Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Inska sanoi:
Raapustelin pohjapiirustuksen omasta projektista ja tuon näköinen kämppä tuosta nyt tulee. Vähän tulee huonekaluja ja muutenkin tulee aika rankat värit asuntoon ja aasialaista vaikutelmaa makuuhuoneeseen ja olohuoneeseen.
:kuvia: heti lisää pilkattavaksi kun saan lattiat laitettua ja roudattua huonekaluja.
Miten meinasit saada vesipisteen jaettua tuohon keskelle tiskarille? Muistathan että tiskikoneella on maksimimatka jonka se jaksaa pumpata vettä. Vai onko siinä viemäri valmiiksi lattiassa keskellä lattiaa? Suosittelen että kokoat sellaisen "kolmion" seuraavista asioista:
jääkaappi (vierelle laskutilaa), tiskiallas, hella. Itse laittaisin hellan tuohon keskelle lattiaa, jos siihen vain on tilaa, et lienee piirtänyt tuota kuvaa oikeissa mittasuhteissa?

Lisäksi on todella huono idea sijoittaa jääkaappi tuonne nurkkaan, avautuvan oven taakse. Hieman myös epäilyttää vaatehuoneen läpi meneminen saunaan/suihkuun ja säilytystilaa ei tunnu olevan riittävästi, kannattaisiko miettiä kaappeja jonnekin?

Huppe sanoi:
Hieman myös epäilyttää vaatehuoneen läpi meneminen saunaan/suihkuun ja säilytystilaa ei tunnu olevan riittävästi, kannattaisiko miettiä kaappeja jonnekin?

Tuota minäkin vähän mietin.. Vieraita jos käy saunomassa, niin onpa kiva,kun joutuvat vaatehuoneen läpi kävelemään. :rolleyes: Ei olis ainakaan ehkä mun juttu..

Jospa tuo on kylppärin eteinen johon jätetään vaatteet => vaatehuone :D

Kiva että saa kommentteja, itte kun suunnittelee niin ei aina tule ajatelleeksi kaikkea.
Kuva on millilleen oikessa mittasuhteissa, huonekaluja myöten. Tosin noi portaat saattaa vielä muuttua :)
Toi talo on aika vanha ja huonekoot hankalankokoisia->liian pieniä. Aika paljon on tullut purettua/siirrettyä seiniä ja viritettyä muita pieniä muutoksia jolla tosta saisi toimivan. Paljon joutuu tekemään kompromisseja.
Mulla on kaikki lattiat revitty auki ja vedin putket ja viemäröinnin uusiksi. Keittiön alta menee viemäröinti joten saan tuon astianpesukoneen poiston näppärästi sinne, ja vastaavasti käyttöveden.
Mietin sitäkin että laittaisin lieden muualle, mutta tossa paikassa saan helposti liesituulettimen poiston vedettyä hormiin.
Jääkaapin paikkaa voisi kyllä vaihtaa oven kanssa, olen vähän kahden vaiheilla sen kanssa.

Tuosta 'vaatehuoneesta' tulee varmaan enemmänkin ns. pukeutumistila.
Vähän hämäävää sanoa varmaan vaatehuone, eli ovet noihin kaappeihin kuitenkin tulee :D Laatat lattiaan, naulakot ja istuimia. Ikkunan paikalle tulee myöhemmin ovi, josta pääsee ulos terassille/kuistille.
Mulle noi kaapit riittää nyt aluksi kun muutan tuohon yksin mutta yläkertaan on alustavasti suunniteltu yksi iso tila. Sinne tulee sitten lisää myös säilytystilaa. Toiseen päätyyn taloa kuuntelutila/kotiteatteri ja toiseen päätyyn makuuhuone. Silloin alakerran alkovista/makuuhuoneesta tulee 'kirjasto'/lukutila.

Inska sanoi:
Kiva että saa kommentteja, itte kun suunnittelee niin ei aina tule ajatelleeksi kaikkea.
Kuva on millilleen oikessa mittasuhteissa, huonekaluja myöten. Tosin noi portaat saattaa vielä muuttua :)
Toi talo on aika vanha ja huonekoot hankalankokoisia->liian pieniä. Aika paljon on tullut purettua/siirrettyä seiniä ja viritettyä muita pieniä muutoksia jolla tosta saisi toimivan. Paljon joutuu tekemään kompromisseja.
Mulla on kaikki lattiat revitty auki ja vedin putket ja viemäröinnin uusiksi. Keittiön alta menee viemäröinti joten saan tuon astianpesukoneen poiston näppärästi sinne, ja vastaavasti käyttöveden.
Mietin sitäkin että laittaisin lieden muualle, mutta tossa paikassa saan helposti liesituulettimen poiston vedettyä hormiin.
Jääkaapin paikkaa voisi kyllä vaihtaa oven kanssa, olen vähän kahden vaiheilla sen kanssa.

Tuosta 'vaatehuoneesta' tulee varmaan enemmänkin ns. pukeutumistila.
Vähän hämäävää sanoa varmaan vaatehuone, eli ovet noihin kaappeihin kuitenkin tulee :D Laatat lattiaan, naulakot ja istuimia. Ikkunan paikalle tulee myöhemmin ovi, josta pääsee ulos terassille/kuistille.
Mulle noi kaapit riittää nyt aluksi kun muutan tuohon yksin mutta yläkertaan on alustavasti suunniteltu yksi iso tila. Sinne tulee sitten lisää myös säilytystilaa. Toiseen päätyyn taloa kuuntelutila/kotiteatteri ja toiseen päätyyn makuuhuone. Silloin alakerran alkovista/makuuhuoneesta tulee 'kirjasto'/lukutila.

Näyttää aika hazardilta kyllä tuo suunnitelma, noh ihan miten vaan, kiitos selvennyksistä. Oletko ajatellut mihin suuntaan tuon APK:n luukun avautuvan, muistathan että tuossa on se ongelma että luukku on noin 80cm "korkea" ja vaatii sen tilan tuohon avautumiseen, jos piirros on mittakaavassa niin menee aika täpärälle ja joka tapauksessa osuu yhteen kun kaappia avataan roskiksen kohdalta tai uunin luukkua, riippuen mihin suuntaan tuo APK on.

Nuo kalusteiden keskelle huonetta sijoittamiset vaativat kyllä yleensä REILUSTI tilaa jotta tuosta tilasta saadaan käytettävä, taitaa mennä pujotteluksi tuossa keittiössä ruoan laitto ja tiskaus. Tiskarin olisi myös hyvä sijaita lähellä kaappia jonne laittelet kuivat astiat ja jos astioita on useissa kaapeissa niin muista että sijoitat ne siten ettei tarvitse pomppia avonaisen lattialla olevan luukun yli viemään astioita :rolleyes:

Itse sijoittaisin pesukoneen "vaatehuoneeseesi" ja lämminvesivaraajan vaikkapa lauteiden alle saunaan, näin saisit ylimääräistä tilaa.

Ja se LASKUTILA jääkaapin viereen...

Hyviä pointtejä kyllä.
Tosta keittiöstä voi tulla aikamoinen viritys, tai sitten se toimii. Käytössä sen sitten näkee.
APK aukeaa tiskipöytään päin, lieden ja tiskipöydän väliin jää n. 80 cm. Sen verran että luukku mahtuu auki.
Toiselle puolella aputasoa tulee astiakappi ulosvedettävillä tasoilla ja aukeamissuunta keittiön pöytään päin.
Pinnaksi aputasoon liimapuulevy kuten muihinkin tasoihin.
Kaapit tietenkin itse tehtyä kuten kaikki muukin kämpässä, ikkunoita myöten ;)

WC-tilassa on lattiakaivo ja vesieristys, sen takia pesukone sinne. Vaate/pukeutmitilaan se on liian 'syvä'.
Suihutilan ja pukeutumistilan välissä on korkea lasitiiliseinä joten sekin pitää ottaa huomioon.
Saunassa on nostetty levylattia kun taas eteisen lattia on tuettu harkkojen päälle, lisäksi kunna käyttövesiputki tulee sopivasti eteiseen.
Noiden päälle tulee kaappeja mm. pyykkikorit ja siivouskaappi.
Aika hyvin noi laitteet saa integroitua tonne.

Kuten sanoin niin aikamoisia kompromisseja joutuu tekemään ja ottamaan ihme asioita huomioon. Talosta tulee siis varsinainen
insinöörin taidonnäyte :D
Olisi helpompi ja nopeampi tehdä uutta kun tehdä vanhasta parempaa.

Mitä tuo laskutaso tarkoittaa jääkaapin yhteydessä :nolo:

Uncle Sam sanoi:
Sitä, että jääkaapin vieressä pitää olla pöytätaso johon laskea tavaroita.

Niinpä tietenkin :nolo:
Pitäänee siis vaihtaa jääkaapin ja oven paikkaa vielä kun se on mahdollista.

