Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moni ei varmaan dikkaa, mutta itsestäni tuo kuva on todella hieno. Kyseessä on öljyvärimaalaus (80x100cm), jonka ostin Koh Samuilta 40e hintaan lokakuussa. Vihdoin ja viimein sain sen pingotettua kehyksiin ja seinälle. Ei ehkä sovi niin hyvin tuohon keittiön seinään mutta enpä parempaakaan paikkaa keksinyt.

taulu.jpg

EDIT: Tämä kuvahan on "Hed Kandi" levyn kansikuva, Thaimaassa, etenkin Koh Samuilla oli tullut ihme villitys maalata kaikki Kandin levyjen kannet öljyväreillä kankaalle ja myydä ne sitten tyhmille turisteille noin 5-7000b/kpl hintaan, eli 100eurosta ylöspäin. Itse en kokenut olevani "niin" turisti kun on tullut siellä reissattua niin tinkasin hinnan 2000batiin. Maksoin varmaan liikaa silti mutta sopuhinta omasta mielestäni.

http://images.google.fi/images?q=he...-a&rls=org.mozilla:en-US:official&sa=N&tab=wi

:hyper: onneksi olkoon! Jätkä ostaa tuon ja kehtaa käydä Purtsille kettuileen sen makkarin huoneen runkkukuv...siis taulusta.
Voi aikoja, voi tappoja, sanoi jo Jerry Cotton.

Kuten valokuvausta enemmänkin harrastaneena tiedät, ettei millään millaan rimpula ixuksella oteta vimpan päälle kuvia.
Esim. juuri nuo mainitsemasi verhot eivät näy kuvassa lähelläkään sitä väriä miltä ne näyttävät luonnossa. Takana on oranssiverho joka muuttaa hiukan väriä ja edessä valoa läpäisevä verho. Verhot on ommeltu paneeliverhoiksi.
Ja kuvassa ei ole Sammy Fox..

Luulis sun ammattilaisena, kuvauksen osalta, tietävän ettei amatööri pääse ammattilaisen tasolle vaikka kuinka harjoittelis..
En nyt kuvausteknillisesti tuota arvostellutkaan vaan värimaailmaltaan. En itse sekoittaisi mäntyisiä kalusteita, pyökkisiä/kirsikkaisia kalusteita, koivun värisiä kalusteita, harmaata kiveä ja tammisia (cd-hyllyt)? kalusteita oransseihin verhoihin. Ei värissä mitään vikaa ole vaan kokonaisuus, lisäksi ruskea lattia ja valkea katto... sekä mustavalkeat kuvat ja matto. Eivaan oikein toimi keskenään.

Puhetta kuvasta:
taulu.jpg

:hyper: onneksi olkoon! Jätkä ostaa tuon ja kehtaa käydä Purtsille kettuileen sen makkarin huoneen runkkukuv...siis taulusta.
Voi aikoja, voi tappoja, sanoi jo Jerry Cotton.

Tuo sopii siis tyylillisesti kokonaisuuteen, kuten edellä tuosta höpisin, lisäksi huoneessa (keittiö) punaiset baarijakkarat, punainen radio, punainen retrohenkinen leipälaatikko jne.

teac.jpg

222039_iso.jpg

Itse pyrin suunnittelemaan kokonaisuuksia, en yksittäisiä "näyttääpäs tämä tavara kivalta" juttuja. Kyllähän tissit kivoilta näyttävät ja oli "kovan jätkän merkki" pistää sellaisten kuvia seinille 15 vuotiaana, ei enää 15 vuoden jälkeen kuitenkaan.

Tarkoitus on ollut parin viime viikon ajan uudistaa keittiötä ja tuo taulu oli muuten listalla "poistettavat asiat" yhdessä baaritiskin kanssa.

olisi mielenkiintoista myös nähdä kuvia ennen tuota purtsin sisustus projektia että mikä oli lähtötilanne,tällä hetkellä sisustus teemasta puuttuvat vain lasivitriini jossa on olut tuoppeja sekä sellainen tuuletin ropelli katosta ja pari mustaa säkkituolia..:david:

Huppe, mitä matskua tuo verholauta on tuossa sun kuvassa? Laminaattia?

Pitäisi täälläkin jotain valkoista lastulevyä nätimpää keksiä verholaudoiksi, kun en jaksa purkaa koko paskaa pois ja meikkailla puuttuvaa ruiskutasoitetta+maalia kattoon kotelon tilalle.

olisi mielenkiintoista myös nähdä kuvia ennen tuota purtsin sisustus projektia että mikä oli lähtötilanne,tällä hetkellä sisustus teemasta puuttuvat vain lasivitriini jossa on olut tuoppeja sekä sellainen tuuletin ropelli katosta ja pari mustaa säkkituolia..:david:

Mulla on just tommonen sisustus. Istutaan aina meillä kavereiden kaa Karhu-lippikset päässä ja puhutaan pillusta ja kampiakseleista. Pillua ei tosin olla vielä nähty, kampiakseleita sitten senkin edestä. Kuvat tulee sitten myöhemmin.

Sama kai se on sisustaa kämppänsä vaikka saatana muovikasseilla. Kunnon lynkkaus toisen kämpän sisustuksesta... :david:

Kiitos kannustavasta palautteesta

No niin, vieläkö kestät? ;)

Annan palautetta, hyvää ja huonoa, pyrin olemaan nyt mahdollisimman diplomaattinen joten et varmaankaan tästä pahastu sen enempää, ja tärkeintähän edelleen on että sinä viihdyt siellä omassa kodissasi.

Eteinen: Peili on hyvä, siitä pidän. Muista tosiaan nojailla vaan sinne toiselle puolelle! :D Avartaa kivasti, ja se maali siinä takana on jees. Käytävä on kapea, onko sulla missään 'mitään' eteisessä, siis kuvien ulkopuolella? Jotain piironkia, lipastoa, arkkua, jotain säilytystilaa? Missä on naulakko jne? En tiedä mikä on tilanne mutta itse varmaankin laittaisin jotain tuohon toiselle seinälle... Esim ohuen pitkän [tai useamman, en ole varma kun en ole käynyt paikan päällä] tason, jolle voisi laittaa muutaman sisustusesineen [peikonpuuoksaa tms], makeita [siis erikoisia, sisustukseen sopivia] säilytyslaatikoita, kenties lasisia tuikkukuppeja tms. Jotain 'hienoa' eniveis. Tai talun. Tai en tiedä. Mutta kuitenkin :D Väreinä lasia/valkoista/mustaa/tuota tapetin mokkanahan ruskeaa. Eli tiukasti kuitenkin siinä teemassa, sitä ei pidä lähteä rikkomaan.

Makkarin seinä on kiva. Taulu tuo hyvän kontrastin sille. Vuodevaatteista plussaa. Alkuperäinen sänky olis makea, lekaharkot on mun mielestä pilannut kokonaisuuden. Jos ne olis hieman matalammat [puolet vähemmän], tai kaksi tuollaista harkkoa lappeelleen ja päällekkäin, ja laitettu kiertämään tuota sängynalusta niin ettei pohjaa näy niin sitten voisi toimia... Jos alkaa kyllästyttämään tai tulet toisiin aatoksiin niin ainahan voit kokeilla näin ;)TOSIN: Ongelmana on nyt hieman nuo lattiat ja se ettei monen värin sotkeminen käy yhteen halvan muovimaton kanssa. Lattian pitäisi olla laminaattia... Mutta mennään niillä mitä on, eli tämän muutoksen olisin asiaan tehnyt :) Jos näen oikein ja tuo makkarin matto on räsymatto, niin heivaa se helvettiin. Hirveä ja pilaa entisestään tuota yhdistelmää. Parasta makkarissa kun on tuo seinä, alkuperäinen sänky ja lakanat [taulu ihan ok] joten taistelisin niiden mukana ja ostaisin sitten maton vaikka tuota seinän väriä, tai oranssia tai jotain, ei saa sotkea liikaa värejä ;)

Mitä tulee olkkariin niin verhot on ok, samoin taulut. Muuten kaikki on mun silmiin täyttä sekasortoa. Usean eri puulajivärin sekoittaminen pilaa kokonaisuuden, räsymatto ei missään tapauksessa sovi tuonne! Maton tulisi olla oranssi tms, nuo tv-tasot ja cd-hyllyt, istuin-arkku tms voisi petsata/maalata saman värisiksi kuin sun kaiuttimet, tai toisinpäin. Yhtäläinen värimaailma kalusteissa on tärkeää!

