Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Vaikka ei tuo omakaan sisustussilmä ole sieltä parhaasta päästä, niin tuo Purtsin sänky on kyllä hämmentävää katseltavaa itsellekkin :D Tuosta voi sanoa jo että legendaarinen.

Entäs se sun violetti makkari? Mun aloituskuvat on jo onneksi kadonneet.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onkos kellään tietoa retrolampuista? Olisikohan tällaisella varsin isolla lasisella Flygsfors -lampulla myyntiarvoa? Google ei paljoa auta asiassa.

Liitteet

• flygsfors.webp
    flygsfors.webp
    56,5 KB · Katsottu: 3 699
Onko kenelläkään tietoa liikkeestä / valmistajasta, joka tekisi rottinkikalusteita mittojen mukaan? Tai edes sellaista, jolla olisi valikoimissa riittävästi erilaisia aihioita. Huonekaluliikkeissä olen törmännyt vain perinteisiin sohva+tuolit+pöytä -tyyppisiin komboihin.

Tarkoituksena on siis saada parvekkeen reunoja myötäilevä L- tai U-mallinen sohva. Mitat jotakuinkin 120x200 tai 120x200x150-200.

Ei ole tietoa, mutta kannattaa varmaan googlettaa noita rottinkifirmoja ja kysyä, valmistaako ne mittojen mukaan tuotteita.

Tässä yksi firma, jolla oli mallistossaan joku kulmasohva: http://www.parolanrottinki.fi/

Näillä moduulituoleja ja -kulmia, joista saa tehtyä sohvan: http://www.green1.fi/rottinki-sohvat-c-45_57_74.html

Itse en ottaisi perinteisiä rottinkisia. Mulla on itsellä ruokapöydän tuolit rottinkia ja kun vaatteet osuvat niihin, tarttuvat ne kiinni ja langat alkavat roikkumaan vaatteista. Lisäksi niitä pitäisi hoitaa ja ne menevät helposti rikki.

Itse suosisin polyrottinkisia parvekkeella tai pihalla. Esimerkiksi täältä löytyy tuo Olympia-kalusto, josta voi koota mieleisensä sohvan: http://www.kalusteheinoset.fi/pihakalusteet/polyrottinki.html

Joo, polyrottinkia nimenomaan haussa, samaa tavaraa nykyiset kalusteet ja varsin ikuisilta tuntuvat.

Eipä natsannut kokojen puolesta noista linkkaamistasi liikkeistä (liian isot moduulit), täältä sen sijaan löysin kokoluokkaan sopivia moduleita: http://www.ioliving.fi/. Toivottavasti hinta jää alle tonnin, vähän kuitenkin epäilen.

Pitäisi käsitellä vanhat, mäntyiset Lundiat valkoiseksi niin, että puun syyt näkyvät. Mitä tuotteita pitäisi käyttää, ettei jää kellertäväksi? Ilmeisesti ei vaadi lakan läpihiomista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jeejee. Eilen saatiin vihdoinkin joulusta asti odotetut valaisimet. Rydénsin Pier-lattiavalaisin sekä Captain-kattovalaisin. Pirun siistejä molemmat, mutta kyllä tuo lattiavalaisin on mielestäni aivan sairaan tyylikäs. Olohuoneen ilme muuttui paljon parempaan suuntaan, kun sai kivat valaisimet. Captainin asennus pitää vielä viimeistellä, kun tuo kupu ei ole kattoa vasten, ja se hieman irvistää.

DSC_0108.webp

DSC_0116.webp

DSC_0119.webp

^ Kyllä. Elac FS 137 JET + Marantz SR5006. Sohvan takana keittiöjakkaran vieressä, ehkä hieman mielenkiintoisessa paikassa, nököttää vielä noiden lisäksi BK:n XXLS400-DF.

Ensi kuussa alkais uuden oman kämpän remppaaminen (ja sisustaminen :jahas: ). Näillä näkymin mun ison kulmasohvan paikka tulee olemaan tasantarkkaan yhdessä paikassa, juuri siinä kulmassa jossa on myös ikkunat kummallakin seinällä käytännössä vierekkäin. Eli ikkunat jää just tuon sohvan pyöreän kulman taakse eikä sinne helpolla tulla yltämään jollei halua hypellä sohvan päälle. Tuli sit mieleen että oon joskus jollain asunto/sisustusmessulla nähnyt kotikäyttöön tarkoitettuja motorisoituja rullaverhoja. Yleensähän vastaavia ratkaisuita näkee mm. luentosaleissa.

Noita yleisten tilojen isoja rullaverhoja löydän googlettamallakin, mutta kotikäyttöön en kun en millään muista firman nimeäkään. Saisivat mielellään olla myös pimentävät. Onko kenelläkään tietoa mistä noita löytyis suomesta?

Ensi kuussa alkais uuden oman kämpän remppaaminen (ja sisustaminen :jahas: ). Näillä näkymin mun ison kulmasohvan paikka tulee olemaan tasantarkkaan yhdessä paikassa, juuri siinä kulmassa jossa on myös ikkunat kummallakin seinällä käytännössä vierekkäin. Eli ikkunat jää just tuon sohvan pyöreän kulman taakse eikä sinne helpolla tulla yltämään jollei halua hypellä sohvan päälle. Tuli sit mieleen että oon joskus jollain asunto/sisustusmessulla nähnyt kotikäyttöön tarkoitettuja motorisoituja rullaverhoja. Yleensähän vastaavia ratkaisuita näkee mm. luentosaleissa.

Noita yleisten tilojen isoja rullaverhoja löydän googlettamallakin, mutta kotikäyttöön en kun en millään muista firman nimeäkään. Saisivat mielellään olla myös pimentävät. Onko kenelläkään tietoa mistä noita löytyis suomesta?

Vaikka Nykykaihdin.

Zone-sarja -42%

Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että rullaverhot ovat pääsääntöisesti rumia ja kolkkoja (ainakin pelkällään). Ymmärrän kyllä, että niitä tarvitaan joissain tapauksissa huonetta pimentämään, mutta silti. Silloinkin ne voi mielestäni piilottaa tavallisten verhojen väliin, mikäli niitä ei käytetä koko aikaa. Tavalliset verhot vähän antavat pehmeyttä tilaan. Vai onko sinulla kenties tarkoitus laittaa myös tavallisetverhot olohuoneeseen?

Mutta jos silti tuollaiset haluat, niin löydät niitä firmoja googlettamalla "motorisoitu rullaverho". Jos olisi pakko laittaa tollainen pimennysjuttu ikkunaan ilman tavallisia verhoja, niin käyttäisin mielummin säleverhoja tai pystylamellikaihtimia: http://www.gardin.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=83

Siitäkin huolimatta, että joutuisi vähän pomppimaan sielläsohvalla. Tiedä, vaikka niitäkin olisi motorisoituina.

Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että rullaverhot ovat pääsääntöisesti rumia ja kolkkoja (ainakin pelkällään). Ymmärrän kyllä, että niitä tarvitaan joissain tapauksissa huonetta pimentämään, mutta silti. Silloinkin ne voi mielestäni piilottaa tavallisten verhojen väliin, mikäli niitä ei käytetä koko aikaa. Tavalliset verhot vähän antavat pehmeyttä tilaan. Vai onko sinulla kenties tarkoitus laittaa myös tavallisetverhot olohuoneeseen?

Mutta jos silti tuollaiset haluat, niin löydät niitä firmoja googlettamalla "motorisoitu rullaverho". Jos olisi pakko laittaa tollainen pimennysjuttu ikkunaan ilman tavallisia verhoja, niin käyttäisin mielummin säleverhoja tai pystylamellikaihtimia: http://www.gardin.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=83

Siitäkin huolimatta, että joutuisi vähän pomppimaan sielläsohvalla. Tiedä, vaikka niitäkin olisi motorisoituina.

Tuttua on tämä pomppiminen. 6 erillistä sälekaihdinta pitää veivata aamuin auki ja illoin kiinni. Kieltämättä on joskus tullut mieleen että eikö näitäkään nyt autamaattiseksi saisi ...

Kyllä joku pelkistetty rullaverho voi olla varsin siisti ratkaisu. Paljon törkeämmän näköisiä ne perinteiset sälekaihtimet on..

KNX:llähän nuo saa toimimaan vaikka ajastetusti, jos vain intoa ja pätäkkää riittää (itsellä ei mitään kokemuksia asiasta)

niin löydät niitä firmoja googlettamalla "motorisoitu rullaverho". Jos olisi pakko laittaa tollainen pimennysjuttu ikkunaan ilman tavallisia verhoja, niin käyttäisin mielummin säleverhoja tai pystylamellikaihtimia: http://www.gardin.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=83

Meillä on olohuoneessa motorisoidut pystylamellit peittämässä tarvittaessa joku 40 neliötä lasiseinää. Vaimo olisi alunperin halunnut noi käsikäyttöisinä (kuten makkareissa), mutta taisi todeta asennusta seuraavana päivänä että olipa hyvät että tuli moottoreilla kun oli kertaalleen avannut makuuhuoneiden paljon pienemmät käsikäyttöiset lamellit.

Toi Gardin hyvä mesta ostaa noita moottoroituja/kauko-hjattuja/automatisoituja verhoja. Meillä on noissa samaisissa olohuoneen jätti-ikkunoissa/lasiseinissä ulkopuoliset screen-kaihtimet (auringon lämpökuorman hanskaamiseksi), joissa on kauko-ohjaus + aurinko/tuuliautomatiikka; ostettu Gardinilta ja siellä aidosti osataan hommat noiden monimutkaisempien motorisoitujen systeemienkin kanssa.

Teetin tommosen pöydän, käsittelin itse Liberonilla. 240x110cm, mäntyä, hinta 200e + Liberonit ja tarvikkeet vajaan satkun. Ohessa mallikuva mukana.

Liitteet

• image.webp
    image.webp
    66,5 KB · Katsottu: 963
  • image.webp
    image.webp
    169,4 KB · Katsottu: 793

Latest posts

Back
Ylös Bottom