Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä en kanssa ole oikein innostunut tuunaamaan mitään isompaa, ostan mieluiten suoraan sellaisen kuin haluan. Pari sellaista huonekalua on, joista en kykene koskaan luopumaan, eikä näiden kanssa mikään lastulevyosasto oikein sovi. Nyt ostin puisen, valkoiseksi maalatun työpöydän ja on sekin ihan eri tuntuinen kuin joku puristelevy, painoikin jumalauta niin paljon että kasaaminen kävi urheilusta.

Pienempiä juttuja (tyyliin jakkarat ja pienemmät sisustustavarat) jaksan laittaa. Onhan noita onnistuneitakin nähty, mutta omassa kämpässä häiritsivät esim. halvan näköisen verhot (jotka eivät välttämättä ole rahassa halvat, vaan jonkin määrittelemättömän itseä häiritsevän näköiset, yleensä liian ohutta/haperoa/huonosti laskeutuvaa puuvillaa, väärä kiiltävyyden aste tms.) :hyacinthbucket:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä kyllä jätän jatkossa Ikean huonekalujen pimppaamiset ja keskityn umpipuisiin huonekaluihin.
Turha kommentti sinänsä, mutta kun nuo yllä tuunatut ikeakaapit oli umpipuuta...

Muutama huonekalu tullut kanssa maalattua kun on ollut sinänsä käypä mutta väärän värinen. Mutta ei niitäkään voi mihinkään näkyvälle paikalle pistää, jälki kun on just väärällä tavalla rujo.

Muutama huonekalu tullut kanssa maalattua kun on ollut sinänsä käypä mutta väärän värinen. Mutta ei niitäkään voi mihinkään näkyvälle paikalle pistää, jälki kun on just väärällä tavalla rujo.

Tuo huonekalujen maalaaminen sinällään on aika perkeleen isotöinen homma, mitä ei edes kannata luulla tekevänsä parissa illassa, ellei tilat ja vehkeet ole hyvät homman tekemiseen. Jos osat täytyy ympärimaalata, niin niitä saa olla maalaamassa aina yksi puoli kerrallaan ja antaa taas kuivua sen verran että kestää kääntää. Jos väriä haluaa vaihtaa vaikka tummasta vaaleaan saa varautua siihen että pinnat täytyy maalata 3-4 krt. Tästä kertyy hetkessä 8 eri maalauskertaa ja joka välissä vähintään vuorokausi kuivumisaikaa ja työvälineiden pesut yms.. On tyystin eriasia jos osat saa ripustettua ja ruiskulla maalattua kerralla ympäri.

Nimimerkki: Lastensänky kädenkäänteessä tummansinisestä vaaleanvihreäksi kerrostaloasunnon makkarin nurkassa!

Turha kommentti sinänsä, mutta kun nuo yllä tuunatut ikeakaapit oli umpipuuta...

Kuvalinkit puuta joo, mutta alkup. keskustelu viittasi lastulevyhuonekaluihin, kuten myös oma maalauskohde. Ikeassa suurin osa huonekaluista on lastulevyä. Ellei sitten sitä värivahattua/öljyttyä mäntyä. Lastulevyä ei kannata maalata omien kokemusten perusteella.

Laitetaan tänne, kun tämä nyt enemmän on jo sisustamista kuin rakentamista. Eli siis muutama kuva alakerrasta kun alkaa oleen huonekalut ja verhot ja lamput sun muut paikoillaan:

http://rakennusprojekti.fi/?p=1739

Tuo lattia on kyllä ihan täydellinen. Omaa silmää hivelee erityisesti valkoisen vierellä. Sisustusmaku meillä on sen verran erilainen, että en osaa tuosta sanoa kummempaa. Meen kattomaan lattiaa uudestaan.

Mä kans suosin vähän vanhan säästämistäkin jos ei ole ihan akuuttia tarvetta ostaa aina uutta.
Lahjoituksena saadun kirsikkahirvityslastulevytv-tason maalasin valkoiseksi ja ei ole kyllä pinta reilun vuodenkaan jälkeen kärsinyt yhtään :)
Pohjamaali alle ja kalustemaali päälle. Kovin paljoa en edes hiekkapaperia pinnalle näyttänyt.

Eräästä blogista löysin myös makeesti fiksatun ikean lipaston, miellytti ainakin mun silmää kiiltävä musta väri ja lipaston muoto :)
http://korundi.blogspot.com/2009/12/kuin-uusi.html

Tosi ihana tuo lipasto. Itse tosin olisin laittanut erilaiset vetimet (siis oman mukaan), mutta makeet ne on nuokin!

Mä en kanssa ole oikein innostunut tuunaamaan mitään isompaa, ostan mieluiten suoraan sellaisen kuin haluan. Pari sellaista huonekalua on, joista en kykene koskaan luopumaan, eikä näiden kanssa mikään lastulevyosasto oikein sovi.

Mäkin kyllä ostan jos löytyy. Oma lipastojen (sekä yöpöytien) tuunaus johtui vaan siitä ettei niitä ollut mustina. Ja mustina olevat oli kaikki liian suuria/syviä tai muuten eivät miellyttäneet.

Mutta on sitä vanhaakin kiva joskus tuunata, ja uuttakin. Lipastot ja yöpöydät maalasin ihan omin päin yksinäni (eksä kovasti epäili että naisena epäonnistuisin) mutta HAA! Enpäs epäonnistunutkaan vaan osasin :evil: Kirjahyllyt kun aikanaan fiksuina maalattiin SPRAYMAALILLA (huonekaluille tarkoitetulla tosin) sisätiloissa niin siitä tuli aivan helvetillinen homma. Forkutkin tulehtui kun maalauksen jälkeen yksi yö jynssäsin 8h olkkarin lattiaa puhtaaksi erittäin hienojakoisesta maalisumusta :D

Tuo lattia on kyllä ihan täydellinen. Omaa silmää hivelee erityisesti valkoisen vierellä. Sisustusmaku meillä on sen verran erilainen, että en osaa tuosta sanoa kummempaa. Meen kattomaan lattiaa uudestaan.

Vaimo ei sitten tykänny mun ideasta laittaa kuvia kun tuo on kesken. Eli otin kuvat veke ja laitetaan niitä sitten joskus. Saa itte ottaa kuvansa....

Nyt on kertyny sen verran noita CD/DVD-levyjä, et pitäis keksiä joku säilytysratkaisu niille.. Ehtona et ne olis näkyvillä ja ratkasu ois jotain vähän persoonallisempaa ku perus ikea lack-taso, mutta hinta ei kuitenkaan sais olla tähtitieteellinen.

Nyt on kertyny sen verran noita CD/DVD-levyjä, et pitäis keksiä joku säilytysratkaisu niille.. Ehtona et ne olis näkyvillä ja ratkasu ois jotain vähän persoonallisempaa ku perus ikea lack-taso, mutta hinta ei kuitenkaan sais olla tähtitieteellinen.
Teetät hyllykaupassa hyllyn: http://www.pienihyllykauppa.net/. Ei vissiin maksa edes mahdottomia ja saat mittojen mukaan mieleisen sopivalla viimeistelyllä. Itselle tuo on yksi vaihtoehto.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
http://rakennusprojekti.fi/?p=1772

Siellä ois nyt lähemmäs 30 sisäkuvaa. Sana on vapaa...

Mun makuun hieman kylmä värimaailma, joudun sulattelemaan ruutua tässä kuumailmapuhaltimella :D
Lastenhuone oli aika kiva, etenkin ne värikkäät tuolit! Ilmeisesti seinissä oli muuallakin jotain sävyä, mutta tällä näytöllä näytti kovin vaaleanharmaalta/valkoiselta kaikki. Tuli vähän sellanen kiveä, lunta ja jäätä -fiilis.

Edit. toisella näytöllä katottuna alkoi sävyjä löytymään. Koko lailla harmaaseen päin tais olla kaikki seinät.

Mun makuun hieman kylmä värimaailma, joudun sulattelemaan ruutua tässä kuumailmapuhaltimella :D
Lastenhuone oli aika kiva, etenkin ne värikkäät tuolit! Ilmeisesti seinissä oli muuallakin jotain sävyä, mutta tällä näytöllä näytti kovin vaaleanharmaalta/valkoiselta kaikki. Tuli vähän sellanen kiveä, lunta ja jäätä -fiilis.

Edit. toisella näytöllä katottuna alkoi sävyjä löytymään. Koko lailla harmaaseen päin tais olla kaikki seinät.

Joo, seinissä on aika vähän väriä. Poikien huoneissa on tosiessa vihreä ja toisessa sininen seinä. Meidän makkarissa se "kullanvärinen" tapetti. Muuten harmaata. Ei alettu kikkaileen seinillä kun tuo lattia itsessään on erikoisempi. Ois voinut tulla vähän sekavaa.

Oli siis tietoinen valinta vaaleat katot ja seinät kun lattia on tosi tumma. En tiedä välittyykö tuo lattian tummuus yhtään kuvissa. Tällä kohta 10 vuotta vanhalla digidigillä kun kuvailee, niin ei ehkä kaikki mene oikein. Saunakin näyttää kuin siellä ois täysi valaistus vaikka se on oikeati aika hämyinen. Ei vaan saa tuolla mitään järkevää kuvaa sieltä ilman salamaa. Pitäs varmaan joku jalusta olla ja osata säätää käsin noita asetuksia.

Kommentoin, kun kerran olen laittanut kuvia useammastakin eri asunnosta tänne, joissa olen asunut. Samaa ei voi sanoa kaikista muista ;) Timban talo on sistukseltaan minusta ajan mukainen ja hillitty, mutta vastaavasti melko yllätyksetön ja sellaista mitään isompaa persoonallisuutta siinä ei ole. Toki pitää ottaa huomioon että vikat listat on naputettu paikoillaan vasta hetki sitten ja sistushan on aina kesken. Kommenttini ei kuitenkaan tarkoita että sistustus olisi huono. Selkeästi näkee (ja tietää) että asunto on vähän "asuntomessukunnossa", eli juuri valmistunut. Rakennusjälki on mielestäni siistiä kuvien perusteella.

Yllätyksellisyydellä ja persoonallisuudella tarkoitan sitä, että esim. Hupen talossa oli joitain mielenkiintoisia yksityiskohtia, joita ei joka asunnossa näe. Vaikka en välttämättä samanlaisesta sisustuksesta itse pidä, niin arvostan aina kun yritetään hakea jotain persoonallista juttua asuntoon. Yläkerran suihkukaappi ei mielestäni ole esteettisesti kovin hieno, varsinkin kun se on ikkunan päällä ja tilassa on mansardikatto. En täysin ymmärrä miksi se on siellä. Toisessa suihkutilassa hieman ottaa omaan silmään kun hana on sivulla tuosta suihkuputkesta, eikä symmetrisesti sen alla. Saunassa puolestaan tuo lattialaatta on jotenkin mielestäni liian kliininen ja kylpyhuonemainen. Sama ongelma on mielestäni lähes kaikissa saunoissa nykyään. Itse etsin sopivaa laattaa ties kuinka kauan ja en tiedä onnistuinko yhtään paremmin. Onko saunan paneelit haapaa tai tervaleppää? Puun syyt ovat piilossa ja sävytetyssä puussa se jotenkin korostuu, jopa hieman häiritsevan mattapintaiselta näyttävänä pintana. Tiedän kyllä että kameralla otettu kuva ei vastaa samaa kuin paikan päällä omin silmin nähtynä.

Inskalta hyvää kommenttia. Itse en ole kovin persoonallinen tapaus, eli jos mulla olisi ollut 100% päätösvalta niin olisi vielä 100 x kliinisempää. Mutta joo, ei tässä vielä paljon yksityiskohtia ole, eikä niitä nykysiäkään ole edes kuvattu. Esim. valaisinten kuvat puuttuu vielä täysin. Yritän tässä pikkuhiljaa pistää vähän tarkempaankin noita juttuja.

Hupella tosiaan on persoonallisia ratkaisua. Mun silmään hyviä sellaisia. Itse tykkään sellaisesta tylsästä ja tavanomaisesta, kun ei siis ole sitä silmää sovittaa jotain persoonallista kokonaisuuteen kuten Hupella on.

Ja mitä tulee yläkerran kylppäriin, niin olisin jättänyt tuon kaapin pois. Mutta, mutta. Tämä on puutalo, joten päätettiin sitten että laitetaan kaappi, jotta täällä ei läträillä vedellä pitkin seiniä (meillä on kaksi pientä ja villiä poikaa). Eli ei oteta riskiä että välipohja on laho 10 vuoden päästä. Tuo ei siis ole mikään nätti yksityiskohta tuossa tilassa, vaan enemmänkin järkisyillä tehty kompromissi. No tähän voisi kysyä, että miksi hitossa suihku yläkertaan? En tiedä, varmasti tultaisiin toimeen ilmankin. Laitettiin sen vain tuonne kun ja jos tämä joskus myydään, niin se on varmasti parempi että se siellä on kuin ettei sitä olisi...

Alakerran suihkun kohdalla en nyt tajunnut tuota hanan sivussa oloa, mutta pitää katsoa kun tuonne kohta menee saunaan. :D

No niin tai näin, ajateltiin alusta asti että mennään pääpiirteittäin silleen massassa, eli jos pakosta tai omasta halusta tämä myydään, niin ei ole liian persoonalliset ratkaisut myynnin esteenä. Olen ottanut pari kaljaa, että varmaan toistan itseäni, mutta ei minusta saa mitään mielukuvituksellista ja persoonallista tekemälläkään.

Varsin kivaltahan timballa näyttää. Minusta materiaalivalinnat on varsin onnistuneita, varsinkin lattiasta tykkään. Onko se laminaattia vai parkettia? Samoin keittiö varsin simppelillä tavalla toimivan ajaton. Onko keittiön tasot laminaattia vai kiveä jopa? Alakerran kylppäri ja sauna näyttivat kivoilta tosin saunan värit näyttävät kuvassa jotenkin hassuilta, kamera varmaan vääristää. Ei toi yläkerran suihkukaappikaan pahalta näytä ja varmaan toimiva ratkaisu. Yläkerran pesualtaasta en tykkää kun se on tuollainen perinteisen mallinen ja rikkoo muuten suoralinjaisen kalustuksen. Kaakelivalinnat minusta neutraalilla tavalla onnistuneet ja nimenomaan aika ajattomat.

Värien käyttä tosiaan aika hillittyä asunnossa tosin eipä sitä nyt joka seinää pakko ole maalatakkaan tai tapetoida. Aikuisten makkari oli varsin onnistunut ja pari pikku tavaraa ehkä lisäten oikein toimiva. Muu kalustus ja sen värivalinnat ei ehkä ole täysin mun makuun mutta noistakin saa varmasti oikein toimivat vielä kun lisää lamppuja, tyynyjä ja tauluja ynnä muuta kynttilää/koristekamaa jos niin haluaa. Kyllä tuosta oikein kodikkaan saa varmasti. Paljonko muuten talossa on neliöitä? Jotenkin tuo yläkerran oleskelutila kuten alakerran olkkari näyttävät vähän ahtailta kun kyseessä on kuitenkin omakotitalo. Kuvat voi toki vääristää mutta itse pitäisin aavistuksen avarammasta tilasta olohuoneessa.

Keittiön tasot on kiveä, oli tuossa viimevuoden lopulla kampis että kivitasot sai laminaattitasojen hinnalla. Tiedän, myyntimiesten kikkoja ja jossain tuo kuitenkin maksettiin... Mutta siis ihan graniittia ovat. Lattia on laminaattia, Tarkett Vintage Oak 832.

Ja varmasti jotain sopivia koristekikkareita vaimo vielä matkan varrella keksii hankkia. Ja varmasti meillä jotain onkin. Autotallissa on parikymmentä kikkarelaatikkoa purkamatta. Suurin osa kirpparille, mutta jotain käyttöönkin.

Ja talossa on neliötä 165. Yläkerran aula voisi tietty olla leveämpikin vähän, mutta taas neliömielessä tää on aika avara, vähän rapiat 22 neliötä. Alakerran olohuonetilat taasen ovat varmasti riittävät, tosin toki kaikki voisi aina olla isompiakin siis juuri nuot oleskelutilat. Mutta se ois sitten taas suoraan pois tiloista joita ei voi oikein pienentää. Eli seuraavaksi on tehtävä isompi talo...tai sitten ei.

Jospa tuo kaveri ehtis vähän paremman kameran ja kunnon putkien kanssa kuvaamaan niin ei nuot kuvat ois tuollaisia mitä ovat.

Saunan värit menee totaaliset perseelleen tuolla kameralla. Kun en saa kuvaa onnistuun ilman salamaa ja salama vääristää nuot täysin.

Ihan ok näköinen, aika hillitysti tehty. Tosta suihkutilasta vielä ni oisko ollut parempi jos oisit tehnyt lattialaatan samalla värillä kuin sen tumman seinän? Ois ollut vastaväriä, eli valkoista ja mustaa, nyt kiinnitti huomiota ku oli kolmea eri väriä. Saunassa oli ne sisustuskivet jänniä.

Ihan ok näköinen, aika hillitysti tehty. Tosta suihkutilasta vielä ni oisko ollut parempi jos oisit tehnyt lattialaatan samalla värillä kuin sen tumman seinän? Ois ollut vastaväriä, eli valkoista ja mustaa, nyt kiinnitti huomiota ku oli kolmea eri väriä. Saunassa oli ne sisustuskivet jänniä.

Jos puhuit alakerran pesuhuoneesta, niin lattia ja tuo yksi seinä ovat ruskeita ja muut seinät valkoisia. Tuo seinä tosiaan kuvassa näyttää mustalta. Ei saisi saatana paskalla kameralla ja paskoilla kuvaajilla laittaa mitään "sisustuskuvia" nettiin.

Meillä on yläkerrassa suihku ja ainut kerta kun sitä on käytetty oli kuukauden mittainen alakerran suihku ja saunatilojen remontti, joten ei se tarpeeton ole :)

Back
Ylös Bottom