ei koko ajan siitä paasaa sille. Varmaan hermostuisin itsekin jos vastaavassa tilanteessa olisin.

Timba79 sanoi:
Meillä syö päivä päivältä vaimo paremmin. Pikkuhiljaa se ruokavalio muokkautuu parempaan suuntaan kun ei koko ajan siitä paasaa sille. Varmaan hermostuisin itsekin jos vastaavassa tilanteessa olisin.

Siis miten toi toimii jos et paasaa?

Hyvin ja terveellisesti kultani syö silloin, kun minä olen täällä ruokaa laittamassa. Nykyisin kun erillään asutaan, niin on tuo ruokapuoli jäänyt hänellä vähän paitsioon.

Pelkkää nopeeta hiilaria ja rasvaa vetelee päivät pitkät eräs perheenjäsen. Aamupalana limsaa ja sipsejä. Päivällinen koulussa: perunaa ja perunaa. Koulun jälkeen sipsejä, limsaa, karkkia pisin päivää. Joskus pitsaa limsan kanssa.

Paasaaminen ei auta kun sillä ei ole itsekuria yhtään. Paasaan silti joka päivä. Mutta onpahan ainakin mun safkat on turvassa koska ne on terveellisiä ja maistuu sen mielestä paskalle.

Avo syö aika hyvin, itse asiassa hyvin pitkälle virallisten suositusten mukaan. Syömme molemmat paljon kasviksia ja panostamme lihahankintoihin. Hiilarit on pääosin hitaita, joskus tulee repsahduksia, mutta silloinkin se olen yleensä minä, joka haksahdun. :rolleyes: Yleisimmät mokat on jogurtti, täysrasvainen oltermanni (niin hyvää :kuola: ) ja suklaa (usein kuitenkin 70 % tummaa, mutta nyt joulun tienoilla on mennyt kaikkea mahdollista).

Mä tietty vetelen sitten rahkaa, raejuustoa, lisäprotskua ja öljyä, jotka taas ei kuulu avon ruokavalioon. Oikeastaan ainoa ongelma avokin syömisissä on rasvan määrä. Mun mielestä pehmeetä rasvaa pitäis vetää enemmän. Nyt ei oikein syö kuin Keijua leivän päällä ja joskus pähkinöitä, mutta ehkä se riittää... toivottavasti. Omega-kapseleita olen yrittänyt tarjota. Vähän aikaa rakkaani niitä söikin, mutta sitten into lopahti.

Meillä näyttää olevan aika hyvä tilanne. :) Ehkä se vaikuttaa, että molemmat treenailee, vaikkakin ihan eri lajeja.

Kyllä.

Eron jälkeen mulle oli selvää, etten elämänkumppanikseni kelpuuta mitä tahansa syövää. Tämä siksi, että elämänkumppanini tulisi mahdollisesti olemaan lapsieni äiti (jep, etsin pitempiaikaisempaa eli ns. vakavaa suhdetta) ja äidin ruokavaliolla on valtava vaikutus lastensa ruokavalioon ja sitä kautta terveyteen, kuten toki myös omaan terveyteensä.

Muutenkin mulla on huono sietokyky nykyään sille, että joku on 1) väsynyt 2) sairaana 3) lihava surkean syömisen takia (muidenkin syiden takia toki, mutta monilla surkea ruokavalio on noiden pohjana) ja lisäksi kehtaa valittaa ja marista koko ajan, muttei tietenkään suostu tekemään asioidensa eteen mitään, eli muuttamaan syömisiään fiksumpaan suuntaan lopuksi iäkseen. Pystyn pitämään esim. töissä suuni kiinni em. kaltaisten ihmisten suhteen hienosti, mutta että elämänkumppaniksi? Ei kiitos.

astro sanoi:
Siis miten toi toimii jos et paasaa?

Joskus paasasin ja siitä ei tullut kuin riitaa. Nykyään puhun harvoin ja harkitusti hyvästä ruokavaliosta ja olen itse esimerkkinä. Pikkuhiljaa se ruokapuoli on sieltä parantunut. Ja nyt kun vaimo no raskaana, on hän ottanut tuon syömispuolen ihan tosissaan. Ei mitään bodysafkaa, mutta eipä hän mikään bodari olekkaan. ;) Ihan perus kotisafkalla mennään siis eteenpäin vaimon osalta.

Timba79 sanoi:
Joskus paasasin ja siitä ei tullut kuin riitaa. Nykyään puhun harvoin ja harkitusti hyvästä ruokavaliosta ja olen itse esimerkkinä. Pikkuhiljaa se ruokapuoli on sieltä parantunut..

Olen vähän samaa huomannut että jostain syystä että jos paasaat tai vittuilet toisen syömisistä niin siitä hommasta tulee sellainen punainen vaate ja ruokailut menevät viellä enemmän pieleen. Samaa muuten jossakin threadissa Timban kanssa sivuttiin treenaamisen suhteen. Jos itse neuvot ja tyrkytit oppejasi niin homma meni vituilleen mutta kun annoit opetella itse niin johan homma toimi.

Edelleen meillä toinen syö vähän pieleen mutta ei niin paljon kuin aikaisemmin. Tällä hetkellä on juuri menossa sellainen "heräämis" vaihe niin treenaamiseen kuin syömiseenkin sillä joululahjaksi saatu Kareen kirja teki vaikutuksen ja innosti hommaan varsin hyvin.

japa sanoi:
Olen vähän samaa huomannut että jostain syystä että jos paasaat tai vittuilet toisen syömisistä niin siitä hommasta tulee sellainen punainen vaate ja ruokailut menevät viellä enemmän pieleen..

Saman oon huomannut mä.
Avo ei syö aamupalaa, jos en laita sille. Yleensä laittelen samoja kun itellenikin, tosin rahkaan (maustamattomaan) se ei suostu koskemaan.
Lämpimät ruuat teen samoin minä, ja se on yleensä siis jauhelihaa/lihaa/kanaa, eli perusterveellistä (ja hyvää!!) settiä. Välipaloja se ei syö (paitsi karkkia/sipsiä prkl) ja iltaisin taas sitä mitä tarjoilen. Kaiken muun paitsi rahkan se siis syö mielellään (syö toki sitä isoissa purkeissa ostettavaa rasvatonta mansikkarahkaa, joten sitä onkin muutamia kertoja viikossa kaapissa). Sipsien/karkin syöntikin on vähentynyt 0-2 kertaan viikko, kun oon sille valittanut aiheesta. Kaupassakin se sipsipussi jää ostamatta, jos vaan kävellään sipsihyllyn ohi. Jos taas jo kauppaan tullessan urputtaa, että "ei sitten mitään sipsejä" tms niin se ihan piruuttaankin sen käy sieltä hakemassa!:lol2:

Parhaita on kuitenkin ne selitykset miksi sipsejä (tms) pitäisi saada: Joulusipsejä, krapulasipsejä, fudis-sipsejä, en-oo-pitkäänaikaan-syöny-sipsejä jne..:D :D

Lisättäköön vielä, että ukko on kuitenkin kohtuu hyvä kuntoinen, eikä ylipainoinen. on se epäreilua!

japa sanoi:
Olen vähän samaa huomannut että jostain syystä että jos paasaat tai vittuilet toisen syömisistä niin siitä hommasta tulee sellainen punainen vaate ja ruokailut menevät viellä enemmän pieleen.

Meillä kanssa ruokailujen kanssa sama homma. Tosin nyt pyydettiin jo ihan diettineuvoja jos ihan oikeesti panostaisi :worship: Aiemmin kun on yrittänyt paasata toista syömään useammin ja paremmin niin huonompaan suuntaan vaan on mennyt. Nyt kun ei enää jaksa motkottaa niin mennään ihan by the book :)

Toisaalta ainahan se avokki on syönyt samat eväät kun minäkin (pienemmässä mittakaavassa) muttei ole mukana kuin puolella aterioista. Lähinnä se työaika on aika paastoa. Hyvä että nyt alkaa kiinnostaa :thumbs:

AGR sanoi:
Paasaaminen ei auta kun sillä ei ole itsekuria yhtään. Paasaan silti joka päivä. Mutta onpahan ainakin mun safkat on turvassa koska ne on terveellisiä ja maistuu sen mielestä paskalle.
Tuleeko ihmisille ikinä mieleen että se toisten ruokailusta päteminen on ihan yhtä vittumaista riippumatta syökö terveellisesti vai ei. Kun niin kovin moni ainakin tuntuu valittavan siitä että esim. duunikaverit nälvii bodariruokavaliosta. Ei se varmaan oo toisinkaan päin yhtään sen mukavempaa.

Janne sanoi:
Tuleeko ihmisille ikinä mieleen että se toisten ruokailusta päteminen on ihan yhtä vittumaista riippumatta syökö terveellisesti vai ei. Kun niin kovin moni ainakin tuntuu valittavan siitä että esim. duunikaverit nälvii bodariruokavaliosta. Ei se varmaan oo toisinkaan päin yhtään sen mukavempaa.
Ainakin meillä se menee niin että mamma puhuu ihan itse terveellisestä ruokavaliosta ja siitä miten paljon se parantaa oloakin, mutta sitten sen työpäivän rúokailut on silti ihan mahdoton tehtävä. Siis silloin vain sille on paasattu kun se itse ottaa puheeksi. Ei se meillä ainakaan mikään mun elämäntehtävä ole :D

iivili sanoi:
äidin ruokavaliolla on valtava vaikutus lastensa ruokavalioon ja sitä kautta terveyteen

Jep. Samaa tuskailen itsekin. Täällä on taas tänään syöty lukematomia valmispitsoja, useita suklaalevyjä ja käyty vielä pisteeksi i:n päälle mäkkärissä. Skidit ei syö mitään jos siinä ei ole tolkuttomasti sokeria ja rasvaa mukana. En jaksa enää sanoa mitään, vedän vaan raejuustoo naamariin hiljaa itekseni. Neuvo nuoremmille: NAIKAA BODARI :D

Suositut

Back
Ylös Bottom