Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meillä on yläkerrassa suihku ja ainut kerta kun sitä on käytetty oli kuukauden mittainen alakerran suihku ja saunatilojen remontti, joten ei se tarpeeton ole :)

Tää on totta. Tosin tuo kaappi on hiton hyvä. Käytin sitä raksan aikana jo muutaman kerran. Se on riittävän tilava, jotta siellä viittii suihkutella ja itse suihku on toimiva. Meillä kun on alakerrassa pakko kuivailla pyykit pesuhuoneessa jos niitä on enempi, on silloin ihan kätevä käydä suihkussa yläkerrassa jos telinettä ei halua siirrellä. Eli luultavasti tuota tulee tahtiin kerta pari viikkoon käytettyä. Tai sitten ei, sen näyttää aika. Jos olisi ajatellut 100% vain omia tarpeita, ei ehkä ois tuota edes laitettu. Mutta ajateltiin että jos tän joskus myy, niin se voi silloin olla helpostikin hintansa arvoinen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jep. Ja ei meillä ainakaan tuo yläkerran vessa/suihku mikään esittelytila ole (jos ei koko talo) että käytännöllisyys ennen kaikkea. Ja kunhan tässä tyttäret teini-ikään kasvaa niin luulen että minä saan alkaa käyttämään yläkerran suihkua jos meinaan keretä aamulla suihkussa käymään :)

ps. hankittiin kuivausrumpu viimetalvena ja on kyllä lapsiperheen paras hankinta heti pesukoneen jälkeen ;)

Meillä on kuivausrumpu ollut vuodesta 2001. Se jäi kohtuu uutena asuntoon joka silloin ostettiin. Seurannut perässä tähän päivään asti. Se on pätevä peli kyllä. Ei siinä viitti kaikkea kuivailla kun se kuluttaa vaatteita, tuon huomasin kun jossain välissä sitä käytettiin koko ajan. Mutta tarpeeseen se on. Lakanat on siinä todella kätevä kuivata, kuten myös pyyhkeet. Niitä on vähän paskamainen sisätiloihin muuten viritellä kuivumaan. Etenkään noita parsisängyn täysleveitä lakanoita. Ja tosiaan tarvittaessa saa lasten vaatteet nopeasti uudelleen käyttöön kun tunti menee koneessa ja toinen mokoma rummussa.

Mulla on lipastoina JYSKistä ostetut halpispaskat ja alkuperäinen look oli tämä:

Hienon näköistä! Tuunaamalla saa useille huonekaluille "uuden elämän", itsekin on tullut muutamia huonekaluja tuunattua uusiksi:

38630_419312209790_659579790_4401472_3702488_n.webp 281307_10150270988844791_659579790_7331558_610235_n.webp
31877_394898894790_659579790_3827609_1695952_n.webp 31877_394898904790_659579790_3827610_886678_n.webp

Ei hemmetti että on upee muutos. Alkuperäisinä ei kelpais, mutta noiden muutosten jälkeen... JÖSSES :worship:

Mitä tuon sohvan tuunaaminen maksoi?

Aihio huuto.netistä 150e, Keinonahat ~150e, koristenaulat ~50e, maalit parikymppiä, sohvatyynyjen ompelu ja täytteet ~200e verhoomossa, omaa aikaa tuohon kului varmaan toistasataa tuntia kun hommasta ei ollut aikaisempaa kokemusta, mutta niille ei viitsi hintaa laskea kun tämä oli enemmän harrastamista kuin työtä :) Sohvatyynyt teetätin suosiolla verhoomossa kun ompelukoneen käytöstä on hyvin vähän kokemusta, muuten kaikki tehtiin itse.

Värimaailma ja tyyli ei ole ihan mun makuun mutta tuosta kliinisyydestä tykkään. :) Ja tilaahan tuossa taitaa olla ihan mukavasti, varmasti viihtyisä koti.

Siisti on kämppä ja vieläpä järkevällä budjetilla. Ruokailuerkkeri sopivan suuri, meillä jäi vähän knaftiksi. Olohuone taas tuntuu vähän pieneltä vaikkei siellä töllöjä yms. olekkaan. Mites tuo takka sijottautuu olohuone - ruokailutila - akselille. Sitä ei oikein kunnolla näkynyt kuvissa.

Zone-sarja -42%
Siisti on kämppä ja vieläpä järkevällä budjetilla. Ruokailuerkkeri sopivan suuri, meillä jäi vähän knaftiksi. Olohuone taas tuntuu vähän pieneltä vaikkei siellä töllöjä yms. olekkaan. Mites tuo takka sijottautuu olohuone - ruokailutila - akselille. Sitä ei oikein kunnolla näkynyt kuvissa.

Takka on tuota ruokailuerkkeriä vastapäätä, vähän enemmän keittiön puolella tosin. Täytyy ottaa joku kuva jossa se näkyy paremin.

En mä itse kaipaa olkkariin yhtään enempää tilaa kun meidän varsinainen "olkkari" on kuitenkin tämä yläkerra aula. Siis se missä arkena ollaan ja aikaa kulutetaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Takka on tuota ruokailuerkkeriä vastapäätä, vähän enemmän keittiön puolella tosin. Täytyy ottaa joku kuva jossa se näkyy paremin.

En mä itse kaipaa olkkariin yhtään enempää tilaa kun meidän varsinainen "olkkari" on kuitenkin tämä yläkerra aula. Siis se missä arkena ollaan ja aikaa kulutetaan.

OK. Eli takka on ikäänkuin keittiön elementti enemmän kuin olohuoneen. Meillä on ajateltu homma nimenomaan toisinpäin, eli takka on ns. toinen TV jota voi katsoa myös ruokailutilan puolelta, ruutu on tosin pienempi :)

TV- ja olohuonetilan erottaminen on sekin makukysymys. Toisaalta 2-korroksisessa yläkerran aulasta tulee ikäänkuin luonnostaa tällainen. 1-kerroksisessa se pitää "vasiten" tehdä. Meillä ruokailutilan vieressä oleva ns. työhuone voi toimia tällaisena tilana, mutta vielä ei ole varaa hommata toista isoa töllöä / viedotykkiä. Itse kun telkkaria, ainakin vielä, olohuoneeseen kaipaan.

... mutta makee kämppä kaikenkaikkiaan. Itse pidän kanssa pelkistetystä, vieläpä enemmän ns. skandi-modernismista.

OK. Eli takka on ikäänkuin keittiön elementti enemmän kuin olohuoneen. Meillä on ajateltu homma nimenomaan toisinpäin, eli takka on ns. toinen TV jota voi katsoa myös ruokailutilan puolelta, ruutu on tosin pienempi :)

TV- ja olohuonetilan erottaminen on sekin makukysymys. Toisaalta 2-korroksisessa yläkerran aulasta tulee ikäänkuin luonnostaa tällainen. 1-kerroksisessa se pitää "vasiten" tehdä. Meillä ruokailutilan vieressä oleva ns. työhuone voi toimia tällaisena tilana, mutta vielä ei ole varaa hommata toista isoa töllöä / viedotykkiä. Itse kun telkkaria, ainakin vielä, olohuoneeseen kaipaan.

... mutta makee kämppä kaikenkaikkiaan. Itse pidän kanssa pelkistetystä, vieläpä enemmän ns. skandi-modernismista.

Vaimo on kova leipomaan ja meillä on tuossa leivinuuni, eli siksi sijoitettiin sen enemmän keittiöön. Mutta ruokailutilasta on siihen suora näkymä, joten siinä voi ihastella tulen räiskymistä. Alakerrassa ei tosiaan ole tarkoitus mitään elokuvaelämyksiä tarjota. No eipä niitä nyt ihmeemmin ole yläkerrassakaan. Mitään tykkejä sun muuta tuski on tulossa. Ei niitä kesteä edes perse ostaa, menee omat ja varastetut kun alkaa pihoja tekeen ja lainoja makseleen.

Alunperinkin oli siis ajatus että yläkerta on sellanen "oleskelurymylä" ja alakerran olkkari pidetään vähän steriilimpänä ja silleen että ois aina paikat niin että voi vieraita tulla sisään ilman että pitää hävetä kaaosta. Yläkerrassa kun on lasten lelut sun muut, niin paikat aina enemmän ja vähemmän sekaisin.

Timba79:n sisustus - tykkäsin! Muhun taas upposi nimenomaan tuo harmaa värimaailma ja tumman ja vaalean selkeät kontrastit. Ja se lattia on ihana. En tiedä, miltä teillä arkena näyttää, mutta myös tuo liika koristelemattomuus on makuuni. Sen myötä on tosi helppo pitää paikat siisteinä ja rojuttomina. Ehkä se jollekin tarkoittaa myös tylsää ja kliinistä, mutta oma mieli lepää paljon paremmin kodissa, jossa ei ole lehtipinoja, valokuvakehyksiä, tauluja ym. hilpetööriä paikat pullollaan. Ainoo, mitä ehkä itse harkitsisin, ois alakerran sohvien uudelleen sijoittelu - jos tuosta tekisi rohkeasti sellaisen telkkarittoman seurusteluhuoneen? Olisi myös kiva nähdä kuvia arkisemmista tiloista, kuten eteisistä.

Ps. Mistä nuo verhot ovat? Nimimerkillä "Keittiössä ei vieläkään verhoja vuoden asumisen jälkeen", kun ei ole mieluisaa kangasta löytynyt :)

Olikohan se nyt joku Johanna Interior tai vastaava josta se Riikka noita osteli. En tiedä, en ole jostain syystä kovin innokkaasti lähtenyt verhokaupoille.

Ja olen Emmah kanssasi täysin samaa mieltä noista rojuista. Suorastaan vituttaa edes harkita niistä pölyjen pyyhkimistä. Eli ennemmin sitten kikkailee vaikka jollakin kattolampuilla kuin pöydillä olevilla rojuilla. Vaikkakin tiedän että tuota rojua tulee väkisinkin vielä nurkkiin.

Ja tarkoitus on pistää kuvia vielä muistakin tiloista. Odottelen vain jos tuo valokuuvajakaveri ehtisi käymään ottamassa noito kuvia. Voisi kuvata ns. joka nurkan ja voisi niistä sitten pistää tänne jotain fiksua. Meillä siis on tuon ruokailuerkkeri kokoinen lämmin kuisti jossa on iso liukuovikaappi, jonka sisään saa kengät ja takit. Yhteen nurkkaan tulossa vielä tuoli, jossa passaa laittaa kenkiä jalkaansa. Sitten on tuo varsinainen eteinen josta käynti portaisiin ja talon muihin huoneisiin.

Tunti vain ja sitten reilun puolen vuoden jälkeen eka päivä duunissa! Eli nyt on vuorotteluvapaat ja lomat lusittu.

http://rakennusprojekti.fi/?p=1803

Tuossa nyt järkkärillä otettuja kuvia. Noissa vain se vika, että lattia tulee liian vaaleaksi, siis ei ole oikeasti noin vaalea.

Siipirikko: Tuo laminaatti on Tarkett Vintage Oak, 8 mm, käyttöluokka 32.

http://www.tarkett-floors.com/floors/site/fi-fi/topic/laminate/article/21112/article.asp

Jos joku on tuosta kiinnostunut, saa tulla paikan päälle. Tuo on oikeasti hyvännäköinen! Paketissa näyttä vähän arveluttavalta, mutta heti huomasi että tuo toimii kun sitä alkoi pistämään. Näyttelyssä tuota kehuivat melkein kaikki.

Tytön huoneesta uskaltaa ehkä jo pistää yhden kuvankin esille:

P1040627.jpg

Ikeaahan noi kaikki on, jos jotakuta ei nappaa niin ei kiinnosta. Pääasia että toi 5-vuotias tykkäilee.

Joku työpöytä/askartelutaso pitäisi tuonne vielä hommata.

http://rakennusprojekti.fi/?p=1803

Tuossa nyt järkkärillä otettuja kuvia. Noissa vain se vika, että lattia tulee liian vaaleaksi, siis ei ole oikeasti noin vaalea.
Mun mielestä lattia noissa on just hieno. Sun omissa kuvissa se oli sellainen kylmän harmaa. No makuasioita.

Muutama kommentti noista kuvista:

1. Ruokailutila on kyllä upea, kaipaa vielä hieman sisustamista, mutta sellaisenaan jo hieno, valoisa sekä avara. Tosi hieno.
2. Olkkari / yläkerran aula näyttävät mielestäni, kuvissa ainakin, tosi pieniltä juoksemiseen ja oleskeluun.
3. Isomman kylppärin lattialaatat on unohtunut mitoittaa ennen laatoitusta ja reunaan onkin tuon seurauksena jäänyt tosi kapea ja ruma soiro 10x10cm laattaa. Ei siinä mitään, mutta pistää vain silmään. Meillä kävi samalla tavalla kodinhoitohuoneen kuraeteisessä. Tila oli muutenkin hankala laatoittaa johtuen 6m pitkästä tilasta sekä lattiakaivosta ja kuraeteisestä. No semmoista se on, aina jotain pientä sattuu. Muutenhan toi kylppäri on kiva. Saunan värit eivät miellytä itseäni, mutta kun tiedän miten vaikeaa on saada hyvä kuva saunasta, niin uskoisin että luonnossa sauna on huomattavasti paremman näköinen.
4. Hieman särähti korvaan tuo että pyykit kuivataan kylppärissä. Meillä talo piirrettiin sillä lähtökohdalla että moinen asia on mahdollista tehdä kodinhoitohuoneessa. Toki neliöt maksavat ja kompromisseja on tehtävä, me kuitenkin panostettiin se vajaa 20m2 kodinhoitohuoneeseen, onhan se myös meidän arkieteisemme.
5. Omaan makuuni sävyt ovat liian vaaleita, mutta muutoin kuitenkin hommeli näyttää hyvin tehdyltä ja siistiä jälkeäkin, ottaen huomioon myös huippunopean aikataulun. Timba kuitenkin sanoi että värit ovat tarkoituksella noi, niin sehän on vain makuasia. Kuten tuossa Inska ja Timba totesikin, me haimme hieman persoonallisempaa sisustusta.
6. Muutama verhovalinta on mennyt pieleen sekä värinsä että mittojensa puolesta, sanon tämän mielestäni hyvällä kokemuksella ja verhokauppiaan sukulaisena ;) Verhot (osa niistä) eivät anna oikeutta suurille ja kauniille ruutuikkunoille vaan koittavat peittää niitä. Mielestäni noin upeita ikkunoita tulisi korostaa. Asennusteknisesti muutamat verhot ovat myös epäonnistuneet, itse korvaisin siniraidallisen ja vaakaraidallisen verhokapan pystyraidallisena ja purjerenkailla asennettuna. Negatiivinen maininta myös yläkerran aulan liian lyhyistä violeteista verhoista jotka ovat rumilla nipsuilla kiinni.
7. Talo on ulkoa todella upea, kuten olen sanonut jo aiemminkin, sisäpuolikin varmasti asumisen seurauksena muuttuu kodikkaammaksi kunhan tavarat alkavat löytää paikkansa. Meillä tuota paikan etsintää on vielä pitkään luvassa, yhden sisustuskuvan tuohon vasta uskalsinkin laittaa.

Elä ota herneitä, itsehän pistit esille ;)

En todellakaan ota herneitä, eli iso kiitos hyvästä palautteesta. Tiedä sitten ottaako vaimo herneet kun lukee verhoista. Itselle kun on aivan sama mitkä rätit siellä roikkuu, en siis oikeasti ole yhtään pätkään sisustajatyyppiä. Ennemmin mietin autotalliin hyllyjä työkaluille. ;)

Isomman kylppärin laattajako oli vähän kompromissi. Hierottiin tuota aika kauan. Päädyttiin sitten jättämään tuo yksi soiro, jotta saatiin muuten tuo edes jotenkin järkeväksi. Alakerrassa meni paremmin, vaikkaan kaivojen ympärille ei jakoa saatu ehjille laatoille kuin pesuhuoneessa. Saunassa ei ole väliä kun ei näy, eikä oikein kodarissakaan kun siihen lattialle tulee jotain mattoa kuitenkin.

Pyykeille ois tosiaan saanut olla tilansa kodarissa, vaan ei tällä pohjaratkaisulla onnistu. Siis 2 krs ratkaisulla tai sitten ei ois alakerrassa ollut makkaria ollenkaan. Märkätilojen kasvattaminen olisi ollut suoraan pois keittiöstä. Nämät on paljon helmpompi pyöritellä 1 krs ratkaisussa. Ehkä sellainen seuraavasta talosta tuleekin ja kolmannen tekee sitten näiden kokemuksella. :)

Tässä jotain nopeaa vastausta. Nyt lissää puita saunaan, kohta ottaan löylyjä.

Niin ja Huppe, tulet perheinesi joku kerta Jyväskylään kyläileen. Ois ihan kiva tavata livenäkin. Lupaan että kalja EI lopu kesken. :D

ikkunasta paistaa metsä mukavasti, onko miten "syrjässä" tontti...vaiko uusi asuinalue?
johdattelen tällä sitä että miten on porukat funtsinu itse tontin paikan, lapsiperheen kyseessä ollessa kuten itselläkin, painaa aika paljon esim. pysyvän koulun läheisyys. itse en helvetissä muuta mihinkään taxi-koulukyyti alueelle, jossa edes lähikaupasta saa nähdä märkiä unia. en tosin ole mitään 800m2 tontti tyyppiä, mutta karu tosiasia on se, että yleensä upeasta takakuusikosta saa maksaa hinnan, jossa lapsi on koulutaksien varassa ja jos kaupasta unohtui se hiiva niin sitä ei todellakaan lähdetä hakemaan, koska matkoihin menee se 37 min. vähintään, tosin tämä on IMHO!!
toinen asia on yksikerrosratkaisu joka meillä ainakin ehdoton jo koirien takia + että ei riitä virtaa kaitsemaan alle 3v asti että meneekö se nytten nikamat eellä mistä portaista, lisäksi vielä oma kulkeminen joka on mielestäni hankalampaa portaikkoisessa talossa kuin tasaisessa. ymmärrän tietysti, että tonttia jää monikerrosratkaisussa enemmän...

sisustuksesta: tykkään tosi paljon avaruudesta ja väreistä, itse sekoitan vielä enemmän tummaa, tyyliin keittiö mustavalkoinen, harjattua terästä ym. välttäen liikaa kylmyyttä...
kokonaisuudessaan upea kämppä!

Back
Ylös Bottom