Hmmm, mielenkiintoista, tässä muutamia ajatuksia...
-värit täällä yleisissä tiloissa rauhalliset, sointuvat, levolliset, pikkasen minä kaipiaisin kontrastia, jääkö lamppu? Siitä ottaisin värin yksityiskohtiin, kynttilät, taulu ja sohvalla tyynyissä ja siinä viltissä( joo, minä olen viltti-fani, eipähän sitten kuljetella niitä peittoja olkkariin!!!) tärkeätä muistaa, että värejä ei saa olla tasapaksusti elikkä yhtä paljon, joku on pääväri, sitten toinen komppausväri ja usein se on paras laittaa se kontrasti yksityiskohtiin, ei mene niin helposti mettään, jos on näin tyylipuhdas sisustus
-taulu iso, joko maalattu ilman kehyksiä tai kangas pingoitettuna, mutta iso, koeta maalata itte, poikittaisia epämääräisiä raitoja ruskeasta ja beigestä, päälle räpsittynä lampun pinkkiä...tai jotain...osta liikkeestä
-ruokailuryhmän päälle lamppu, luonnollisesti, varmaan teillä ostettuna jo...
-kalusteiden sijoitus...siinä jokin häiritsee minua...sohva ja tv eivät ole vastakkain ja aika kaukana, okei telkkari on iso,jotenkin käytävässä, entäs takaseinälle sohvan paikalle ja sohva keskelle lattiaa tai siis maton verran väliä
käytävän kohdalle kapea, vyötärön korkuinen pitkä ovesta aukkoon lipasto/kaappi/senkki umpiovet ehkä(kirjat, leffat, lehdet) ja yläpuolelle 10cm tasosta korkea (1m) ja melkein kaapin levyinen taulu, kaapin päälle muutama raskaan oloinen patsas, ruukku tms esine ne varvutkin käy toiseen päähän, patterille suojus reikälevystä, suorat verhot, kumpi linja: huomaamaton seinän värinen taikka sitten kontrastiväriä, muutama harkittu isokoinen kasvi...
Joskus huonekaluja täytyy siirtää paikasta toiseen ennenkuin "asettuvat" paikalleen, näin valokuvien mukaan vaikea hahmottaa joskus mittasuhteita ja asunnon oikeaa tunnelmaa ja valoa
Joskus se oikea esine tulee vastaan yllättäen ja joskus etsimällä, yleensä vaisto sanoo mikä on oikea
Minä olen niin jakautunut persoona, etten kykene näin puhtaaseen ympäristöön vaikkakin näen sen kauneuden, minä laittaisin tännekkin mummun perintökaluja ja muovia, mutta se onkin sitten taas toinen juttu