Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäiskö Huppe tästä lipaston uudesta värityksestä päätellä perheenlisäyksen sukupuoli...?

Asiansta viidenteen, joltain kodinkonevalmistajalta on tulossa markkinoille uusi jääkaappisysteemi, jonka voi sijoittaa kulmaan. Se on siis kolmion mallinen (erilaisia malleja) ja se on kait vasta kehitteillä. Kuulin juuri asiasta eräältä kodinkonehuoltajalta. Tämän valmistajan on muistaakseni Nord -alkuinen... Nord Electronic tai jotain sellaista. Ei kuitenkaan OBH Nordica.

Onko täällä porukalla kokemusta omien huonekalujen rakentamisesta? Olisi aika perkeleen tyylikästä jos voisi itse tehdä osan huonekaluista. MIelessä on lähinnä yksi korkea hyllystö, olkkarinpöytä ja sitten seinälle kiinnitettäviä pienempiä tasoja. Massiivipuinen keittiöpöytä on kanssa ollut mielessä, mutta nykyiseen asuntoon sitä ei saa mahtumaan.

Koivua ja tammea pitäisi löytyy yllin kyllin ja työkalutkin on sorvista vannesahaan. Puusta on tullut väkerettyä aikoinaan kaikenlaista, mutta suunnittelu ei välttämättä onnistu.

Aika tietenkin on kortilla ja vielä suureksi harmiksi verstas on kaukana ja huonojen liikenneyhteyksien päässä :itku:. Mutta jos lomalla jaksaisi aloitella jotain urakkaa.

Isä on puuseppä joten olen aina itse suunnitellut huonekalut ja isi on tehnyt :)

Futonin alustasänky, kirjahylly, yöpöydät, tietokonepöytä on kaikki itsetehtyjä.

Itse en ole mikään puuseppä, mutta olen silti väkerrellyt omia huonekaluja. Yllätyin itsekin, kun tajusin että niistä tulee ihan kunnolliset (= pysyy kasassa ;) ). Kylppärin peilikaappi pitäisi viimeistellä tänä viikonloppuna, säästinpä siinäkin 50€, ja puinen tuo tietysti tyyliä ihan eri tavalla, kuin muovinen viritelmä. Suunnittelupuolella mä vaan etin googlen kuvahaulla näyttävät romut, ja mietin niihin sitten mitat/liitokset sun muut. Kannattaa käydä kirjastossa vähän vilkaisemassa puutyön kirjoja, niistä oppii aina jotain uutta. :)

Seuraavaks olis vuorossa sohvapöytä/kahvipöytä, yhden jo kesän aikana rakensin, mutta en tykkää siitä. Tai se vaan ei sovi tähän muuten niin massiiviseen sisustukseen. Tyylinä siis minimaalistisen simppeliä, mutta massiivista. Mallina toimii tämä, aattelin jotain sellasta 8cm paksua :kuola: (puuta):
2583_lrg.jpg

(http://www.khazana.co.uk/)

Ei kun se on omasta metsästä kaadettu :).

Tuo pöytä on hieno :kuola:. Tuon tapaista olen juuri miettinyt
Ei se mäntyisenä oo ihan noin hieno. Vaiko kasvaako teillä jotain cocoboloa metässä? :)

Meillä on tollainen pähkinäviilutettuna, eikä ollut edes kallis.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aavistuksen liittyy tähän sisusteluhommaan: eli mistä ripeä ja laadukas hiukka isomman putiikin sähköpulja tekemään kerrostalokämpän pintasähköt uusiksi Espoon suunnalla?

Tarve vetää uudet narut keskukselta, uudet pistorasiat, uudet valoknaabulat ja uudet valaisinpohjat kattoon.

Tuntuu että joku hommassa on liian vaikeaa kun olen nyt 4 eri puljasta yrittänyt puristaa tarjousta/hinta-arviota työstä ja ei tunnu heruvan. Alkaa jo pikkuhiljaa kyrpä nousta otsaan kun kuvat ja osamenekitkin on toimitettu näille ja soitettu sen miljoona kertaa perään -> aina samaa paskaa "joo, kyllä mulla on se tarjous tuossa työn alla, soitan sulle klo X/pistän hinnan sähköpostiin aikaan Y" -> ei kuulu mitään -> uusi soitto -> alusta uudelleen.

Ja sitten kun kysyn että onko homma jotenkin niin pieni/vaikea/paska ettei kiinnosta niin "eeei, kyllä me näitä on tehty". Tä? En tajua enää miten tuollaisella haistapaskameiningillä kukaan voi pysyä leivän syrjässä.

Siis ainoa mitä näiltä turakaisilta olisin halunnut: a) onko semmonen homma mitä ne tekee, b) paljon about maksaa ja c) milloin ehtii tekemään.
:curs:

Ei se mäntyisenä oo ihan noin hieno. Vaiko kasvaako teillä jotain cocoboloa metässä? :)

Meillä on tollainen pähkinäviilutettuna, eikä ollut edes kallis.

Meillä kasvaa ihan mitä vaan:D. Materiaalina mulla on todennäköisesti koivu. Voishan tuon tammestakin väkertää, mutta menee vähän turhan paljon puuta.

Kyseessä siis isoisän "perintönä" jättämä verstas + paljon koivua, mäntyä ja tammea. Siellä ne lankut on levänneet vuosia ja jottain niistä varmaan tarttis tehrä.

Taitaa kuitenkin jäädä haaveeksi. Ei vaan aika riitä :(. Nikkarointi on kyllä mukavaa puuhaa.

Aavistuksen liittyy tähän sisusteluhommaan: eli mistä ripeä ja laadukas hiukka isomman putiikin sähköpulja tekemään kerrostalokämpän pintasähköt uusiksi Espoon suunnalla?

Kannattaa kysellä ennemmin noista pienistä firmoista, ne yleensä kiinnostuu vähän hanakammin. isommat putiikit ei oikein jaksa kiinnostua vaikka ilmoittavat pikkuhommia tekevänsäkin.

Kannattaa kysellä ennemmin noista pienistä firmoista, ne yleensä kiinnostuu vähän hanakammin. isommat putiikit ei oikein jaksa kiinnostua vaikka ilmoittavat pikkuhommia tekevänsäkin.

Joo, näitä 1-3 ukon puljuja olen tässä nyt kiusannut ja ei tunnu onnistuvan.

Eniten vituttaa hommassa se että kaikki ovat kunnon jeesjeeskylläonnistuu-miehiä ja asiakasta juoksutetaan sitten viikkokausia ilman että saadaan keikalle kakaistua edes karkeaa hehtaaria mitä maksaisi tai minä vuonna ehditään tekemään.

Säästyisi kaikkien aikaa jos rehellisesti nämä sanoisivat että nyt on parempaa keikkaa kalenterit täysi ja ei tehdä tämmöisiä pienempiä nyt.

No, ei auta, täytyy jatkaa metsästystä ettei varsin mene koko talvi kynttilänvalossa. Kuitilla homma kuitenkin pitäisi saada ettei tule myöhemmin sanomista jos tulee probleemaa sähköjen takia.

No, ei auta, täytyy jatkaa metsästystä ettei varsin mene koko talvi kynttilänvalossa. Kuitilla homma kuitenkin pitäisi saada ettei tule myöhemmin sanomista jos tulee probleemaa sähköjen takia.

Voin vähän yrittää kysellä jos joku firma löytyisi.

Joo, näitä 1-3 ukon puljuja olen tässä nyt kiusannut ja ei tunnu onnistuvan.

Eniten vituttaa hommassa se että kaikki ovat kunnon jeesjeeskylläonnistuu-miehiä ja asiakasta juoksutetaan sitten viikkokausia ilman että saadaan keikalle kakaistua edes karkeaa hehtaaria mitä maksaisi tai minä vuonna ehditään tekemään.

Säästyisi kaikkien aikaa jos rehellisesti nämä sanoisivat että nyt on parempaa keikkaa kalenterit täysi ja ei tehdä tämmöisiä pienempiä nyt.

Kysyppäs http://www.salet.fi

Onko pakkiksella sisustussuunnittelija opiskelijaa tms. joka haluaisi tehdä meille sisustussunnittelun pientä korvausta vastaan/ harjoituksena?

Onko pakkiksella sisustussuunnittelija opiskelijaa tms. joka haluaisi tehdä meille sisustussunnittelun pientä korvausta vastaan/ harjoituksena?
Mimmonen pohja? Kerros vai okt vai joku muu? Paljon neliöitä? Vuosi?

Et IsoDino sitten vastannut? :D
Itsellä on taas kiirettä pitänyt parin viikon ajan kun on laiteltu pihaa kuntoon ja sisustettu hieman sisätiloissakin. Pikkutyttären huone on tällä hetkellä vasaran alla, tosin vain sisustusmielessä kun sehän rempattiin muun asunnon rempan yhteydessä. Jossain välissä varmasti kuviakin tulossa. Makkari on saanut uusia tuulia itämailta ja pihalle rakenneltu puusta esim. kukkalootia.

Back
Ylös Bottom