Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pahoittelut jos meni väärään topicciin jostain syystä, mutta tarkoitus oli siis kysyä Ikean sängyistä. Eli onko niistä mihinkään, kokemuksia? Muutto ihan just ja paljon ylimääräistä rahaa ei ole, mutta nykyinen sänky on niin romu, että se on pakko vaihtaa. Kehtaako tollasessa Ikean rungossa ja patjalla siis nukkua?

Pahoittelut jos meni väärään topicciin jostain syystä, mutta tarkoitus oli siis kysyä Ikean sängyistä. Eli onko niistä mihinkään, kokemuksia? Muutto ihan just ja paljon ylimääräistä rahaa ei ole, mutta nykyinen sänky on niin romu, että se on pakko vaihtaa. Kehtaako tollasessa Ikean rungossa ja patjalla siis nukkua?

Mitään kovin kattavaa käsitystä ei itselläni ole, mutta tuo itsellä oleva runko on ainakin ihan ok. Perustavaraa eli lastulevyä, mutta ihan ok. Patjoissa käsittääkseni laatu on yllättävänkin kova ainakin hintaan suhteutettuna. Taisi joku vuosi sitten menestyä ihan hästensiä vastaan jossain testissä (kuluttajaliitto tms).

^Mahdoton yhtälö, nimittäin kokemusta on..:(

Ite kävin eilen ettimässä vähän samoilla kriteereillä tv-tasoa, mutta n. 180cm leveänä ja mahdollisimman matalana. Noi Nurmelat oli oikeastaan ainoat vaihtoehdot, jos halusi selvitä alle 800€:lla. Tuntuivat kyllä ihan laadukkailta ja tulevat valmiiksi koottuina.

Jotain samantapaista on hakusessa itelläkin. Pitkän googlettelun ja kaupoissa pyörimisen jälkeen löysin omaa silmääni miellyttävän mallin. Noh se maksoi 1300e. Paperi ja kynä käteen, suunnittelemaan omaa ja rakentamaan!
Nyt on suunnittelu tehty ja lattialla makaa kasa erilaisia palasia liimapuulevyä. Varmaan parin kuukauden päästä ois valmista ja voin laittaa kuvia tänne arvosteltavaksi ;)

Meillä on ollut Nurmelan Genesis tv-taso 120cm leveänä nyt 1,5 vuotta. Oon ollut oikeen tyytyväinen. Laadukkaan oloinen, jämäkkä ja kestävä. Päädyttiin oikeestaan siihen sen takia että se oli yksi harvoista tv-tasoista johon mahtui vahvistin sisälle. Tossa on luukku vahvarin edessä joka on etsattua lasia. Sahasin taakse reiän ja asensin siihen 12cm tietokoneen tuulettimen, jonka muuntaja on ottaa vahvistimesta sähköt. Vielä kun asentelis pari tuuletinta pleikkarin taakse niin sitä vois pitää päällä suljetussa kaapissa.
Eikös toi Genesis ole se, missä on painamalla avautuva luukku? Onko sulla kestäny sen lasilevyn lukko? Kävin Askossa kattomassa tommosta tasoa, ja mallikappaleesta oli mennyt lukko rikki. Kyllähän noita mallikappaleita varmaan hakataan ja potkitaan, mutta toi lukitus vaikutti silti jotenkin heppoiselta.

Zone-sarja -42%
Mulla on nyt ollut tuo Ikean Malm jonkun aikaa parhaalla Ikean sälepohjalla ja patjat melkeinpä kalleinta mitä Ikeasta saa. Olisko ollut kokonaisuus jotain 700€, ei voi muistaa tarkkaan. No joka tapauksessa todella tyytyväinen olen tuohon ollut niin ulkoisesti kuin myös nukkumaominaisuuksiltaan. Kannattaa testata tosiaan paikan päällä mikä patja tuntuu parhaalle. Itse otin aika kovan ja olen tykännyt.

Kolme donaa.. Taisin juuri ruveta puusepäksi.

Eipä nuo kalusteet oo puusepäntaitoja nähneetkään ei edes etäisesti vaikka hinnasta niin voisi olettaa...Tietenkin, jos laskee konepuusepän puusepäksi niin siinä tapauksessa.

Jos maksaisin 3000e jostain kalusteesta niin se pitäisi sitten olla tehty oikeesti hyvin ja materiaali myöskin oikeeta puuta eikä mitään puupölyn ja myrkkyjen sekotusta.

394_9449%20A%20.jpg

394_9452%20A%20.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos maksaisin 3000e jostain kalusteesta niin se pitäisi sitten olla tehty oikeesti hyvin ja materiaali myöskin oikeeta puuta eikä mitään puupölyn ja myrkkyjen sekotusta.

No mikä sitten on tehty 'hyvin'?

Tuollaista Scanwoodin Metso-senkkiä et taatusti saa millään normaalilla käytöllä hajalle kymmeniin vuosiin. Ja kun kysyjä vielä ilmeisesti tahtoi senkkinsä valkoisena, niin miksi ihmeessä sen pitäisi olla oikeasta puusta tehty?

Makujakin kun on monia. Itse en tuota kuvasi senkkiä ottaisi olohuoneeseeni, vaikka minulle maksettaisiin se 3000€. :D

Tuollaista Scanwoodin Metso-senkkiä et taatusti saa millään normaalilla käytöllä hajalle kymmeniin vuosiin. Ja kun kysyjä vielä ilmeisesti tahtoi senkkinsä valkoisena, niin miksi ihmeessä sen pitäisi olla oikeasta puusta tehty?

Makujakin kun on monia. Itse en tuota kuvasi senkkiä ottaisi olohuoneeseeni, vaikka minulle maksettaisiin se 3000€. :D
No pitäähän se nyt päästä vieraille sanomaan, että on oikeaa puuta! Luulevat muuten vielä köyhäksi :D

Katso vaikka ylläolevaa kuvaa.

Ei tarvi tietenkään olla oikeesta puusta tehty, jos sellaisesta ei pidä, mutta en ymmärrä sitä että minkä takia se liimapöly maksaa enemmän kuin aito massiivipuu ?

Meneppäs kysäseen paikallisesta rautakaupasta paljonko liimapöly maksaa ja vertaa hintaa laadukkaaseen massiivipuuhun.

Sitäkin ihmettelen että miksei tuolla Scanwoodin sivuilla lue sanaakaan että miten nuo kamat kasataan, lukee kyllä että tulee valmiiksi kasattuna, mutta
liitostavasta en nähnyt mainintaa. Ei näytä ainakaan mitään näkyviä liitoksia olevan joten veikkaan että koneella tehdään kaikki valmiiks.

Meillä on tuollainen Scanwoodin Metso senkki ja pari tasoa, ja olen noihin kyllä aivan pirun tyytyväinen. Meidän senkki on tuo 220x84 puuovilla, ja sen rakenteen laadun huomaa kun ensimmäisen kerrän koittaa nostaa sitä. Nuo painavat aivan jumalattoman paljon.

Ei laatua voi millään tavalla kalusteessa mitata sen painosta, nuo on luultavasti jotain mdf levyä ja sehän painaa tiiviyden takia huomattavasti enemmän mitä esimerkiksi koivu taikka kuusi.

Onko siis ovet täyttä puuta vai pelkästään viilutettua mdf:ää ? Hieman ihmettelen, jos ovet ovat massiivipuuta voi toki pitää kutinsakkin.

Ei tarvi tietenkään olla oikeesta puusta tehty, jos sellaisesta ei pidä, mutta en ymmärrä sitä että minkä takia se liimapöly maksaa enemmän kuin aito massiivipuu ?

Meneppäs kysäseen paikallisesta rautakaupasta paljonko liimapöly maksaa ja vertaa hintaa laadukkaaseen massiivipuuhun.

Valitettavasti en kuitenkaan tunne yhtäkään puuseppää, joka pelkillä materiaalikustannuksilla sen senkin olisi tehnyt. Omasta Scanwoodin senkistä maksettiin n.1500€, joten puusepän tekemänä vastaavantyyppistä massiivipuusta tehtyä senkkiä (kiiltovalkoiseksi maalattuna) ei kyllä todellakaan edukkaammin olisi saanut.

Meillä on puusepälläkin teetettyjä (ihan siitä 'oikeasta materiaalista') kalusteita, joten jollakin tasolla olen perillä hintatasosta. Toki tutun kautta voi tehdä huippudiilejä, mutta kuten todettua, itsellä ei sellaista tuttua ole..

Ei laatua voi millään tavalla kalusteessa mitata sen painosta, nuo on luultavasti jotain mdf levyä ja sehän painaa tiiviyden takia huomattavasti enemmän mitä esimerkiksi koivu taikka kuusi.

No ei se mistään liitosten laadusta mitään kerrokkaan... Oli se liitos sitten tehty miten tahansa, niin enemmän kuin 'riittävän' tukeva se on. Mitään todellista hyötyä et siis 'hyvin tekemällä' saavuta. Maalin alla se hieno käsityöjälki menisi vain hukkaan.

Mistäs löytyisi hyvä valikoima kalustejalkoja? Olen käynyt bauhausissa ja yrittänyt surffata muita paikkoja, joista näitä löytyisi, mutta vaikeata on. Haussa olisi ns.vinossa oleva tv-tason jalka tai matala neliöjalka.

Suunnittelin vähän, että mun makuuhuoneen voisi maalata uudestaan, koska olen kyllästynyt mun tummaan ja pimeään makkariin, jossa on saatananpalvojanliilat seinät. Huone on kooltaan noin 12 neliötä (n. 3,5m x 3,5m) ja huoneessa on yksi ikkuna, joka ei ole kovin iso, eli huoneeseen ei pääse kauheasti valoa. Lattia on tummahkoa savutammi-laminaattia.

Tällä hetkellä huoneessa on tämän väristä:

n1391034577_30161214_7722.webp n1391034577_30165868_7703.webp

Tarkoitus olisi säilyttää makkarissa samat vanhat huonekalut (tummaa akaasiapuuta) ja taulut. Tekstiilien osalta säilyttäisin todennäköisesti mattakullan värisen päiväpeiton sekä verhot (tyynyt ja matot lähtisivät vaihtoon), jotka ovat tämän väriset:

o_405m.webp

Ideana olisi se, että haluaisin makuuhuoneeseen valoisamman ilmeen ja tarvittaessa olen valmis maalaamaan seinät jopa valkoiseksi, jota olen tätä ennen vältellyt (mulla ei ole kodissani yhtään valkoista seinää).

Toinen minua miellyttävä värivaihtoehto olisi harmaat seinät, mutta silloin tekstiilien väri ja taulujen kehykset pitäisi ehkä vaihtaa toiseen väriin. Beessit seinät eivät niinkään kiinnosta, sillä mulla on beessiä muualla.

Olisiko teillä ehdottaa jotain hyviä väri-, maali- tai maalaustekniikkavaihtoehtoja? Kaipailisin makuuhuoneeseen jotain "jujua". Tapetit eivät pahemmin kiinnosta.

Ne pari viimeistä listaa puuttuu mutta eteisaula sai tänään uuden lipaston ja täten uuden ilmeen:

eteisaula.jpg

Tuo lipasto ja (väliaikainen kammottava siirappia pursuava) taulu ovat näkymä eteiskäytävän keskeltä kun taloon saavutaan sisälle. Eli tuo taulun keskipiste on eteiskäytävän keskipiste. Tässä siis noin 12m2 eteisaulan yksi seinä.

Eiks kukaan osaa ehdottaa mulle mitään hyviä maalausjuttuja? Ei nyt tartte ehkä niitä värejä ehdottaa, mutta mua kiinnostaisi tietää erilaisista maalaustekniikoista ja sen semmoisista, millä saada seinää jotain kivaa näköä tai elävyyttä. Mä olen esim. joskus nähnyt jossain sellaista maalipintaa, joka näyttää "hiekkamaiselta".

Eiks kukaan osaa ehdottaa mulle mitään hyviä maalausjuttuja? Ei nyt tartte ehkä niitä värejä ehdottaa, mutta mua kiinnostaisi tietää erilaisista maalaustekniikoista ja sen semmoisista, millä saada seinää jotain kivaa näköä tai elävyyttä. Mä olen esim. joskus nähnyt jossain sellaista maalipintaa, joka näyttää "hiekkamaiselta".
Ootko sä käyny jo vilkuilemassa Tikkurilan sivuja? Esimerkiksi tuolla Tunto Hienolla saa jänniä pintoja aikaan, jos siis jotain tällaista haet: Ripaus ylellisyyttä

Back
Ylös Bottom