Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
VNE:n keittiö on oikein jees, simppeli keittiö sopii mielestäni tuollaisen vanhan kämpän henkeen paremmin kuin kellot ja pillit. Välitilalaatoista täällä olikin jo mielipiteitä :)

Huppe sanoi:
Sitten tämä murheenkryyni, eli viidakkona oleva piha (nurmea ei ole leikattu sitten vuoden -82, eikä hoidettu muutenkaan). Pinta-alaa noin 148m2. VINKKEJÄ!!!!
Kun kerran kysyit... tee siitä japanialaistyylinen kivipuutarha. Pari pikkuhavuryhmää, joku vesiaihe ja valaistukset näihin. Loput kivikkoa.

Täytä takapiha hiekalla, pari bonsaipuuta keskelle, suihkulähde ja sit joka aamu haravoit sen hiekan tasaiseksi ja pakkomielteenomaisesti metsästät sieltä linnunjalanjälkiä ja silität ne.

Nyt on makuuhuonekin saatu maalattua, väriin päädyttiin koska haluttiin tuo taulu seinälle. Tuolla kyseisellä paikalla tuli seisottua vuonna 2002. Korkeutta oli n. 5500m

Liitteet

• 1.webp
    1.webp
    34,6 KB · Katsottu: 486
  • 2.webp
    2.webp
    29,7 KB · Katsottu: 451
MissEvilEve sanoi:
Eteisen lasitiilit on hauskat...
... Nyt arkku kadottaa hohtonsa väärässä ympäristössä, ja sama toisinpäin: pilaa nykyaikaisen kokonaisuuden.
Lisää kuvia, selostusta, hintoja, ym ym :) Näitä kiva lukea!

Hui, tämän lukeminen oli niin pelottavaa...ajattelin just samalla lailla. Itte vielä korostaisin yksityiskohtia, ihan samalla lailla kun vaatteetkin niin myös sisustus täytyy asetella kohdilleen, stailata. Yksinkertaisimmillaan sisustusstailaus on siivoamista, järjestelyä.

Details:

-Makuuhuoneessa voimakas, kaunis väri, ei enää lisää värejä, itte rauhoittaisin tunnelmaa esim täysin yksivärisillä verhoilla, valkoisilla mikäli muut seinät ovat valkoiset, älä laita sängyn päätyä ihan kiinni seinään, säästää seinää ja tuommoinen 5 cm rako tuo syvyyttä, muistathan petata päiväpeiton nätisti;)

-Keittiö, ruokapöytä kaipaa jotain, bonsai-puu ja kaksi laattojen väristä kangas tablettia ja kas, sehän kutsuu sinut istumaan hetkesi

-Eteinen, muovihengarit pois, puuhengarit + samanväriset korit pipoille yms, vain kausikenkiä säilytät tässä, muut kengät siivotaan aina kaappiin, puhdistettuina tietenkin;) Eteisessä olisi hyvä olla myös jonkinlainen tuoli/jakkara, että voi istahtaa kun laittaa kengät jalkaan(äiti/anoppi/mummu)

Kiva kämppä;)

..aiii, kun minä taas niin innostun sisustamaan

karma sanoi:
Nyt on makuuhuonekin saatu maalattua, väriin päädyttiin koska haluttiin tuo taulu seinälle. Tuolla kyseisellä paikalla tuli seisottua vuonna 2002. Korkeutta oli n. 5500m

Sama homma, stailausta...Ihana sininen väri:thumbs: tyynyjä paljon sängylle, sävy sama kuin seinässä, eri kuvioisia, sinivalkoista, sänky irti seinästä se 5 cm ja pikkasen jos mahtuisi yöpöytien ja sängyn väliin tilaa, yöpöytien hyllyt huutaa( kyllä, minusta ihan tuntuu siltä!) tyhjyyttä, sinne pari kolme kirjaa lappeelleen, samanlaiset lamput molemmille puolille

...täytyy käyttää aina hyväksi jo olemassa olevia asioita/tavaroita, sisustin kerran ystävälleni parvekkeen, jonne hän osti pöydän ja 2 tuolia, kattelin kaikki kaapit ja nurkat ja kasasin jo olemassa olevista tavaroista ihanan viihtyisän parvekkeen, kaveri oli niin ällikällä lyöty, että seuraavaksi järjesteltiin muu kämppä kuntoon;)
tietenkin jos on rahaa hakea aina uutta kaupasta, okei, mutta parhaimman kehun sain siskoltani, joka katteli minun kämppää ympäriinsä ja sanoi, että uskomatonta että olet tehnyt tästä näin kauniin kirpparitavaralla:rolleyes:
Kun olen tässä kattellut näitä kuvia, niin onhan nämä asunnot niin erilaisia kuin minun, mutta minulla onkin sellainen omasta mielestäni hyvä ominaisuus, että näen kaunista kaikkialla ja sellaisessakin mitä en omaan asuntoon haluaisi,
toki se sisustaminen on aina helponpaa kun on paikan päällä ja loppujen lopuksi kaunis koti on plussaa, onnellinen koti on pääasia, aiih kun minä olen taas tunteellinen:rolleyes:

hannelek22 sanoi:
Sama homma, stailausta...Ihana sininen väri:thumbs: tyynyjä paljon sängylle, sävy sama kuin seinässä, eri kuvioisia, sinivalkoista, sänky irti seinästä se 5 cm ja pikkasen jos mahtuisi yöpöytien ja sängyn väliin tilaa, yöpöytien hyllyt huutaa( kyllä, minusta ihan tuntuu siltä!) tyhjyyttä, sinne pari kolme kirjaa lappeelleen, samanlaiset lamput molemmille puolille
Olet oikeassa, kuva on vain otettu 10 min sen jälkeen kuin kiinnitin viimeisen jalkalistan. Eli seuraavaksi pitäs löytää ainakin ne yöpöydän lamput molemmille puolille, jos jollakin tiedossa tuohon sopivia niin laittakaa tänne linkkiä....

karma sanoi:
Olet oikeassa, kuva on vain otettu 10 min sen jälkeen kuin kiinnitin viimeisen jalkalistan. Eli seuraavaksi pitäs löytää ainakin ne yöpöydän lamput molemmille puolille, jos jollakin tiedossa tuohon sopivia niin laittakaa tänne linkkiä....

Tuli noista lampuista mieleen että kun tuo sänky ja yöpöydät ainakin mun silmiin ovat vanhanaikaisia, hieman romanttishenkisiä tai talonpoikaistyyliä matkivia [tai miksi niitä nyt virallisesti luonnehditaan], eli kun on se puolipyöreä kaaripääty + takorautakoukeroita tms, niin mikään noin moderni yövalo ei kyllä toimi. Tosin tämä nyt on mun mielipide mutta itse hankkisin siihen sitten samaa tyyliä olevat valaisimet, kenties jotkut missä takorautajalat tai jotain koukeroa, tai jotakin sinnepäin pois liian selkeästi kromijalka-linjasta.

Ja tosiaan, sängylle reippaasti tyynyjä, muutama matsaamaan taustaseinän väriä! :) Tyynyjä saisi olla erikokoisiakin eli samaa ei välttämättä tarvi olla, kaikki on sommittelusta kiinni, ja yhteensä 4-6kpl ainakin.

karma sanoi:
Kun tuo sininen näyttää uppoavan sinulle (itse vihaan sitä väriä ;)) niin tässä voisi olla yksi vaihtoehto + niitä mse:n ehdottamia sinisiä tyynyjä sängylle:

4333092.jpg

www.netanttila.com 25e
Itse harkitsisin tähän varjostimen vaihtoa valkoiseen, tuo jalka voisi sopiakin sinulle...

Ilmiselvästi olet tuollaisen "perinteisemmän" sisustuksen kannalla joten uskallan ehdottaa myös Ikean lamppua:
25317_PE082316_S3.jpg

www.ikea.fi 20e

entäs laavalamppu? voisi toimia..
Astro_300_0602_b1c.jpg

Neuvostoliitto sanoi:
entäs laavalamppu? voisi toimia..

Ei kai sentää tommosta voi yhdistää tohon mitälietalonpoikaistyyliä onkaan...? :rolleyes: :eek:

Ite en ainakaan voi kuvitella sen toimivan kovinkaan hyvin :lol2: Noissa Hupen ehdotuksissa oli kyllä järkeä, ja etenkin siinä ettei sinistä varjoa vaan valkoinen... Hukkuu muuten siihen seinään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MissEvilEve sanoi:
Tuli noista lampuista mieleen että kun tuo sänky ja yöpöydät ainakin mun silmiin ovat vanhanaikaisia, hieman romanttishenkisiä tai talonpoikaistyyliä matkivia [tai miksi niitä nyt virallisesti luonnehditaan], eli kun on se puolipyöreä kaaripääty + takorautakoukeroita tms, niin mikään noin moderni yövalo ei kyllä toimi. Tosin tämä nyt on mun mielipide mutta itse hankkisin siihen sitten samaa tyyliä olevat valaisimet, kenties jotkut missä takorautajalat tai jotain koukeroa, tai jotakin sinnepäin pois liian selkeästi kromijalka-linjasta.

Ja tosiaan, sängylle reippaasti tyynyjä, muutama matsaamaan taustaseinän väriä! :) Tyynyjä saisi olla erikokoisiakin eli samaa ei välttämättä tarvi olla, kaikki on sommittelusta kiinni, ja yhteensä 4-6kpl ainakin.

APUA, MITÄ SÄ TEET? LUET MINUN AJATUKSIA???

MissEvilEve sanoi:
Ei kai sentää tommosta voi yhdistää tohon mitälietalonpoikaistyyliä onkaan...? :rolleyes: :eek:

Ite en ainakaan voi kuvitella sen toimivan kovinkaan hyvin :lol2: Noissa Hupen ehdotuksissa oli kyllä järkeä, ja etenkin siinä ettei sinistä varjoa vaan valkoinen... Hukkuu muuten siihen seinään.
Vitsillähän se sen heitti. (toivottavasti :eek: )

Huppe sanoi:
Vitsillähän se sen heitti. (toivottavasti :eek: )

Heh. No mä ajattelin että PAKKO olla vitsi, varsinkin kun Neuvostoliiton omat sisustuskuvat on olleet hyviä. Olishan sieltä voinut tulla vielä vinkki laittaa sellaisia viuhkoja seinille ym...

:lol2:

hannelek22 sanoi:
APUA, MITÄ SÄ TEET? LUET MINUN AJATUKSIA???

Jahas, ollaankos me kaikessa samaa mieltä :D

Ilmiselvästi olet tuollaisen "perinteisemmän" sisustuksen kannalla joten uskallan ehdottaa myös Ikean lamppua:

Itseasiassa en ole perinteisemän kannalla, tämä pääty ja yöpöydät nyt sattui olemaan jäljellä edellisestä asunnosta. Enkä just nyt sijoittanut uusiin koska rahaa palanut ihan mukavasti tässä uuden asunnon laitossa...

kaikkien muiden huoneiden mööpelit on uusittu, ja tyyli aikalailla erilaista, kuten voi huomata jos katsoo aiempia kuvia ketjusta.

Niin, ja Ikeasta en kyllä osta mitään.... :)

Laavalamppu on kyllä aika jäätävä ilmestys... :)

IMO sen verran jäätävän värinen tuo seinä ja sen kuva (siis seinän) peilistä, että lämmintä väriä laittaisin kaveriksi jonnekin. Ei munkaan ihan suosikkiväri tuo sininen. Ainakaan noin suurena pintana, kirkkaana ja kuviollisena. Monesti tuollaisia sinisiä näkee pienissä yksityiskohdissa tehosteena. Nyt hieman toisinpäin niin vaikea ajatella mikä olisi sopivaa tuon kanssa. Se hyvä tuossa kuitenkin on, että varmasti löydät sinisiä sisustuselementtejä jokaisesta marketista ja edullisesti.

Neuvostoliitto sanoi:
Se hyvä tuossa kuitenkin on, että varmasti löydät sinisiä sisustuselementtejä jokaisesta marketista ja edullisesti.

Kyllä noi marketit tarvii kiertää aika kaukaa kun hakee kamaa sisustukseen, samoin myös sotkat, maskut yms.

Ikävä puoli sitten on nuo Vepsäläisten, iskujen yms. hinnoittelu, aika kovia hintoja joutuu maksamaan...no, elämä on :)

Tietäiskö joku hyvää paikkaa hankkia olohuoneen seinälle maalausta ? -en siis hae mitään julisteita enkä kangastauluja.
Tuohon sohvan päälle sellaista kaivattaisiin !!!

Liitteet

• 124-2490_IMG.webp
    124-2490_IMG.webp
    20,9 KB · Katsottu: 653
karma sanoi:
Kyllä noi marketit tarvii kiertää aika kaukaa kun hakee kamaa sisustukseen, samoin myös sotkat, maskut yms.

Kyllä tuo Neuvostoliitto heitti tuonkin pilke silmäkulmassa, "vittuillakseen" sinisestä sisustuksesta mitä Suomi pursuaa noin yhdeksässä kodista kymmenestä. Toisinsanoen sinistä shittiä on helppo ja takuuvarma löytää marketeista, anttiloista ja tarjoustaloista. Tämähän on vain totuus. Myös mainitsemasi Sotka ja Masku ja muut "alan kaupat" myyvät paljon sinisiä tuotteita :D

BTW: Ikeasta saa ihan hyviäkin tuotteita, turha sinun on sitä Brandinä boikotoida, siitä ei ole haittaa kuin sinulle itsellesi.

Huppe sanoi:
Sinistä shittiä on helppo ja takuuvarma löytää marketeista, anttiloista ja tarjoustaloista. Tämähän on vain totuus. Myös mainitsemasi Sotka ja Masku ja muut "alan kaupat" myyvät paljon sinisiä tuotteita :D

BTW: Ikeasta saa ihan hyviäkin tuotteita, turha sinun on sitä Brandinä boikotoida, siitä ei ole haittaa kuin sinulle itsellesi.

Voi voi, eikait se nyt ole niin että isku myy valkoista ja masku sinistä. Värit eivät ole mitenkään sidoksissa esim. huonekaluliikkeisiin. Kaikenmaailman värejä löytyy kyllä joka liikkeestä, marketeista ja design liikkeistä. Itse asiassa tänäpäivänä kaikki vahvat värit tuntuvat olevan trendikkäitä sen iänikuisen valkoisen sijasta.

Mielestäni tärkeintä sisutuksessa on unohtaa se mikä on trendikästä tai mitä muut ovat mieltä. Itsellehän sitä asuntoa tehdään.
Värit ja huonekalujen tyyli yms ovat makuasioita.
Tästäkin thredistä löytyy paljon huonekaluja ja värejä ja tyylejä jotka ovat mielestäni, lainatakseni sanojasi, "shittiä". Mutta todennäköisesti sen omistaja on siitä pitänyt koska sellaiset on hankkinut!

-itse pidän sinisestä makuuhuoneen värinä, mutta en voisi harkitakaan sinistä olohuonetta. Punaisesta pidän olohuoneen tehosteena mutta en voisi harkitakaan taas makkariin.

Omasta mielestäni Ikean kamat on "shittiä", ja myös "sinistä shittiä" sieltä löytyy, enkä silti pidä niistä huonekaluista :) Kun katsoo minun kämppäni kuvia niin sieltäkin voi tarkkasilmäinen löytää kuitenkin muutaman Ikean tuotteen.... :)

karma sanoi:
Tietäiskö joku hyvää paikkaa hankkia olohuoneen seinälle maalausta ? -en siis hae mitään julisteita enkä kangastauluja.
Tuohon sohvan päälle sellaista kaivattaisiin !!!

Profiilin mukaan olet Mansessa, mutta laitetaan silti. Jumbon Seven Artissa on loppuunmyynti. Alet oli -30-70% ja kamaa vielä paljon jäljellä.

http://www.sevenart.fi/

Neuvostoliitto sanoi:
Profiilin mukaan olet Mansessa, mutta laitetaan silti. Jumbon Seven Artissa on loppuunmyynti. Alet oli -30-70% ja kamaa vielä paljon jäljellä. http://www.sevenart.fi/

Karmalle lisävinkki: Helsingissä - luulisi myös että Tampereellakin?! - on Taidelainaamo. Helsingissä se sijaitsee Rikhardinkadun kirjaston yhteydessä. (www.taidelainaamo.fi)

Idea on mitä loistavin: etsit ja löydät teoksen (löytyy myös muita kuin tauluja!), otat sen mukaasi ja maksat kuukausimaksua siitä hyvästä, että saat pitää teosta hallussasi. Jos/kun olet maksanut kaikki erät, teos on sinun, eli osamaksuksihan tuota kai nimitetään. Toisaalta, jos kyllästyt ko. teokseen, voit palauttaa sen koska tahansa lainaamoon - tällöin he pitävät rahasi vuokrana.

Sekä minä että ystäväni olemme löytäneet hienoja tauluja taidelainaamosta, suosittelen lämpimästi! :)

Back
Ylös Bottom