Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin... Minusta siellä kyllä oli todella paljon sitä aasialaisuus-itämaisuus settiä: Värien käyttö, koriste-esineet, olohuoneen ruokailuryhmä ym :D

Itse ainakin näin sen sellaisena asuntona, ja siksi olikin erityisesti mieleeni :)

KiitosKiitosKiitos! Mukavaa että asunto miellyttää myös muita ihmisiä kuin minua ja kiinteistövälittäjää (joka kävi arvioimassa asunnon nykyisen arvon). Tavallaan vähän jännitti antaa vieraiden ihmisten nähdä omalle reviirille ja altistua kritiikille, kun ei yleensä ole tottunut kuvia tänne liittämään tällä tavalla. Mutta eihän tämä nyt niin kamalaa ollut... ;)

nevahood:
Tuo upotettu kirjahylly on tehty vanhaan siivouskaappiin. Se tuo tilaa lisää ja säästää rahaa, kun ei tarvitse ostaa uutta kirjahyllyä, joka veisi tilaa.

MissEvilEve:
Jännä kuinka ihmiset näkevät asioita eri tavalla... :) Itse en näe tuota ruokailuryhmää itämaishenkisenä (mikä oli tarkoitus ainoastaan makuuhuoneessa). Tai ehkä pöydällä olevat Pentikin kaitaliinat tuovat sen tunnelman ja seinän väri...?

Minulle ruokailuryhmässä huomion kiinnittää tuo vanha vankilan ikkuna, jonka pelastin aiemmasta työpaikastani, jotta se ei olisi joutunut jätelavalle. Ikkuna tuo minulle mieleen suomalaisen ikkunan ja sitä kautta minulle tulee ruosta ruokailuryhmästä sellainen "vanhanaikainen" tunnelma.

Anonymity sanoi:
MissEvilEve:
Jännä kuinka ihmiset näkevät asioita eri tavalla... :) Itse en näe tuota ruokailuryhmää itämaishenkisenä (mikä oli tarkoitus ainoastaan makuuhuoneessa). Tai ehkä pöydällä olevat Pentikin kaitaliinat tuovat sen tunnelman ja seinän väri...?

Tuolit ovat tuollaista punosta, se tuo itselleni aasialaismaisen fiiliksen.

Jaa jaa, nyt ymmärrän. ne ovat sellaisia normaaleja Anttilan korituoleja. Jos nyt saisin valita uudestaan, hankkisin ehkä nahkaiset tuolit tai parempilaatuiset rottinkituolit. Noihin jää meinaan kaikki vaatteet kiinni. Mutta kiva että kämpästä jää kuitenkin hyvä fiilis, oli se millainen tahansa.

Mitä muuten olette mieltä...? Kannattaisiko tuo wc:n oven ympärille eteiseen laittaa joku lista tuohon oven raamien ja verhoilukiven väliin? Nyt siinä on pelkkä beessi silikooni ja minusta se näyttää "keskeneräiseltä. Ihan kuin siitä puuttuisivat ne raamit. Ovi on siis siinä upotetun kirjahyllyn oikealla puolella.

Anonymity sanoi:
Kannattaisiko tuo wc:n oven ympärille eteiseen laittaa joku lista tuohon oven raamien ja verhoilukiven väliin? Nyt siinä on pelkkä beessi silikooni ja minusta se näyttää "keskeneräiseltä. Ihan kuin siitä puuttuisivat ne raamit. Ovi on siis siinä upotetun kirjahyllyn oikealla puolella.

Mun mielestä jotain voisi asialle tehdä, en tiedä mitä, ehkä ne listat tms, mutta hieman ehkä keskeneräiselle näyttää.

Anonymityllä ihan hienoja ratkaisuja, mutta en voi ymmärttää tuota mattojen määrää lattiassa. Miksi hieno puulattia tarvitsee peittää matoilla. Matot on lähes turhia, jos lattia on hieno ja kunnossa.
Omaan uuteen asuntoon (melki 100neliötä) tulee korkeintaan 1-2 mattoa, uutta parkettia on ihan turha peitellä.

Kiitos, mutta mä itse tykkään jalan alla lämpöisestä ja pehmeästä matosta. Toi laminaattikin on talviaikaan vähän viileä ja mä olen vilukissa... ;) Mulla on muutamalla kaverilla kodit, joissa ei syystä tai toisesta ole mattoja lainkaan ja itse taas koen sellaisen vähän alastomaksi. Toisaalta mattojen lukumäärää voi aina harkita.

Mä olen niitä ihmisiä, jotka ovat vähän huonoja noiden mattojen, verhojen ja taulujen ostamisessa. Mä teen niiden osalta aina liian tavanomaisia ratkaisuja.

Anonymitylle noista listoista: Tuo on todellakin hieman ongelmallinen kohta tuon koristekiven kanssa, itse ratkaisin sen niin että laitoin 45x45mm höylätystä pyöreäkulmaisesta puusta "listat", ensin petsasin (tai siis saunasuojasin) ne ruskeaksi.

Toivottavasti tästä kuvasta on jotain apua. Puutavara/lista voi toki olla kooltaan sellainen mikä juuri tuohon sopii, itselleni tuo paksu kävi hyvin.

Tavalliset L-listat ja muut rihvelit unohtaisin heti, ne vain rumentavat noin komeaa ja massiivista seinärakennelmaa. Jos ei haittaa hyllyaukon pieneneminen niin siihen kirjahyllyn reunaan sitten joku sopivan leveä lauta jonka petsaat samalla värillä, pienentää aukkoa tosin sitten sen 3-4cm yhteensä.

image005.jpg

Toi sun lista käy kyllä erinomaisesti tohon kiven ympärille. Mä ajattelin oven ympärille ehkä sellaista kolmikulmaista (onko sellaista edes?) tai pyöreäreunaista listaa, joka olisi leveydeltään max 2 cm. Väriä mietin myös. Väri voisi olla ehkä samaa sävyä kuin tuo kivi, eli sellaista vaaleanruskeaa tai sitten harkitsin myös sellaista lattian väristä tummempaa.

Mietin myös noiden lautojen tms. laittamista avohyllyn aukon ympärille ja ilmeisesti värin tulisi olla sama kuin oviaukonkin ympärillä.

Lähden tänään katsomaan listoja töiden jälkeen.

P.S. Olitko se Huppe sinä siellä pihalla viikko sitten lauantaina? Häiritsee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Anonymity sanoi:
P.S. Olitko se Huppe sinä siellä pihalla viikko sitten lauantaina? Häiritsee.
No emmä tiedä, Songin (www.song.fi) sininen lippis oli päässä kun pihaa laiteltiin kuntoon :D

Anonymity sanoi:
Hahaa! Mä näin sut ja se piha oli hieno.
Nyt on pihakivet pesty, nurmikko istutettu ja siivottukin. Pitäis ottaa fotoja ja asentaa kämppään kynnykset. Sen jälkeen voisi väsätä tuommoisen ennen/jälkeen -sivuston.

Minäkin yhdyn ylistävään kuoroon: Hieno asunto Anonymity! Harmi, että jotkut kuvat olivat niin tummia, ettei yksityiskohdista saanut selvää. Minun silmää miellytti erit. funkkislipasto (visakoivua?) ja k-pukkituolit ( verhoilijoiden käyttämä nimike, oletkos sinäkin verhoilija?). Tällaista lisää, todella tunnelmallinen ja rauhallinen koti. Kiviseinä näytti minunkin silmään viimeistelemättömältä, ehkä kannattaa vielä fiksata. Minulla ei niinkään tullut mieleen aasia vaan... joku italia/ranska...enipävei, ihana, rohkeasti toteutettu tunnelma:thumbs:

Edit: keittiössä altaan paikka ei ihan nappi, kun ei ole laskutilaa molemmilla puolilla, taisi olla viemäröinti alkujaan tässä..? Niinpä, joskus joutuu tekemään kompromisseja.

Kävin tänään Puukeskuksessa ostamassa pyöreäreunaista mukavan rusehtavaa listaa. Oli tarkoitus, että olisin liimannut listan oven karmiin kiinni sellaisella jytyliimalla.

Kotona sitten tajusin, että lista ei kuitenkaan näytä hyvältä kiven reunassa, koska kiven reuna ei ollut tasaista ja listan ja reunan väliin jäi liian isoja rakoja. Nyt pitää pähkäillä mitä tolle oikein tekisi. Vai pitääkö kokeilla toisenlaista listaa vai mitä...? Täytyy pyytää joku rempoista ymmärtävä keksimään vaihtoehtoja, sillä minun mielikuvitukseni ja taitoni eivät taida riittäää. Onko kellään hyviä ideoita?

Funkkislipastosta tiedän vain se, että se on koivua, en muuta. Tuoleista käytetyn nimen opin siltä verhoilijalta, jonka luona verhoilutin tuolini aikoinaan. Itse en siis ole verhoilija.

Täytyy joskus ottaa vähän "valoisammat" kuvat kämpästä ja vaihtaa kuvat tänne tai liittää uudet. Se mitä kellekin tulee mieleen tunnelmasta tai muusta, on periaatteessa ihan sama. Pääasia on, että kämpästä välittyy mahdollisimman hyvä tunnelma mahdollisimman monelle, vaikka kämppä ei sinällään olisikaan ihan oman tyylinen.

Altaan paikka oli alunperinkin tuossa ja sitä ei lähdetty muuttamaan, sillä silloin olisi jouduttu tinkimään kaappitilasta tai ainakin juttuja olisi joutunut fiksailemaan enemmän. Olin kyllä lukenut jostain nuo säännöt, joiden mukaan jutut tulisi keittiöön sijoittaa. Ja toisaalta en edes tarvitse sitä laskutilaa juurikaan, sillä allasta tulee käytettyä aika vähän, kun on tiskikone. Tuossa keittiössä oli muutenkin vähän pohtimista, kun siinä oli 50-luvun tyyliin tehtyjä erilaisia palkkeja nurkissa.

Mutta joo, jos jollekin tulee hyviä ideoita tuon kiviseinän viimeistelyn suhteen, niin kertokaahan. Otan vinkkejä mielelläni vastaan.

Asentelin pihakiviä ja istutin nurmikkoa. Lopputulos muuttuu kovasti vielä vuoden sisään kun punaisista kivistä on kalkki valunut ulos sekä nurmikko on kasvanut vihreäksi.

Liitteet

• kivet.webp
    kivet.webp
    79,5 KB · Katsottu: 524
Tosta pihasta tulee varmaan vielä hyvä. Eihän sitä lopullista tulosta näe vielä aikoihin, mutta ainakin alku on ihan hyvä.

Mä en ole ikinä suunnitellut pihaa, kun sellaista ei ole ollut, mutta pidän itse mm. luonnonkivestä, tummasta puusta, valuraudasta, vihreästä nurmikosta, värikkäistä kukista, lyhdyistä, katseilta suojaavasta pihasta, auringonpaisteesta ja vaikka mistä... :) Jos minulla olisi tosi iso omakotitalon/mökin piha järven rannalla, niin haluaisin varmaan kesäkeittiön, kun tuo ruuanlaitto on niin lähellä sydäntä.

Tomin kämppä

Pistämpä kuvia tästä omastakin 38neliön laatikosta.. sen verran täytyy kertoa että remonttia en kehtaa vuokra-asuntoon tehdä, vaikka remontti ja sisustus kuume on hirmuinen;) Hieman on tullut kotia silti laitettua..

Verhot ovat arvokkaat ja hienot, mutta eivät käy tyylini ollenkaan eikä myöskään muuhun sisustukseen. Sydäntä eniten lähellä, on toi sohvapöytä joka oli todellinen löytö, tavaratorin kirpputorilta 15euroa. :rock:

Huomatkaa myös pakollinen vessapaperi-rulla tietokone pöydällä.. Pakollinen sisustus elementti..

Liitteet

• kullat.webp
    kullat.webp
    99,2 KB · Katsottu: 360
  • Kämppä 002.webp
    Kämppä 002.webp
    66,3 KB · Katsottu: 386
  • Kämppä 004.webp
    Kämppä 004.webp
    75,5 KB · Katsottu: 468
  • Kämppä 006.webp
    Kämppä 006.webp