Nämä neuvot nyt mitä annan on kaikella ystävällisyydellä ja hyvällä :haart: :llä :) Älä pahastu! Kaikki tämä mitä sanoin pelastaisi aika paljon tuota [tosin itsehän päätät, mutta uskon että jos nämä asiat muuttaisit niin olisit itsekin vielä tyytyväisempi!], eikä nämä muutokset ole laisinkaan kalliita, halvalla pääsisit :)

Mitä tulee tuohon sisustussuunnittelijaan niin pakko sanoa että en olisi uskonut kenenkään ammattilaisen näitä neuvoja antaneen, sillä tuntuu että nyt se on vasta siinä vaiheessa että sitä sisustussuunnittelijan apua tarvittaisiin. Minä en ole ammattilainen mutta uskon että pystyisin tekemään asunnosta 10krt paremman [lue: selkeälinjaisemman ja vähemmän sekasortoisen kokonaisuuden] ja niin siihen taitaisi pystyä aika moni muukin tällä palstalla. Oma mielipiteeni on että ota neuvoista vaari ja haali hieman kokoon tuota sisustusta näillä aiemmin annetuilla vinkeillä, tai yritä edes kuvitella ne mielessäsi :) Kyllä tuosta ihan jees kämppä tulisi pienin muutoksin!

Ps: Muistathan että kaunis sisustus pysyy kauniina vain jos kokonaisuus on hyvin hallussa. Se tarkoittaa myös turhan rojun ja tavaroiden siistimistä pois nurkista, sillä ympäristöstä ei voi nauttia jos silmiin takertuu kokoajan jos jonkinlaista 'epäkohtaa' :love:

tossa mun yläkerrasta kuva
ylkerta.jpg

ja alakerta jossa uudet tapetit laminaatit ja seinään upotettu 26" vielä isopeili ja makuuhuone olisi valmis
alakerta.jpg

onko kukaan teettänyt peilejä ja minkälaisia
itse ajattelin kolmion muotoinen tumma peili 2m leveä ja 1m korkea

Ongelmana on nyt hieman nuo lattiat ja se ettei monen värin sotkeminen käy yhteen halvan muovimaton kanssa. Lattian pitäisi olla laminaattia...

tähän on pakko tarttua! Halpa muovimatto?? Miksi laminaattia?? Laminaatista on jostain syystä tullut niin hieno parketinjäljitelmä,että kaikki muovimatot ovat halvan näköisiä. Huono laminaattilattia ei kauaa kestä,laminaattia saa todella halvalla neliö ja vielä jos ei osaa laittaa siitä tulee huono... Hyvä muovimatto kestää pitkään hyvänä,ei ole hirmu halpakaan eikä siinä saumat irvistele/aukea ja sen laitto vaatii enemmän ammattitaitoa!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tähän on pakko tarttua! Halpa muovimatto?? Miksi laminaattia?? Laminaatista on jostain syystä tullut niin hieno parketinjäljitelmä,että kaikki muovimatot ovat halvan näköisiä. Huono laminaattilattia ei kauaa kestä,laminaattia saa todella halvalla neliö ja vielä jos ei osaa laittaa siitä tulee huono... Hyvä muovimatto kestää pitkään hyvänä,ei ole hirmu halpakaan eikä siinä saumat irvistele/aukea ja sen laitto vaatii enemmän ammattitaitoa!!

Rauhoitus hieman. Ei tarvi noin kauheesti huutaa :piis: Ymmärrän vähän vähemmälläkin määrällä huuto-, ja kysymysmerkkejä :thumbs:

Muovimattokin käy. Käy oikein hyvinkin itseasiassa. Mutta joku muunlainen kuin 'valju' vaaleanharmaa joka ei kovinkaan monen sisustuksen kanssa toimi. Sanoin laminaatin vain koska se nyt ekana pompsahti mieleeni, yhtä hyvin käy parketti, korkkilattia, laattalattia, puulattia, muovi, mikä vaan kunhan se vaan 'nitoo kokonaisuutta yhteen' eikä toimi siellä riitasointuna. Lattiat ja seinät on kuitenkin sisustuksen perusta jolle kaikki rakennetaan, ei ole helppoa yrittää tehdä hyvää jälkeä jos jokin iso alue mättää siellä taustalla :)

Minullakaan ei ole kotona laminaattia vaan muovimatto, mutta on myöskin laadukas ja hyvännäköinen muovimatto [tosin haluaisin tummemman mutta tämä on vuokra-asunto joten tällä mennään...]

juu eihän tässä nyt oo ihan riehumaan käyty,ihan näitä remonttihommia ammatikseni teen siksi puutuin lauseeseen. Sisustusmielessähän se onkin eri juttu jne ,joten peace :D

Missä vaiheessa tää thread muuten muuttui "Arvostuta asuntosi"- threadiksi? Ma ei ymmärrä. Alussa oli semmoinen fiilis, että sai laittaa kuvia omasta kämpästä ja kysyä mielipiteitä ehkä, jotain rakentavaa. Nyt on semmoinen olo, että muutama henkilö vain odottaa uusia kuvia, jotta voivat kertoa, mitä siinä on heidän mielestään pielessä. Eihän kukaan halua sellaista. Jos joku on tehnyt asuntonsa uusiksi, niin ketä se auttaa haukkua sitä. Ketä kiinnostaa, jos joku inhoaa toisen ratkaisua? Esimerkiksi Huppe, jota en tunne henkilökohtaisesti, on kyllä leimautunut aika elitistiksi ja ylimieliseksi tässä threadissa. "Mää tiedän kyl, mikä on muotia ja hyvää ja mikä ei."

Jos teidän mielestä velvollisuutenne on ruotia jokaista kuvaa, joka uskalletaan tänne laittaa, niin olette ymmärtäneet threadin väärin. Tämä ei ole city:n peilikuva, jossa arvostellaan ulkonäön perusteella. Kukaan ei uskalla laittaa kuvia remonteistaan tai muista tänne, koska sitten sitä aletaan tutkia oikein tarkkaan joka joka asiasta huomautetaan ja sitten tulee vittumainen olo, kun on just laittanut asunnon sellaiseksi, kuin mistä itse tykkää.

Ja tuohon "ei oo pakko laittaa kuvia jos ei kestä arvostelua"- ikivihreään: ei olis täällä mitään katseltavaa, jos ei ihmiset uskaltais laittaa kuvia.

Arvostelkaa nyt ihmeessä munkin kämppä, kun teillä on adrenaliinia veressä ;) http://irc-galleria.net/archive.php?nick=sigh&album_id=557047

Ja meillä ei ole käytetty ainakaan toistaiseksi ainuttakaan sisustussuunnittelijaa. Makkaria ei ole sisusteltu ollenkaan. Olohuoneeseen olen nyt vain keskittynyt. Olkkariin aijon vaihtaa vielä toisenlaisen maton ja verhot. Sitten se saa jäädä toistaiseksi rauhaan. Ja jollei teiltä tule jotain loistavia ideoita :)

Kaikki kalusteet ovat pähkinänvärisiä lukuun ottamatta cd-tornia ja atk-pöytää.

Hupelle pahoittelut jo etukäteen mustavalkoisista kuvista ;)

Tossa olohuoneen seinällä olevat kuvat on mun ylpeyden aihe. Kiitos vaan Mikelle ja tuntemattomalle mallille mun ajatusten ja toiveiden toteuttamisesta.:worship: Ainoat maailmassa..
Coolin näköiset tuli. 100x70cm kokoiset ja särmä tuloste, ei tarttenut napista liikkeessä siitä yhtään. Suosittelen siis Tunnin kuvaa kaikille jotka haluavat isoja tulosteita valokuvalaatuisena. Purtsilla tosiaakin on ainoat maailmassa, digitaaliset kopsut on tallessa pahan päivän varalta. Ihan mielenkiintoinen tilaustyö oli ja hyvältä näyttävät.

Coolin näköiset tuli. 100x70cm kokoiset ja särmä tuloste, ei tarttenut napista liikkeessä siitä yhtään. Suosittelen siis Tunnin kuvaa kaikille jotka haluavat isoja tulosteita valokuvalaatuisena. Purtsilla tosiaakin on ainoat maailmassa, digitaaliset kopsut on tallessa pahan päivän varalta. Ihan mielenkiintoinen tilaustyö oli ja hyvältä näyttävät.

Miten laadukas kuvan pitää olla, että sen voi printata tuon kokoisena? Riittääkö 1600x1200 mihinkään?

Sisustussuunnittelijan koulutus

Hei!

