Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ootko sä käyny jo vilkuilemassa Tikkurilan sivuja? Esimerkiksi tuolla Tunto Hienolla saa jänniä pintoja aikaan, jos siis jotain tällaista haet: Ripaus ylellisyyttä

Tässä tunto hienoa pensselöitynä:

P1040832.jpg

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ne pari viimeistä listaa puuttuu mutta eteisaula sai tänään uuden lipaston ja täten uuden ilmeen:

eteisaula.jpg

Tuo lipasto ja (väliaikainen kammottava siirappia pursuava) taulu ovat näkymä eteiskäytävän keskeltä kun taloon saavutaan sisälle. Eli tuo taulun keskipiste on eteiskäytävän keskipiste. Tässä siis noin 12m2 eteisaulan yksi seinä.

Katoin jo että tuossa taulussa lukee että Huppeness:) Nuo upotukset vaikuttaa kyllä aivan kivoilta, harvemmissa taloissa tuollaisia näkee.

Eiks kukaan osaa ehdottaa mulle mitään hyviä maalausjuttuja? Ei nyt tartte ehkä niitä värejä ehdottaa, mutta mua kiinnostaisi tietää erilaisista maalaustekniikoista ja sen semmoisista, millä saada seinää jotain kivaa näköä tai elävyyttä. Mä olen esim. joskus nähnyt jossain sellaista maalipintaa, joka näyttää "hiekkamaiselta".
Tuolla hiekkamaisella maalilla tarkoitat todennäköisesti sadolinin en muista mitä nimeltään maalia niin ei enää valmisteta.

Väripesulla saa ainakin helposti elävyyttä,jos vaikka vanhaa maali pintaa haluaa piristää ja vanha väri miellyttää niin sävyttää reilusti tummemman sävyn kuultavaan maalipohjaan ja sillä pesee maalin seinään tai sivelee tai töpöttää kuinka parhaaksi näkee.

Tuolla hiekkamaisella maalilla tarkoitat todennäköisesti sadolinin en muista mitä nimeltään maalia niin ei enää valmisteta.

Se oli Sadolin Pehmeä hiekka. Me maalattiin eteinen Gobi sävyllä joskus 2002. Sitä ei enää valmisteta.
En tiedä miksi muistan maalit ja sävyt 10 vuoden takaa....

Eiks kukaan osaa ehdottaa mulle mitään hyviä maalausjuttuja? Ei nyt tartte ehkä niitä värejä ehdottaa, mutta mua kiinnostaisi tietää erilaisista maalaustekniikoista ja sen semmoisista, millä saada seinää jotain kivaa näköä tai elävyyttä. Mä olen esim. joskus nähnyt jossain sellaista maalipintaa, joka näyttää "hiekkamaiselta".
Kurkkaapas täältä ideoita:
http://www.decos.fi/

Meillä laitettiin hopeanharmaata helmiäisstuccoa olohuoneen seinät. Tai maalari laittoi. Kai tuon itsekin saa tehtyä, mutta me ei lähdetty yrittämään, kun tavallinen maalauskin itse tehtynä alittaa omat laatukriteerit. Tuon laitto tosin vaati erikoisvälineet, mutta maalari osti ne omaan piikkiin, kun oli itsekin ekaa kertaa tuollaista tekemässä.

älä masennu! viimeinen julkaisu, tässä http://www.facebook.com/sabluunat just aiheesta keskustelu: mikä on suomalaisten miehen unelmasisustus ;)

Onko kellään hyviä ideoita sisustussapluunan aiheeksi? Huppe varsinkin huomio!

Uuden kämpän olohuoneen seinät ovat valkoiset. Yksi seinä ruskea. Tarkoitus olisi laittaa valkoiseen seinään yksivärinen, ruskea kuvio/kuva. Ongelmana on se, että olohuone ei kuulu mihinkään teemaan. Makuuhuoneeseen on helppo laittaa uniaiheisia juttuja ja esimerkiksi pienen tytön huoneeseen Helinä-keiju. En halua, että kuva pistää silmään randomiudellaan vaan on lähinnä hauska yksityiskohta kun sen huomaa.

Olen selaillut erilaisia malleja monta päivää ja löytänytkin monia hyviä ehdokkaita, mutta lopulta olen aina tullut toisiin aatoksiin. Jos olisin tyttö, olisi valinta paljon helpompi: kaikkia söpöjä perhosia, kukkia ja sydämiä löytyy vaikka kuinka paljon. Välillä olen keksinyt jotain repäisevää, mutta sitten taas jänistänyt. Tällä hetkellä aatoksissa on joku perustylsä kuvio kuten:

Esimerkki 1
Esimerkki 2
Esimerkki 3

Nuokin on aika gay.

Masennun.

Jos maksaisin 3000e jostain kalusteesta niin se pitäisi sitten olla tehty oikeesti hyvin ja materiaali myöskin oikeeta puuta eikä mitään puupölyn ja myrkkyjen sekotusta.

Porukoilla on noita aitopuisia huonekaluja ja ne kehuvat niitä pilviin, kun ovat pistäneet niihin kiinni niin hirmuiset määrät rahaa. Todellisuudessa täyspuiset huonekalut ovat erittäin kalliita, ei-standardimittaisia, ne naarmuuntuvat ja kolhiintuvat todella herkästi, vettyvät ja imevät itseensä kaikki epäpuhtaudet helposti ja niitä on erittäin hankala oikeastaan saada mistään vaikka tahtoisikin ja jos ne menevät nyt yleensä rikki tai vaurioituvat, tulee aina kallis lasku. Itse suosin vain kovalevyjä ja näitä kovapinnoitettuja, kuvioituja "myrkkypuupölyhuonekaluja", eikä tarvitse pelätä, että pöytä menee piloille, vaikka siihen vähän roiskuisi vesipisaroita, tai siihen asettelisi astioita ilman silkkihanskoja ninja-tyyliin kolhujen pelossa, niitä voi yksinkin siirrellä niiden keveytensä vuoksi ja niiden päällä voi jopa tehdä pöytätöitä pelkäämättä, että vieraat voisivat lukea pöydän pinnasta kaikki pankkivekselit ja kirjeet lakimiehelle, niin kuin vanhempieni tietokonetyöpöydästä, joka on aitopuisena samalla niin pehmeää, että kuulakärkikynällä kirjoittamalla ilman alustaa se painuu puuhun. Keinolevy on jopa nätimmän näköinen, kun niitä saa joka värissä ja kuviossa. Marmoriset pöytälevyt ja muut on ihan siistejä, kun vertaa tylsään mäntypuuhun, eikä se edes haalistu, tummu tai kuivu vuosien mittaan.

Myös keinopuulattia (mm. laminaatti) on ylivertainen parkettiin verrattuna. Kerran putosi joku iso laatikko laminaatille ja siihen tuli pieni naarmu, parkettiin tulee aivan kauhea vekki paljon pienemmästäkin. Vesipesu ja vettyminen saavat parketin puusyyt kuroutumaan, samoin luonnollinen kuivuminen, jonka takia parketti pitää jälkihioa 5-10v päästä asennuksesta, ellei halua, että lattia näyttää aivan kulahtaneelta paskalta. Laminaatti on paaljon halvempaa ja helpompaa asentaa, ja se vaimentaa töminät todella hyvin, etenkin jos alle laittaa vaimennusmaton. Parkettia pitkin kuuluvat kaikki kolinat niin kuin betonilattiasta, kun parketti on laastitettu suoraan lattiapohjaan kii. Keinolattiaan löytyy edelleen tsiljoona erilaista kuviota ja materiaalia, parketti on vain aneeminen puu.

Ainoa merkittävä plussa täyspuukaluissa lienee niiden lujuus, joka hakkaa keinomatskut. Tämä pätee lähinnä tuoleihin ja muihin. Enpä tosin ole yhtään synteettistäkään tuolia onnistunut vielä särkemään, puisia huonekaluja ja lattioita on kyllä mennyt päreiksi ja korjailtu.

Porukoilla on noita aitopuisia huonekaluja ja ne kehuvat niitä pilviin, kun ovat pistäneet niihin kiinni niin hirmuiset määrät rahaa. Todellisuudessa täyspuiset huonekalut ovat erittäin kalliita, ei-standardimittaisia, ne naarmuuntuvat ja kolhiintuvat todella herkästi, vettyvät ja imevät itseensä kaikki epäpuhtaudet helposti ja niitä on erittäin hankala oikeastaan saada mistään vaikka tahtoisikin ja jos ne menevät nyt yleensä rikki tai vaurioituvat, tulee aina kallis lasku. Itse suosin vain kovalevyjä ja näitä kovapinnoitettuja, kuvioituja "myrkkypuupölyhuonekaluja", eikä tarvitse pelätä, että pöytä menee piloille, vaikka siihen vähän roiskuisi vesipisaroita, tai siihen asettelisi astioita ilman silkkihanskoja ninja-tyyliin kolhujen pelossa, niitä voi yksinkin siirrellä niiden keveytensä vuoksi ja niiden päällä voi jopa tehdä pöytätöitä pelkäämättä, että vieraat voisivat lukea pöydän pinnasta kaikki pankkivekselit ja kirjeet lakimiehelle, niin kuin vanhempieni tietokonetyöpöydästä, joka on aitopuisena samalla niin pehmeää, että kuulakärkikynällä kirjoittamalla ilman alustaa se painuu puuhun. Keinolevy on jopa nätimmän näköinen, kun niitä saa joka värissä ja kuviossa. Marmoriset pöytälevyt ja muut on ihan siistejä, kun vertaa tylsään mäntypuuhun, eikä se edes haalistu, tummu tai kuivu vuosien mittaan.

Myös keinopuulattia (mm. laminaatti) on ylivertainen parkettiin verrattuna. Kerran putosi joku iso laatikko laminaatille ja siihen tuli pieni naarmu, parkettiin tulee aivan kauhea vekki paljon pienemmästäkin. Vesipesu ja vettyminen saavat parketin puusyyt kuroutumaan, samoin luonnollinen kuivuminen, jonka takia parketti pitää jälkihioa 5-10v päästä asennuksesta, ellei halua, että lattia näyttää aivan kulahtaneelta paskalta. Laminaatti on paaljon halvempaa ja helpompaa asentaa, ja se vaimentaa töminät todella hyvin, etenkin jos alle laittaa vaimennusmaton. Parkettia pitkin kuuluvat kaikki kolinat niin kuin betonilattiasta, kun parketti on laastitettu suoraan lattiapohjaan kii. Keinolattiaan löytyy edelleen tsiljoona erilaista kuviota ja materiaalia, parketti on vain aneeminen puu.

Ainoa merkittävä plussa täyspuukaluissa lienee niiden lujuus, joka hakkaa keinomatskut. Tämä pätee lähinnä tuoleihin ja muihin. Enpä tosin ole yhtään synteettistäkään tuolia onnistunut vielä särkemään, puisia huonekaluja ja lattioita on kyllä mennyt päreiksi ja korjailtu.

Hyvä juttu, kun tulkitsee sen juuri päinvastoin. Itse olen siis aivan päinvastaista mieltä. Tosin se lienee totta että laminaatti tietyissä tilanteissa kestävämpää.
Tässä sulle: www.ikea.fi www.etola.fi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kukaan törmännyt hyviin laminaattitarjouksiin lähiaikoina?
Pitäisi toiseen kämppään vaihtaa lattia, öklö tammimosaiikkiparketti pois ja tilalle joku kiva tumma laminaatti.

Todellisuudessa täyspuiset huonekalut ovat erittäin kalliita, ei-standardimittaisia, ne naarmuuntuvat ja kolhiintuvat todella herkästi, vettyvät ja imevät itseensä kaikki epäpuhtaudet helposti ja niitä on erittäin hankala oikeastaan saada mistään vaikka tahtoisikin ja jos ne menevät nyt yleensä rikki tai vaurioituvat, tulee aina kallis lasku.

Ei kyllä pidä paikkaansa, mun mielestä. Aidon puun edut ovat juuri siinä että se on huomattavasti pitkäikäisempää ja vaurion sattuessa helpommin korjattavissa. 20-40 vuotta vanhan pöydän saa vielä uudenveroiseksi pinnoitettua perusteellisen hionnan jälkeen. Ikeakalustetta ei juuri voi kunnostaa, kun pinnassa oleva viilu on 1mm paksuinen ja alla pehmeää kenno- tai lastulevyä. Samoin sopivilla pinnotteilla saa puun vaikka venekäyttöön sopivaksi, ja vaihtoehtoja löytyy öljypinnasta kovaan kirkkaaseen lakkaan asti. Kun väri tai pinta ei enää sovi sisustukseen, niin ei muuta kuin vanha pois ja uutta tilalle. Ikeakalusteessa onnistuu lähinnä jos pakkeloi ja maalaa peittävillä maaleilla.

Puulajeissa on myös eroja. Mänty on perinteinen halpa puulaji, joka on myös melko pehmeätä tavaraa. Esim. koivu on jo vähän kovempi puu, ja ihan toisessa ääripäässä on sitten varmaan joku raskas afrikkalainen tumma puu, missä alkaa oikeasti olla sitä massaa. Meikäläisellä on kaksi vanhaa mäntypöytää käytössä, niissä on kyllä paljon pientä pintajälkeä mutta ei mitään isoja koloja tai halkeamia.

Se pointti onkin nykyään siinä, että kukaan ei jaksa pitää samoja kaluja nurkissa 20-40 vuotta, vaan halvan huntin pöytäsetin voi vaihtaa 10v välein sisustuksen ja muodin mukaan ja silti säästää monta tonnia elämänsä aikana kuin että ostaisi aitopuisen. Aitopuisissa on sekin ongelma, että ne MINUN mielestäni näyttävät monesti patinoituneilta ja vanhoilta jo ostettaessa, puhumattakaan, kun ne saavat muutamia vuosia tummua ja kolhiintua käytössä. Isovanhemmilla on kaikki mahdolliset pinnat aitopuuta ja talo on kuin kylmän sodan jäänne, aivan kauheassa kunnossa, kaikki lattiat, pöydät, ovet, kaapistot, listat, karmit ja muut säleet tummuneet, kuivuneet ja halkeilleet ja täynnä lommoja. Hirvittää jo laskeskella, monta tuumaa ekuja pitää iskeä tiskiin, että talon saa korjattua esteettisesti siedettävään kuntoon, kun perinnön aika koittaa. Onpahan ainakin mitä pistää juhannuskokkoon jos ei muuta.. :D

Tuo nyt on vain minun mielipiteeni että luonnonpuu on aika perseestä noissa huonekaluissa, mutta inhoan muutenkin naturalismia ja luonnonmukaista ajattelua ja liputan teollisen ja synteettisen ja teknologian perään joka asiassa. Johtuu varmaan siitä että porukat ja sukulaiset on jotain ihme hippejä, saanut elinikäiset traumat niistä. :rolleyes:

Taas näitä makuasioita. Massiivipuiset hounekalut pystyy kunnostamaan ja ne tosiaan kestää. Kyllä mulle kelpaa samat huonekalut pitkään jos ne miellyttää. Maalilla saa taas uutta eloa jos pinta ei miellytä. Itse en tosiaan ole mikään hippi, mutta omaan makuun vanhemmat huonekalut ovat persoonallisia ja kestävät aikaa ulkonäöllisestkkin. Ei tietenkään kaikki, mutta vaikea kuvitella että yksikään Ikean lastulevyhounekalu olisi samassa statuksessa antiikki-iässä. Tietty jos ostaa mäntyisen pirttikaluston, niin ei se ehkä ole omaan makuun. Mä vein muuten just mutsin luota lähemmän 500 kg lastulevyä pelkästään huonekaluista kaatikselle, kun se muutti pienempään kämppään. Todellakin säästyi sitä rahaa kun piti maksaa kunnon jätemaksukin. Yhtään massiivipuista huonekalua ei muuten viety kaatikselle jostain kumman syystä...Omista huonekaluista taitaa lastua olla vain yksi Ikean vetolaatikosto ja Muuramen jakkara sekä mukulan sänky. Mukulalle on kuitenkin vanha auringonnousu-sänky kunnostuksessa.

Talosta revin viime kesänä lastulevylattian pois ja laitoin lankkulattian. Sama koskee seiniä ja kattoa. Kaikissa oli lastulevä, mutta nyt seinissä ja katossa oikeaa puuta. Voi olla montaa mieltä mistä materiaaleista pitää, mutta en itse puhuisi mdf-panelista samassa lauseessa tuon pellavaöljymaalilla käsin maalatun Karhe-panelin kanssa. Lankkulattiassa on ihan sama tuleeko siihen kolhuja vai ei. 3 cm on varaa hioa. Kotona laminaatissa on 33-luokassa jo monta koloa.

Pitäisi toiseen kämppään vaihtaa lattia, öklö tammimosaiikkiparketti pois ja tilalle joku kiva tumma laminaatti.

Mä liputan edelleen hiomisen ja pigmentoinnin puolesta.

Multa löytyy blogista meidän lattiasta pari kuvaa. Hakkaa tuntumassa laminaatin miljoona - nolla, eikä maksanut peruslaminaattia enempää.

Lienen pervo kun minusta tammimosaiikki olis siisti. Ainakaan en laminaattiin sitä vaihtaisi.

Zone-sarja -42%
Se pointti onkin nykyään siinä, että kukaan ei jaksa pitää samoja kaluja nurkissa 20-40 vuotta, vaan halvan huntin pöytäsetin voi vaihtaa 10v välein sisustuksen ja muodin mukaan ja silti säästää monta tonnia elämänsä aikana kuin että ostaisi aitopuisen. Aitopuisissa on sekin ongelma, että ne MINUN mielestäni näyttävät monesti patinoituneilta ja vanhoilta jo ostettaessa, puhumattakaan, kun ne saavat muutamia vuosia tummua ja kolhiintua käytössä.

Ymmärränä kyllä allergian jos rumia puukalusteita o elämänsä katellu :D Mutta se riippuu ihan mihin rahansa pistää kalusteissa. Jos kaluste on korkeatasoinen suunnittelunsa puolesta, eli sitä ns. designiä, niin sitten sen malli on yleensä melko ajaton. Tai jos kyllästyy niin saa ainakin myytyä aika hyvään hintaan muille ;)

Ei kyllä millään voi käsittää tota Bläkärin ajatusmaailmaa. Tietysti nimenomaan rumia puukalusteita inhoan itsekkin mutta jos puhutaan oikeasti ajattomista design-tuotteista niin niitä ei tarvitse vaihtaa muodin mukaan joka vuosi ja kuten ylempänä on sanottu monessa tapauksessa niistä saa täysin uudenveroiset kunnostamalla. Muutenkin vituttaa suuresti nykyaikana tämä kertakäyttökulutus jossa ostetaan tuote halvalla ja vaihdetaan uuteen joka vuosi. Tällä menolla maailma täyttyy käytettyyn paskaan ja osaltaanhan niin on jo tapahtunutkin. On minullakin huonekaluja Ikeasta ihan sen takia että joissakin niiden tuotteissa on mun käyttöön uskomattoman hyvä hintalaatu mutta jos olisi varaa niin nuokin olisi teetetty mittojen mukaan eikä tarviisi vaihtaa enää ikinä.

Ei kyllä millään voi käsittää tota Bläkärin ajatusmaailmaa. Tietysti nimenomaan rumia puukalusteita inhoan itsekkin mutta jos puhutaan oikeasti ajattomista design-tuotteista niin niitä ei tarvitse vaihtaa muodin mukaan joka vuosi ja kuten ylempänä on sanottu monessa tapauksessa niistä saa täysin uudenveroiset kunnostamalla. Muutenkin vituttaa suuresti nykyaikana tämä kertakäyttökulutus jossa ostetaan tuote halvalla ja vaihdetaan uuteen joka vuosi. Tällä menolla maailma täyttyy käytettyyn paskaan ja osaltaanhan niin on jo tapahtunutkin. On minullakin huonekaluja Ikeasta ihan sen takia että joissakin niiden tuotteissa on mun käyttöön uskomattoman hyvä hintalaatu mutta jos olisi varaa niin nuokin olisi teetetty mittojen mukaan eikä tarviisi vaihtaa enää ikinä.

Kyllähän ne Ikeankin kamat aika hyvin kestää. Jos design on ajaton niin halvempikin kaluste kestää katsetta pidemmän aikaa. N. 15 vuotta sitten Ikeasta ostettu lasivitriini on edelleen siisti ja käytössä. Tosin kaikki muu sieltä 15 ostettu onkin sitten jo katskilla :)

Back
Ylös Bottom