Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
karma sanoi:
Mielestäni tärkeintä sisutuksessa on unohtaa se mikä on trendikästä tai mitä muut ovat mieltä. Itsellehän sitä asuntoa tehdään.
Värit ja huonekalujen tyyli yms ovat makuasioita.
Tästäkin thredistä löytyy paljon huonekaluja ja värejä ja tyylejä jotka ovat mielestäni, lainatakseni sanojasi, "shittiä". Mutta todennäköisesti sen omistaja on siitä pitänyt koska sellaiset on hankkinut!

QUOTE]

Just näin, annetaan toisillemme vinkkejä tuotteista ja tyylistä. Minä taas en halveksi marketteja yms kauppoja, olen löytänyt esim. yksinkertaisia sylinterimaljakoita puolet halvemmalla marketista kuin siitä ihkusta sisustusliikkeestä keskustasta, mutta minä en kyllä ole ikinä ollut merkkifriikki. Design-tuotteista tykkään niistä mistä tykkään ( minulla on esim. Robin Day:n tuoli), mutta niissäkin on muotoilu se mikä kiinnostaa. Kalusteeni koostuvat eri ajanjaksoilta: 60-luvun kirjahylly vanhemmilta, keittiön pöytä, työpöytä, pesukomuutti, nojatuoli mummolasta 1900-luvun alusta, keittion jakkarat Ikeasta, Day:n tuoli 70-luvulta ja viimeisin hankkimani aarre, Lennonin musta-valkoinen juliste kehystettynä, aah minä niin tykkään siitä:rolleyes:

Taidelainaamot kannattaa ehdottomasti käydä tsekkaamassa, sieltä saa edullisesti kaunista kotiin.

...minä olen todellakin sisustushullu...minulla on esim. vaihto lampunvarjostimia...ja hulluinta kaikesta...suihkuverhoja...saa nauraa:D
...leffoissakin kiinnitän huomiota sisustuksiin...

karma sanoi:
Itseasiassa en ole perinteisemän kannalla, tämä pääty ja yöpöydät nyt sattui olemaan jäljellä edellisestä asunnosta. Enkä just nyt sijoittanut uusiin koska rahaa palanut ihan mukavasti tässä uuden asunnon laitossa...

kaikkien muiden huoneiden mööpelit on uusittu, ja tyyli aikalailla erilaista, kuten voi huomata jos katsoo aiempia kuvia ketjusta.
QUOTE]

...minä ehkä ostaisin hiekkapaperia ja harmaata maalia(kuten liukkareiden kehyksessä), hioisin kevyesti sängyn ja yöpöydät ja muuttaisin ne harmaiksi,
jos rahat on väliaikaisesti loppu, mutta ulkonäkö ei enää nappaa...

...ikinä ei kannata ostaa mitään väliaikaiseksi...tuppaavat jäämään loppuelämäksi..;)

hannelek22 sanoi:
...ikinä ei kannata ostaa mitään väliaikaiseksi...tuppaavat jäämään loppuelämäksi..;)

Tämä on enemmän kuin totta, siksi itsekin päädyin vain makkarin maalaukseen, ja olemassa oleviin kaluihin, siinä selvisi muutamalla kympillä.

Mielessä oli kyllä stonestin kiviseinää ja Kaanin sänky/yöpöytää mutta tuohon olisikin sitten jo pitänyt sijoittaa hieman enempi rahaa.....

Mun mielestä tuo sininen ja tumma puu käy varsin hyvin yhteen.

Osaako joku sanoa, mistä saisi pitkiä paneeliverhoja? (ikealla ei ole nettikaupassa oikein värivalikoimaa). Näyttäisi olevan kaikki yleensä 220 tai 240 pitkiä.

En halua että verhot lähtevät "keskeltä" seinää.. Tekee vähän korkeamman näköiseksi kun menee ihan ylös asti nuo. Päät voisi ommella varmaan itsekin, mutta sivuja ei saa itse suoraan, eli tommonen ~300cm korkea (valkoinen) kaistale olisi siis hakusessa. Ideoita mistä tollasia löytäis? (ei jaksais teettää).

nevahood sanoi:
Mun mielestä tuo sininen ja tumma puu käy varsin hyvin yhteen.

Osaako joku sanoa, mistä saisi pitkiä paneeliverhoja? (ikealla ei ole nettikaupassa oikein värivalikoimaa). Näyttäisi olevan kaikki yleensä 220 tai 240 pitkiä.

En halua että verhot lähtevät "keskeltä" seinää.. Tekee vähän korkeamman näköiseksi kun menee ihan ylös asti nuo. Päät voisi ommella varmaan itsekin, mutta sivuja ei saa itse suoraan, eli tommonen ~300cm korkea (valkoinen) kaistale olisi siis hakusessa. Ideoita mistä tollasia löytäis? (ei jaksais teettää).

Haluat 300cm korkean valkoisen verhon ja Ikeasta ei muka löydy? Kyllä löytyy, esim. Anno Horisont valkoinen paneeliverho 9.95e/kpl, läpikuultavat, aivan helvetin [!!!] ihanat suoraan sanottuna. Itse hankin ks. paneeliverhoja sekä Anno Felician 14.95e/kpl ruskeita [vaalenruskea taisi olla] noin 9kpl joista 8 itseasiassa riitti olkkariin.

Mulla on tällä hetkellä elämäni parhaimmat verhot olkkarissa enkä ole koskaan ollut näin tyytyväinen, tippa linssissä ihailen joka päivä, sopii niin hyvin kokonaisuuteen ja muutenkin miellyttää silmää. Verhot eivät ole suurin intohimoni sisustuksessa joten niiden löytäminen on ollut kaikista vaikeinta, Ikean kuvastonkin kuvat hieman vääristävät joten ihan paikan päällä kävin ihailemassa ja hypistelemässä verhoja ja nuo tarttuivat mukaani.

Ompelemaan en noita alkanut, ostin kodin yleisliimaa [puu, paperi pla pla pla kirkas liimatuubi], ja liimasin 'kujat', eli taitoin päästä tietyn verran, jätin onton tilan ja liimasin nätisti kiinni. Ekan verhon kanssa mokasin kun en laittanut suoraa viivaa vaan tein sellaista lainemaista liikettä, se näkyi sitten rumasti läpi mutta onneksi 300cm oli vara lyhentää, saksin pilalle menneen osan pois ja liimasin uudestaan, nyt suoraa liimaviivaa ei verhosta erota. Kujiin pujotin sitten ukkoni tekemät taitetut metallilevyn palat joten nyt verhot laskeutuvat kauniisti alaspäin, eivätkä lepata vedossa. Jotain noita verhopainoja varmaan on myynnissä muutenkin mutta kun nämä ovat extraleveät 60cm niin ei semmoset mitkään 30-40cm oikein riittäneet.

Edit: Reunoillehan ei noissa tarvi tehdä mitään, Anno Horisontissa on ihan valmiit reunat mutta se painokuja on hyvä liimata alapintaan, ylös ei ole pakko, itse vain taitoin hieman ja pistin nipsuilla. Mittasin tarkkaan että verhot ovat millilleen maahan ulottuvat, näyttää kivemmalle!

Olkkari

Olohuone remontin jälkeen. Seinillä on jotain, mutta lisää tulee vielä. Ja tuolle ainoalle vapaalle seinälle tulee vielä 130 cm leveä digitaalipiano, runkoineen ja pedaaleineen kaikkineen, se tullee olemaan kanssa tummanruskea, kuten TV-hylly.

Listaan nyt hinnat kanssa, ettei tule hirveän montaa kysymystä:

- Ambassador-vuodesohva 2000 €, Masku
- Ruokapöytä- ja tuolit, 100 €, kirpputori.
- Sohvapöytä 7 €, Huuto.Net
- Matto 119 €, Hobbyhall
- Verhot 49 € kpl (seinällä 3 kpl), Kodin Anttila
- Beo- hylly 350 €, Masku.
- Alumiinikello ~20-30 €, Kodin Anttilasta

.

Liitteet

• olkkari1.webp
    olkkari1.webp
    44 KB · Katsottu: 738
  • olkkari2.webp
    olkkari2.webp
    63,4 KB · Katsottu: 708
  • olkkari3.webp
    olkkari3.webp
    55 KB · Katsottu: 811
  • olkkari4.webp
    olkkari4.webp
    47,9 KB · Katsottu: 708
  • olkkari5.webp
    olkkari5.webp
    63,1 KB · Katsottu: 813
Matto, kello, pöytä, roskis ja taulu ja verhot muodostavat varsin eheän kokonaisuuden. Kuitenkin tuota mustaa tuppaa olemaan jonkin verran tuolla ja se tuntuu "puuttuvan" sohvan kohdalta, ehkä voimakkaampi/suurempi taulu siihen ja pari mustaa sohvatyynyä sohvalle?

Tumman ruskea hylly toimii katseenvangitsijana, voisiko sitä keventää jotenkin, ehkäpä ottamalla dvd:t ja suuret kajarit kokonaan pois siitä tai ainakin vaihtamalla kajarit pienempiin (ja vaaleisiin). Miekat pois, vaikkakin ne ovat "komeat" ja niitä on kiva esitellä. Muuta japanilaishenkistä tuolla ei näytä nimittäin olevan. Piano voi auttaa ehkä lieventämään hieman tuota tumman hyllyn pomppaamista esiin jahka saat sen asenneltua...

Hieman häiritsee sävyerot, pyökki (2 eri sävyä), merbau ja pähkinä sekaisin tuolla, mutta ottaen huomioon mistä kamat on ostettu niin varsin toimiva kokonaisuus. Hyvä esimerkki siitä että halvallakin voi sisustaa.

Lampuksi joku lankavalaisin, eli taivutettua metallilankaa jossa valkeita halogeenivaloja paljon... ovat kyllä kalliita pirut mutta voisi sopia tuonne hyvin.

Kiinnostavaa, mikä pistää ulkopuolisen silmään..... miekat, DVD:t ja nuo isot kaiuttimet on ainoat kolme asiaa koko olohuoneessa, jotka toin edellisestä kämpästä mukanani (ja myöskin 3 tunnearvokkainta :)). Kaikki muu on ostettu tätä asuntoa varten. Mutta niistä en voi erota. Pitää katsoa, voisiko jotain siirrellä.

Mixu sanoi:

Siistin näköistä, mun silmään pisti myös toi kirjahylly verrattuna sohvaan. Hieno sohva ei oikein erotu, vaan häviää taustaansa. Tyynyt onki helppo ja halpa vinkki saada näkyvyyttä. Ei kannata kuitenkaa liiotella, yksinkertainen on kaunista, kuten ootkin tossa jo sitä linjaa noudattanu. En pelkäis laittaa tohon sohvan päälle seinälle jotain isompaa, tummempaa ja massiivisempaa. Moni sisustaa muuten kivasti mutta sitten ei uskalleta laittaa seinille oikein mitää, ja näyttää siltä että sisustus on kesken.

Nii ja pikku viherpeukalona on pakko sanoa, tonne sopis joku viherkasvi väriä antamaan.

Hyvä pohja, huomioituna vielä edullisuus:thumbs: kierrätys kunniaan!

Ehdotukseni ovat...aiih, olen ihan täpinöissäni, tää on niin hauskaa..;)

- dvd kasetit piiloon, antavat levottoman vaikutelman värikkyydellään

- kukkamaljakko...? näyttää ihan irralliselta, jos sinulle tärkeä laita kaappiin odottamaan parempaa paikkaa

- kattolamppu irrallinen myöskin, hupen ehdotus hyvä

-ruokapöytä pikkasen irti seinästä, tabletit joko tummat(vrt istuin kangas) taikka pöytälevyn väriset, kasvi( miehekäs viherkasvi esim. rahapuu)

-sohvalle tosiaan tummia tyynyjä ja muutama samaa kuin kangasta kuin verhoissa ja esim tumma/beige-ruudullinen viltti käsinojalle laskostettuna, siihenpä on sitten mukava käpertyä dvd:tä kattoo, etkä sitten tule raahanneeksi sängynpeittoa olohuoneeseen...

-verhot leveämmälle väh. 20 cm/puoli,ovat siten huolitellumman näköiset, itte leikkaisin ja ompelisin myös oikeanpuoleisen myötäilemään keittiön työtasoa

- roskis hiukan hassussa paikassa... olisiko kokonaan pois, taikka työtason päähän, en oikein ymmärrä sen tarkoitusta

-sohva hiukan irti seinästä, 5 cm riittää, tulee syvyys vaikutelmaa

-taulut ovat sinällään ok, kokeilisin laittaa pienet taulut tasaiseen riviin hyllyn päälle taikka ison taulun ja kellon hyllyn päälle, silloin kello pääsisi paremmin esille, vaikka vierekkäin, sitä pitäisi mallata, sohvan päälle tosiaankin tummahko taulu harmailla alumiinikehyksillä

-jos tykkäät miekoista jätä paikalleen, mutta raikkoa kaikki muut tavarat ylähyllyltä pois niin tulee rauhallisempi vaikutelma

-jompikumpi tai mieluummin molemmat, kitara ja kuntopyötä pois, taikka kitara nurkkaan roskiksen tilalle, siellä näyttää olevan joku pöytä myöskin... ei oikein saanut selvää

-kajarit + tekniikka on mitä on, minun mielestä niille ei tarvii tehdä mitään, kun laitat muut seikat kuntoon

Kuten sanoin, hyvä pohja, pientä viilausta vailla:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi vielä jäi...matto keskelle lattiaa niin että jää yhtä paljon tyhjää tilaa sekä sohvan ja hyllyn puolelle

...näin asperger-persoonana noi matot on mulle kauhean tärkeitä, jos joku on laittanut matot vinoon, voin ihan fyysisesti pahoin, nyt se jo naurattaa, kun olen tiedostanut asian, mutta aikaisemmin kun en tajunnut mistä se johtuu, olin ihan hämilläni...

Houli fak :eek: enpä arvannutkaan, että on noin viturallaan asiat, kiitos mielipiteistänne, siltikin.

Tuolla on asioita, joille ei voi mitään. Kuntopyörä, se ei mahdu muualle kuin olkkariin. Miekat, niille ei ole muuta tasoa kuin hylly. Stereokaiuttimet kanssa, hylly on ainoa paikka niille. DVD-levyille ehkä onnistun löytämään jonkun piilon.

Heh, asunto on ollut sisustettuna n. viikon ja nyt jo tulee Innomaisia kommentteja "hankkiudu eroon tuosta ja tuosta ja tuosta"... :D Älkää ottako kuittailuna, teillä on kokemusta, minulla ei, tuli vain liikaa korjausehdotuksia kerralla :) pitää kerätä hetki ajatuksia ja suodattaa, mistä vinkeistä pidän ja mistä en. Mutta onneksi noita vinkkejä tuli, esimerkiksi mustista pikkutyynyistä pidän ajatuksena.

Nyt on sit makuuhuone uudessa luumunvärissä. Ja aika helppo homma oli loppujen lopuksi. Teipit rajoille reilun telan verran ja märkä rätti takataskuun. Aina kun tuli roiskeita niin ei muuta kun pyyhkäisy ja maalaus jatkui. Kannatti kerrankin narikassa jututtaa sitä kännistä maalaria pari lausetta pidemmälle. Viimeksi kun maalasin niin peittelin suurin piirtein puolkämppää papereilla ja muoveilla IHAN TURHAAN.

Keittiöön tulee se liitutaulu joka maalataan suoraan seinään. :wall: :wall: :wall: MIKSI!?! OI MIKSI ei mun aivot raksuttanu ENNEN kun rupean hiomaan sitä seinää sileäksi? Sitä :curs: -tanan pölyä on nyt eteinen ja keittiö ihan täynnä. Ja kuka siivoo... Makuuhuoneeseen tulee harkkojen päälle koivuvanerista taso joka pitää hioa. Ihan varmaan käyn Rami rentistä hiomakoneen jossa on imuri samassa, saa maksaa vaikka 100 €. -KELE!:wall:

Helppo homma. :rolleyes:

Tumman ruskea hylly toimii katseenvangitsijana,
Jossain ohjelmassa sanoivat, että huonekalujen olisi hyvä olla lattiaa vaaleammat. Tuosta syystä valitsin tumman lattian, nyt saa olla melkein mitä vaan kilkkeitä, eikä silti näytä "katseenvangitsijalta".
voisiko sitä keventää jotenkin
Onkohan hyllyn takaseinä millaista materiaalia? Meinasin itse kääntää omasta hyllystä takaseinän "ympäri", ja tapetoida nurjan puolen seinän tapetilla. Hyllystä tulisi enemmän tilanjakajan näköinen, mutta hyllyn saisi ennalleen kääntämällä levyn oikeinpäin. Vai menisköön jo homosteluksi? :jahas:

Mäkin haluan päästä maalaamaan!! Meillä on olkkari ihan järkyttävällä mallilla. Tänne on joskus 5-6 vuotta sitten laitettu tapetit ja ne on ihan törkeen näköset. Ensinnäkin nuo vuotien saumat paistaa kilometrien päähän ja toisekseen nuo tapetit on nyt alkaneet mennä ihan omia aikojaan ruttuun joka puolelta, varsinkin nurkista :eek: . tapetin laittaja selitti, että kun tänne on nyt vasta laitettu sähköpatterit, niin huone on vasta nyt lämmennyt tarpeeksi että seinät on kuivuneet. En tiedä uskoisko tuota, ollaan me nyt tätä kuitenkin aika lämpöisenä pidetty ennemminkin, ei me nyt sentään kylmässä talossa olla asuttu :jahas: .
No mutta, olen nyt sitten päättänyt, että jossain vaiheessa alan repimään noita tapetteja pois ja eikun maalia pintaan. Nuo levyjen kolot pitää varmaan ensin pakkeloida ja hioa, se on varmasti kivaa hommaa...Ajattelin maalata kaksi ikkunallista seinää semmoiseksi oliivin vihreäksi ja kaksi muuta seinää sellaisella vähän beigeen taittuvalla valkoisella. Sitten tuolla valkoisella seinällä on pönttöuuni, jonka maalaan myös samalla oliivinvihreällä kuin vastapäisen seinän. Siihen pitää varmaan olla jotain erikoismaalia, koska uuni kuitenkin on käytössä. Tällä hetkellä siinä ei ole mitään maalia, se on semmoinen ruma peltinen.
Näihin väreihin sopivat verhot mulla onkin jo olkkarissa, eli semmoiset terrakotan väriset ja sitten tuon niiden rinnalle vielä keittiöstä ruskeat verhot. Sohva beige/ruskea jne. Ai että kun siitä tuleekin hieno! Menenkin tästä jatkamaan haaveilua...

Eiche sanoi:
Kai sitä pitää itsekkin paljastella millasessa kämpässä asustaa. Vanhemmat hakee huumaa jenkkidinereista :)

kamppa1.jpg

kamppa2.jpg

Selailen tätä trediä alusta loppuun ja tämä oli aiiiivan ihana! Joskaan itte en kykenisi säilyttämään väriskaalaa näin tiukkana, mutta todella persoonallinen ja iloinen. Miken olkkari oli myös kiva,tykkäsin niistä lipastoista kovasti!

Laitetaan taas tänne pari uutta kuvaa.
Eteiskäytävästä tämä eka.

Liitteet

• uusi.webp
    uusi.webp
    38 KB · Katsottu: 826
Pari kuvaa kolmannesta huoneesta, vielä puuttuu verhot yms. rekvisiittaa....
Tuosta lipastosta lähtee ainakin yksi laatikosko alhaalta pois kuviosahalla, jolloin se madaltuu siten että se on ikkunan listan alapuolella. Päälle tulee lattialla nurkassa makaavat vahvistin/CD

Liitteet

• eka.webp
    eka.webp
    36 KB · Katsottu: 527
  • toka.webp
    toka.webp
    29,8 KB · Katsottu: 631
Karmalla homma hallussa. Onko emännällä näppinsä pelissä makkarin sisustuksessa? Niin paljon poikkeaa näistä muista huoneista :D

Minä olen nähnyt kuvat vaan keittiöstä ja olkkarista näiden lisäksi ja niissä tyyli oli kyllä yhteläinen, keittiötähän olen kehunut jo aiemmin:rolleyes:

noita kuvia katellessa tuli ihan ikävä entiseen elämään, oltiin just saatu remontti valmiiksi ja sitten vuoden päästä lähdin kävelemään, oli tummat lattiat, saarekekeittiö ja lasimosaiikki kylppärissä, aah ja voi, mutta se on mennyttä, nyt on aivan eri tyyli, otin eilen kuvia, mutta olen niin käsi, etten osannut laittaa...apua!

Ai niin millainen se Karman makkari sitten on?

Ja Karmalle, yhtenäinen kokonaisuus:thumbs:

Back
Ylös Bottom