Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hakusessa olisi ruokaryhmä, jossa pöytä olisi vanhan ja kuluneen näköistä puuta. Tarkoitus ei ole etsiä mitään antiikkia, vaan sellaista vähän karumpaa lookkia. Kehä on kierretty ilman sopivaa ehdokasta. Lähimpänä sitä mitä haemme on Askon Sienna sarjan ruokaryhmä.
Jos joku on törmännyt tai tietää mistä tuon tyylistä ruokaryhmää voisi kysellä niin olen erittäin kiitollinen.

Suru tässä alkaa tulla puseroon :( Mistään ei tunnu löytyvän sopivaa pähkinän väristä atk-tasoa. Muutenkin tuota pähkinää tuntuu olevan aika niukalti. Pöydän tulisi olla aika pieni ja mielellään kulmamalli. Olisi myöskin kiva jos sen saisi alle 300 eurolla. Kaikki liikkeet ollaan taidettu kiertää täällä JKL:ssä.

Mulla olisi tarpeettoman puusepän tekemä ATK-kulma, petsattu pähkinän väriseksi?
ps. ei mitään Ikea-shittiä

Ikean tavarat on muuten melkoisen huonolaatuisen ja halvan näköisiä...en siis moiti halpaa tavaraa mutta ikean huonekalut on kyllä ihan sitä ihteään...

Edit: siis nehän ei ole edes halpoja vaan yksinkertaisesti rumia =)

Ostin kauan haussa olleen elementin sisustukseen...

Liitteet

• gertrudp.webp
    gertrudp.webp
    26,7 KB · Katsottu: 869
Puutasojen öljyäminen?

Onko kenelläkään kokemuksia puutasojen öljyämisestä/kyllästämisestä? Uuteen asuntoon tulee keittiöön, kodinhoitohuoneeseen ja yhteen wc:hen tammitasot eli aitoa puuta. En ole varma onko niitä esikäsitelty ollenkaan, melko karheilta tuntuu käteen.
Eli millä kyllästän ne (merkki,laatu ym.) ja moneenko kertaan? Pensselillä? Kauanko kestää kun puu imee öljyn? Ja paljonko sitä öljyä lutraa siihen pinnalle kerrallaan? Ja muita kokemuksia ja neuvoja!! Kiitos!!

Minulta löytyy kokemusta puutason öljyämisestä, sillä öljysin keväällä keittiön puisen tason pellavaöljyllä remonttimiehen suosituksesta. Jos taso ei tunnu tarpeeksi sileältä, kannattaa sitä hioa vielä uudestaan. En nyt muista millä paperilla hion oman tasoni, mutta rautakaupassa osaavat varmasti auttaa oikean paperin valinnassa.

Hiomisen jälkeen puhdistin tason huolellisesti imurilla ja rätillä ylimääräisestä pölystä. Tämän jälkeen levitin öljyä kuivalle puutasolle sellaisella rautakaupasta saatavalla, jälkeenpäin poltettavalla sudilla (puuta ja vaahtomuovia) tasaisesti tason päälle niin, että se jäi selkeästi öljytyn näköiseksi. Toisaalta jos öljyä laittaa liikaa (että tason päälle jää sellaisia "lätäköitä"), ei lopputulos ole paras mahdollinen, vaan taso saattaa jäädä läikikkääksi. Suoritin öljyämisen kolme kertaa peräjälkeen eri päivinä, jotta öljy ehti kuivua välissä. Suti kannattaa polttaa käytön jälkeen, sillä se saattaa syttyä itsekseen palamaan.

Jos tasoa haluaa myöhemmin hoitaa öljyämällä sitä uudestaan samalla aineella, ei hiomista tarvitse tehdä siinä välissä. Mutta jos tason pintaan on tullut esim. jotain jälkiä, saadaan ne pois hiomalla, jonka jälkeen öljyäminen suoritetaan uudestaan. Hioa pitää myös silloin, jos pinnan päälle aiotaan laittaa jotain toista ainetta. Olen ymmärtänyt, että hiomisen jälkeen se öljyäminen on aina hyvä tehdä noin kaksi - kolme kertaa.

Öljyämiseen voi käyttää pellavaöljyn lisäksi myös unikkoöljyä. Itse aion hioa omat tasoni uudestaan, koska jostain syystä keittiön taso on haalistunut viime keväästä läikikkääksi. Tällä kertaa laitan siihen väritöntä ja mattaista Osmocoloria, jota suositellaan joka rautakaupassa ja josta sanotaan että se on parasta puisille pinnoille. Se on sellaista öljyvahaa puisille työtasoille ja pöydille. Sitä suositellaan erityisesti keittiöön ja kylpyhuoneeseen. Tamminen ruokapöytäni on aikoinaan käsitelty samalla aineella. Suosittelen siis tätä Osmocolor -öljyvahaa pellava- tai unikkoöljyn sijasta.

Joku ammattilainen voi korjata, jos neuvoissani oli jotain virheitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osmocolor on tosiaan riittoisaa ja sitä on saatavilla monissa sävyissä. Muistakaapas sitten että on olemassa uutta (?) Osmoa nimenomaan kosteisiin tiloihin/tiskialtaiden ympärille. Tummimmat sävyt tuppaavat tulemaan laikukkaiksi.

Moi!

Tietääkö kukaan minkäänlaisia nettikauppoja tms, mistä voisi ostaa kangastauluja? Pitäisi saada 100cm x 60cm kokoinen taulu, jonka sitten itse pingottaisin vaikkapa styroksin päälle. Olen löytänytkin, mutta kaikki ovat valmiiksi pingotettuja, mutta haluan itse sen pingottaa.

Kiitos jos joku osaa auttaa :)

Moi!

Tietääkö kukaan minkäänlaisia nettikauppoja tms, mistä voisi ostaa kangastauluja? Pitäisi saada 100cm x 60cm kokoinen taulu, jonka sitten itse pingottaisin vaikkapa styroksin päälle. Olen löytänytkin, mutta kaikki ovat valmiiksi pingotettuja, mutta haluan itse sen pingottaa.

Kiitos jos joku osaa auttaa :)

http://www.dongoffo.fi/

Onko kenelläkään kokemuksia puutasojen öljyämisestä/kyllästämisestä? Uuteen asuntoon tulee keittiöön, kodinhoitohuoneeseen ja yhteen wc:hen tammitasot eli aitoa puuta. En ole varma onko niitä esikäsitelty ollenkaan, melko karheilta tuntuu käteen.
Eli millä kyllästän ne (merkki,laatu ym.) ja moneenko kertaan? Pensselillä? Kauanko kestää kun puu imee öljyn? Ja paljonko sitä öljyä lutraa siihen pinnalle kerrallaan? Ja muita kokemuksia ja neuvoja!! Kiitos!!

Osmocoloria muutamaan kertaan. Käypäs Dino vaikkapa tuolla sammonkadun RTV:llä niin sieltä saat tarpeet ohjeiden kera.

Laivankansilaminaatti

Onko kenelläkään kokemusta tälläisistä laivankansijäljitelmä laminaateista?
Kuvissa nuo näyttää ainakin hyviltä mutta mites käytännössä. Googletin yhden valmistajan, mutta en ole nähnyt noita missään liikkeessä myynnissä. Mitäköhän mahtaa maksaa. Puisena tuollainen olisi tietenkin hienoin, mutta ehkä sitten jos lottovoitto napsahtaa.

Viimeksi muokattu:
Onko pakkiksella sisustussuunnittelija opiskelijaa tms. joka haluaisi tehdä meille sisustussunnittelun pientä korvausta vastaan/ harjoituksena?

Ite oon alan opiskelija, tosin vielä ei ole mahdollisuutta ajan puolesta ainakaan tehdä suunnitelmaa... Vinkkejä voin heitellä, jos tulee mieleen jotain kysyttävää, ku täällä pyöriskelen kuitenki aika tiiviisti. Muutoin ihan vinkkinä, kannattaa kysellä kouluilta suoraan, saattavat ottaa sen ryhmäprojektiksi ja ei tule kalliiksi ;)

Ikean keittiöt

Onko kellään kokemusta Ikean keittiöistä. Aika pajon halvempia kuin muualla... Osaakohan tollasen kasata ilman ammattilaisen apua?

Back
Ylös Bottom