Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään kokemusta Ikean keittiöistä. Aika pajon halvempia kuin muualla... Osaakohan tollasen kasata ilman ammattilaisen apua?

Pitää vaan ottaa tarkat mitat ja suunnitella hyvin,ni kyllä se enempiä hätäilemättä onnistuu!! Tehtiin avomieheni ja veljeni kanssa keittiöremontti äidilleni keväällä, ja minulla oli isoin tietotaito (siis nainen joo olen) remontoimisesta yleensä ja hyvin selvittiin.Meillä oli kaikki ihan osina,ei kylläkään ikeasta,joten kasattiin alusta asti.

Ikean keittiön laatikostot ovat saman valmistajan kuin keittiö.netinkin. Hintakin kutakuinkin sama. Ikean keittiöiden laatu on parempaa kuin keittiö.netin eikä osia puutu toimituksista. Kasaaminen on helppoa. Itse teimme keittiön keittiö.netistä ja kodinhoitohuoneen Ikeasta. Ikean kaapeissa kannattaa ottaa huomioon että kaapin alareunasta pilkottaa "ikearuuvit", eli jonkinsortin valolista tai peitelevy on asennettava.

Keittiö.netin palvelua ei niinikään voi suositella, siellähän työskentelee tältäkin palstalta tuttu mabbe (toimitusjohtajan veljenpoika, tai ainakin välttelee tuota Tikkurilan toimipistettä sitten) joka kännipäissään (?) haukkui mm. minut paskiaiseksi taannoin, nyt jo siivotussa ketjussa:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=31367

EDIT: Hitto, pistänpä tuon viestin ihan jakoon kun se tuossa on tallessa. Se on kuitenkin poiminta julkiselta foorumilta, ei yksityisviesteistä:
http://www.kimppakaverit.com/kastari/kastari.html

No Huppe en nyt sanois, että yksi vihainen myyjä pääkaupunkiseudulla vastaa kokonaisen myymäläryhmän palvelunlaatua. Sun pitäisi tietää, että asiakaspalvelijoillakin on huonot päivänsä tai mabben tapauksessa viikkonsa. Eihän yksi pedofiili taekwondo-opettajakaan lajia saa menettämään harrastajiaan. Keittiö.Netillä on kuitenkin myymälät Vantaan Tikkurilassa ja Varistossa, Helsingin Pitäjänmäellä, Espoon Suomenojalla, Itä-Helsingissä, Järvenpäässä, Kouvolassa ja Lappeenrannassa. Paljon myyjiä.

Ja oma keittiöni on ostettu Domukselta, Villa-keittiö.

Voisitteko laittaa kuvia eteisistänne? Kaipaisin virikkeitä oman eteisen pystyttämiseen. Nyt se on ollut melkein puoli vuotta tyhjä (ei naulakkoa, ei kenkätelinettä, ei mitään). Takki menee suoraan sängylle ja kengät eteisen nurkkaan.....

Voisitteko laittaa kuvia eteisistänne? Kaipaisin virikkeitä oman eteisen pystyttämiseen. Nyt se on ollut melkein puoli vuotta tyhjä (ei naulakkoa, ei kenkätelinettä, ei mitään). Takki menee suoraan sängylle ja kengät eteisen nurkkaan.....

joku tyylikäs peili on ainakin yleensä kannattavaa, tekee yleensä niin ahtaasta tilasta kuin eteinen, paljon avaramman..vältä kuitenkin palapeiliä, mielestäni mauton 80luvun keksintö.. Eteisessä kuin muissakin huoneissa käytännöllisyys on tärkeä, mutta senkin voi tehdä tyylikkäästi, hommaa ainakin se kenkäteline ja vaateille joku säilytys systeemi, muuta voit hommata sen mukaan ettei tule liian ahdasta..

Yritä pitää sama linja materiaaleissa, niin saat yhtenäisemmän vaikutelman..

Omasta kerrostalokaksion eteisestä tuli tämännäköinen pari kuukautta sitten. Ekasta kuvasta näkyy millainen ennen oli. Lattiat on kaikki laminaattia.

Liitteet

• ennen1.webp
    ennen1.webp
    16 KB · Katsottu: 521
  • eteinen.webp
    eteinen.webp
    39,7 KB · Katsottu: 1 572
  • eteinen3.webp
    eteinen3.webp
    24,8 KB · Katsottu: 938
Ikean keittiön laatikostot ovat saman valmistajan kuin keittiö.netinkin. Hintakin kutakuinkin sama. Ikean keittiöiden laatu on parempaa kuin keittiö.netin eikä osia puutu toimituksista. Kasaaminen on helppoa. Itse teimme keittiön keittiö.netistä ja kodinhoitohuoneen Ikeasta. Ikean kaapeissa kannattaa ottaa huomioon että kaapin alareunasta pilkottaa "ikearuuvit", eli jonkinsortin valolista tai peitelevy on asennettava.
Itsekin olen tyytyväinen Ikea-keittiööni. Tein keittiörempan itse, kaappien kasaaminen oli helppoa ja laatuun olen tyytyväinen. Hinta-laatusuhde todellakin kohdillaan, koska laadusta ei ole valittamista ja kaapit maksoivat noin viidesosan siitä mitä parin keittiökaupan tarjous oli. Yleisin vieraiden kommentti uudesta keittiöstäni: "Hieno, oli varmasti kallis".. joopa joo :D Eli kyllä se ihan laadukkaan näköinen on muidenkin mielestä, ei paista "halppis-ikea" silmään.

Itselläni on kaikilla kaappien näkyviin jääneillä ulkosivuilla peitelevyt, ei näy ne ikearuuvit ja vaikutelma on viimeistelty.

Noin yleisesti keittiörempasta tuli mieleen, että minkä tahansa merkkisten kaappien kasaaminen on varmaankin helppoa, mutta vaikeudet alkaa vaikkapa siinä kohtaa kun huomaa, että rempattava huone on toisesta päästä 5 cm matalampi kuin toisesta ja tuo ero pitää "hukata" jonnekin niin ettei sitä näy.. Tai kun kulmakaappi täytyy laittaa kulmaan, joka ei olekaan 90 asteen kulma vaan jotain vähän sinnepäin, ja tottakai tämä "vinossa" oleva kulmakaappi ajaisi viereisten seinien kaapit ihan vituralleen.. Vaikka keittiöremppa kuulostaakin siltä, että kaapit vaan kasataan ja nostetaan seinälle, päälle tasot ja sillä hyvä, niin matkalle mahtuu kaikkea pientä säätöä joka vie aikaa ja hermoja, mutta josta kyllä selviää kun jaksaa ottaa asioista selvää ja tehdä huolella. Suunnittelussa & mittaamisessa ei voi ikinä olla liian huolellinen, jos joka kohta on vähän sinnepäin mitattu ja tehty niin lopputulos on todellakin itse tehdyn näköinen.

Noista peileistä sen verran ett kannattaa pyytää tarjous ainakin Alt-lasilta Helsingin pitäjämäestä. Muistaakseni osoite on Turuntie 2. Hyvä palvelu ja hinnat oli mun molemmilla ostokerroilla tarjouskilpailun halvimmat.

Mun eteinen on niin pieni, että sinne on vaikea saada mahtumaan mitään. Eteistilan mitat on 123cm x 160cm. Jos tuohon ulko-ovesta katsottuna oikealle laittaisi 30cm syvät kaapit, niin ihmisellä olis enää metri tilaa liikkua, ottaa takkia pois yms... sen takia oon kääntymässä varmaan avonaulakon puoleen.

Liitteet

• Eteinen2.webp
    Eteinen2.webp
    41,5 KB · Katsottu: 979

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

3. viestiä sitten liittyvään aiheeseen: Miten eteistä kannattaa lähteä suunnittelemaan? Itse haluaisin mahdollisimman pelkistetyn ja tilavan eteisen, mutta toisaalta on etäinen mahdollisuus, että joskus kämpässä asuisi kaksikin ihmistä.

Ja mitkä liikkeet tarjoavat muunkinlaisia eteisratkaisuja, kuin 1,5 metriä leveitä ja 60 cm syviä liukuoviratkaisuja...?

Osmocolorista vielä..?

Pariin kertaan olen levittänyt tasoille (massiivitammea), toiset kohdat kuivuu nopeammin kuin toiset. Mitäs jos jää joku kohta "märäksi" ja ei kuivu millään? Vai imeekö ajan kanssa? Nyt ollut n. 10tuntia ja vieläkin joku kohta märkänä. Vaikea saada ihan tasaisesti levitettyä ja joihinkin kohtiin jää hiukan enemmän osmoo. Kannattaako laittaa 3 kertaa? Voiko levittää jo uusiksi, vaikka joku kohta on vielä märkänä?

Pariin kertaan olen levittänyt tasoille (massiivitammea), toiset kohdat kuivuu nopeammin kuin toiset. Mitäs jos jää joku kohta "märäksi" ja ei kuivu millään? Vai imeekö ajan kanssa? Nyt ollut n. 10tuntia ja vieläkin joku kohta märkänä. Vaikea saada ihan tasaisesti levitettyä ja joihinkin kohtiin jää hiukan enemmän osmoo. Kannattaako laittaa 3 kertaa? Voiko levittää jo uusiksi, vaikka joku kohta on vielä märkänä?

Tuo massiivitammi on harvinaisen veemäinen saada tasaiseksi Osmolla. hierot sitä vain kiivaasti siihen ja hankaat jollain ja toivot parasta. Itse vedin 2 kertaan ihan maalipensselillä, ei tullut kovin tasainen, mutta sen huomasin että mitä ohuempi kerros kerrallaan, sitä parempi. Annoin kuivua kosketuskuivaksi. Tammi on siitä ikävä myös että vaikka hioisit sen sileäksi, käsittelyn jälkeen se on tikkuinen uudelleen (jos ei lakkaa ja öljyämisen jälkeen ei voi enää lakatakaan).

Tuskin kannattaa enempää laittaa jos edellisetkään ei ole kunnolla imeytyneet 10h jälkeen. Itelläni riitti hyvin kaksi melko ohkasta levityskertaa, minullakin otti kyllä oman aikansa ennenkuin pinta oli täysi kuiva. Aluksi näytti imeytyvän hieman epätasaisesti mutta lopputuloksesta tuli kuitenkin todella hyvä ja pinnasta täysin tasainen.

attachment.php
Non-ni. Tässä nämä mun lupaamat sisustus kuvat nyt vihdoin ja viimein on.

Tossa olohuoneen seinällä olevat kuvat on mun ylpeyden aihe. Kiitos vaan Mikelle ja tuntemattomalle mallille mun ajatusten ja toiveiden toteuttamisesta.:worship: Ainoat maailmassa..
Stereotaso ja cd-hyllyt on ihan perus Ikea tavaraa, itse tykkään niiden selkeästä muodosta ja tietty ei toi hintakaan maata kaada. Sisustus-suunnittelijan kanssa päätettiin että oranssi tulee olemaan yksi olohuoneen väreistä (Nelosen joku remonttiohjelma ja sen Timon ja Hennan innostamana)
Kuvia toiselta puolelta huonetta tulee, jahka ehdin viedä muistikorttia taas broidille poltettavaksi.

Liitteet

• olohuone.webp
    olohuone.webp
    51,4 KB · Katsottu: 4 450
attachment.php

JA sama homma jatkuu. Eteinen on pitkä kapea käytävä, ja peilillä sai mun mielestä kivasti siihen lisää tilantuntua. Ainut huono puoli tuossa on se, että kun on maistellut miestä vahvempaa, niin pitää muistaa aina nojata vain OIKEALLE puolelle...

Seinä on maalattu Sandolinin jollain mokkanahkamaalilla. Pinta on huomattavasti karheampi kun normaalissa maalissa. Tasaista ja todella siistiä pintaa en saanu, vaikka kuinka varovasti yritin pitkiä vetoja vetää hyvällä rissalla.
Peilit on kokoa 150x80, ja niitä on tossa kolme peräkkäin.

Liitteet

• eteinen.webp
    eteinen.webp
    25,4 KB · Katsottu: 5 274
attachment.php
Makuuhuone oli se kaikkein työläin. Eli sänky makaa 32 lecaharkon päällä. Vaneri on petsattu kahteen kertaan ja on paksuudeltaan 22 mm:stä. Noi harkot nostaa sänkyä noin 50 cm ylöspäin ja makuuhuoneen ikkunan alareuna on samassa tasossa petauspatjan kanssa. Tonne tason alle on hyvä piilottaa kaiken maailman roipetta kuten stiga pöytälätkä ja kaksi treenikassia..:D
Sänky ja yöpöytä on Ikean Malm sarjaa. Ton ankka cd-tornin ostin kirpparilta koska siinä oli oranssit jalat. Ja kyllähän jokaisella poikamiehellä on yksi tissijuliste seinällä...:rolleyes:

Makuuhuone oli se kaikkein työläin. Eli sänky makaa 32 lecaharkon päällä. Vaneri on petsattu kahteen kertaan ja on paksuudeltaan 22 mm:stä. Noi harkot nostaa sänkyä noin 50 cm ylöspäin ja makuuhuoneen ikkunan alareuna on samassa tasossa petauspatjan kanssa. Tonne tason alle on hyvä piilottaa kaiken maailman roipetta kuten stiga pöytälätkä ja kaksi treenikassia..:D
Sänky ja yöpöytä on Ikean Malm sarjaa. Ton ankka cd-tornin ostin kirpparilta koska siinä oli oranssit jalat. Ja kyllähän jokaisella poikamiehellä on yksi tissijuliste seinällä...:rolleyes:

Ensin katsoin, että patja makaa ton levyn päällä, mutta että koko sänky. Varsin persoonallinen:) . Tuolta varmasti tulee kännissä tiputtua muutaman kerran ton puol metriä.

Back
Ylös Bottom