Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tietty olisi voinut rakentaa hirsistä talon ja aidot parrut kattoon, samoiten hankkia jostain aitoja purkutiiliä joista muurata aidon seinän mutta ei jaksanut nähdä vaivaa. Mutta joo, valmis tuo ei vielä ole, lopputulostakin saa sitten arvostella :)

PS. lattiakaan ei ole aitoa tammilankkua, vaan n. 5mm paksu tammi"viilu" vanerin ja männyn päällä, listat MDF:ää ja ovet pahvikennoa. Harmaa seinä muovipinnoitettua (akrylaatti) kipsijauhoa sekä pahvia ;) Halot ovat aitoja :D

Just saying.. Oon seurannu sun sisustamista toisellakin palstalla ja paikoittain on todella hienon näköistä. Siksi ihmettelen miksi kaikki trendit pitää väkisin ottaa mukaan ja tunkea samaan tilaan. Jos ei ole tiiliseinää niin sitten sitä ei ole. Kattoparrut nyt vielä jotenkin ymmärtää mutta niitäkin käyttäisin vain tiloissa jossa voisi olettaa aitojen parrujen olevan.

En ole koskaan ymmärtänyt väkisin trendien perässä juoksemista. Muovinen koira lattialle, sisustustakka seinälle ja yrtinkasvatuspurkki pöydälle. Miksi? No siksi kun kaikilla muillakin on..

Mut joo jatkakaa. Seinä on hyvän värinen ja ruutu hienosti asennettu.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En ole koskaan ymmärtänyt väkisin trendien perässä juoksemista. Muovinen koira lattialle, sisustustakka seinälle ja yrtinkasvatuspurkki pöydälle. Miksi? No siksi kun kaikilla muillakin on..

Tai sitten vaan sattuu tykkämään niistä sen kummempia trendejä seuraamatta. Itellä on aika erikoinen maku mitä monet ei ymmärrä, en kuitenkaan katso makuni olevan mitenkään sen kummempi tai parempi, kuin jollain joka tykkää trendejä seurata.

Hupen kuvia, kun on seurannut niin mielestäni ne ovat oikein hyvän ja siistin näkösiä, vaikka ei olekkaan sen tyylistä mitä itse laittelisin. Näkee, että pitää tekemästään ja jälkikin on sen mukaista, eli hienoa. Kiva seurata kaikin puolin edistystä :)

Pitäis musta subwoofer saada korkeakiilto valkoiseksi... Mistä vois hankkia sellaista korkeakiilto kalvoa millä tuollaisen laatikon vois päällystää fiksusti?

Omani maalasin jollain huonekalumaalilla ja ihan ok jälkeä tuli. pinnasta tuli todella kiiltävä, mutta parissa kohtaa voi pientä epätasaisuutta havaita.

Tai sitten vaan sattuu tykkämään niistä sen kummempia trendejä seuraamatta. Itellä on aika erikoinen maku mitä monet ei ymmärrä, en kuitenkaan katso makuni olevan mitenkään sen kummempi tai parempi, kuin jollain joka tykkää trendejä seurata.

Hupen kuvia, kun on seurannut niin mielestäni ne ovat oikein hyvän ja siistin näkösiä, vaikka ei olekkaan sen tyylistä mitä itse laittelisin. Näkee, että pitää tekemästään ja jälkikin on sen mukaista, eli hienoa. Kiva seurata kaikin puolin edistystä :)

Nimenomaan.. jos tykkää jostain trendijutusta niin pitääkö se jättää käyttämättä vain siksi että se on trendi? Tärkeämpää lienee se että itse tekee sellaisen mistä tykkää, trendi tai ei.

Nimenomaan.. jos tykkää jostain trendijutusta niin pitääkö se jättää käyttämättä vain siksi että se on trendi? Tärkeämpää lienee se että itse tekee sellaisen mistä tykkää, trendi tai ei.
No, kuten moni onkin varmasti huomannut niin meillä sisustus on harrastus ja meillä mennään OSITTAIN aika paljonkin trendien mukaan. Mikä milloinkin näyttää kivalta, sitä laitetaan. Ei todellakaan ole tarkoitus asua 10v tai edes 5 vuotta samannäköisessä "ajattomassa" kodissa. Tietyt kohdat, kuten takka, keittiö ja esim. parketti on pistetty erittäin hillityiksi ja ajattomiksi, noitahan kun ei montaa kertaa viitsi olla uusimassa.

Tietenkin yhdistellään uutta, vanhaa, ajatonta ja perittyä, niin ei tarvitse sitten koko taloa laittaa uusiksi parin vuoden välein, vain noita trendijuttuja.
Itse olen erinomaisen tyytyväinen nimenomaan tuohon takan viereiseen tiiliseinään sekä monen, Inskankin, "vihaamiin" kattopalkkeihin. Nekin ovat niin massiiviset, että ne pitää oikeastaan nähdä livenä jotta niistä saa oikeanlaisen käsityksen. Ei mua oikeastaan kiinnosta, pitävätkö muut kodistamme, pääasia että itse viihdymme. Olen kuitenkin avoin ottamaan kritiikkiä, kommentteja ja parannusehdotuksia vastaan, niistä suuttumatta.

BTW. Nämä mammuttihirsitalonkin asuntomessuilla näkemäni palkit näyttävät kuvassa typeriltä:

P1020390.jpg

Mutta livenä kivoilta.

Jos itse tykkää, niin se on tärkeintä. Pahinta on jos sisustaa muita miellyttääkseen ja seuraa vain sen takia trendejä. Mutta jos itse tykkää, niin mitä sitten vaikka olisi Ikea-koti tms. "haukkumasana"-lopputulos. Lisäksi valokuvissa tiloista saa harvoin oikeaa käsitystä. Tämän takia on mua ihmetyttää, kun (yleensä naisten kirjoittamissa) blogeissa kaikki sisustuskuvat on reilusti shopattuja. Minkä ihmeen takia, kun ei se tila oikeasti näytä siltä.

Se on totta, että itse en aluksi ymmärtänyt noita Hupen kattopalkkeja, mutta kun nyt tarkemmin mietin tilaa ilman niitä, niin kyllä se parempi on palkkien kanssa. Tuossa tilassa on kuitenkin selkeästi kokonaisuus ja tiedetty mitä haetaan. Lopputulos kuitenkin käsittääkseni miellyttää kovasti tekijää ja mun mielestä on silmissä vikaa, jos sanoo tuota epäonnistuneeksi tilaksi. Se on aivan eri asia, kuin että ei itse vain diggaa samasta tyylistä. Itse ainakin pystyn arvostamaan täysin erilaisia sisustuksia ja tiloja kuin missä itse asun. Itsekkin laitan makuuhuoneeseen ja olohuoneeeen kattoparrut, joten ei mulla mitään niitä vastaan ole :)

e: tuo mammuttihirsitalon kuva näyttää kyllä kamalalta sekamelskalta. Katossa pitäisi mielestäni olla vaakapanelointi ja tuo harmaa Effex-paneli? pois tuolta.

Olisko kellään ehdottaa ratkaisua seuraavaan tilanteeseen:

Ollaan päällystetty yläkertaan menevät portaat tummalla laminaatilla päältä ja edestä. Etukulmassa on harmaa porraslista, mutta taakse pitäisi saada jokin kivannäköinen ja helppo ratkaisu. Nythän tilanne on se, että takaosa on paljas ja laminaatin reuna näkyy melko rumasti. Etureunaa vastaava porraslista ei mielestäni oikein sovi ja listasta askaroiminen on aika vaivalloista kun kyseessä on kierreportaat. Lisäksi täysin samaa laminaattisävyä ei taida saada kun malli on poistunut valikoimasta. Löytyykö esim joitain ohuita, liimattavia muovi-/puulistoja?

Kiitos!

Olisko kellään ehdottaa ratkaisua seuraavaan tilanteeseen:

Ollaan päällystetty yläkertaan menevät portaat tummalla laminaatilla päältä ja edestä. Etukulmassa on harmaa porraslista, mutta taakse pitäisi saada jokin kivannäköinen ja helppo ratkaisu. Nythän tilanne on se, että takaosa on paljas ja laminaatin reuna näkyy melko rumasti. Etureunaa vastaava porraslista ei mielestäni oikein sovi ja listasta askaroiminen on aika vaivalloista kun kyseessä on kierreportaat. Lisäksi täysin samaa laminaattisävyä ei taida saada kun malli on poistunut valikoimasta. Löytyykö esim joitain ohuita, liimattavia muovi-/puulistoja?

Kiitos!
Mua ihmetyttää lähinnä se miksi joku päällystäisi portaat laminaatilla.

Mua ihmetyttää lähinnä se miksi joku päällystäisi portaat laminaatilla.
Kuvittelisin että syy voisi olla portaiden materiaali, jos se on jotain lakattua mäntyä niin onhan se aika rumaa. Itse kyllä miettisin hiomista, petsaamista sopivaan sävyyn ja lakkaamista jos ne vaan puuta ovat eivätkä nykyiseltä viimeistelyltään miellytä.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Menee kyllä rakentamisen puolelle kun keskentekosta on. No eniwei, sain vihdoin ton telkkarin seinään ja hifit upotettua sen alle. Pitää vielä väsätä jotain "tv-tasoa" tuohon silmänlumeeksi jotta saa siistimmin nuo hifit tuohon alle.

IMG_5248.jpg

Keskikajari EI tule jäämään tuohon.

Musta tuo on oikein hieno. Ainut miinus siitä, että vähän "liikaa" siinä mielessä, että tuo tekokiviseinä ja harmaa seinä ei jotenkin ehkä sovi täysin? Vedä seinä valkoiseksi? Makuasioita toki. Muuten todella kivan oloinen projekti. Kattopalkit on hieno yksityiskohta.

Huppe, muistatko mikä harmaa tuossa seinässä on?

Huppe, muistatko mikä harmaa tuossa seinässä on?

Tietenkin muistan:
Tikkurila S486 ja maalina Sadolin Bindoplast 7.
Itse tuuppaisin kuitenkin maaliksi, sinullekin tutun Tikkurila Harmonyn. Huomattavasti parempi maali ja miellyttävämpi pinta täyshimmeänä. Tuli vähän mokattua ja pistettyä Sadolinin himmeää maalia seiniin, ei tuota eroa kyllä kukaan "tavis" huomaa mutta itseäni tuo lievä kiilto pinnassa häiritsee. Tikkurilan Harmony on kuitenkin koko maailman paras maali, piste. Ihan turha väittää kenenkään mitään muuta. Toki täyshimmeissä tuo puhdistettavuus on mitä on...

http://landetalo.blogspot.com/2011/04/maalausta.html

Tosiaan, itse olen huomioinut saman, että sävy ei sovi aivan hyvin yhteen tiiliseinän kanssa mutta en jaksa tuota nyt alkaa maalailemaankaan uudestaan. Livenä kuitenkin hienompi. Näillä mennään, homma on vielä kesken.

Minusta sävymaailma näyttää tosi hyvältä ja varsinkin tuo tiililaatta on hieno. Minkä valmistajan ja minkäsävyinen toi tiililaatta on? Onko se oikeeta tiiltä vai jotain muuta.

Itsekin tunnustudun pienoiseksi perfektionistiksi ja se kyllä omassa projektissa jo valmiiksi harmittaaa. Pienetkin virheet osuu silmään kun niiden olemassaolosta tietää.
Tuossa Hupen "täydellisessä" takka tiililaatta yhdistelmässä pikkuriikkisen häiritsee se että tuosta takan yläpuolelta mihin tiililaatta päättyy on tuo pieni kääntyvä kulmaosa jätetty valkoiseksi. Noitahan tosin ehtii hieroa sitten kun muut paikat valmiit. ;)

Mulla on lipastoina JYSKistä ostetut halpispaskat ja alkuperäinen look oli tämä:
.....
Ratkaisin sitten tilanteen tuunaamalla itse. Omin pikku kätösin kahdella eri hiekkapaperilla hioin pinnan rikki, vedin otepohjamaalit ja päälle Helmi kalustemaalia. Hyvät tuli, ja ovat pysyneet nyt useamman vuoden mielekkäinä :)

Mä kans suosin vähän vanhan säästämistäkin jos ei ole ihan akuuttia tarvetta ostaa aina uutta.
Lahjoituksena saadun kirsikkahirvityslastulevytv-tason maalasin valkoiseksi ja ei ole kyllä pinta reilun vuodenkaan jälkeen kärsinyt yhtään :)
Pohjamaali alle ja kalustemaali päälle. Kovin paljoa en edes hiekkapaperia pinnalle näyttänyt.

Eräästä blogista löysin myös makeesti fiksatun ikean lipaston, miellytti ainakin mun silmää kiiltävä musta väri ja lipaston muoto :)
http://korundi.blogspot.com/2009/12/kuin-uusi.html

Heiltä löytyi myös mustaksi maalattu vanha vaatekaappi makkarista, joka oli myös aika sympaattinen :)
http://i621.photobucket.com/albums/tt297/Korundi/Toukokuu 2010/makuuhuone7.jpg

Mä kyllä jätän jatkossa Ikean huonekalujen pimppaamiset ja keskityn umpipuisiin huonekaluihin. Mukulan Ikeasta ostettuun sänkyyn laitoin vähän lisäväriä ja en kyllä maalaa enää lastulevyä. Muuramen sänkyyn maali tarttui paremmin, mutta sänky oli ottanut kylmässä varastossa ilmeisesti liikaa kosteutta ja haisi ummehtuneelle. Kaatikselle menee sekin lastulevyviritys.

Mä en kanssa enää lastulevy/melamiini paskaa huoli. Vaikka ne jonkun hetken käyttöä kestäisikin, voit olla aika varma että parin muuton siirtelyn ne natisee ja ratkeilee jokaisesta liitoksestaan. Kosteus pilaa ne lopullisesti.

Meillä on yksi ikean lastensänky, joka on umpipuuta. Löydettiin se edellisen asunnon jätekatoksesta, jossa oli sellainen kierrätysnurkka. Maalaamalla siitä tuli uuden veroinen. Ainoa paska homma tossa on se, että se on epästandardin kokoinen ja täsmälleen oikean kokoinen patja pitäis teetättää mittojen mukaan.

Back
Ylös Bottom