Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo kestopuu parvekkeelle: osta metritavarana? 0.79e/m maksaa 22mm kestopuu, vedät niitä ensin poikittain 60cm välein ja sitten ristiin sopivin pikkurakosin siihen päälle. 40mm ruuveilla kiinni. Ei maksa paljoa ja tekeminen on helppoa. puukeskukselta saat laudat määrämittaan sahattuna, pienellä hymyllä halvemmalla. Leveys taitaa olla muuten 95mm, lasket vain menekin vaikkapa 5mm rakosella ja käyt hakemassa kamat...[/QUOTE]

Jep, tuumiskelin tuota, kai sen söpön vihreän värin voi vaikka petsata? Sen voisi tehdä 3 kappaleesta niin olisi sitten helpompi liikutella jos vaikka rakosiin tippuu tavaraa, mutta se porakone uupuu edelleen:rolleyes:

Siskolla talossa osa ikkunalaseista puhallettuja, onko kellään erityisvinkkejä, kun vappuna pitäisi käydä ikkunanpokat läpi

hannelek22 sanoi:
Jep, tuumiskelin tuota, kai sen söpön vihreän värin voi vaikka petsata? Sen voisi tehdä 3 kappaleesta niin olisi sitten helpompi liikutella jos vaikka rakosiin tippuu tavaraa, mutta se porakone uupuu edelleen:rolleyes:

Siskolla talossa osa ikkunalaseista puhallettuja, onko kellään erityisvinkkejä, kun vappuna pitäisi käydä ikkunanpokat läpi
Ekana vuonna sitä ei oikein voi käsitellä. Mutta kun se vuoden on kuivunut niin normaali puuöljy käy loistavasti, vaikka se ruskea-sävyinen. Sen voi todella tehdä monesta eri palasesta, helpottaa siivoamista.

Porakoneita, tai siis akkukäyttöisiä ruuvinvääntimiä saa edukkaasti lähes joka paikasta, itse olen noin 10000 ruuvia ruuvannut ihan 24 euron Black & Deckerilläkin.

Maalit vain pokiin ja lopuksi partakoneen terällä/keraamisen lieden puhdistusterällä tai vastaavalla ylimääräiset maalit ikkunasta veks. Toimii.

hannelek22 sanoi:
Jep, tuumiskelin tuota, kai sen söpön vihreän värin voi vaikka petsata?
Eikös tuota kestopuuta ole nykyään myös ruskeana vaihtoehtona? Jos ei tuota vihreätä jaksa vuotta katsella.

Itsellä olisi sama projekti edessä, eli parvekkeen "lattia". Itse mietin aluksi kanssa noita 30x30 laattoja, mutta kalliiksihan se tulisi. Nyt on k-raudassa myynnissä 60x60 puulaattoja, mutta toi Hupen versio kuullostaa helpolta ja tulis samalla oikean kokoinen. Pariin osaan lattian joutuu tekemään jotta saa myös tarvittaessa pois.

NoPain sanoi:
Eikös tuota kestopuuta ole nykyään myös ruskeana vaihtoehtona? Jos ei tuota vihreätä jaksa vuotta katsella.
Juu, ruskeata on, se on vain kallista ja paksua, tuota ohutta "parvekerallia" ei ruskeana ole. Itse tein terassin 28x95mm ruskeasta kestopuusta, tosin se näyttää kuivuttuaan aivan haalistuneelle vihreälle. Vaatii siis öljyämisen sekin jotta väri säilyy ruskeana :rolleyes: Kannattaa sitten muistaa että ostaa ruskeata KESTOPUUTA, ei lämpökäsiteltyä ruskeaa lautaa. Lasitetulle parvekkeelle voisi jo harkitakin tuota lämpökäsiteltyä myrkytöntä vaihtoehtoa.

Kestopuuhan on sitten todella myrkyllistä ongelmajätettä. Jos siinä parvekkeella konttailee lapset niin harkitsisin kaksi kertaa ennenkuin laittaisin sitä. Googlesta saa lisätietoa kestopuusta.

Kuinkas pellavaöljyllä öljytty massiivipuu käyttäytyy, jos sen pinnasta ottaa tärpätillä pois maalia? Entä lakattu puinen ja todennäköisesti petsattu ovi? Jääkö jotain läikkiä?

Huppe sanoi:
Juu, ruskeata on, se on vain kallista ja paksua, tuota ohutta "parvekerallia" ei ruskeana ole. Itse tein terassin 28x95mm ruskeasta kestopuusta, tosin se näyttää kuivuttuaan aivan haalistuneelle vihreälle. Vaatii siis öljyämisen sekin jotta väri säilyy ruskeana :rolleyes: Kannattaa sitten muistaa että ostaa ruskeata KESTOPUUTA, ei lämpökäsiteltyä ruskeaa lautaa. Lasitetulle parvekkeelle voisi jo harkitakin tuota lämpökäsiteltyä myrkytöntä vaihtoehtoa.

Kestopuuhan on sitten todella myrkyllistä ongelmajätettä. Jos siinä parvekkeella konttailee lapset niin harkitsisin kaksi kertaa ennenkuin laittaisin sitä. Googlesta saa lisätietoa kestopuusta.

Yksityishenkilöille myytävä kestopuu on kupariyhdisteillä kyllästettyä ja nuo ohuemmat 28 x 95 yms on vielä kyllästetty AB-luokkaan eli miedompaan luokkaan ja niiden myrkyllisyys on sen verran vaaratonta, että huolta ei ole, jos niitä nyt ei työkseen nuolemaan käy. Erikseen on kupari-kromi-arseeni kyllästeet (CCA), jotka ovat vahvempia myrkkyjä, mutta niillä kyllästettyä puuta ei tätä nykyä saa yksityishenkilöille myydä. AB- ja A-luokkaan kuparilla kyllästettyä kestopuuta käytetään yleisesti esimerkiksi leikkikentillä.

Terassin rakennusta edelleen... Laitettu kukkapenkit ja 13m3 multaa levitelty ympärille. Vielä kivetykset ja loppusiivous sekä nurmikon istutus. Joku porras tuohon terassille on tarkoitus vielä laittaa.
terassi.jpg

Pihaa toiselta puolen taloa:
piha2.jpg

Hitto mikä homma tuossa on ollut ja tulee vielä olemaan, juuri odottelen 2500kg pihakiviä saapuvaksi. :eek:

Tässä vielä wanhat kuvat:
terassi_ennen.jpg

piha2_ennen.jpg

Noi kukkapenkit tossa terassin ympärillä on kyllä tyylikkään näköiset. Mitä puuta ne niiden reuna on ja laitoitko jonkun alltomuovin tai vastaavan siihen terassin puolelle, että pääsee hengittämään? Itse olisi kanssa pihan uudistaminen edessä, saa nähdä saisko tänä kesänä jo aikaan...

Onko Sulla Huppe muuten muita harrastuksia? Näyttää aika hyvää vauhtia tulevan talo ja piha kuntoon. Entäs sitten kun oot saanut ton kämpän ja pihan valmiiksi, samantien vaan kämppä myyntiin ja uutta remonttikohdetta etsimään? ;)

MC Aropupu sanoi:
Noi kukkapenkit tossa terassin ympärillä on kyllä tyylikkään näköiset. Mitä puuta ne niiden reuna on ja laitoitko jonkun alltomuovin tai vastaavan siihen terassin puolelle, että pääsee hengittämään? Itse olisi kanssa pihan uudistaminen edessä, saa nähdä saisko tänä kesänä jo aikaan...

