Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
osa.2

Liitteet

• Kämppä 007.webp
    Kämppä 007.webp
    77,5 KB · Katsottu: 423
  • vappu 019.webp
    vappu 019.webp
    45 KB · Katsottu: 419
Audio Pro oliko evidence.. sama ku 1.35 mut 8" elementillä..
kajarit on menossa vaihtoon tässä kesän mittaan.. wharfendale diamond 9sarjaa oon ajatellu,
samoin koneeseen tulee Nexus Breeze kotelo ihan ulkonäkö syistä ;)

Itse en ole kova Marimekko -fani, mutta pidän noista sun verhojen voimakkaista väreistä ja ottaisin niistä jotain värejä sohvalla oleviin koristetyynyihin. Keittiön väreistä ja tunnelmasta en oikein saanut selvää, kun värit eivät erotu tarpeeksi.

Jos sulla on sisustuskuume, mutta et halua varsinaisesti remontoida, niin voisit laitella asuntoa esim. tekstiilien ja muiden osalta. Ostat sellaisia esineitä/huonekaluja/tekstiilejä, joita voit käyttää myöhemminkin missä tahansa asunnossa. Tekstiileillä tarkoitan esim.verhoja, koristetyynyjä, mattoja ja päiväpeittoa.

Valitse itsellesi tekstiileihin sellaiset värit ja tyylit, jotka miellyttävät sinua. Kaksi tai kolme väriä voivat olla neutraalempeja, jotka käyvät usean eri värin kanssa (myös tulevaisuudessa) ja mukaan esim. yksi tai kaksi tehosteväriä, joita on helppo muuttaa kun niihin kyllästyy ja joita ei tarvitse olla paljoa. Mulla itselläni on esimerkiksi käytetty huonetta kohden noin kolmea (tai neljää) eri väriä.

Tehosteväri voi olla esim. vastaväri (punaisella vihreä, keltaisella lila, sinisellä oranssi) tai sitten joku yhteen sopiva väri muuten. Ei kannata heti pelästyä noita värejä, sillä niissäkin on paljon niitä sävyeroja. Hyvänä apuna värin yhdistelemisessä voi käyttää maalifirmojen värikarttoja.

Lisäksi värejä voi yhdistellä esim. lämmin-lämmin -yhdistelmällä (esim. punainen ja oranssi), kylmä-kylmä -yhdistelmällä (vihreä-sininen), kylmä-lämmin -yhdistelmällä (oranssi-lila), samoilla väreillä mutta rinnakkaisilla sävyillä (toinen vaaleampi ja toinen tummempi).

Sitten voi käyttää esim. sävytön-sävyllinen -yhdistelmää. Sävyttömiä värejä ovat esim. valkoinen, harmaa ja musta, kun taas sävyllisiä värejä ovat punainen, keltainen ja vihreä. Ja edelleen voi käyttää sävytön-sävytön -yhdistelmää.

Toi pöytä on ihan makea. Ja onhan se ihan kondiksessa? Jos ei ole, niin kunnosta se, kun kerran tykkäät. Sellaisia esineitä joista oikeasti tykkää, kannattaa vaalia. Hinnalla eikä ostopaikalla ei ole väliä, kunhan tykkää siitä itse. Minulla itselläni on tapana yhdistellä kallista laatutavaraa ja kirpparilta tai muualta ostettua halvempaa tavaraa yhteen.

On tärkeää, että asunto on oman näköinen ja että siellä viihtyy. Itse en ole mikään modernin ja pelkistetyn ystävä, mutta on ilo nähdä kuinka tyylikkäitä ja oman näköisiä asuntoja jotkut onnistuvat tekemään omalla tyylillään. Ne ovat sellaisia, että minäkin pidän niistä, vaikka en sen tyylisessä haluaisi itse asua.

Toivottavasti mä en nyt ihan kamalasti sekoittanut päätä näillä mun jutuilla...

Joo verhoista pidin joskus itsekkin paljon, mutta olen kyllästynyt tohon siniseen.. pöytä on tosiaan todella hyvässä kunnossa..

siinä on parempia kuvia tosta kauheesta keittiöstä.. se on vielä niin armottoman pieni että siellä ei mahdu kunnolla kuvaamaan..mut siis värimaailman voimakkaammat värit ois tarkoitus olla tummanpunainen/musta

Liitteet

• kök1.webp
    kök1.webp
    38,7 KB · Katsottu: 274
  • kök2.webp
    kök2.webp
    41,6 KB · Katsottu: 269
  • kök3.webp
    kök3.webp
    48,3 KB · Katsottu: 280
Älä ainakaan käytä tuota tummaa punaista ja mustaa missään kauhean isoissa kokonaisuuksissa tai muuten sun keittiö kutistuu tosi pieneksi. Käytä esim. mustaa keittiön pöydässä ja tuoleissa ja punaista pöytätableteissa/pöytäliinassa/verhoissa/matoissa. Ja voihan näissä tekstiileissä olla ripaus mustaa. Sitten keittiön oven vetimiä voi maalata tai vaihtaa ne esim. mustiksi. Itse laittaisin rinnalle ehkä jotain sävyä harmaata, lilaa, oranssia tai valkoista.

kiitos vinkeistä.. ne ovat todellakin tervetulleita..
minkälaisia verhoja suosittelette mulle olohuoneeseen?
noi marimekot menee makuuhuoneeseen kun saamme uuden asunnon alle.. sinne ois sitten tarkotus ottaa tota sinistä lisää..

Eihän tämä mitään Jumalan sanaa ole, pelkästään omia mielipiteitä. Joillain muilla saattaa olla vielä parempia ja virkeämpiä ideoita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli nyt selattua koko thread läpi, ja täytyy sanoa että sulla on Huppe hyvä maku!:5: Todella upea asunto,,ton tyylisen kun joskus sais itellekin!!

Oma asuntokuume on pahana, nyt olis sopivan kuuloinen kämppä, 4h +k+s 93m2, huomenna näyttö, netin kuvissa aika nuhruinen 80-luvun lopun tyyliä, eipähän sitten harmittaisi laittaa paikkoja uusiksi, koetan kuitenkin hillitä itteni kun en saanut isänn. todistusta luettavaksi vielä ja hintakin on sietokyvyn ylärajalla, jäisi ne turhat kylillä juoksut...

TomiTheHuge, niiiin.... Kovasti mieltäni ilahdutti poikamies(?) kämpän uskomattoman siisti kunto (pahin kämppä missä kävin niin käsi tarttui keittiön kaapinovenkahvaan kiinni, kun oli niin paskainen...yök) ja sitten loistava niksipirkka-juttu keittiön ikkunalaudella: viinipulloista kirjantuet:lol2:

Joitakin juttuja mitä jäi mieleen:

- Tv takana oleva taulu ei nyt istu paikalleen, sovittele sitä jonnekin muulle seinälle

-sohvan vas. puolella ilmeisesti sänky? paljon huonekaluja ja kaikki kiertää seiniä, mutta yksiö, okei kompromissi

-jotenkin jäi raskas ja tunkkainen kuva, johtuiko sitten tummista kuvista, mene ja tiedä, mutta verhot vaihtaisin vaaleammiksi, samaa kirsikkaa(?) verhon kuvioihin mitä huonekaluissa ja sohvalle ne pakolliset tyynyt ja ...just, viltti!

-sohvapöytä löytö, laitappa joku laakea kulho, reilu ja maanläheinen ( ei dissainia eikä mummumaista) ja kiviä ja matala kynttilä niin tytöt tykkää

-jos kohta muutat jo isompaan kannattaa ehkä ostaa isommat ostokset sitä kämppää ajatellen, kun nuo verhon mitat vaihtelevat asunnosta toiseen

-sohva oli kivan mallinen ja sen vuoksi helpohko esim uudelleen verhoilla
(verhoilin tässä kaverille sohvan ja siitä tuli ihan ferrarin näköinen, kun punainenkin oli vielä)

kiitti hannelelle kommenteista.. :thumbs: tää kämppä ei anna oikein mahdollisuuksia muille huonekalujen järjestyksille(kaikkea kokeiltu) kun on niin pieni ja patterit sekä ikkunat kahdella seinällä.. tunkkainen olemus voi johtua myös tän tilan ahtaudesta, johon onneksi on tulossa lähiaikoina muutos. pidän selkeistä linjoista sisustuksessa, ja yritänkin pitää tavaranpaljouden poissa. Mutta tässä yksiössä tavaranpaljoudesta on mahdoton päästä eroon, onhan päätila kuitenkin olohuone/makuuhuone/työtila yhdistelmä:jahas:

verhoihin värit yritän ottaa noista sohvatyynyistä, mutta tehosteväriä kaivataan. Mitä tehosteväriä ehdottaisitte. itse olen ajetellut punaista,pääsisi toi ikkunalla oleva paloautokin oikeuksiinsa, miten se kannattaisi tuoda esille asunnossa siten että se ei pääsisi kuitenkaan liian hallitsevaksi?

Hei hou kaikki innokkaat sisustajat!

Antakaas vinkkejä, oma tyylini, sitä en omsita koska valitettavasti se on kallista. Eli vinkkejä mistä näitä saisi ehkä edukkaasti tahi sitten halpoja kopioita tai muuten samaa tyyliä mutta ei niin kallista. Tähän mennessä olen tyytynyt siis kuolaamaan netistä kuvia. Huonekaluista mä tietty puhun.

Suunnittelijoita joista pidän:

Eero Aarnio (hiton pallotuoleja saa mistään alle 300 euron..)
Joseph Hoffmann
Eileen Gray
Isamu Noguchi
jne....

Erittäin pätevä esimerkki kaluista mistä pidän on http://www.sexyfurnishings.com/ koska täällä pidän lähes kaikesta. Antakaa neuvoja oi suuret sisustajagurut! Nyt tiedätte mistä pidän!

EDIT: Linkkejä kuviin näistä objekteista

http://www.sexyfurnishings.com/newsite/bibendumchair.jpg
http://www.sexyfurnishings.com/newsite/bigkubuschair.jpg
http://www.sexyfurnishings.com/html/ballchair.shtml
http://www.sexyfurnishings.com/html/chaiselounge.shtml
http://www.sexyfurnishings.com/html/nelsonmarshmallowsofa.shtml
http://www.sexyfurnishings.com/html/lecorbusiergrandeloveseat.shtml
http://www.sexyfurnishings.com/html/lauralounge.shtml
http://www.sexyfurnishings.com/html/barcelonalounge1.shtml
http://www.sexyfurnishings.com/html/noguchitable.shtml

kahtelkaa läpi ja sanokaa mistä minäki näitä saisin. Tai tämän tyylistä tavaraa ylipäätään.

Anonymity sanoi:
Nainen, sillä silmällä... eli en raavi munia. Mutta eivät kai ne homotkaan niin kauheasti, paitsi toistensa ;)
Ihan mielettömän hieno keittiö! Tuollaisen olisin itsekin halunnut mutta ei riittänyt mielikuvitus. Vuosi sitten olisi tarvittu naisellista silmää suunnitteluavuksi.

Muutenkin kämppä on :5:

Jossain ketjussa oli juttua itsetehdyistä huonekaluista. Onko kellään kokemusta tai kuvia itse valmistetuista tai puusepällä teetetyistä huonekaluista, lähinnä tv-taso tai ruokapöytä. Millainen hintataso? Tuntuu mahdottoman vaikealta löytää max. 120 cm leveä taulu-tv-taso, koska kaikissa on joko lasia tai halvan näköistä ohutta kalustelevyä tyyliin Sotka ym.. Samaan sarjaan pitäisi saada myös ruokapöytä tuoleineen ja joku lipasto, koska kaikki tulevat samaan tilaan. Haussa siis yksinkertainen ja vähän massiivinen tyyli. Meille tulee tammiparketti. Minkä väriset huonekalut käy sen kanssa? Olen miettinyt joko tummaa puuta (esim. wenge) tai sitten jostain Vepsäläisen kalusteista löytyy korkeakiiltovalkoinen. Meneekö pienehkö olo-/ruokailuhuone "tukkoon" jos käyttää paljon tummaa puuta?

DayOne sanoi:
Hei hou kaikki innokkaat sisustajat!

Antakaas vinkkejä, oma tyylini, sitä en omsita koska valitettavasti se on kallista. Eli vinkkejä mistä näitä saisi ehkä edukkaasti tahi sitten halpoja ...

kahtelkaa läpi ja sanokaa mistä minäki näitä saisin. Tai tämän tyylistä tavaraa ylipäätään.

Sinä siis tykkäät dissainista, sitä ei saa halvalla, tai no mikä on kallista yhdelle on halpaa toiselle, design:ia on yleensä tyylikkäässä kodissa vähän, siis less is more, joten entäs jos nakkaat kaikki ei design huonekalusi kirpputorille ja ostat sen ensimmäisen, odottelet sitten että rahapussissa on taas millä ostaa uusi jne. se väliaikainen systeemi on yleensä kalleinta ja ottaa ohimoon joka kerta kun kattelet sitä.

Halvalla design:ia löytää kirpputoreilta ja osto- ja myyntiliikkeistä, löysin oman Robin Day:n tuolin kierrätyskeskuksesta, oli tosi likainen ja maksoi 20mk.
Ainakin Kodin ykkönen, Isku ja Asko myyvät design tyyppisiä huonekaluja, nekin pitää vain "löytää" sieltä kaiken kaman keskeltä, niissä kun ei ole sitä lappua "tämä tuote on huippudesign:ia"... Helsingissä on myös liikkeet Aero ja Tomorrows Antik, sieltä vanhaa, alkuperäistä tuotantoa.
Kannattaa ostaa/lukea kirja...ääh oliko se Modern Retro, sieltä saa vinkkejä stailaukseen.
Vielä, esim. joku sylinterimaljakko saattaa maksaa keskustan ihqussa putiikissa 35€ ja saman tyylinen marketissa 5€.

juu less is more ehdottomasti. Ja tosiaan mulle ei merkki ja malli ole niin tärkeä, vaan se tyyli ja muoto. Kiitos vinkeistä, etsin käsiini tuon Modern Retron.

Back
Ylös Bottom