Inska sanoi:
Niinpä tietenkin :nolo:
Pitäänee siis vaihtaa jääkaapin ja oven paikkaa vielä kun se on mahdollista.
Nimimerkillä kokemusta on. On suht vittumainen ottaa vaikkapa juustopaketti, voipaketti, makkarapaketti ja maitopurkki ja ehkäpä vielä ehrmann-purkki kaikki pieniin kätösiin kun tahtoo välipalaa. Toki ne voi kuljetella tarjottimellakin tai yksi kerrallaan jonnekin jos näin tahtoo tehdä :D

Hienoja kämppiä. Ei kyllä yhtään lievitä mun asuntokuumetta :D Onko kellään kokemusta sisustussuunnittelijan palkkaamisesta? Siis muilla kuin Toronton miehellä, kun taitaa olla hieman eri hintataso siellä :) En oikein luota itseeni noissa sisustushommissa, vaikka jotain visioita onkin. Mitä siis maksavat sisustussuunnittelijan palvelut? Vähän kyllä tuntuu siltä, että voi olla aika kallista lystiä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä tein 3D Studio Maxilla 3D-mallin mun uudesta kämpästä ja kun saan energiaa, rupean kokeilemaan siellä erilaisia huonekaluasetelmia. Tosin joutunen tekemään huonekalutkin itse legopalikoista, kun harvemmin noita malleja jaetaan netissä ilmaiseksi.
attachment.php

Liitteet

• asunto.webp
    asunto.webp
    27,7 KB · Katsottu: 2 726
Mixu sanoi:
Mä tein 3D Studio Maxilla 3D-mallin mun uudesta kämpästä ja kun saan energiaa, rupean kokeilemaan siellä erilaisia huonekaluasetelmia. Tosin joutunen tekemään huonekalutkin itse legopalikoista, kun harvemmin noita malleja jaetaan netissä ilmaiseksi.

Mäkin olen niin laiska että piirtelen aina Autocadilla pohjan sekä huonekalut ja rupean sitten asettelemaan niitä. Varsinkin jos on ollut ostamassa uusia huonekaluja niin helposti saa aseteltua niitä ja muutettua paikkoja.
Etäisyydet ja mittasuhteet näkee samantien. Eikä tartte todeta uuden sohvan ostettuaan että se ei mahdu kämppään tms.
Joku tuollainen kunnon 3D ohjelma voisi olla parempia mutta ei taidot riitä kun cadiin.

Toihan on kätevää, näkee heti myös sen taittuuko se sohva ollenkaan ovesta sisään. Muutamaan otteeseen epäillyt että sohva on rakennettu paikanpäällä.

Yritän paraikaa suunnitella kylppäriremonttia. Kylppäri on 150 x 200 cm koppi

Liitteet

• kylppäri.webp
    kylppäri.webp
    25,2 KB · Katsottu: 875
Mixu sanoi:
Yritän paraikaa suunnitella kylppäriremonttia. Kylppäri on 150 x 200 cm koppi

Siis onko peräseinä 150cm vai sivuseinä? Tuossa kuvassa on mittasuhteet pielessä, kun pohja on neliön muotoinen.

Entä ovi; onko keskellä avointa seinää vai oikeassa reunassa?

Stu sanoi:
Siis onko peräseinä 150cm vai sivuseinä? Tuossa kuvassa on mittasuhteet pielessä, kun pohja on neliön muotoinen.

Entä ovi; onko keskellä avointa seinää vai oikeassa reunassa?

peräseinä on 2m ja sivuseinä 1,5.

Ohjelman "kamera" vääristää kuva-alan niin, että jos käyttäisi "aitoja" mittoja näin pienessä tilassa, niin se vääristyisi vielä enemmän. Ovi alkaa kuvassa pesukoneen reunasta ja päättyy n. 40 cm ennen oikeaa seinää.

Ei tässä tosiaan pohjapiirrustustarkkuudella mennä, lähinnä haluan nähdä, miten värit sopii ja muuten.

Mixu sanoi:
peräseinä on 2m ja sivuseinä 1,5.

Ohjelman "kamera" vääristää kuva-alan niin, että jos käyttäisi "aitoja" mittoja näin pienessä tilassa, niin se vääristyisi vielä enemmän. Ovi alkaa kuvassa pesukoneen reunasta ja päättyy n. 40 cm ennen oikeaa seinää.
Jos kalusteita on mahdollista siirtää ja vessa on pieni niin kulmaan asennettuna vessasta saa tilavamman kuten meillä on.
IMG_2254.jpg

Etsin tällä hetkellä kuvan kaltaista sohvapöytää. Olisiko jolla kulla tietoa, myykö mikään taho vstaavaa? Askot, iskut, sotkat käyty läpi.

Liitteet

• sohvapöytä.webp
    sohvapöytä.webp
    7,7 KB · Katsottu: 430
Mixu sanoi:
Etsin tällä hetkellä kuvan kaltaista sohvapöytää. Olisiko jolla kulla tietoa, myykö mikään taho vstaavaa? Askot, iskut, sotkat käyty läpi.
Hmm.. Viime aikoina on tullut koluttua kaikki mahdolliset huonekaluliikkeet läpi, mutta täysin tuon tyylistä pöytää en ole kyllä missään nähnyt. Lasipöytiä löytyy kyllä joka liikkeestä, mutta tuollaisella "jalkaratkaisulla" ei varmaan kovin helppo löytää. Saako kysyä, miksi juuri tuollainen? Voi olla, että joudut vielä itse rakentamaan. ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom