Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hupella makkari kaikkea muuta kuin minun makuuni, mutta hyvin tuo sisustus on silti tehty. -ainoa miinus mielestäni seinien väri, kaikki kamat, kalusteet,tekstiilit sen verran eri sävyä että pomppaavat jotenkin erilleen tuosta seinistä...

Keittiö aika siisti, ainoastaaan alakaappeihin/laatikoihin laittaisin paljon sirommat vetimet.

Mun silmään toi makkari näyttää ihan itämaiselta porttolalta. Toi lasten sänky näyttää todella oudolta tossa sisustuksesta. Jos mun vanhemmillani olisi ollut tuollainen sisustus makkarissa kun olin pieni, syyttäisin kaikkia traumojani siitä.

Nyt hankkiudut Huppe jälkasvusta eroon, ettei sisustuksesi kärsi... :)

Hupen kämppä on kyllä vimpan päälle mietitty. Vielä ei levällään olevat lelutkaan ja syöttötuolit "pilaa" sisustusta. Heikoimmat lenkit on mun mielestä keittiön lattian kivijäljitelmä laminaatti (muovisen tuntuinen) ja tuo baaritiski. Makkarin tyyliin kävisi yhdelle seinälle joku hieno tapetti, muttei taida Huppe olla tapetin ystävä.

Makkariin on haalittu matskua usean vuoden ajan eri paikoista. Tärkeimmät paikat kuitenkin:
Asko: Sänky
Hobbyhall: Päiväpeitto n.40e, verhot, tuikkulyhdyt, tumma matto, tyynyt
Eurokangas: arvatkaa mikä ;)
Kodin1: Aurinkopeili
Ikea: kattokruunu (löytö! ;)), valokuvakehykset, yöpöydät, kaapistot (ei näy kuvassa)
Prisma: Yövalot

Tuo välitilalaminaatti keittiössä on alumiinipintainen harjattu laminaatti tosiaan, sitä saa vaikkapa Keittiö.netistä ja sitten esim. Oksasen Rakennus- ja Kalustetyö Oy:ltä. Ei maksa edes juuri mitään. Helppo pitää puhtaana, voi pyyhkiä vaikkapa asetonilla (on koitettu!).

Keittiön katto on jotain paneelia, oisko mdf-johdannaista, K-Raudasta 9.95e/m2.

Seinät pistimme vaaleaksi koko kämpässä sen vuoksi kun tuosta varmaankin luovumme eikä jaksa sitten enää uudelleen maalata ja olen huomannut sen että sisustamisen voi tehdä pitkälti myös sisustamalla, eli ei tarvitse maalata kunhan pohjaväri on jokseensakin hyvä (lue: ei maalarinvalkoinen). Väri on kuvasta ehkä hieman poiketen, beige/"maitokahvi"/beessi. Mielipiteitä on hauska tosiaan lueskella, itsestäni esim. nuo keittiön alakaappien kahvat ovat massiivisuudellaan juuri tuon tilan "pointti". ;)

PS. Tapetit ovat hankalia ja ryssälle olenkin jo höpissyt tuosta keittiön suunnitelmasta muistaakseni joskus, tahtoisin tuon baaritiskin pois ja retrohenkisen pyöreän pöydän + tuolit sinne.

Editoin vielä tähän sen että tuo baaritiski on todellakin ylihyvä ja nostaa keittiön käytännöllisyyttä 100%. Silti siitä tahtoisi luopua, jos joku tarttee niin voi tarjota jotain. Tuo baaritiski on rakennettu Ikean Faktum-kaapista itse:

48989_PE144958_S3.jpg

kaapin koko: 120x70cm

Tuo baaritiski on muuten näppärä mutta ehkä vähän turhan raskas tuohon tilaan ainakin siinä rajalla. Siihen voisi toimia sellainen yhdellä/kahdella jalalla seisova taso, mikäli sellaista siihen on vielä laittamassa, tosin se syö sitten kaappitilaa mitä tuo taso nyt tarjoaa. Hienoja sisustuksia kaikinpuolin. Värit ei noissa ole niin oma juttu joten turha niistä mitään kommentoida.

Tuo välitilalaminaatti keittiössä on alumiinipintainen harjattu laminaatti tosiaan, sitä saa vaikkapa Keittiö.netistä ja sitten esim. Oksasen Rakennus- ja Kalustetyö Oy:ltä. Ei maksa edes juuri mitään. Helppo pitää puhtaana, voi pyyhkiä vaikkapa asetonilla (on koitettu!).
Tuo alumiinilaminaatti voisi olla itsellekin keittiöön yksi vaihtoehto. En ole tyytyväinen nykyisiin välitilan laattoihin.

Onko tuo laminaatti miten paksua ja miten kiinnitys on tehty?

Tuo alumiinilaminaatti voisi olla itsellekin keittiöön yksi vaihtoehto. En ole tyytyväinen nykyisiin välitilan laattoihin.

Onko tuo laminaatti miten paksua ja miten kiinnitys on tehty?
Oisko 8mm paksua ja juntattu pöytätason väliin sekä kiinnitetty seinään sikaflexillä. Eli ensin alakaapit kiinni, sitten laminaatti niiden päälle ja seinään kiinni. Sitten pöytätaso kiinni ja silikonit kulmiin. Tuo on hieman normaalia korkeampi tuo rako tason ja yläkaappien välissä, ettei olisi 55cm tjsp. Toki tuota voi tilata halutun kokoisina levyinä.

Tuli tuossa keväällä ostettua avovaimon kanssa ensimmäinen yhteinen asunto ja samalla alkoi kiinnostamaan tuo sisustaminenkin. Lähinnä siksi, että kaikki edelliset huonekalut olivat molempien opiskeluajoilta eli suurimmaksi osaksi porukoiden/tuttujen vanhoja eikä niillä viittiny kolmioo täyttää. Ollaan keväästä lähtien kalustettu asuntoa ja tehty myös pientä pintaremppaa. Lattiaan ei koskettu, vaikka pähkinänvärinen lattia oltaisiinkin haluttu. Tuo nykyinen parketti oli kuitenkin vielä hyvässä kunnossa. Vielä olisi hommaa jonkin verran keittiössä, pesuhuoneessa, eteisessä ja tietokonehuoneessa. Seuvaava "isompi" projekti on keittiön tasojen vaihto pähkinälaminaatiksi sekä altaan ja hanan vaihto.

Tuossa kuvia 2kk takaisesta tilanteesta -> http://kotisivu.dnainternet.net/tk257/crip/index.html

Tuon jälkeen on työhuoneen koivuinen lipasto vaihtunut valkoiseen. Muuten kutakuinkin tuossa kunnossa. Työhuoneesta puuttuu edelleen paneeliverhot, mutta jotain oranssikuviollista oon aatellut. Myös muuta oranssia täytyis lisätä, en vaan tiedä vielä että mitä. :) Ehdotuksia otetaan vastaan... Ja ennen kuin joku kerkee huomauttaan, niin eteisen palapeili vaihtuu myös kokonaiseen peiliin jossain vaiheessa. ;)

Mitä tätä threadia olen selannut läpi niin hienoja asuntoja/sisustuksia on tullut vastaan. Muutenkin yllätyin että pakkiksella on näinkin kattava thread aiheesta. :)

Oliskohan kellään sisustajalla tietoa, että mistä saisi sellaisi metalliputkia, jotka on tarkoitettu pöydän jaloiksi? Olen kyllä löytänyt noin 70 cm putkia, mutta pitäisi löytää vielä pidempiä. Tarkoitus tehdä keittiöön pöytä, joka toisesta sivusta olisi kiinni seinässä ja toiselta puolelta metallijaloilla. Pöydän yhteyteen olisi tarkoitus laittaa baarijakkarat, joten pöytä tulee noin 1,2 metrin korkeuteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oliskohan kellään sisustajalla tietoa, että mistä saisi sellaisi metalliputkia, jotka on tarkoitettu pöydän jaloiksi? Olen kyllä löytänyt noin 70 cm putkia, mutta pitäisi löytää vielä pidempiä. Tarkoitus tehdä keittiöön pöytä, joka toisesta sivusta olisi kiinni seinässä ja toiselta puolelta metallijaloilla. Pöydän yhteyteen olisi tarkoitus laittaa baarijakkarat, joten pöytä tulee noin 1,2 metrin korkeuteen.

Bauhaus.

Kivasti ajateltu kokonaisuutta. Avokillasi on hyvä maku :D

Sohva taitaa olla HT:n? Jos, niin minkä luokan kangas ja miten on kestänyt? Meillä menee reklamoinniksi.

Kiitos, välitän tiedon eteenpäin. ;)

Joo HT:n sohva on. Kangas oli 3 luokan (Lauritzon Nicole) ja ihan ok on kestänyt. Tosin vasta huhtikuusta asti ollut meillä.

Oliskohan kellään sisustajalla tietoa, että mistä saisi sellaisi metalliputkia, jotka on tarkoitettu pöydän jaloiksi? Olen kyllä löytänyt noin 70 cm putkia, mutta pitäisi löytää vielä pidempiä.

Bauhausin lisäksi ainakin Ikeasta löytyy myös. Tosin pidemmät ovat sellaisia säädettäviä, joten se kaukoputkimainen liikuntasauma siinä sitten on jossain kohtaa. Ikeassa muistaakseni pintamateriaalina tarjolla vain 80-luvun ruotsinlaivoilta tuttu kromi.

[oz];1272317 sanoi:
Näyttää ihan kivalta, juuri tuon mallisen asunnon tahtoisin itsekin, tuo turkoosi ei vain ole minun mieleeni muttei sen tarvitsekaan. ;)
Mitä matskua nuo akustointilevyt ovat?
Keittiön lamppua olen kuolannut monesti, mutta ei noin kallista tohdi ostaa.... ;)

Näyttää ihan kivalta, juuri tuon mallisen asunnon tahtoisin itsekin, tuo turkoosi ei vain ole minun mieleeni muttei sen tarvitsekaan. ;)
Mitä matskua nuo akustointilevyt ovat?
Keittiön lamppua olen kuolannut monesti, mutta ei noin kallista tohdi ostaa.... ;)

Nuo "akustointilevyt" koostuvat tällä hetkellä vanhoista lattialistoista ja pingotetusta kankaasta. :D Tarkoitus olisi kyllä jossain vaiheessa täyttää ne akustiikkalevyllä.

Desu Designin jännä vaatenaulakko:

detail_large_03.jpg

Linkki

Lisää Desua, Violet Split lasihylly:

detail_large_00.jpg

Linkki

Stretto vaatenaulakko:

QoNFESIoWUOQA6cTpN3IEb-30.jpg

Linkki

Latest posts

Suositut

Back