Opiskeleeko/onko kukaan opiskellut sisustussuunnittelijaksi? Mua kiinnostaa hirveesti.. Onko vaikea päästä sisään? Muistaakseni ainakin Kouvolan amk:ssa on mahdollista opiskella.. varmaan jossain muuallakin? Millaista opiskelu on? Sisältyykö opiskeluun muutakin kuin sisustamista esim. kieliä, matikkaa jne? Tehdäänkö paljon ryhmätöitä kuten yleensä amk:ssa vai onko itsenäistä? Kysymyksiä riittää, toivottavasti joku ihana immeinen vastaa :D

No niin, vieläkö kestät? ;)

Annan palautetta, hyvää ja huonoa, pyrin olemaan nyt mahdollisimman diplomaattinen joten et varmaankaan tästä pahastu sen enempää, ja tärkeintähän edelleen on että sinä viihdyt siellä omassa kodissasi.

Ps: Muistathan että kaunis sisustus pysyy kauniina vain jos kokonaisuus on hyvin hallussa. Se tarkoittaa myös turhan rojun ja tavaroiden siistimistä pois nurkista, sillä ympäristöstä ei voi nauttia jos silmiin takertuu kokoajan jos jonkinlaista 'epäkohtaa' :love:

No pirskatti! Tulihan sieltä sitä mitä minä halusin. Juuri näin.
Rakentavaa palautetta on aina hyvä saada ja antaa.

Eteinen; kohdan jossa otin kuvan, takana on siivouskomero ja pieni vaaterekki. Oikealla seinällä on seinään pultattu naulakko/peiliyhdistelmä jonka rajasin tarkoituksella kuvasta pois. Pitkän peilin yläpuolelle on tarkoitus laittaa muutama taulu yhteisellä teemalla, teemaa en vielä ole keksinyt. Ehdottamaasi "tasoa" olen miettinyt, ja mielessä on käynyt Ikean koivun väriset kenkäkaapit, jotka ovat vain 13 cm syvät. Sais noita papereita jne. piiloon. Muutenkin tuossa kämpässä on tuota säilytystilaa niukalta, ja siksi esim. olohuoneessa on vasemmassa alanurkassa näkyvä "laatikko".

Olohuone; Kaikki huonekalut on koivua, tai pinnoitettu (meniköhän oikein?) koivulla. Kaiuttimet on jotain muuta puuta, mutta seuraavat kaiuttimet tulevat olemaan koteloiltaan samanväriset, ääni ratkaisee, ei ulkonäkö.
Ed. mainittu laatikko on ihan täynnä kaikenmaailman autolehtiä, body-lehtiä jne. joten se on hätäratkaisu että sai ne edes jonnekkin. Itse asiassa tähän otetaan ehdotuksia vastaan, millainen piilo olisi hyvä vaihtoehto ko. lehdille. Lehtiä on arviolta n. 20 kansion verran.
Huoneessa on lisäksi valkea nahkasohva tv:tä vastapäätä. Ikkunoita vastapäätä oleva seinä on maalattu oranssin väriseksi, ja sen edessä on kaksi Malm lipastoa.

Makuuhuone; Maton olin unohtanutkin. Toi lattialla näkyvä räsymatto saa todellakin lähteä. Ehkä joku tumma matto olis hyvä mun mielestä, mutta että oranssi?

Julisteesta sen verran, että se valittiin lähinna juuri tuon värikontrastin takia, punainen ja luumunsininen sopivat yhteen.

Tasosta olen jo sanottavani sanonut, mutta kiitos ideasta. Laitan ton harkkojen käännön korvan taakse.

Ja kun laitoin kuvat tänne, toivoin saavani juuri tämän kaltaista palautetta. En ole lukenut thrediä säännöllisesti, muistikuvani siitä olivat alkukesästä jolloin jengi antoi todella hyviä parannusehdotuksia toisilleen. Niitä oli tosi kiva lukea. Onhan se aina riskaapelia laittaa mitään kuvia nettiin, ja aina rapatessa roiskuu, mutta...

Ja kuten edellä mainitsin, on projekti edelleen kesken. Pikku hiljaa laitellaan kämppää ja autoa vuoron perään. Molempiin ei rahat riitä yhtä aikaa, kun en ole Huppe.

Toivottavasti jengi laittais jatkossakin kuvia kodeistaan, ja antais rakentavaa palautetta. Paitsi Huppe. Pidetään thredi ylhäällä. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom