Syökö elämänkumppanisi terveellisesti?

Yö pienen aamupalan ja sitten illalla duunin perään päivällisen. Kai sillä jotain pientä pussikeittoa on lounaana mukana mut tokkopa tuollais voi evääksi edes laskea. Toiset ne vaan tykkää olla nälässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gdane sanoi:
Ainakin meillä se menee niin että mamma puhuu ihan itse terveellisestä ruokavaliosta ja siitä miten paljon se parantaa oloakin, mutta sitten sen työpäivän rúokailut on silti ihan mahdoton tehtävä. Siis silloin vain sille on paasattu kun se itse ottaa puheeksi. Ei se meillä ainakaan mikään mun elämäntehtävä ole :D
Joo tätä mä tarkoitinkin. Varmasti syö ketä tahansa että koko ajan jaksaa kuittalla jostain syömisesti päivittäin. Mutta tietenkin silloin kun toinen itse ottaa asian puheeksi on hyvästä vähän valistaa siitä syömisestä.

hän ei tunne sanaa karkkipäivä tai herkku sillä hän syö karkkia ja herkkuja JOKA päivä.
se on siis normaalia tai pahaa ruokaa, ei herkkua.
ja oon koittanut paasata että sipsukat illalla kasvattaa sitä mahaa.
ja sitten kesällä, nää housut ei mahdu mulle, en mää kehtaa mennää rannalle.
siis voi luoja. mikä avuksi??

Varmaan kummatkin syötäis nykyisin paremmin jos ei yhessä oltais, sitä kun aina tulee sorruttua makupaloihin ja niitä sitten yhdessä romanttisesti mussutetaan vaikka leffan kanssa. :love: :jahas:
Ja minä joisin kahvini ihan sellaisenaan, mutta hänelle pitää olla jotain syötävääkin, makeaa tottakai. Tässä kohtaa pyydän kanssaveljiltä ja -siskoilta ehdotuksia hyvästä ja terveellisestä kahvileivästä?

Mutta jos ihan totta puhutaan niin välillä tuntuu että tuo on jo liikaakin imeny ravintotietoutta, en ikinä saa ostaa kaupasta esim kananugetteja, kun ne on liian rasvaisia.:itku:
Laskeskelee proteiininsaantiaan välillä enemmän kuin minä ite, vaikka kummatkin ollaan näissä salihommissa ihan harrastelupohjalla mukana.

Ukolla paranee ruokavalio pienin askelin ja ihan oma-aloitteisesti. Hän kyllä ihan tykkää terveellisestä ruuasta (jos minä laitan :D), mutta ehkä isoin kompastuskivi hänen kohdallaan on suunnitelmallisuuden puute. Illalla saattaa yht'äkkiä huomata, ettei olekaan syönyt mitään koko päivänä ja kyllähän sen arvaa mitä siinä vaiheessa kauppakassiin sujahtaa...

Tulee noista tyttöystävien ruokavalioista mieleen ihan oma kolmen-neljän vuoden takainen ruokavalio: aamulla leipää, päivällä koululounas, iltapäivällä leipää, illalla pussi karkkia ja siinä kaikki (ettei vaan liho!). Yllättäen jatkuvasti väsytti ja kiukutti. Hengissä vielä kuitenkin, ihme :rolleyes:!

Helly sanoi:
Tulee noista tyttöystävien ruokavalioista mieleen ihan oma kolmen-neljän vuoden takainen ruokavalio: aamulla leipää, päivällä koululounas, iltapäivällä leipää, illalla pussi karkkia ja siinä kaikki (ettei vaan liho!). Yllättäen jatkuvasti väsytti ja kiukutti. Hengissä vielä kuitenkin, ihme :rolleyes:!
Jep. Siinä taas yksi syy, miksen voisi enää edes harkita mitä tahansa (eli yleensä justiin kuvailemallasi tavalla) syövää naista kumppanikseni, eli vuoristoratamielialat, joista syytetään toki kaikkea muuta paitsi surkeaa ruokavaliota. Onneksi ei tarvitsekaan. :) :haart:

Yhdessä syömämme päivällinen on pääsääntöisesti terveellinen ja kunnollinen, siellä liha/kala/kanalinjalla + hitaat hiilarit+rehut.
Järkyttää kuunnella mitä hän mättää työpäivän aikana naamaansa, siellä ei terveellistä vaihtoehtoa ole ikinä :eek: Mäkkäri/kiinalainen yms. Joka päivä. Se ei kyllä mua haittaa yhtään, kun en oo näkemässä eikä aiheuta mulle mielitekoja :) Itsekin tässä vasta terveellistä elämää "harjoitellaan"

Itse myönnän syyllistyväni edelleen välillä töissä pussikeittolounaisiin, joita vähän paikkailen raejuustolla...

Ja se on myös huomattu, että :david: -huomauttelulla ei saa ihmeitä aikaan.. Joskus jaksoin valittaa siitä, että ei syö aamiaista.. joka ei tuonut minkäännäköistä vastakaikua. Nyt kun olen lopettanut kommentoinnin, saattaa se mulle oikein eritellä, että mitä sitä tulikaan aamulla syötyä :D

Parempaan suuntaan menossa.
Salilla käynti aloitettu (aamuairoobiset ennen duunia), ja ruokavaliokin on paranemaan päin. Oon koittanu olla pätemättä ja jos on jotain kysyttävää niin osaahan nainen suunsa avata (kuten on tehnytkin) ja sovussa edellään.
Sovittiin että pidetään yhteinen "mässäily"-päivä sitten joka lauantai, niin ei mene kummallakaan liian överiksi :)

japa sanoi:
Olen vähän samaa huomannut että jostain syystä että jos paasaat tai vittuilet toisen syömisistä niin siitä hommasta tulee sellainen punainen vaate ja ruokailut menevät viellä enemmän pieleen. Samaa muuten jossakin threadissa Timban kanssa sivuttiin treenaamisen suhteen. Jos itse neuvot ja tyrkytit oppejasi niin homma meni vituilleen mutta kun annoit opetella itse niin johan homma toimi.

Ai sinäkin muistat tämän meidän keskustelun, oli kokonaisuudessaan ihan fiksu ketju missä tätä jauhettiin, taitaa tosin olla jo varmana kohta vuosi aikaa siitä?

Yksi mihin olen tyytyväinen, niin "käännyttäminen" light-limppareihin. Oli mulla itelläkin joku ihme ennakkoluulo noita kohtaa, lähinnä maun suhteen, mutta eipä sitä enää sokeritkua tee mieli (vaimollakaan) kun on lightiin tottunut. Tuo on iso juttu jos limpparia tykkää reilummin juoda.

Perheen kesken tulee syötyä terveellisesti kaikkien osalta. Varmasti terveellisemmin kuin keskiverto suomalaiset. Ja liikuntaakin yli 45v. vanhempani harrastavat paljon. Lisäravinteita ei pidetä proteiinihormooneina ja rahkaa löytyy aina kaapista.

Tyttöystävän kanssa homma "vähän" erilainen.
Vaimokkeen perheessä ei niinkään katsota mitä syödään. Karkkia ja sipsiä menee vanhempia myöten. Viime syksynä tyttöystäväni yritti herkkulakkoa joka kesti pari piiiitkää viikkoa ja muutamat itkut. Liikuntaa ei kummosesti kukaan harrasta (perheen isä kuuluu tähän surullisen kuuluisaan alkoholin/tupakan -käyttäjät, ylipainoiset, ei liikunnalliset -ryhmään). Vaimo tupakoi ja ei ole mitään urheilua koskaan harrastanut (mitat 48/175).

Sen verran sanonu et jos&kun joskus yhteen muutetaan niin raahaan sen mukaan salille. Ei vaihtoehtoja. Noi ylläolevat luvut ei loputtoman kauan pysy tollasina jos ei mitään tee.

Ja kuten joku aikasemmin sanoi niin siinävaiheessa kun lapsia pitäis hankkia niin äidin pakko syödä ja elää terveellisesti. Lapseni eivät tule syömään sipsiä/karkkia usein. Hyi. :urjo:

Gangst3ri sanoi:
Ja kuten joku aikasemmin sanoi niin siinävaiheessa kun lapsia pitäis hankkia niin äidin pakko syödä ja elää terveellisesti.

... ja isän myös, ei siitäkään nimittäin mitään tule, jos toinen vanhemmista yrittää opettaa jälkikasvulle terveitä elämäntapoja, mutta toinen senkun makaa sohvalla, syö roskaruokaa ja karkkia (ja todnäk ostaa lapsillekin näitä) ja lihoo. Samoin tulevan isän (kuin myös äidin, luonnollisestikin) kannattaisi lopettaa tupakanpoltto ja vähentää alkoholinkäyttöä rajusti jo siinä vaiheessa, kun lasta yritetään.

Meillähän tämä asia on onneksi kunnossa, kun tosiaankin yhdessä kälystellään ja terveysfasisteillaan :love: :haart:

Missukka sanoi:
Hyvin ja terveellisesti kultani syö silloin, kun minä olen täällä ruokaa laittamassa. Nykyisin kun erillään asutaan, niin on tuo ruokapuoli jäänyt hänellä vähän paitsioon.
Olitko sä muuten se joka söi niitä varastettuja tomaatteja?

Meilläkin vaimo syö välillä melko huonosti, siis kahviahan ei voi ilman pullaa juoda yms.
Jonkin verran on mennyt terveellisempään suuntaan, kuten aamupuuro yms, mutta monesti, kun vaimo käy yksin kaupassa, niin sieltä on mukaan tarttunut jos jonkinnäköistä herkkua ja sokerijugurttia, rahkaa au naturel ei syö...
Suostuu kuitenkin meikäläiselle ehrmannit ja muut "bodausruuat" ostamaan...
Ehkä hänkin pikkuhiljaa oppii paremmille tavoille :rolleyes:

Meillä rakas mieheni on oppinut terveelliset elämäntavat ja kannustaa syömispolitiikassa, ilmeisesti koska haluaa pitää avokkinsa normimitoissa :). Pizza tosin maistuu viikonloppuisin ja jos jääkaapissa sattuu olemaan jotain kakkaa, niin menehän se alas. Tosin aamiasta en ole vielä saanut mahdutettua hänen ruokavalioonsa, vaan kuppi kahvia riittää alkuiltaan asti, kun itse oon ehtiny syödä parhaillaan jo neljä ateriaa ennen sitä. Alkuunsa arvosteli ruokailujani, mutta oi sitä päivää kun hän huomasi lihoneensa kilotolkulla ja joutui kysymään dieettineuvoja minulta :)....

Emäntä syö miten sattuu!! (jos syö) Sillä ei kuulemma oo nälkä ku en ole kotona kokkaamassa... :)

Kai se viel sille menee päähän kun "nipotan" sille... :D

Eipä kuulu mulle ollenkaan miten aikuinen ihminen syö. En tosiaankaan jaksais/kehtais nipottaa mistään ruokavalioon liittyvästä. Eipä tosin olis aihettakaan, itellenikin maistuu namu ja herkku vähän hemmetin hyvin. Just aloitin pitkän viikonlopun tempaisemalla 2kpl isoja valmispitsoja ja vanukaspurkit odottavat jääkaapin hyllyllä. 7uppiakin löytyy vielä, sokeriversiona totta kai.
Koskaan en ole dieetillä onnellinen, kuten ei Lee Priestkään. Vain silloin kun vedän ruokaa josta TODELLA pidän, nautin elämästä. Ja parempi puolisko saa toki syödä aivan mitä haluaa.

Trommin kanssa täsmälleen samaa mieltä. Se että itse haluaa olla ns terveysfasisti (kuten aiemmin joku terävästi mainitsi) ei tarkoita sitä, että ympäristön pitäis alkaa jollekin dieetille. Tietysti on kiva, jos oma puoliso ei aivan päinvastaista ruokavaliota vedä. Mutta onko mitään ärsyttävämpää, kuin joku nalkuttamassa korvan juuressa. Bodaus ym. oman kehon ikonisointi on jokaisen oma valinta. Antaisin kaikkien "kukkien" kukkia :piis:

Mä oon vähän toista mieltä kuin edellä kirjoittaneet. Eli pitäisi jopa vähän enemmän kytätä mitä syödään, aika huolestuttavaan suuntaan mennään kun puolet vastaantulevista on aika paksussa kunnossa.

En tällä tarkoita mitään bodysafkan tuputtamista, vaan normaalia perusruokaa ja ne sipsit sun muut paskat voi jättää sitten vähän harvempiin herkkuhetkiin. Mikä tässä on vaiketa tai jotain terveysfasismia?

Timba79 sanoi:
Mikä tässä on vaiketa tai jotain terveysfasismia?
Se nyt vaan on rasittavaa jos joku kokoajan nipottaa syömisistä. Varsinkin jos sellaisen kanssa joutuu asumaan. Kyllä tollaset muutokset lähtee sitten omasta halusta jos lähtee.

Suositut

Back
Ylös Bottom