Svedbergin sarjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rebel^^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Uusimassa Fighter-lehdessä taisi olla juttua niistä. Ovat kuulemma todella tehokkaita varsinkin kamppailulajien harrastajille (lukeudun joukkoon...). Mutta painojen suhteen vähän epäselvyyttä.

itsellä aikoinaan tuli tuota sveepperiä tehtyä silloin tällöin painitreenien lopuksi. painot oli muistaakseni 20-30kg. kokeilemallahan ne painot selviää.

ps. Yli-hannuksela vääntänyt 60kg painolla tuota..:worship:

Täytynee koitella noita painoja.. Fighterin lehdessä kaveri teki pelkällä tangolla, ja mietitytti tuo liikkeiden tehokkuus.

PS: 60kg alkaa varmasti olemaan aika helvetillistä treeniä.. :whip: :worship:

joo kyllä se pelkällä tangollakin alkaa siinä viimeisellä kierroksellä hapottaan nii perkeleesti.. ainakin 2h painitreenien jälkeen..:whip:

tai ainakin silloin joskus kun oma paino oli n.50 kg

Jees.. Itellä painoa tällä hetkellä 69kg ja pituutta 183cm, että eipä paljon lihaa ole tullut treenattua. Nyt pitäis kesäksi alottaa ylävartalon treenailu.;)

Voisko joku vähän valasta millasesta rimpuilusta on kyse?

eli kyseessä on yksinkertainen kuntopiiri. liikkeet muun muassa hauis myötä- ja vastaote, pystysoutu, rinnalleveto, niskantakapunnerrus ja köyrimisliike, jota en osdaa tässä selittää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suurinpiirtein tuon tyyppinen sarja. Pystylajien harrastajalle on köyrimisen vaihtoehtona "tangonheitto". Tehdään 4 sarjaa, aina 10 toistoa/liike. 1. sarjassa yksi liike ja sitten 10s tauko. Toisessa 2 liikettä putkeen, 20s tauko. Kolmannessa 3 liikettä ilman taukoja, 30 s tauko. 4 sarjassa kaikki liikkeet putkeen.

Tämä kaikki siis tangolla, liikkeina juuri nuo köpöön mainitsemat. Tehtävänä erityisest voimakestävyyden parantaminen.

On tuota tullut reeneissä väännettyä. Liikkeinä oli hauiskääntö, pystypunnerrus, "penkkipunnerrus" (eli hutmitaan sillä tangolla niin kuin lätkässä poikittaista mailaa), kulmasoutu, pystysoutu ja tuo köyriminen. Tehtiin pareittan niin, että nuo tauot tulivat siinä, kun kaveri teki välillä. Kyllähän se ihan kiitettävän hapoille veti kovan reenin jälkeen... Joskus tehtiin reenien alkuun 2 kierrosta, ei meinannut oikein heitto lähteä tämän jälkeen.

Hei, tämähän on ihan huippusysteemi. Tein torstaina 30kg tangolla ntp,pystysoutu,poikittaismaila, hauiskääntö myötäote, hausikääntö vastaote- liikkeillä. 3kertaa koko setti läpi ja oli hauskaa! Kädet ja jalat tärisi kuin horkassa ja uutta sarjaa kehiin kun tärinä loppui eli palautusta n.3min!

Tavoite seuraavalla kerralla 4kertaa setti läpi ja tosiaan toi 3kertaa meni ilman taukoja. Yllätys oli, että samana iltana iskut lähtivät treeneissä kuitenkin terävästi...

Ja vielä tavoite kesän loppuun: 40kilolla setti 4kertaa läpi!

Ihan kokeilemisen arvonen setti :thumbs: . Ja kun touta "Poikittaistamailaa" ku sais hutmitettuu joskus 120kg ni olis jees, mut täl ohjelmal tuskin. Kokeiluun menee:) .

Ei aivan Svedbergin-sarjaa mutta vähänsinnepäin,

http://video.google.com/videoplay?docid=3224902600571518938&q=randy+couture+training

Tossa Randy Couture ( :worship: ) tekee tangolla 4 settiä 8 toistolla per liike, tosin aina kaikki liikkeet putkeen.
Alkaa hetkenpäästä tuntua jo ihan mukavasti.
Jos ei muuta niin voi ottaa ideoita liikkeisiin vaikka peruskamaahan ne on.
Tota "poikittaismailaa" on pakko kokeilla

Tuli mieleen, et yks tollanen sarja olis aika hyvä lämmittely. Esim. Kuntopyöräilyn vaihteluna. Täytyypä kokeilla, meneekö liika hapoille näillä keleillä...

Suurinpiirtein tuon tyyppinen sarja. Pystylajien harrastajalle on köyrimisen vaihtoehtona "tangonheitto". Tehdään 4 sarjaa, aina 10 toistoa/liike. 1. sarjassa yksi liike ja sitten 10s tauko. Toisessa 2 liikettä putkeen, 20s tauko. Kolmannessa 3 liikettä ilman taukoja, 30 s tauko. 4 sarjassa kaikki liikkeet putkeen.

Tämä kaikki siis tangolla, liikkeina juuri nuo köpöön mainitsemat. Tehtävänä erityisest voimakestävyyden parantaminen.

Jep tuttu juttu. On tullut tuota tehtyä ja kun tälläinen rimpula kun oon niin pelkällä tangolla oon hikoillut.

Suosittelen kokeiltavaks myös niin että suorittaa useampia kierroksia(4 sarjaa = yksi kierros) ite olen joskus veivannut niin että ensiksi yksi kerros normaalisti ja sitten toinen väärinpäin. Eli ekassa sarjassa kaikki liikeet putkeen toisessa 3 liikettä 30sek tauko jne.

Ittelläni on liikeiden järjestys ollut rinnalleveto, hausikääntö, pystysoutu, pystypunnerrus, hausikääntö myötäotteella ja köyrintä.

Kertokaas mulle että miks 2x hauiskääntö? Ihmettelin sitä jo tossa Fighterin jutussa. Onko hauista jotenki erityisen tärkeä(okei tottakai on :D ) treenata että sitä pitää huomioida tuplasti? itse pitäisin tärkeämpänä noita kokonaisvaltaisempia liikeitä esim. rinnalleveto, pystypunnerrus, kulmasoutu jne.

Kertokaas mulle että miks 2x hauiskääntö? Ihmettelin sitä jo tossa Fighterin jutussa. Onko hauista jotenki erityisen tärkeä(okei tottakai on :D ) treenata että sitä pitää huomioida tuplasti? itse pitäisin tärkeämpänä noita kokonaisvaltaisempia liikeitä esim. rinnalleveto, pystypunnerrus, kulmasoutu jne.

Itse en tiedä noista Svedbergin sarjoista mitään, enkä ole tutustunut, mutta minunkin mielestäni fighter-tyyppisessä treenaamisessa noilla hauiksilla ei tehdä oikeastaan mitään.

Tietääkseni kyynärvarret olisi lyöntien kannalta järkevämpi liike. Eli habat myötä-otteella. Isot habat hidastavat lyöntiä. Kyynärvarsien voima ja nopeus nopeuttavat lyöntiä.

no hauis myötäotteella ottaa ainakin mulla enemmän forkkuihin, jotka rasittuu esim. painissa aika helvetisti. eikai nuo liikkeet nii justiinsa oo, voihan siinä tehdä vaikka ranskalaista punnerrusta tai kulmasoutua tilalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom