Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Arvostelkaa nyt ihmeessä munkin kämppä, kun teillä on adrenaliinia veressä ;) http://irc-galleria.net/archive.php?nick=sigh&album_id=557047
Minä ainakin pidin kämpästäsi. Kiinteät ratkaisut ovat aika peruslinjaa mutta kalusteilla, verhoilla yms. on saatu tosi kivannäköinen asunto.

Noista makuuhuoneen verhoista en kyllä sano mitään ;)

Nimim. Asunto remontoitu aikoja sitten mutta ei vieläkään verhoja ikkunoissa.

Rakentavaa palautetta on aina hyvä saada ja antaa.

Makuuhuoneesta:
MissEvilEve:ltä tulikin jo hyviä neuvoja. Itsekkin ehkä laittaisin nuo harkot jotenkin eri tavalla, ehkä ainakin laskisin tuota systeemiä hiukan.

Ja kun ilmeisesti tuolla alla on tarkoitus säilyttää kaikenlaista tavaraa, niin tuosta samasta materiaalista kuin tuo levy voisi rakentaa tuonne harkkojen väliin jonkunlaiset laatikostot, esin rullilla kulkevat. Saisi tavaroita hiukan piiloon.
Voisi vaikka olohuoneen lehdet siirtää sinne piiloon.

Mulla on just tommonen sisustus. Istutaan aina meillä kavereiden kaa Karhu-lippikset päässä ja puhutaan pillusta ja kampiakseleista. Pillua ei tosin olla vielä nähty, kampiakseleita sitten senkin edestä. Kuvat tulee sitten myöhemmin.

Sama kai se on sisustaa kämppänsä vaikka saatana muovikasseilla. Kunnon lynkkaus toisen kämpän sisustuksesta... :david:

eikös tän threadin ideana ole juuri kommentoida sisustustukseen liittyviä asioita, jos laittaa kuvia niin silloin pitää olla valmis myös ottamaan vastaan negatiivistakin palautetta,varsinkin kun tuossa on ollut osallisena sisustussuunnittelija niin lopputulos on hieman hämmentävä.

Tässä on vähän sama keskustelu kuin tuolla VIP-kuvien puolella. Onko rakentavaa palautetta sanoa 5 vuotta treenanneelle mutta vain vähän kehittyneelle, että "LOL jätkä on kuin tuulennussima kenialainen, oikein 5 vuotta treeniä vai, porkkanaako olet syönyt treenin jälkeen, h0h h0h, ite olisin sen 5 vuoden aikana käynyt pari kertaa salillakin :D :D :D ". Ihminen voi olla todella kohtelias töissä ja vapaa-aikanaan, mutta netissä käyttäytymisetiketti usein unohtuu. En tarkoita, että pitää valehdella, mutta jos pääsisitte käymään Purtsin kämpässä, niin tuskin arvostelisitte sitä yhtä rajusti. Varsinkin kun kuvat eivät kerro kokonaisuudesta. Toivon itse, että luonnossa makkari ei näytä aivan yhtä kovalta, minkä vaikutuksen lekaharkot minulle antavat.

Kyllä nuo asiat voi ehkä vähän erilailla sanoa, vaikkei omaa silmää miellytäkkään. Jollain voi olla vuokra-asunto jota ei voi maalata tai laittaa parkettia/laminaattia, rahat tiukilla eli muutos pitää tehdä lähes ilman uuden ostamista, erilainen maku värien ja tyylin suhteen, jne.
Vittuilu ja rakentava palaute kun on täysin eri asia. Palaute voi tietenkin olla myöskin negatiivista, mutta senkin voi varmaan sanoa vähän erilailla mitä nyt. Varsinkin jos itse viihtyy asunnossaan ja on suht tyytyväinen siihen.

Threadin suunta on viime aikoina ollut se, että kun kysyy jotain vinkkiä niin ei pahemmin tule neuvoja tai palautetta.
Mutta heti jos joku postaa asunnostaan kuvan joka ei miellytä, niin haukutaan ja nauretaan päälle.

edit: Huppe voisi myös ensi kerralla kysyä saanko toisen kuvia linkittää tänne palstalle..Käsittääkseni kun VIP-tsätistä ei mitään lähde muualle.

Tässä on vähän sama keskustelu kuin tuolla VIP-kuvien puolella. Onko rakentavaa palautetta sanoa 5 vuotta treenanneelle mutta vain vähän kehittyneelle, että "LOL jätkä on kuin tuulennussima kenialainen, oikein 5 vuotta treeniä vai, porkkanaako olet syönyt treenin jälkeen, h0h h0h, ite olisin sen 5 vuoden aikana käynyt pari kertaa salillakin :D :D :D ". Ihminen voi olla todella kohtelias töissä ja vapaa-aikanaan, mutta netissä käyttäytymisetiketti usein unohtuu.
Hupen ensireaktio oli aika tyly ja ilmeisen vittumaisella asenteella kirjoitettu. Voishan ne asiat sanoa vähän miedomminkin.

Inskan viittaama suuntaus on ERITTÄIN huono, ketju ei saa mennä pilalle ja koittakaas jatkossa hieman asiallisemmin kritisoida niitä sisustuksia. Rakentavaa palautetta peräämme.

Makuuhuoneesta:
MissEvilEve:ltä tulikin jo hyviä neuvoja. Itsekkin ehkä laittaisin nuo harkot jotenkin eri tavalla, ehkä ainakin laskisin tuota systeemiä hiukan.

Ja kun ilmeisesti tuolla alla on tarkoitus säilyttää kaikenlaista tavaraa, niin tuosta samasta materiaalista kuin tuo levy voisi rakentaa tuonne harkkojen väliin jonkunlaiset laatikostot, esin rullilla kulkevat. Saisi tavaroita hiukan piiloon.
Voisi vaikka olohuoneen lehdet siirtää sinne piiloon.
Komppaan, tuli sama idea mieleen.
Eli voisi ehkä sopia makkarissa harkkojen väliin juuri tuollaiset laatikot, petsattuna samalla värillä kuin levy. Saisit hyvin lisätilaa. Ja ennalta kokeilet kumpi parempi, jääkö laatikoiden etulevyt vähän syvennykseen vaiko etureunan kanssa tasan, vaikea sanoa muutoin kuin paikan päällä.
Ja kun mahdollisesti mallaat niitä levyjä paikoilleen, niin otapa pari askelta taaksepäin ja mieti mikä olisi paras väri harkkoihin, nykyinen vaiko jokin muu. Yleisilme kuitenkin muuttuu jonniin verran niiden laatikoiden myötä.
Käytännöllisyyden kannalta laatikot olisivat myös jees, nykyisellään tavarat tungettuna sängyn alle paistavat silmään epäsiisteinä, tyhjänä taasen saat siivota jatkuvasti kun sinne kerääntyy likaa ja on näkösällä.
Nykyisellään saisit tällä tavoin korkeat säilytystilat harkkojen väliin, mutta riittäisikö se tila myös harkot käännettynä? Nykyisellään kun sulla on siinä aika korkea porras ja itse suunnittelisin jo jonkin näköistä askelmaa. Korkein suositeltu porraskorkeus kun taitaa olla jotain 35cm, ainakaan ulkona ei kai lainkaan mukaan saa enää olla korkeampaa askelmaa ilman kaidetta. En ole varma onko se juuri 35cm, mutta joku muistaakseni näin sanoi... tämä siis ulkona. Mutta eiköhän se käytännöllisyyden kannalta ainakin niillä rajoilla mene. Normaali porrasaskelman korkeuskin kun on 18cm.
No mutta tässä tällaisia näkökohtia asiaan.

varsinkin kun tuossa on ollut osallisena sisustussuunnittelija niin lopputulos on hieman hämmentävä.

Ei ole tarkoitus enää potkiä lynkkauspotilasta enempiä, mutta hieman hämmentävälle näyttää tännekin.

Purtsille kuitenkin mielenkiinnosta kysymys: oliko palkkaamasi sisustussuunnittelija ihan vapailta markkinoilta ja jostain hiukka isommalta kylältä? Vai eukko/sisko/opiskelija tms. tutunkauppa?

Niin ja jos rakentavia kehitysehdotuksia tarvitaan niin ensimmäisenä veisin nuo harkot pihalle. Jos korotus on säilytystila tms. syistä pakko olla niin melkein ennemmin korottaisin kunnon rungolla jostakin huoneesta vaikka koko huoneen päädyn tms. omaksi tasokseen jonne pääsee portailla ja sitten sinne kaiteet, sänkyä, istuinta yms. Tuossakin vielä kyllä jäisi ongelmaksi tason alapuolisen tilan mataluus eli ei ole kovin kätevää onkia sieltä ryömintätilan perukoilta kamoja.

Suunnittelija on tuttu, opiskellut arkkitehdiksi. Paria suunnittelijaa kysyin, mutta molempien aikataulut venyivät tyyliin joulukuulle tjsp.

Suunnittelija ehdotti kyllä juuri noita vedettäviä laatikostoja ja niihin levyt jotka peittävät nuo harkot. Minä vänkesin vastaan. Tykkäsin et noi harkot jää näkyviin.

Toi korkeus homma on mietinnän alla, tällä hetkellä tuntuu että toi nyk. korkeus on sopiva. Aamulla kiva laskeutua suoraan alas ja illalla hypätä suoraan nukumaan.

Edit. Niin toi on siis vuokrakämppä.

Inskan ja Miken kirjoituksiin viitaten: tätä threadia palvelee parhaiten se oikeasti rakentavan palautteen ja ehdotusten suuntaus, ei vittuilu tai ilkeily. Kuten jo edellä sanottiin, sisustukseen vaikuttaa aika olennaisella tavalla käytössä olevat rahavarat ja mahdollinen asunnon omistussuhde ja nämä asiat on syytä jollain tavalla huomioida palautetta annettaessa.

Purtsi, minä laittaisin myös jotkut laatikostot tms. tuonne sängyn alle. Tuo sänky on ideana persoonallinen ja monien silmään jopa erikoinen, mutta harkkojen välistä pilottavat treenikassit sun muut pilaavat idean täysin. Treenikasseista ja muista rytökasoista saa heti sotkuisen mielikuvan ja sitä tuskin kukaan sisustuksellaan tahallaan hakee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo massiivitammi on harvinaisen veemäinen saada tasaiseksi Osmolla. hierot sitä vain kiivaasti siihen ja hankaat jollain ja toivot parasta. Itse vedin 2 kertaan ihan maalipensselillä, ei tullut kovin tasainen, mutta sen huomasin että mitä ohuempi kerros kerrallaan, sitä parempi. Annoin kuivua kosketuskuivaksi. Tammi on siitä ikävä myös että vaikka hioisit sen sileäksi, käsittelyn jälkeen se on tikkuinen uudelleen (jos ei lakkaa ja öljyämisen jälkeen ei voi enää lakatakaan).

Vedin 2 kertaa reilummin ja kolmannen kerran kevyesti. Melko tasainen tuli. Jostain kulmasta valoa vasten näkee, että jossain kohdassa saattaa olla enemmän osmoa, mutta ei sitä kukaan muu huomaa kuin minä. Suosittelen kanssa, että laittaa ainakin toisen ja kolmannen kerroksen kevyemmin.

Puu tuntuu edelleen paikoittain hieman karkealta eli ei tuo osmo kyllä mitään lakkamaista pintaa tee ja ei taida olla tarkoituskaan. Kaiken lian ja nesteiden hylkijäksi sitä laitetaankin.

Mun eteinen on niin pieni, että sinne on vaikea saada mahtumaan mitään. Eteistilan mitat on 123cm x 160cm. Jos tuohon ulko-ovesta katsottuna oikealle laittaisi 30cm syvät kaapit, niin ihmisellä olis enää metri tilaa liikkua, ottaa takkia pois yms... sen takia oon kääntymässä varmaan avonaulakon puoleen.

Tää on tainnut hävitä jonnekin ton moraalikeskustelun jalkoihin. Ei sillä, sellaista on välillä hyvä käydä.

Avonaulakko kuulostaa mustakin tohon tilaan hyvältä ratkaisulta. Yksi idea vois olla sellainen seinästä ulospäin törröttävä naulakko. Eli siinä naulakko on kohtisuorassa seinään nähden ja tangon yläpuolella on hattuhylly. Sellainen löytyy ainakin Ikean, mutta muistaakseni myös jonkun muun valmistajan mallistosta. Niitä voi laittaa rinnakkain vaikka kaksikin, riippuen kumpaa kaipaa enemmän, tilaa vai naulakkoa. Mun mielestä se on jotenkin kevyemmän oloinen ratkaisu, kuin semmonen avonaulakko, jossa tanko kulkee seinän suuntaisesti.

Säilytystilaa pienille tavaroille saa helposti jonkun pienen seinään kiinnitettävän hyllyn, laatikoston tms avulla ja sen alle jää vielä lattiatilaa kenkiä tms varten.

Meillä on kenkien säilytys hieman ongelma tällä hetkellä. Kenkähylly on tilassa, joka just ja just on leveydeltään sellainen, että se voi siinä olla, mutta ei haittais, vaikka löytyskin joku kapeampi ratkaisu. Mä oon miettinyt niitä kapeita kenkäkaappeja, joissa kengät tulevat pystyyn. Mutta jotenkin epäilyttää, että sitten kun on kurakelit ja kengänpohjat on märät, niin kuivuuko ne siellä kaapissa tai sotkeeko muut kengät ja sen kaapin tiputtamalla niiden päälle. Ehkä pitäis itse rakennella joku sellanen avohylly, jossa kengät olis kuitenkin vähän pystymmässä ja näin veisivät vähemmän tilaa syvyyssuunnassa.

Suunnittelija ehdotti kyllä juuri noita vedettäviä laatikostoja ja niihin levyt jotka peittävät nuo harkot. Minä vänkesin vastaan. Tykkäsin et noi harkot jää näkyviin.

Joo, ajattelin että noi laatikot vois tehdä just tonne harkkojen väliin juuri niin että harkot jäävät näkyviin.

Itsekkin joskus poikamies aikoina tykästyin tuollaisiin harkkoihin, tarkoituksena oli tehdä harkoista tv-taso, eli harkoista jonkunlaiset 'jalat' ja sitten massiivisesta puusta tai lasista nuo hyllylevyt ja pääliosa. Jostain syystä projekti sitten venyi ja nykyään vaimo ei oikein lämpene idealle :)

Minä ainakin pidin kämpästäsi. Kiinteät ratkaisut ovat aika peruslinjaa mutta kalusteilla, verhoilla yms. on saatu tosi kivannäköinen asunto.

Noista makuuhuoneen verhoista en kyllä sano mitään ;)

Nimim. Asunto remontoitu aikoja sitten mutta ei vieläkään verhoja ikkunoissa.

Kiva, että joku ottaa edes jotain kantaa :) Tosiaan asutaan toistaiseksi vuokralla ja kaapistoihin yms. ei itse oikein voi vaikuttaa. Muovimatto risoo varmaan eniten. Mutta kaikki aikanaan, sitten kun opiskelun jälkeen sais vakinaisen työsopimuksen.

Kannattaa ihmeessä laittaa verhot ikkunaan, edes jouluverhot vaikka kesällä ;)

Heitänpä tähän pari fotoa kun vihdoin sain napattua. Takuuvarmasti joku ei dikkaa tuosta aika "erikoisesta" makkarista ja sen saa minulle sanoa suoraan, vaikka nauraakin jos siltä tuntuu, en loukkaannu ;)
Myös kehitettävät asiat pyydän mainitsemaan, keittiötä on tarkoitus hieman rustata lähipäivinä mutta se on nyt tuollainen.

Kuvat otettu laajakulmalla (Zenitar Fisheye 16mm), joten hieman vääristymää reunoilla, en jaksanut korjata fotarilla... Aijoo: sori sotku :jahas:

makkari.jpg

Keittiökuvat on julkaistu aiemminkin huonolaatuisina ja keskeneräisinä:
keittio1.jpg

keittio2.jpg

Täytyy kyllä sanoa, että makkarissa on tyyliä ja ei keittiössäkään vikaa ole vaikka en itse ihan tuollaista laittaisi. Mistä oot löytänyt makkariin matskua?

Heitänpä tähän pari fotoa kun vihdoin sain napattua. Takuuvarmasti joku ei dikkaa tuosta aika "erikoisesta" makkarista ja sen saa minulle sanoa suoraan, vaikka nauraakin jos siltä tuntuu, en loukkaannu ;)

Mun silmään toi makkari näyttää ihan itämaiselta porttolalta. Toi lasten sänky näyttää todella oudolta tossa sisustuksesta. Jos mun vanhemmillani olisi ollut tuollainen sisustus makkarissa kun olin pieni, syyttäisin kaikkia traumojani siitä :D

Parannusehdotuksia mulla ei ole, kun en itse ole niin innostunut sisustamisesta. Ehkä sitten joskus kun alla on oma eikä vuokra-asunto.

Mä diggaan tosta makkarista. Hyvin yhtenevät värit ja teema.
Tuossa muuten näkee hyvin miten paljon valaistus tekee tuon huoneen tunnelmaa ja miltä se muutenkin näyttää. Kirkkaalla luonnonvalolla näyttäisi varmasti paljon 'tylsemmältä', tai mikä nyt olisi oikea termi.

Itse tykkään suht voimakkaista väreistä, mutta koska makuuhuoneen ei tarvitse olla se valoisin huone, niin tuossa ei omaan silmään käy edes nuo suht vaaleat seinät. Tuo kangas sängyn yllä tekee paljon ja taitaa tuo lattiakin olla suht tumma vaikkei sitä tuosta oikeen näe. Joten seinän väri taitaa olla itseasiassa aika passeli. Mä nyt olen muutenkin värisokea, että värisilmä on mitä on :D

Onko tuo päiväpeite Indiskasta?

Keittion katto on hyvännäköinen. Vielä kerkeäisi repiä omansa alas ja vaihtaa valkoisen johonkin parempaan :D

Mistä saa ostettua huppe tota laminaattipintasta levyä joka näyttää rosterilta tuolla välitilassa.
Onko minkä hintasta aattelin tehdä siittä katon veskiin 1.3 neliöö menis

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom