Svedbergin sarjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rebel^^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen ton ekan hauiskäännön tehnyt vähän normaalista poikkeavasti. Eli aloitan ihan niinkuin normaalin haukkarin mutta jatkan liikettä nostamalla tangon päälaen tasolle. Eli liikkeen lopussa olkavarret ovat vaaka tasossa kyynervarret noin 90 asteen kulmassa ja tonko otsikon korkeudella.

Kun itse vähän aikaa treenailin vaparia niin painiessa tuli hauikset kipeiksi syystä että ne olivat pitkiä aikoja jännityksessä esim. asennossa jossa pyrin vetämään vastustajaa päästä omaan vartalooni kiinni. Joten hauikset saavat kyllä yllättävän paljon rasitusta painiessa vaikka sitä ei heti uskoisi.

Kun itse vähän aikaa treenailin vaparia niin painiessa tuli hauikset kipeiksi syystä että ne olivat pitkiä aikoja jännityksessä esim. asennossa jossa pyrin vetämään vastustajaa päästä omaan vartalooni kiinni. Joten hauikset saavat kyllä yllättävän paljon rasitusta painiessa vaikka sitä ei heti uskoisi.

Nimenomaan. Mulla myös vaparii treenatessa tulee hauikset kipeiks, et ei ne kyl varmaa ihan merkityksettömät ole...

pitää kyl ite pistää toi couturen kierto tismaukseen. näytti sen verran ovelalta...

Kertokaas mulle että miks 2x hauiskääntö? Ihmettelin sitä jo tossa Fighterin jutussa.
Toinen tehdään myötäotteella, tuntuupi siis forkuissa myös.
HarryG sanoi:
Itse en tiedä noista Svedbergin sarjoista mitään, enkä ole tutustunut, mutta minunkin mielestäni fighter-tyyppisessä treenaamisessa noilla hauiksilla ei tehdä oikeastaan mitään.
En ole ihan varma, mitä tarkoitat fighter-tyyppisellä treenaamisella mutta ei sitä nyt ilman hauiksiakaan pärjää. Niin kuin tuossa jo aiemmin on todettu, niin kyllä niitä siinä vääntämisessä tarvitsee paljonkin.
Niinkuin Bruce Lee aikoinaan sanoi:
"If you're talking about combat — as it is — well then, baby you'd better train every part of your body!";)

Toinen tehdään myötäotteella, tuntuupi siis forkuissa myös.

En ole ihan varma, mitä tarkoitat fighter-tyyppisellä treenaamisella mutta ei sitä nyt ilman hauiksiakaan pärjää. Niin kuin tuossa jo aiemmin on todettu, niin kyllä niitä siinä vääntämisessä tarvitsee paljonkin.
Niinkuin Bruce Lee aikoinaan sanoi:
"If you're talking about combat — as it is — well then, baby you'd better train every part of your body!";)

Niin sitä vaan, että koska selkä kokonaisuudessaan on tärkeimmässä osassa. Vetoja tehtäessä rasittuu hauikset mielestäni riittävästi, ettei niitä tarvii enää hieroa.

Rinnalleveto, mave, kulmasoutu, ylätalja, alatalja... Kaikki vetoliikkeet rasittavat sekä hauista että kyyrärvartta.

Jos niitä haubereita ei haluu muuten vaan kasvattaa, niin toi musta riittää...

Matossa saa bodarit ittesä helposti hapoille. Tiedän sen, koska kuolen joka vitun treenikerta brassijutsussa. Vaikken mikään hirvee stereotypiä bodarista olekaan.

Isot lihakset tarvii vaan enemmän happea. -> Matossa esim. erät 5 minsaa, niin pitää miettiä mihin ne 10 toiston kapasiteettinsa tuhraa.

Onko kellään mitään videota miltä tuo Fighter-lehdessäkin mainittu "köyriminen" :lol: näyttää? Meni vähän ohi tuosta kuvasarjasta huolimatta.

Swedbergin sarja!!

Eli olen jo pitkään miettinyt aloittavani kyseisen sarjan käytön kun kaikki sitä suosittelevat. Harrastan tällä hetkellä Karatejujutsua, mutta ensi vuoden alkupuolella siirryn nyrkkeilyyn ja kesällä nyrkkeilyn lisäksi Bjj treeneihin! Viikossa käyn 3 kertaa salilla tällä hetkellä käyttäen kultaista kuusikkoa. käyn 2-3 kertaa viikossa lenkillä. käyn myös kolme kertaa treeneissä. olisin kiinnostunut lisäämään kyseisen swedbergin sarjan uuteen sali kertaani niin viikossa 4 kertaa salilla, 2-3 lenkillä ja 2-3 kertaa treeneissä!

Voisiko joku kertoa/linkata minulle esim. video kuinka teen kyseiset liikkeet, osa niistä on tietysti tuttu mutta osan haluaisin muuttaa joksikin muuhun kun en diggaa eli:

Pystysoutu ( osaan )
Korkeaveto ( high pull ) haluaisin korvata, mutta millä, ehdotuksia?
Raaka rinnalleveto ( osaan jotenkuten )
tangolla "lyönti" ( osaan )
räjähtävä kyykky ( osaan )
työntö niskan taakse ( kyykky avustus ) ( osaan jotenkuten )
köyrinta, eli? tai millä voi korvata? ( en osaa )
tempaus kyykky ( ei tuu nyt mieleen eli kertokaa vaan )
askel kyykky ( osaan )
hauis myötä! ( osaan )

auttoks tää sarja niskoja yhtään? :rolleyes:

Tuo köyriminen vaikuttaa olevan taas pakkiksella outoa puuhaa.

Svedbergin köyriminen:
1. Tanko vastaotteella käsiin.
2. Tee hauiskääntö, että saat sen tangon ylös. (Käytä pientä tankoa tarvittaessa.)
3. Mene kyykkyyn ja ala samalla viedä tankoa yhtälailla alas- ja eteen päin.
4. Nouset kyykystä ja tanko käy kiertämässä kaukaa edessä puoliympyrän mallisen liikkeen.
5. Nouset seisomaan ja olet taas aloitusasennossa, tanko leuassa kiinni.

Eli käydään kyykyssä ja tangolla tehdään kropan edessä iso puoliympyrä. Koko ajan jatkuva, yhtenäinen liike.

Tonnikala, mitkäs tavoitteet tuolla sun 9xviikossa treenillä on? Mitä nuilla svedbergin sarjoilla on tarkoitus saada aikaan? Mitä tolla Arnoldilla, nyrkkeilyllä, lenkillä, bjj:llä ja sen lisäksi svedbergin sarjoilla on tarkoitus saada aikaan? Näyttää taas siltä, ettei tiedetä yhtään mitä tehdään, mutta tehdään paljon kaikkea.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom