Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ei helvata.. Useamman kuukauden etsinyt sohvaa, eikä sopivaa tuntunut löytyvän. Tänään kilahti sohvakaupassa ja ostin ensimmäisen valkoisen joka osui silmään (lyon askosta). Huone on kesken vielä. Sohva käännetään ikkunaanpäin "keskelle" kunhan projektori ja kunnollinen äänentoisto tulee hommattua ja toi pikkutelkku hävitettyä... Johdot on jo vedetty listojen alta, mutta tällähetkellä eivät ole käytössä.

Hmm.. Oudosti meni keltaiseksi noi tauluspottien valot (oikeasti kirkkaat siis), noihin tulee joskus sisustustaulut, kunhan kerkeän nikkaroimaan.

Liitteet

• soffa.webp
    soffa.webp
    50,7 KB · Katsottu: 1 073
nevahood sanoi:
ei helvata.. Useamman kuukauden etsinyt sohvaa, eikä sopivaa tuntunut löytyvän. Tänään kilahti sohvakaupassa ja ostin ensimmäisen valkoisen joka osui silmään (lyon askosta).

Hyvännäköinen tuo sohva, paljonko oli hintaa?

Kateltiin samanlaista Askosta tossa kolmisen viikkoa sitten, mutta päädyttiin hieman erilaiseen kuitenkin.
Tuon Lyonin hinta tais olla sillon 795€ tuon rahin kanssa.

Tosi edullinen sitten, yleensä Iskun/Askon hinnat on aika kovia. Tosin laadusta kannattaa myös maksaa.

Itse olen juuri ostanut sohvia Stemmasta ja Iskusta, molempiin paikkoihin ollut tyytyväinen.

nevahood sanoi:
Huone on kesken vielä. Sohva käännetään ikkunaanpäin "keskelle" kunhan projektori ja kunnollinen äänentoisto tulee hommattua ja toi pikkutelkku hävitettyä... Johdot on jo vedetty listojen alta, mutta tällähetkellä eivät ole käytössä.

Toi on jo aika kompakti olkkari. Eipä pääse sotkeentumaan, kun ei ole mitään tasoja, mihin lehtiä tai muuta rojua kerätä.

Mulla ois myynnissä soffa...

Uutta vastaavassa kunnossa oleva Iskun Strada sohva. Viininpunaista Alcantaraa. Uuden hinta reilu 2000 euroa. Irrotettavat päälliset, voi pestä koneessa (ei ole ollut tarvetta pestä, ei eläimiä, ei lapsia ollut käyttämässä)

Tarjouksia saa esittää, mutta joku 900e tuolla voisi ainakin pyytää.

Liitteet

• strada.webp
    strada.webp
    25 KB · Katsottu: 971
  • olkkari_uusi.webp
    olkkari_uusi.webp
    50 KB · Katsottu: 590
Tuon Lyonin hinta tais olla sillon 795€ tuon rahin kanssa.
ovh oli 1440€ raheineen. 749€ maksoin tuosta.. Hinnoissa on ilmaa näköjään askossakin.
Toi on jo aika kompakti olkkari.
Sanos muuta, kyllä kämppä pienenee kun hommaa sohvan. Ei pelkkien mittojen perusteella voi yhtään arvioida kuinka iso se sohva todellisuudessa onkaan..

Telkku on pakko heivata pois, ja siirtyä litteämpään kuvaan, eli valkokangas ikkunan eteen. Ei tällä budjetilla ole varaa suurempaan kämppään. Pakko jättää kaikki tasot ym. pois kun ei mahdu. Pysyypähän kämppä siistinä siinä sivussa..

Tuli muuten noista spoteista ihan siistit, laitoin johdot kulkemaan tuonne verhotangon sisään ja peitelistalla johdot kattoon..

Liitteet

• spotti.webp
    spotti.webp
    13,2 KB · Katsottu: 910
Eilen se koko viikon odotettu sisustus-suunnittelija kävi katsomassa kämppää.
:hyper:

Makuuhuoneeseen tulee leca-harkoista n. 44 cm korotettu taso jonka päälle sänky tulee. Kaksi seinää maalataan sellaisella luumun värillä ja lattiaan laitetaan musta matto plus lampaantalja (mukava aamuisin). Tästä mulla on suurimmat odotukset.

Olohuoneeseen tulee härännahkamatto ja sohvatyynyt, karhupöytä ja kaksi säkkituolia. Verhot jne. oli jo ostettu etukäteen, ja kehui kovasti mun silmää niiden kanssa. :jahas: Seinille tulee elokuvajulisteet, teemalla mustavalkea tai sininen.

Keittiön muutokset on yksinkertaiset; liitutaulumaalilla "taulu" seinään ja pleksi kattovalon ympärille.

Eteiseen tulee kenkäkaapit ja lattiaan harmaa messumatto -> halpa ja tehokas kurankerääjä.

Illalla ehdin käydä K-raudassa kyselemässä hintoja, ja tänään pitäis käydä Rautiassa saman homman takia. Laitan kuvia vasta sitten kun huone(et) on valmiita, ja samalla pyrin laittamaan kustannukset per huone mahdollisimman tarkkaan, josko niistä olisi jollekkin jotain hyötyä (ettei maksa hunajaa kun saa hiekan hinnalla).

Heh, en yhdistä itse luumun väriä poikamiesboksiin. Toisaalta oma kämppäni (josta pian tulee kuvia) on täysin vaalea, joten minulla on kyllä ihan erilainen makukin. Kuvia odotellaan sun eläinmaailmastasi :D

Mixu sanoi:
Heh, en yhdistä itse luumun väriä poikamiesboksiin. :D

Joo, olin eka itsekkin karvat pystyssä, mutta se suunnittelija selitti että sininen on kylmä väri, ja luumun värissä on hiukan punaista, joten se tekee siitä lämpimämmän. Oli siinä välillä aika dorka olo, kun ei itse ollut tajunnu että "noinhan ton voikin tehdä", mutta toisaalta sen takiahan se niitä kouluja on käyny ja siitä mä sille maksoin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Valaistussuunnitelma alkaa olla loppusuoralla ja pikkasen tarttis jelppivä.
Eli, onko kukaan törmännyt missään kaupassa/nettikaupassa vastaaviin, kyseisen kaltaisiin valoihin? Jos, niin missä ja suunnilleen hintaluokka? Ekassa kuvassa pienehkö valo, mikä on tarkoitettu esimerkiksi asennettavaksi seinään rappuja valaisemaan. Idealla: yksi valo / askelma.

Ja alemmassa kuvassa lamput, mitkä on kai virallisesti tarkoitettu asennettavaksi ulos, maahan, mutta tässä tapauksessa vastaavanlaiset upotettaisiin sisälle, takan edustalle lattiaan.

leds_c_s_white.jpg

ici60343.jpg

vilma-liina sanoi:
Eli, onko kukaan törmännyt missään kaupassa/nettikaupassa vastaaviin, kyseisen kaltaisiin valoihin? Jos, niin missä ja suunnilleen hintaluokka? Ekassa kuvassa pienehkö valo, mikä on tarkoitettu esimerkiksi asennettavaksi seinään rappuja valaisemaan. Idealla: yksi valo / askelma.

Ja alemmassa kuvassa lamput, mitkä on kai virallisesti tarkoitettu asennettavaksi ulos, maahan, mutta tässä tapauksessa vastaavanlaiset upotettaisiin sisälle, takan edustalle lattiaan.
Bauhaussissa on paljon valaisimia. Ainakin noita alemman kuvan maahan upotettavia löytyy muutamia erilaisia, muistaakseni noin 50€/kpl. Omalle terassille on tulossa pari tuollaista ensi kesänä.. Jossain olen nähnyt myös sisäkäyttöön tarkoitettuja vastaavia, mutta en yhtään muista missä.

Onko ekassa kuvassa upotettava halogeeni? Sellaisia myydään monissa paikoissa ja valikoimaa löytyy. Bauhausista minä noitakin ensin kävisin etsimässä. Ja sitten on tietysti valaisimiin, valoihin ja valaistussuunnitteluun erikoistuneet liikkeet, joilla luulisi valikoiman olevan vielä laajempi (ja hinnan myös..).

Maahan / lattiaan upotettavat tilasimme SET-systemsiltä. Jokseenkin kuvan kaltainen kokonaisuus, hintaa lähetyskuluineen piirun verran yli 200e (Oulussa kun ei olllut jälleenmyyjää). SET-systemsillä on ainakin mistä valita (eri kokoja ja värejä. Kestävyyskään ei tuota ongelmaa; yli voi tarvittaessa ajella vaikka rekka-autolla). Viikko sitten näin vastaavan setin Bauhausilla; hintaa n. 129e -onko laatu sitten samaa luokkaa, en tiedä.

Seinävaloja katselin aikani Halogen Gallerian nettisivuilta mutta Bauhausilta ne sitten mukaan tarttuivat - hinta oli halpa mutta ulkonäössä häviävät mennen tullen. Pakko kuitenkin tehdä komromisseja kun budjetti on rajallinen ja tilillä alkaa näin rakentamisen loppusuoralla jo pohja häämöttää...

Olettekos käyttäneet minkälaisia jalustoja kaiuttimille, varsinkin puiset kiinnostaisivat? Itse olen ajatellut tehdä/teettää, joten eri mallit kiinnostaisivat (eli kuvia pliis). Lisäksi jos tiedätte jotain ohjeita sellaisille niin kertokaa, please.

Nyt alkaa remontti olla ihan hyvällä tolalla, joten tässäpä olisi pari ennen/jälkeen-kuva kämpästä. Sisustaminen on vielä kesken. Lisääkin tulee kuvia ja ehkä jopa tarinaakin, kunhan vain kerkeää kuvailemaan.

Kuvan laatu vähän heikko, mutta idea varmaan selviää.

Kiitos linkistä rafael.

Liitteet

• eteinen.webp
    eteinen.webp
    38,5 KB · Katsottu: 923
  • keittiö.webp
    keittiö.webp
    55,8 KB · Katsottu: 642
  • makkari.webp
    makkari.webp
    43,2 KB · Katsottu: 593
vne sanoi:
Nyt alkaa remontti olla ihan hyvällä tolalla, joten tässäpä olisi pari ennen/jälkeen-kuva kämpästä. Sisustaminen on vielä kesken. Lisääkin tulee kuvia ja ehkä jopa tarinaakin, kunhan vain kerkeää kuvailemaan.

Kuvan laatu vähän heikko, mutta idea varmaan selviää.
Älä hermostu mutta omaan silmääni kolahtaa (huonossa mielessä) tuo ruskea välitilalaatta keittiössä, muuten kyllä simppeli ja hyvännäköinen keittiö, ehkä edullisuus hieman paistaa läpi. Muutama "juttu" tuonne niin vot!

Tuo kapiokirstu :urjo: Tuo beige matto myös ehdottomasti vaihtoon makkarista.
Itse olemme yrittäneet päästä eroon jo pidemmän aikaa lähes samanlaisesta. Maalinpoistoaine + jokin käsittely saattaisi toimia. Nyt kirstu saa olla varastossa.

EDIT: Huppella alkaa olla ideat oman kämpän osalta finaalissa. Pistänkin huomenna pari kohdetta johon saatte heittää ehdotuksia (piha + pari vessaa) sekä valmistuneen saunan fotot (se on MAGEA!, vaikka itse sanonkin :D)

vne sanoi:

Eteisen lasitiilit on hauskat, mun mielestä tosi pirtee ja valoisa juttu. Koska olette valinneet avonaulakon niin ehdottaisin jonkinlaisia koreja/laatikoita tms yhtenäisiä säilytysbokseja tuonne hattuhyllylle, sillä tällä hetkellä se vaikuttaa rauhattomalta. Pysyy myös kamat siistissä järjestyksessä jos on kaikelle oma paikkansa. Henkareita en näe kunnolla, mutta avonaulakossa suosittelen panostamaan siihen että kaikki henkarit olisivat esim samaa väriä, ehkä hieman erikoisemmat kuin vaatekaappien sisällä olevat henkarit. Vaikuttaa kokonaisuuteen aika ratkaisevasti.

Keittiö on mun mielestä kiva ja siistin näköinen, eriväriset ylä-, ja alakaapit on nätti ratkaisu ja lopputulos on ilmava kun ei ole isketty kattoon asti korkeita kaappeja vaan jätetty tilaa sinne. Laatat eivät omaan makuuni, mutta eivät ne kokonaisuutta mun silmissä pilaa sillä esim ero entiseen on iso. Vanhat keittiöt on niiiiiiiiiin hirveitä... :D [Paljonko uusi keittiö maksoi?] Keittiön valo on tosi kiva, itseäni kuitenkin häiritsee ettei se ole pöydän kanssa tasoissa. Eniveis hyvä kokonaisuus!

Makkari on ok. Vihreä ja oranssi kiva yhdistelmä, mutta Huppea komppaan tuossa arkku ja matto-asiassa. Matto on ihan liian pliisu muuhun kokonaisuuteen vaikkei sitä kokonaan näykkään, ja arkku ei sovi ollenkaan tuohon muuhun värimaailmaan/tyyliin. Ymmärrän että arkku voi olla aika arvokas ainakin henkisellä tasolla jos ei muuten [itsekin omistan sellaisen], joten jos sen ulkonäköä ei ole halukas muuttamaan niin olen sietä mieltä että se kannattaa laittaa varastoon odottamaan arvoistaan ympäristöä [värimaailma ym, romanttishenkinen huone tms]. Nyt arkku kadottaa hohtonsa väärässä ympäristössä, ja sama toisinpäin: pilaa nykyaikaisen kokonaisuuden.

Lisää kuvia, selostusta, hintoja, ym ym :) Näitä kiva lukea!

Kotiteatteri on laskeutunut.

Hylly on Maskun myymä ja Hiipakan valmistama Beo. TV Samsung, sivukajarit Bang&Olufsen, keskikajari KEF, DVD-soitin LG, digiboksi Topfield ja vahvari Yamaha.

Liitteet

• teatteri.webp
    teatteri.webp
    63,3 KB · Katsottu: 1 957
Tässä tulisi jotain, vinkkejä otetaan vastaan mutta aloitetaan helpoimmalla, eli saunalla mikä on jo valmis. Kuva hieman epäonnistui, en jaksanut ottaa jalustaa tai parempaa salamaa käteeni ;) Sauna ei ole läheskään noin valoisa. Kaikkihan muistavat sen kuvan toisesta kulmasta? KUVA

sauna.jpg

Tämä vessa on nyt työn alla, jotain tuohon pitäisi keksiä, kaikkihan muistavat tuon kuvan toisesta vinkkelistä? Itse ajattelin ainakin pöntön yläpuolelle tällaista taulusarjaa TAULUT
KUVA VESSASTA:
vessa.jpg

Toinen vessa lähti remonttiin perjantaina, tässä alkutilanne, tosin katto sai jo valkean maalin pintaan.
vessa2.jpg

Sitten tämä murheenkryyni, eli viidakkona oleva piha (nurmea ei ole leikattu sitten vuoden -82, eikä hoidettu muutenkaan). Pinta-alaa noin 148m2. VINKKEJÄ!!!! Puutarhuria minussa ei taida olla, ideat ovat ainakin aivan lopussa...
(itse hahmottelin kuvaan nuo laatat + terassin oikealle). Istutukset jotka jäävät, on merkitty kuvaan, ovat isomman luokan puita/pensaita. Asunto siis tuossa pihan "keskellä", eli piha kiertää asuntoa L-muodossa. Piha ympäröity korkeahkolla tumman ruskealla aidalla.

piha.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom