Nainen, sillä silmällä... eli en raavi munia. Mutta eivät kai ne homotkaan niin kauheasti, paitsi toistensa ;)
Eli ei ehkä niin aasiahenkistä, mutta ehkä yritin hakea jotain itämaishenkisyyttä lähinnä yksittäisten tavaroiden kautta, kuten tuo peili, koriste-esineet, taulut jne. Mulla on siis Lähi-idän mattoa, indonesialaista peiliä, thaimaalaisia tauluja ja koriste-esineitä, bonsai-puuta, eli sellainen sekametelisoppa ripauksella brasilialaista sänkyä ja sivupöytää sekä suomalaista funkkis-lasivitriinikaappia.
Ja toki vielä sellaista hienosäätöä tulee tapahtumaan, sillä lähden taas syksyllä Thaimaaseen. Makuuhuone oli myös tarkoitus pitää sellaisena, että se voidaan halutessa muuttaa aivan eri tyyliseksi pelkkien tekstiilien, värien ja tavaroiden avulla.
Olen suunnitellut itse kaiken, vaikka toki olen saattanut kysellä kavereilta mielipiteitä, kun olen miettinyt eri vaihtoehtoja. Loppujen lopuksi päätökset olen kuitenkin tehnyt viime kädessä itse. K-Raudasta sain kyllä myyjältä apua maalisävyjen valitsemiseen, kun tämä daami oli käynyt jotain värikursseja. Eli värit valitsin itse, mutta sain pientä apua oikeiden sävyjen valitsemiseen. Esim. olohuoneen aprikoosin värinen seinä sai värinsä jo olemassa olleista tuoleista.
Kävin huvikseni rautakaupassa myös ilmaisen sisustussuunnittelijan luona (20min. aika), mutta en saanut heiltä mitään erityistä apua. Annoin heille jotain mieleeni tulleita vaihtoehtoja, joista he kertoivat omat mielipiteensä ja vahvistivat samalla omiani.
Mä olen vähän sellainen pilkunviilaaja - myös sisutuksessa ja nautin suunnitella näitä juttuja. Aika paljonhan siihen menee kieltämättä aikaa, kun juoksee etsimässä oikeita materiaaleja sekä tavaroita, mutta kyllä se kannattaa. Kodin pitää olla viihtyisän näköinen, jotta siellä viihtyy.
Ongelmia syntyi lähinnä silloin, kun kaupasta ei löytynyt sellaista mitä etsi. Itse esim. etsin pitkään tv-tasoa, joka on tehty massiivipuusta, mutta en löytänyt. Harkitsin teetättämistä, mutta päädyin loppujen lopuksi valmiiseen viilutettuun. Jossain vaiheessa varmaan teetätän.
Kauhean paljon ei kuitenkaan tapahtunut kantapään kautta, vaan ajan kanssa vuosien saatossa minulle on muokkautunut se, mitä haluan. Toki remontin edetessä ja uusien "ongelmatilanteiden" tullessa etten piti tehdä erilaisia ja luovia ratkaisuja. Remppamies antoi hyviä käytännöllisiä vaihtoehtoja tällaisissa tilanteissa omalla ammattitaidollaan ja minä valitsin niistä mieleisen tai sitten keksin uuden idean.
P.S. Meillä tosiaan on hienot sängyt... ;)