Onko Sulla Huppe muuten muita harrastuksia? Näyttää aika hyvää vauhtia tulevan talo ja piha kuntoon. Entäs sitten kun oot saanut ton kämpän ja pihan valmiiksi, samantien vaan kämppä myyntiin ja uutta remonttikohdetta etsimään? ;)
Tuo on ihan ruskeaa valmista kestopuuta, pätkin sen vain sopivaan mittaan leveyssuunnassa. Ostopaikka k-rauta. En laittanut mitään siihen taakse, kestopuuhan kestää mitä vaan :D

Eipä tässä ehdi mitään muuta edes ajattelemaan, syyskuusta asti on kämppää väännetty joka päivä kasaan ja loppu alkaa onneksi pikkuhiljaa häämöttämään. Asian on tehnyt vaikeaksi se että olen tehnyt kaiken yksin, tosin raskaana oleva vaimo on ollut apuna niin paljon kuin on jaksanut. Noh, hitaasti ja varmasti tässä edetään, nyt on viikon paussi että saa tarpeita pihan saattamiseksi loppuun. Itse möisin kämpän heti kun 2v tulee täyteen, toinen puolisko on toista mieltä ;)

Uudestaan en tällaiseen urakkaan ihan heti lähtisi, kerrostalokämpän remppaaminen olisi leppoisaa puuhastelua. Tässä on kuitenkin purettu katto, lattia, väliseinät, kylppäri, keittiö, 2 vessaa, vaatehuone, piha yms yms. :eek:

Työtunteja kun laskee ja niin ei tuossa omalle työlle jäisi kovasta myyntivoitosta kummoistakaan palkkiota, toki paremmin kuin nykyisestä duunipaikasta (puhtaana käteen, myydessä 2v kuluttua)

Kovasti on kyllä Huppe-poika töitä paiskinut:thumbs: Tavis-piha muuttunut ihan ajatuksella tehdyksi. Kivet näyttää pihoilla kivoilta eikä ole sitten sitä p****leen nurmikon leikkaamista...Yksi asia minua vaan huolestuttaa...eihän sun vaimolla ole mitään valittamista;)

Vappuna aherrettiin siskon talolla ihan aamusta iltaan, putsattiin puulle massiivipuisia väliovia ja ikkunankarmeja, minähän olisin putsannut ne karmitkin kuumailmapuhaltimella, mutta onneksi oli sisko vuokrannut kittilampun...aina oppii jotain uutta! Ei voinut pelkästään uudelleen maalata, koska kitti oli todella haperoa ja maalipinta aika törkeän näköinen.
Rakennusapteekista voi tilata saneerauskirjan, jotain 30 euroa, vanhan saneeraamiseen vanhoilla menetelmillä, hyvä opus.
Kiva talo siitä tulee, ittellekin iski oman kämpän kaipuu, eikun pankiin ja kiinteistövälittäjälle:rolleyes:

Miten Huppe teit tuon "lauta" virityksen sokkelin sepelin eteen nurmen kasvun estämään? Itellä pihan rakentaminen kohta ajankohtainen. Terassikin pitäs väsätä.

Rappukäytävän äänet kuuluvat aika hyvin sisälle asuntoon ja tietysti toisin päin. Ajattelin ehkä hankkia välioven, joko ihan normaalin tai sitten sellaisen taiteoven (haitarimallisen).

Tavallinen ovi veisi ehkä liikaa tilaa, joten tuo taiteovi voisi kuullostaa paremmalta vaihtoehdolta. Mistä niitä kannattaisi lähteä etsimään pääkaupunkiseudulta ja mitäköhän ne mahtavat maksaa? Helsingin Metallista ja Raudasta tavallisen välioven saisi muistaakseni noin 40 eurolla ja karmit 20 eurolla.

Entä missä pääkaupunkiseudulla pystyisi sahauttamaan parvekkeen puisia laattoja sopivan kokoiseksi edullisesti, kun ei itseä kiinnosta sahata?

Samo sanoi:
Miten Huppe teit tuon "lauta" virityksen sokkelin sepelin eteen nurmen kasvun estämään? Itellä pihan rakentaminen kohta ajankohtainen. Terassikin pitäs väsätä.
Siinä on ihan 95x21mm kestopuulauta kyljellään, paukutin sen siihen ennen mullan ja kivien laittoa ja täytin reunoja myöten. Kestää paremmin kiinni kun ruuvaa siihen sellaiset kiilat joilla hakkaa laudan sitten maahan kiinni.

Vedä Huppe nuo kuuset Nismolla vittuun tuosta. Niistä tulee vaan neulasia ja nurtsi ei kasva niiden alla. Laitat vaikka jotain puskia tilalle.

Moni ei varmaan olekaan huomannut tuota yhtä jännää yksityiskohtaa Hupen pihalla. Nimittäin tuota kuusen oksaan aseteltua Nismon pölykapselia. Se tavallaan kruunaa kokonaisuuden :D

:offtopic: Siisti avatar, vain viikset puuttuu.

Intomielinen sisustaja kun olen, niin kattelen aina elokuvien ja tv -ohjelmien
sisustukset. Noloa tunnustaa, mutta kattelin sunnuntaina Unelmien poikamiestä ja näillä morsian ehdokkailla on kiva kämppä asuttavana, esim ruokailuhuoneen savunsiniset seinät oli tosi kivat. Muualla huoneistossa oli esim tiiliseinää, sekin näytti hyvältä. Kaikkien aikojen ehdoton leffa on Flashdance, se loft-asunto oli jo pienenä tyttönä aivan ihana. Vaarallisessa suhteessa sillä vaarallisella naisella oli kiva kämppä, paljon valkoista ja taas sitä tiiliseinää. Mikäs se on se uusi sarja, missä on se musta lakimies, jolla on lapsi hoidettavana?? Kaverin avokeittiö on kiva. Suomalaisen valokuvaaja Marica Rosengårdin kotia käytetään usein mainoskuvauksissa ja koko asunto on joskus esitelty Glorian kodissa, se on aivan sadunomainen.

Sisustuslehtiäkin ostelen aivan liikaa, paraimmat ovat mielestäni Livingetc. ellehomes, hus och hem ja sköna hem.

Kovasti paljon haluan ostaa oman, pikkasen isomman mitä meillä on nyt ja saunallisen...

...töissä on aika hiljaista, kohta kotiin...

Pitäiskö laittaa hieman päivitystä. Pari päivää on mennyt soran kanssa, varmaan n.25m3 lapioitu multaa ja soraa yhteensä, eipähän tarvitse treenata hauista eikä selkää hetkeen :lol2:

"valoisampi" kuva terassista, on vielä sotkuinen mutta kyllä se siitä ;)
terassi2.jpg

Ja sitä soraa tai oikeastaan jämä siitä/sen osasta.
Pihakivet on tarkoitus asentaa vkl aikana.
soraa.jpg

Taitaa mennä monologiksi tämä keskustelu, ehkäpä muut sisustajat ovat lomailemassa?
Noh, itse keksin laittaa halkoja tv-tasoon, kuulostaa hassulta mutta olen itse tyytyväinen lopputulokseen. Sirkkelillä siistin nuo halkojen päät ensin.

Monesti on tullut mieleen että nuo cd-levyt pitäisi saada mahtumaan jonnekin, sopivaa kaappia ei löytynyt joten teetätin puusepällä moisen värkin, 120x120cm ja sinne mahtuu noin 850 cd-levyä. Kaappi on vain noin 15cm syvä. Kaappi tuli melkein täyteen :eek:

Liitteet

• cd1.webp
    cd1.webp
    8,8 KB · Katsottu: 451
  • cd2.webp
    cd2.webp
    40,9 KB · Katsottu: 501
  • telkkari.webp
    telkkari.webp
    22,3 KB · Katsottu: 3 374
Makea toi cd-kaappi :thumbs: . Itse kaipaisin juurikin tuollaista litteää ja simppeliä DVD:ille.

Itselläni on parvekkeen laitto meneillään. Voisihan sitä vaikka pari "ennen" kuvaa jostain kaivaa.

Edit: Nuo halot on myös hienot. Mutta mitenkäs noi laitteet tykkää hengata tuolla noin tiiviisti? Ettei kohta alkais kytemään tai ainakin laitteet paukkumaan. Mulla ainakin TopFieldi kuumentaa aika kivasti tv-tason lokeroa, kun lasi on kiinni.

Back
Ylös Bottom