Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt tarvis jotain hyviä ideoita seinille. Mulla on siis kaksi seinää missä on tollanen 3x2m tila molemmissa, seinät on betonia ja valkoisia väriltään. Normaalisti olisin maalannut seinät mutta se nyt ei ole vaihtoehtona tässä asunnossa. Eli siis nauloillahan tuohon ei voi mitään pistää koska jäljet olisivat suht hirveät kun täältä muuttaa pois.

Tee/ teetätä sellaset kankaalla päällystetyt styroxlevyt tauluiksi. (100*120cm löytyy paloina sisustusliikkeistä.) Ei paina paljoo. Jostain mestoista saa kankaalle painatettua omia valokuviakin. Mä aattelin laittaa sellaset seuraavaan asuntoon. Nyt mulla on ihan vaan kangasta ne taulut, kun asustelen vielä väliaikaismajoituksessa (kun oottelen oman asunnon valmistumista.) Noi vaimentaa kaikumistakin, mikäli sellaista ongelmaa on.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt on itsellä olkkarissa komee lamppu. Täällä joskus joku mainosti Eero Aarnion Golf 60 -valaisinta. Oli itselleen ostanut ja esitteli kuvia, muistan vain valkoisen sohvan kyseisistä kuvista... No kuitenkin voi sanoa että rakastuin ensinäkemällä. Ihan uskomattoman hieno!

Tilasin tosin sen naikkoselta salassa, kun hän ei siitä pitänyt. Ei löydetty vuodessa yhtäkään valaisinta joka ois kummankin silmään sopinut. Toivotaan että tykkää, kun tulee opin tieltä kotiin. Livenä ainakin paljon vielä hienompi! Enään tarvii ruokailupöydän päälle ostaa joku killutin. Kun saan vaan nuo vasta kootut keittiökaapit siirretyä viikonloppuna keittiön seiniin.

Lisäksi kysymys, joka on ehkä remontti ja tämän keskustelun välimaastoa. Eli onko kellään kokemusta täyspuisesta työtasosta keittiössä? Millainen vaiva pitää kunnossa? Voiko tasolla leipoo? Pitääkö tahrat pyyhkiä heti? Taso puuttuu vielä, niin ei osaa päättää tulisko laminoitu vai täyspuu. Kiveen ei oo varaa, enkä edes halua.

Lisäksi kysymys, joka on ehkä remontti ja tämän keskustelun välimaastoa. Eli onko kellään kokemusta täyspuisesta työtasosta keittiössä? Millainen vaiva pitää kunnossa? Voiko tasolla leipoo? Pitääkö tahrat pyyhkiä heti? Taso puuttuu vielä, niin ei osaa päättää tulisko laminoitu vai täyspuu. Kiveen ei oo varaa, enkä edes halua.
On täyspuinen taso. Ei ole edes kovin kallista Baukkarissa tai vaikka Ikeassa jos sormijatkettu kelpaa, mulla on saarnia Baukkarista. Öljyämällä siihen saa sitä kestävyyttä vaikkapa kosteudelle ja tahroille enemmän. Kannattaa huomioida että sävyttämättömälläkin öljyllä käsitelty puu tummuu reilusti. Mun mielestä fiilis puutasoissa on miellyttävä ja puu näyttää ja tuntuu hyvältä. Plussaa myös siitä että sitä voi hioa jos tulee osumia tahroja. Kyllä ne tahrat kannattaa heti kostealla liinalla pyyhkiä ja kuivata se taso vedestä. Öljyttynä kestää vettä mainiosti. Tuosta leipomisesta en osaa sanoa ainakaan öljytyn pinnan päällä. Itse olisin ottanut ehkä kivi- tai coriantason jos olisi ollut rahaa laittaa siihen enemmän. Nykyään varmaan hyviä laminaattejakin mutta itse otin mieluummin puutason kun nuo olivat oikeastaan ne vaihtoehdot mulle.

Zone-sarja -42%
Korjaan, ei Golf vaan Moon valaisin. Golf ei oo ollenkaan omaan silmään hyvä. En tiedä mitä eilen sekoilin...

Juu Baukkaria on pidetty potentiaalisena vaihtoehtona. Ei vaan viimeks löytynyt mieleistä, vaikka hinnat ei ihan mahdottomia ollut. Katsellaan ja odotellaan siis.

Korjaan, ei Golf vaan Moon valaisin. Golf ei oo ollenkaan omaan silmään hyvä. En tiedä mitä eilen sekoilin...

Juu Baukkaria on pidetty potentiaalisena vaihtoehtona. Ei vaan viimeks löytynyt mieleistä, vaikka hinnat ei ihan mahdottomia ollut. Katsellaan ja odotellaan siis.
Mulla tais maksaa noi saarnitasot 220e kipale ja kooltaan olivat 40x620x3000 jos en muista väärin. Ikea kannattaa tsekata myös. Se Ikean tammitaso on ihan jees jos moisesta tykkää ja aika edullista.

Kävin vähän katteleen pöytälevyjä. Omaan silmään parhaalta näytti koivu ainakin käsittelemättömänä. Se olisi vielä tarkoitus värivahata/öljytä todella tummaksi. Jotenkin jossain kovapuulevyissä vaan puun syyt ei saanut itseä syttyyn.

Kokemuksia koivusta kellään?

Kävin vähän katteleen pöytälevyjä. Omaan silmään parhaalta näytti koivu ainakin käsittelemättömänä. Se olisi vielä tarkoitus värivahata/öljytä todella tummaksi. Jotenkin jossain kovapuulevyissä vaan puun syyt ei saanut itseä syttyyn.

Kokemuksia koivusta kellään?
No kovaa puutahan se on eli soveltuu tasoihin ihan hyvin. Jos tummaksi käsittelet niin sinänsä sama mitä puuta se on. Ottaisin ehkä itse tammea jos noin tekisin mutta tuo koivu toimii varmaan ihan ok. Puulajit kumminkin käyttäytyy eri tavalla öljyn/vahan kanssa joten kannattaa katsoa onko olemassa jotain mallipaloja niiden aineiden kanssa mitä aiot käyttää.

Ja jos löydät jostain sävytettyä puuöljyä niin ilmoitteleppa. Ei siis Osmoa missä on vahaa mukana vaikka toiminee sekin. Itse mietin jos nuo omat tasot käsittelisi mustaksi lähes vielä.

Joo, meidän piti tehdä myös lasinen suihkuseinä+ovi pikkukylppäriin. Hinta on kuitenkin semmonen että nyt mennään 9.90e suihkuverholla.

MITÄ IHMETTÄ? maailmankirjat on nyt sekaisin!! Hupen ökytaloon tulee joku kympin suihkuverho vaikka kaikki muu on tehty ja rakennettu tuntematta sanaa kohtuus?

Hupen talohan on käytännössä ihan perustalo ilman mitään sen ihmeellisempää ja taidettu laittaa halpaakin tavaraa sinne ja tänne. En halua dissata Hupen taloa mitenkään, mutta itse en näe
siinä yhtään mitään tavanomaisesta poikkeavaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jottei timanttinen topicci jäis huomioitta, niin nostan sitä =)

Pistin Blogiin pari juttua kuvien kanssa, "mainoskirjaimesta" ja parista taulusta.

http://naillasilmilla.blogspot.com/2011/12/berlinin-tuliaisia.html

IsoKoo.jpg

MITÄ IHMETTÄ? maailmankirjat on nyt sekaisin!! Hupen ökytaloon tulee joku kympin suihkuverho vaikka kaikki muu on tehty ja rakennettu tuntematta sanaa kohtuus?
Kuten sanoin, suihkuverho on tilapäinen, tuosta suihkunurkkauksesta tulee aivan TAVALLINEN suihkunurkkaus jossa on lasiseinä ja lasiovi. Ei mitään kummallista tai kallista ole haettukaan. Tuon lasihärdellin toimitusaika on vain aika pitkä, joten tilapäisratkaisuna toimii tuo suihkuverho.

Hupen talohan on käytännössä ihan perustalo ilman mitään sen ihmeellisempää ja taidettu laittaa halpaakin tavaraa sinne ja tänne. En halua dissata Hupen taloa mitenkään, mutta itse en näe
siinä yhtään mitään tavanomaisesta poikkeavaa.
Totta. Muutama spesiaali ja harkittu sisustuselementti tuonne on vain väkerretty, esim. seinään tehdyt upotukset ja kattopalkit, sekä kohtuuttoman suuri kodinhoitohuone. Muuten talo on ihan tavallinen. Se on tarkoituskin. Harmi jos joku on saanut väärän kuvan, talomme ei ole ökytalo, se on tehty halvimmista mahdollisista laadukkaista materiaaleista. Kylppärin seinälaatat olivat alle kympin per neliö. Poikkeuksena muutama tekninen vimpain, esim. liesi, jääkaappi jne jotka ovat hinnaston yläpäästä.

Ostin reissusta tuollaisen ison öljyvärimaalauksen kun tykkäsin värimaailmasta niin kovasti. Saahan noita samanlaisia kuvasta maalattuja joka puolelta lomamatkoilta, joten mikään kovin uniikkahan tuo ei ole. Käsin kuitenkin maalattu ja halvempi kuin vastaava painettu kuva olisi jostain Ikeasta ostettuna. Lisäksi ostin casen asennuskaljaa.

aoo_lmfnrw-dom.jpg

Tuollainen samanlainen nuottiviivastolle tehty Kölnin tuomiokirkko tuli ostettua reissussa. Kehtaako tuollaista pistää kehyksiin ja laittaa seinälle?

Ostin reissusta tuollaisen ison öljyvärimaalauksen kun tykkäsin värimaailmasta niin kovasti. Saahan noita samanlaisia kuvasta maalattuja joka puolelta lomamatkoilta, joten mikään kovin uniikkahan tuo ei ole. Käsin kuitenkin maalattu ja halvempi kuin vastaava painettu kuva olisi jostain Ikeasta ostettuna. Lisäksi ostin casen asennuskaljaa.
Mistäs? Veikkaan kyllä thaimaata, en changin vuoksi vaan (edullisen) öljyvärityön vuoksi. Saiskohan changia kohtuuhintaan lähempää?

Mistäs? Veikkaan kyllä thaimaata, en changin vuoksi vaan (edullisen) öljyvärityön vuoksi. Saiskohan changia kohtuuhintaan lähempää?

Thaikuista juu. Mulla oli vikana iltana bahteja lomakossa vajaan sadan euron edestä. Myyjähän pyysi tuosta lähtönä 4000 baht (eli n. 100€). Sanoin taitelijalle suoraan että en jaksa tinkiä kun ei täällä ole muutakaan ostettavaa. Sen verran sovittiin, että lisäksi mun pitää saada vielä rinkka täyteen Changia ja käytyä syömässä kunnolla juomineen vielä illalla.

Mulle tuli hyvä mieli kun tiesin että myyjä sai hyvän tilin ja arvostan muutenkin käsityötä. Olen joskus aikaikaisemmin tilannut samalta kaverilta sähköpostitse Suomesta käsin taulun kuvasta ja ostanut lisäksi yhden paikan päältä. Homma toimi sovitusti ja maalaus tuli postitse. Siinäkin hyvä syy olla tinkimättä muutamaa kymppiä sinne tänne.

Offtopiccina mulla oli vain 14 kg matkatavaroita ja ei käsimatkatavaroita. Koska 30 kg sai olla ruumassa ilman lisämaksua, punnittiin rinkkaa vaalla torilla ja täytin sen Changilla.

aoo_lmfnrw-dom.jpg

Tuollainen samanlainen nuottiviivastolle tehty Kölnin tuomiokirkko tuli ostettua reissussa. Kehtaako tuollaista pistää kehyksiin ja laittaa seinälle?
Itse en laittaisi, mutta jos nuotit kuuluvat harrastukseesi (tosin onhan minullakin kitara seinällä vaikken soita sitä) ja pidät tuosta niin mikä jottei? Vaatii kyllä ympärilleen jotkut ei-Ikea -kehykset.

Hyvältä näyttää. Minkälaiset hyllyt kaapin sisällä on? Netistä ei löydy kuvia sisältä, joten olisiko mahdollista saada kuvaa?
Sisällä ei ole hyllyjä. Sinne mahtuu kyllä matala hylly johon saa esim. viinipulloja vaakatasoon. Rakennankin sinne sellaisen.

Back
Ylös Bottom