Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä niitä yhessä kaikkia on tehty, makkari on ainut joka on erillään muista, oven takana (saunan ja vessan lisäksi). Täten sinne voitiin tehä vähän eri tyyliä, olemassa olevien kalusteiden ehdoilla.

Tuosta kolmannesta huoneesta on leveä aukko olohuoneesen, josta taas näkyy keittiö ja käytävä.

Vaikka neliöitä ei ole kuin 80 niin kämppä tuntuu todella isolta koska se on niin avaraa tilaa, jota ei ole täytetty isolla määrällä huonekaluja.

Ehkäpä se on jotain vaalean ruskean ja vihreän väliltä. Pävän valossa näyttää todella paljon vaaleammalta, ja taas heikossa valossa (kuva) kallistuu vihreämpään

hannelek22 sanoi:
Minä olen nähnyt kuvat vaan keittiöstä ja olkkarista näiden lisäksi ja niissä tyyli oli kyllä yhteläinen, keittiötähän olen kehunut jo aiemmin:rolleyes:

Ai niin millainen se Karman makkari sitten on?

Ja Karmalle, yhtenäinen kokonaisuus:thumbs:

Mitäs se hannele sekoilee...? :lol2:

Katsoppas tästä:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1002980&postcount=805

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1003092&postcount=807

Edittiä: Juu ja tosiaan, Karman kuvia katsellessa ei uskoisi millään että makuuhuone on samasta asunnosta, edustaa nimittäin täysin niin erilaista tyyliä kalustuksineen ja väreineen ym.

No, perhana! Vanahaksi sitä tosiaan on tullut, kun en muista mittään:nolo:

Kyllä, kovasti on erilainen, mutta muistetaanpa Karman sanat, että budjetti vetää viimeisiään. Sisustus ei siis makuuhuoneessa ole samalla tasolla mitä suunnitelmissa on, olenko ymmärtänyt oikein? Tuo voimakkaan kirkas sininen kyllä eroaa kovasti siitä murretusta vihreästä, mutta jos molemmat ei kuitenkaan osu silmään samalla kertaa, niin ei ole niin häiritsevä. Eräät asiakkaani olivat sisustuskeskustelun käytyämme valinneet värit uuteen taloonsa ja kaikki huoneet olivat eriväriset, huoneista oli jokainen seinä maalattu esim. omananvihreällä, sinisellä, harmaalla jne. Kaikki sävyt olivat kirkkaita, koska ne näkyivät huoneesta toiseen katsottaessa. Vaan olihan se komia mökki, sisustus muuten oli moderni, samoin talo.
Meinaan, että huone on kesken, pohjat on hyvät, haetko Karma jotain intiiminpää/pehmeänpää tunnelmaa kun kyseessä on privaattipuoli ja yleiset tilat on kuitenkin aika pelkistettyä ja viileää?

Tosiaan, se on ainut huone mikä täysin erillinen. muut huoneet kun ovat tavallaan yhtenäistä tilaa.

Voipi olla että josain vaiheessa taas muutetaan makkaria, mutta sitten tarvii kyllä hankkia sinne kaikki uudet kalut yms. Toisaalta taas ite tykkään nykyisestä joten en sitä ihan ekana lähe muuttaan. Kuiteskin kun on vielä paljon hankittavaa mm. verhoja yms. Ja kevään tulln myös piha laitetaan uuteen uskoon.

Tässä kuvia olohuoneesta eri kulmista.

Yhdessä kuvassa tuo taso takapihan ikkunan edessä, sitä ei luonnollisestikaan ole enää koko kämpässä.

Sohvan edessä on nykyään iso saman värinen rahi. Sohvaa melkein vastapäätä tuo TV ja taso jotka kuvissa näkyvätkin.
Näiden vieressä iso aukko sinne vihertävään kolmanteen huoneeseen.

Ongelmana on tuo ikkunan edusta, mitäs sinne laittais verhojen lisäksi ???

Millaset verhot???

Taulut???

ehdotuksia kuunnellaan, ite olen vähän miettinyt vastaavaa tasoa kuin tv:n alla mutta ilman ovia ja sitä alaosaa....

Liitteet

• 124-2490_IMG.webp
    124-2490_IMG.webp
    20,9 KB · Katsottu: 424
  • IMG_2502.webp
    IMG_2502.webp
    16,5 KB · Katsottu: 446
  • IMG_2504.webp
    IMG_2504.webp
    21,8 KB · Katsottu: 539
Hmmm, mielenkiintoista, tässä muutamia ajatuksia...

-värit täällä yleisissä tiloissa rauhalliset, sointuvat, levolliset, pikkasen minä kaipiaisin kontrastia, jääkö lamppu? Siitä ottaisin värin yksityiskohtiin, kynttilät, taulu ja sohvalla tyynyissä ja siinä viltissä( joo, minä olen viltti-fani, eipähän sitten kuljetella niitä peittoja olkkariin!!!) tärkeätä muistaa, että värejä ei saa olla tasapaksusti elikkä yhtä paljon, joku on pääväri, sitten toinen komppausväri ja usein se on paras laittaa se kontrasti yksityiskohtiin, ei mene niin helposti mettään, jos on näin tyylipuhdas sisustus

-taulu iso, joko maalattu ilman kehyksiä tai kangas pingoitettuna, mutta iso, koeta maalata itte, poikittaisia epämääräisiä raitoja ruskeasta ja beigestä, päälle räpsittynä lampun pinkkiä...tai jotain...osta liikkeestä:nolo:

-ruokailuryhmän päälle lamppu, luonnollisesti, varmaan teillä ostettuna jo...

-kalusteiden sijoitus...siinä jokin häiritsee minua...sohva ja tv eivät ole vastakkain ja aika kaukana, okei telkkari on iso,jotenkin käytävässä, entäs takaseinälle sohvan paikalle ja sohva keskelle lattiaa tai siis maton verran väliä
käytävän kohdalle kapea, vyötärön korkuinen pitkä ovesta aukkoon lipasto/kaappi/senkki umpiovet ehkä(kirjat, leffat, lehdet) ja yläpuolelle 10cm tasosta korkea (1m) ja melkein kaapin levyinen taulu, kaapin päälle muutama raskaan oloinen patsas, ruukku tms esine ne varvutkin käy toiseen päähän, patterille suojus reikälevystä, suorat verhot, kumpi linja: huomaamaton seinän värinen taikka sitten kontrastiväriä, muutama harkittu isokoinen kasvi...

Joskus huonekaluja täytyy siirtää paikasta toiseen ennenkuin "asettuvat" paikalleen, näin valokuvien mukaan vaikea hahmottaa joskus mittasuhteita ja asunnon oikeaa tunnelmaa ja valoa

Joskus se oikea esine tulee vastaan yllättäen ja joskus etsimällä, yleensä vaisto sanoo mikä on oikea

Minä olen niin jakautunut persoona, etten kykene näin puhtaaseen ympäristöön vaikkakin näen sen kauneuden, minä laittaisin tännekkin mummun perintökaluja ja muovia, mutta se onkin sitten taas toinen juttu

Kertaus on opintojen äiti, mutta kun tuo Hannele on nyt joinannut ja huomannut tämänkin threadin ja pää tuntuu oikein pursuavan ideoita niin laitetaanpa tämä huppelin olkkari tänne jos siihen löytyis vaikka joku "viltti-idea" hannelelta :D
http://www.kimppakaverit.com/kuvia/olohuone.jpg

EDIT: vielä pari makkarifotoa, rahista on jo luovuttu, mattona on sellainen tumma matto. Tuolin tilalle tulee varmaankin tummaa puuta oleva häkkisänky. Aijoo, listat on laitettu :D
http://www.kimppakaverit.com/kuvia/makkari1.jpg
http://www.kimppakaverit.com/kuvia/makkari2.jpg

Kaikille: olen siis sisustusfriikki, minusta on ihanaa tutkia toistenkin sisustuksia ja näen kauneutta mainoksissa, baareissa, elokuvissa yms olen ollut tällainen jo ala-asteelta, kroonikko siis, mutta nämä on vain minun mielipiteitä, saatan innostuksissani ehkä sanoa jostakin yksityiskohdasta tylystikin, toivon ettei kukaan loukkaannu, jokaisen koti on kuitenkin omistajalleen tärkeä, eikä ulkopuolinen voi ikinä tietää tavaroiden taustoja taikka omistajan budjettia, sisustus ei ole niin tärkeää...kuin puutarhan hoito eikä sekään ole niin tärkeää.

Huppe...

Olohuone

-eikö sinulla ole mitään yleisvalaistusta, pelkät halogenit, onko huone noin hämärä aina, minä kaipaan välillä sellaista tasaisen tappavaa joka nurkan valaisevaa yleisvaloa, hämärässä minulle tulee väsy, illalla toki ihana tunnelmavalaistus on ok

-ruokapöydän päälle lamppu, se ikäänkuin kokoaa ruokailuryhmän omaksi kokonaisuudeksi, lisäksi laittaisin pitkähkön alustan, puu/keraaminen, sinne niitä kynttilöitä ja kiviä, ehkä vielä pehmentäisin kaitaliinoilla 3 kpl pöydän poikki vastakkainistujille

-sohva aivan miami:thumbs: raikastaisin hiukan lisäämällä seinien väriset tyynyt, sama koko kuin mustissa ja se VILTTI ja toinen vakiolauseeni -irti seinästä

-kangastaulut...hienot ok, mutta minä ehkä vaihtaisin miami-tyyliseen luonnon sävy/musta abstraktiin kehyksettömään maalattuun tauluun, nyt pikkasen liian skandinavia design verrattuna miamiin

-telkkariseinä jää nyt pimentoon, sinne telkkarin taakse/sivuille on monesti hankala asettaa tauluja, niitä joutuu mallaamaan

Hyvin olet linjassa pysynyt, voin kuvitella sinut tuonne kuivan whiski-lasin kera kattomaan telkkarista golffia...:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huppe:

Makkari

-sävyt on pysyneet suht saman kuin olkkarissa, tunnelma aasia intia itämainen, hiukan sekava johtuen tietenkin nuista ylimääräisistä huonekaluista

- päiväpeitto aivan ihana, nalle...no varmaan vauvaa varten, itte en ymmärrä niitä

- verhot sen mitä tummuudelta erottaa ovat kivat myös, minusta aivan tuhannen ja yhden yön tunnelma

- kattolampun vaihtaisin johonkin marokkolaistyyiseen lyhtyyn/kattokruunuun

- sänky kauemmaksi ikkunasta ja yöpöytä myös toiselle puolelle + lamppu

- ikean hauska ukko jotenkin eksyksissä ja väärässä paikassa, kulkuväylällä ovelta vaatekomeroille, laita ikkunan eteen vasemmalle jos haluat pitää

-seinälle yöpöytien yläpuolelle pari pienehköä taulua päällekkäin

Minä olen siinä mielessä tylsä sisustaja, että pyrin aina jonkinlaiseen symmetriaan, joko ihan täydelliseen taikka sitten niin että tavarat ja sävyt ja rytmit ja painotukset ovat tasapainossa, ymmärtääköhän tästä kukaan mitään, olen saamaa mieltä tuon Paanasen Markon (eikö kuulostakkin ihan kuin tuntisin henk.koht) että jos jotakin asiaa ei voi poistaa sen voi aina sulauttaa muuhun sisustukseen, toinen oppi minulla on, että ripaus mustaa sisustuksessa terävöittää ja tekee graafisemman vaikutelman, kolmas oppi voisi olla, että jos olet hukassa etkä tiedä mistä aloittaa ota se esine/huonekalu mistä eniten tykkäät ja lähde etsimään siihen sointuvia sävyjä /asioita, käytä kontrasteja vasta kun olet enemmän jyvällä, neljäs oppi voisi olla että lopeta paskan jauhaminen ja mene nukkumaan...:nolo:

...lopetan, lopetan, mutta sen vielä halusin sanoa, että Marica Rosengårdin koti, Glorian koti talvi 1998, on minun mielestäni aivan täydellisen satumainen, fantasia, on ollut mainoksien kuvauspaikkana...

hannelek22 sanoi:
- päiväpeitto aivan ihana, nalle...no varmaan vauvaa varten, itte en ymmärrä niitä
Niin siis, et ymmärrä niitä nalleja vai vauvoja? :D Sori, oli iha pakko kuitata ku oli nii jännästi ilmaistu. :)

edit. hoh, satkut paukkuu..

Ja parin kuukauden päästä jokaikisellä pakkotoistolaisella on sohva irti seinästä ja viltti toisella käsinojalla. :D

Mixu sanoi:
Ja parin kuukauden päästä jokaikisellä pakkotoistolaisella on sohva irti seinästä ja viltti toisella käsinojalla. :D
/* mavettaa vilttiin kääriytyneenä sohvaa irti seinästä ja selittää sohvalla makoilevalle ryhävalaalle että "Hannele käski" */

Huppen linkit ei toimi :(

Oma remppa edistyy: Vanhat tapetit on revitty seinistä, katot on maalattu, seinät seuraavana...

Onko hannelek22 postittanut tänne jonnekin omia sisustuskuviaan? Olisi mielenkiintoista nähdä, millainen sisustus itsellään on kun kerran on asiantuntija ja auliisti jakaa neuvoja täällä.

Andy sanoi:
Onko hannelek22 postittanut tänne jonnekin omia sisustuskuviaan? Olisi mielenkiintoista nähdä, millainen sisustus itsellään on kun kerran on asiantuntija ja auliisti jakaa neuvoja täällä.

Rauha, rauha. Luitko ollenkaan tekstejäni? Yritin tänään laittaa, mutta olivat liian isossa muodossa, yritän kyllä uudelleen. Koeta malttaa mielesi siihen asti ja sitten voit antaa takaisin samalla mitalla jos siltä tuntuu. Rauha.

...tottelisit sinäkin vaan ja ostaisit sen VILTIN!!!...

Meillä on sohva kiinni seinässä, millilleen. Ehkä pitäisi siirtää, tosin, ei sitä huomaa onko se kiinni vai ei...

Mutta, meillä on sentään piruvie KAKSI vilttiä sohvalla :rock:

Makuuhuone. Kuinkahan monella suomalaisella onkaan Hopen- vaatekaappi... varmaan aika monella. Maton voisin vielä vaihtaa. ja hankkia isomman pöytälevyn (nykyinen 90 cm liian lyhyt). Hannele varmaan repii pelihousunsa kun näkee nää kuvat, sotkuinen hylly, verhot vinossa, matto mallia "mummon kesämökki" jne. Mun makuuhuoneen ei tarvitse näyttää sisustuslehden sivulta, koska sinne kerään kaikki rojuni, makkarin pitää miellyttää vain mua, ei muita :haart:

PS: seinät ei ole staattisen ruskeat, vaan niissä on tapettina Stefan Lindforsin "kuiskauksia", eli se mallisto, missä on sudenkorentoja.

Liitteet

• makuuhuone0.webp
    makuuhuone0.webp
    35,7 KB · Katsottu: 495
  • makuuhuone1.webp
    makuuhuone1.webp
    32,6 KB · Katsottu: 400
  • makuuhuone2.webp
    makuuhuone2.webp
    61,5 KB · Katsottu: 441

Latest posts

Suositut