Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hienoa että noin! Itse olen miettinyt myymistä ja uuden rakentamista myös. Itkuhan siinä pankissa/kaupanteossa tulisi. Pelkäsin pahempaa syytä,.,

Minusta talo on tosi hieno ja jos sijainti ja omat rahat kohtaisivat, ostaisin heti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Laitan tähän kun en löytänyt keittiökeskustelua erikseen...

Mikä keittiöfirma on laatu/hinta suhteelta varteenotettava firma? Muutamalta firmalta täytyy tietenkin kysyä tarjousta, mutta ihan jokaiseen en taaskaan jaksa mennä.

Omakotitalon pohjapiirros lähes valmis ja suunnittelen nyt keittiökalustusta. Yhtenä vaihtoehtona on hakea keittiö ja khh kalusteet virosta, josta on hyviä kokemuksia kavereilla, ainakin hinnan puolesta.

Ostin aikoinaan oman keittiöni kodinkoneineen Suomen Yljäämävarastosta Hämeenlinnasta edullisesti. Siellä voi mittojen kanssa suunnitella keittiön tietokoneella. Mun kaapit olivat Kensapuun ja kodinkoneet Gorenjen.

Jos itse suunnittelee talon, kannattaa ensin suunnitella Ikean keittiö siihen ja piirtää seinät ympärille. Saa paremman ja säästää tuhansia.

Ei ne Ikean keittiöt enää niin halpoja ole että tuhansia säästää. Riippuu tietenkin jos katsoo kaikkein kalleimpia liikkeitä. Laadusta kukin voi olla montaa mieltä.

Ei ne Ikean keittiöt enää niin halpoja ole että tuhansia säästää. Riippuu tietenkin jos katsoo kaikkein kalleimpia liikkeitä. Laadusta kukin voi olla montaa mieltä.

Höpöhöpö. Ikean köökkejä olen rakennellut 2005 vuodesta saakka, eikä mitään vikaa laadussa. Tuohon saa lisäksi 25 vuoden takuun, joten jos joku sarana menee rikki niin senkuin käy hakemassa uuden. Ikea lienee ainoa putiikki Suomessa mikä on pystyssä vielä 25 vuoden päästä. Blumin saranat/laatikot ja kaikissa hidastimet ja muut tilpehöörit (sisuskalut jne). Samaa Blumia se Ala Cartekin käyttää.

Meidän köökki maksoi jotain 1900 euroa. eli 2500 euroa johon sai sitten 600e lahjakortin kun ostettiin myös noita koneita. Koneita on turha laskea keittiötarjoukseen kun monella ihmisellä voi olla esim. induktioliesi mikä maksaa enemmän kuin useiden ihmisten koko keittiö, koneineen.

Pari kuvaakin:

kookki2.jpg

kookki1.jpg

Mistä päin Suomea? Pirkanmaalta löytyis uunituore oma kokemus...

Pirkanmaa justiinsa. Mikä kauppa?

Edit: nuo hupen kuvat on aika mummo/mökkimallia. No joo oli vaan malli.

Aika moderni ja pelkistetty keittiö tulee. mm. kahvoja ei tule enään ollenkaan mun kaappeihin, ainakin tämän hetkisen suunnitelman mukaan.

Edit2: ja keittiöstä tulee 15neliötä eli kai aika keskikokoa??

Meidän köökki maksoi jotain 1900 euroa. eli 2500 euroa johon sai sitten 600e lahjakortin kun ostettiin myös noita koneita. Koneita on turha laskea keittiötarjoukseen kun monella ihmisellä voi olla esim. induktioliesi mikä maksaa enemmän kuin useiden ihmisten koko keittiö, koneineen.

On se kyllä halpa ja Hupen blogia seuranneena ehdotin vaimolle Ikean keittiötä mutta sanoi sille ei vaikka muuten tykkää Ikeasta. Meidän keittiö on aika saman mallinen ja kokoinenkin kuin Hupella. Puustellin logoilla varustettuna maksoi noin 8k€ ja koneet päälle 3k€ (integroitu apk, integroitu mikro, uuni, induktioliesi, liesituuletin, jääkaappi ja pakastin). Koneet sai Puustellin kautta sen verran edullisesti, että se kompensoi kalusteiden hintaa. Ja sisäänkuljetus kuului hintaan :)

Onko Huppe noissa nurkkien alakaapeissa joku mekanismi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Höpöhöpö. Ikean köökkejä olen rakennellut 2005 vuodesta saakka, eikä mitään vikaa laadussa. Tuohon saa lisäksi 25 vuoden takuun, joten jos joku sarana menee rikki niin senkuin käy hakemassa uuden. Ikea lienee ainoa putiikki Suomessa mikä on pystyssä vielä 25 vuoden päästä. Blumin saranat/laatikot ja kaikissa hidastimet ja muut tilpehöörit (sisuskalut jne). Samaa Blumia se Ala Cartekin käyttää.

Pari kuvaakin:

kookki2.jpg

kookki1.jpg

Hyvä että on toiminut. Ei siinä mitään. Blumia käyttää moni muukin. Varmaan ihan kelpo keittiöitä sieltä saa mutta kannattaa niitä muitakin tarjouksia tutkia.

Hyvä että on toiminut. Ei siinä mitään. Blumia käyttää moni muukin. Varmaan ihan kelpo keittiöitä sieltä saa mutta kannattaa niitä muitakin tarjouksia tutkia.

Toki. Kunhan osaa itse tarkistaa laadun eikä ota mitään 12mm runkoa ja muovipintaisia ovia vain olevinaan "halvemman" hinnan vuoksi. Itse olen noita sen verran rakentanut ja suunnitellut sekä ajoittanut ostot aina kampanjapäiville niin nuo on takuulla edullisimmat ja itselleni helpoin ratkaisu. Itse en myöskään koe itse kasaamista yhtään sen vaivalloisempana kuin valmiiden kaappien purkamista muoveista. Monelle se kasaaminen voi olla suurikin murhe. Kyllä tossa päivärahat saa jos vertaa vaikka Puustellin 5000-6000e kalliimpaan hintaan. Toisaalta, kun sitä rakentaa (taloa) niin eihän se tonni missään tunnu, eikä vielä kuusikaan tonnia. ;)

Voitte muuten olla varmoja, että kun Ikean köökistä joskus hajoaa jotain, mitä tahansa, tulen siitä raportoimaan.

Pirkanmaa justiinsa. Mikä kauppa?

Edit: nuo hupen kuvat on aika mummo/mökkimallia. No joo oli vaan malli.

Aika moderni ja pelkistetty keittiö tulee. mm. kahvoja ei tule enään ollenkaan mun kaappeihin, ainakin tämän hetkisen suunnitelman mukaan.

Edit2: ja keittiöstä tulee 15neliötä eli kai aika keskikokoa??

No niin, itsellänihän oli ihan samat suunnitelmat ja keittiö juurikin 15m2 (ruokailutila on erikseen). Kaapit kiiltävää ja modernia tyyliä, ei mitään urituksia tms siis. Vetimetön piti tulla meillekkin, mutta ruuanlaiton hifistelijänä skippasin ne koska käyttö oli surkeampaa kuin vetimellisten ja joten toimivuus voitti ulkonäön, varsinkin kun vedinmallistosta löytyi hillitty, selkeä ja moderni vedin.

Meille tulee keittiöön kivitasot (maksoivat 3500-4000e), yksi iso upotettu/huullettu franken 70cm leveä teräsallas ja toiseen päätyyn keittiötä pienempi huullettu teräsallas automaattihanalla. Lisäksi hanat liitetään tasooon eikä altaaseen sekä tehdään yksi leikkuujätereikä (20cm halk) tasoon ja sen alle upotetaan sille varattu roskis ( tämä ei siis ole normaalia jätettä varten vaan kokkauksessa tulevaa jätettä varten).

Koneita ei siis tämä pidä sisällään, eikä hanoja vaan kalusteet,tasot ja altaat. Koko 228m2 talon kiintokalusteet oli kovien hintaneuvottelujen jälkeen alle 23t€ plus asennus 3500€. Keittiön osuus jossain 13-14 välissä nettona.

En hakenut halvinta, vaan sitä mitä haluamme. Palvelu ja asiantuntevuus oli huippuluokkaa eikä kyseessä ole mikään 1v kalusteita myynyt helppoheikki ( jollaisia nämä keittiö"suunnittelijat" monesti ovat).

Jos kiinnostaa, tarkemmat tiedot saat meikäläiseltä suoraan ettei mene mainokseksi.

Koko 228m2 talon kiintokalusteet oli kovien hintaneuvottelujen jälkeen alle 23t€ plus asennus 3500€.

Meillä noin 11000e (sisältää koneet, 4300e), sisältää myös altaat, ei hanoja, asennus tohon päälle: 0 euroa. Oisko tossa köökissä mennyt yksinään vajaa päivä ja muissa kamoissa toinen päivä. 2pv maksimissaan.

Keittiö 25m2
Kodinhoitohuone 18m2
Liukuovikaapisto 250cm
Liukuovikaapisto 150cm (3kpl)
WC-allaskaappi + peilikaappi + tilpehöörit

Budjettejahan on erilaisia. Vaihtoehtona meillä oli ettei rakenneta lainkaan tai säästetään monessa kohdassa.

Meillä noin 11000e (sisältää koneet, 4300e), sisältää myös altaat, ei hanoja, asennus tohon päälle: 0 euroa. Oisko tossa köökissä mennyt yksinään vajaa päivä ja muissa kamoissa toinen päivä. 2pv maksimissaan.

Keittiö 25m2
Kodinhoitohuone 18m2
Liukuovikaapisto 250cm
Liukuovikaapisto 150cm (3kpl)
WC-allaskaappi + peilikaappi + tilpehöörit

Budjettejahan on erilaisia. Vaihtoehtona meillä oli ettei rakenneta lainkaan tai säästetään monessa kohdassa.

Itse otin naapurikunnan pikkufirmalta kaikki. Hintaa taisi olla jotain kaikille kiintokalusteille 12 000€ asennettuna (on ihan lemaaaaaanssikin). Tosi hankala vertailla pelkkien neliöiden perusteella. Nyt jos rakentaisin niin ottaisin varmaan Ikeasta koko paskan. Tietysti siitä jäisi aulan vetolaatikkopenkki ja vessan mittatilauskalusteet pois, mutta itse olen vakuuttunut että Ikea on laatukamaa.

Jos itse suunnittelee talon, kannattaa ensin suunnitella Ikean keittiö siihen ja piirtää seinät ympärille.
Noinhan se kannattaa tehdä. Meillä yhden mitan takia ei sopinut Ikean kulmakaapit, niin piti ostaa kalliit ja huonot. Jälkeenpäin ajatellen olis tonkin saanut sovellettua. Meillä on muuten about sama keittiöleiska.

Oisko tossa köökissä mennyt yksinään vajaa päivä ja muissa kamoissa toinen päivä. 2pv maksimissaan.
Toisilta käy kätevämmin kuin toisilta. Muistaakseni askartelin paskartelin pelkkiä täyttösuikaleita ja sokkeleita about yhden päivän...

Keittiöllä ikää... 7 vuotta ja rungot on paisuneet, sokkelit on paisuneet, ovet on paisuneet, tasot on paisuneet ja kippikaappien kaasujouset on väsähtäneet. Hidastimet sentään toimii kuin uutena, eli ei ollenkaan. :jahas:

Noinhan se kannattaa tehdä. Meillä yhden mitan takia ei sopinut Ikean kulmakaapit, niin piti ostaa kalliit ja huonot. Jälkeenpäin ajatellen olis tonkin saanut sovellettua. Meillä on muuten about sama keittiöleiska.

Toisilta käy kätevämmin kuin toisilta. Muistaakseni askartelin paskartelin pelkkiä täyttösuikaleita ja sokkeleita about yhden päivän...

Keittiöllä ikää... 7 vuotta ja rungot on paisuneet, sokkelit on paisuneet, ovet on paisuneet, tasot on paisuneet ja kippikaappien kaasujouset on väsähtäneet. Hidastimet sentään toimii kuin uutena, eli ei ollenkaan. :jahas:

Mulla on kanssa siitä astianpesukoneen kohdasta taso paisunut ja yksi kalvomaalattu kaapinovi muuttunut vähän kellertäväksi (pitäisi olla valkoinen). Kalvottaja varmaan vetässyt röökin sen kohdalla :). No eipä sitä huomaa jos ei tiedä. Kiintokalusteet oli kuitenkin niin halvat että eipä hirveemmin vituta - jos olisi puustelli niin vituttaisi.

No joskus haluan sen kivitason, eli kyllä ne sen 10 vuotta vielä menee ...

Saan ehkä noita pöytiä lisää jos joku tahtoo. Mittojen mukaan. Pitää kysästä kiinnostaako noita moinen bisnes.

Ei onnistu. Toimitusaika saman puoli vuotta kuin mullekin. Tilaan mutsille seuraavan. 2014 sit seuraava :D

Oltais saatu Ikealta keittiökalusteet noin 1-1,5ke halvemmalla kuin mistä otimme, mutta olisimme joutuneet tekemään kompromisseja ulkonäön suhteen. Keittiössä vietetään iso osa kotonaoloajasta, joten mielellään siitä myös tekee sellaisen jossa viihtyy.

Huppe sanoi:
Oisko tossa köökissä mennyt yksinään vajaa päivä ja muissa kamoissa toinen päivä. 2pv maksimissaan.
On se melko sissi jos päivässä kasannut ja asentanut kaikki Ikean keittiökalusteet. Päiväkin on tietty melko suhteellinen käsite, joillekin se on 8h ja toisille 24h.

Zone-sarja -42%
Oltais saatu Ikealta keittiökalusteet noin 1-1,5ke halvemmalla kuin mistä otimme, mutta olisimme joutuneet tekemään kompromisseja ulkonäön suhteen. Keittiössä vietetään iso osa kotonaoloajasta, joten mielellään siitä myös tekee sellaisen jossa viihtyy.

On se melko sissi jos päivässä kasannut ja asentanut kaikki Ikean keittiökalusteet. Päiväkin on tietty melko suhteellinen käsite, joillekin se on 8h ja toisille 24h.

Joo, mutta kun lähtökohtaisesti Ikean malli sattui miellyttämään ja oli mahdollisuus piirtää talo kalusteiden ympärille niin miksipäs ei. En haluaisi millään tavoin toisenlaisia ovia/vetimiä ja kun moduulit kävivät niille piirretyille paikoilleen....

Tasot tekisi mieli vaihtaa joko puisiin tai kivisiin, mutta lastulevy oli lähes ilmaista, joten siinäkin säästettiin.

Päiviä on eri mittaisia, toki rungot oli valmiiksi tehty, mutta eipä se ole kovin oleellista, koska tunnissa tekee noin 10 runkoa.

Mainittakoon että eteisen 250cm leveä liukuovikaapisto oli isoin näistä Ikeahommista so far. 5-6h taisin väkertää sitä.

Back
Ylös Bottom