Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MerZi sanoi:
Eli niinkun lupailin aiemmin, otin muutaman kuvan uudesta asunnosta nyt kun tavaratkin ovat suunnilleen löytäneet oikeille paikoilleen.

Mistä noi CD-telineet on homattu?

Muutenkin ihan kiva asunto, toi metallinsävyisyys huonekaluissa puhuttelee. Kuul.

Anonymity sanoi:
Eiche: Onko teidän kodista ollut joskus kuvia/juttua jossain sisustuslehdessä tai -ohjelmassa? Jotenkin asunto näyttää niin kovin tutulta.

Eipä ole ollut... Tuo oli toki kovin mukava kommentti.. :)

Sumu sanoi:
Mistä noi CD-telineet on homattu?

Muutenkin ihan kiva asunto, toi metallinsävyisyys huonekaluissa puhuttelee. Kuul.

Tarkoitat tv-tason molemmilla puolilla olevia torneja? Ne on dvd-kaappeja ja (häpeäkseni? myönnän) että ne on anttilasta. :nolo:

Itse tykkään metallinsävyisistä jutuista kunhan niitä ei ole liikaa, seuraksi sitten puuta ja sopivia tekstiilejä ettei mene liian "laitosmaiseksi".

Vaikkei huonekalut olekaan välttämättä mitään huippukalliita ja -laadukkaita, on rahaa palanut sisustukseen melko paljon. Ostin oikeastaan kaikki uutta nyt kesän aikana.

Edit: Tätä kämppää oli mukava laittaa kun on niin hyväkuntoinen, 2v vanha asunto. Edellisessä oli kaikki pinnat todella huonossa kunnossa ja nyt nautin kun ei tarvitse joka tapetin repeämän päälle viritellä tauluja.. :lol2:

Mielenkiintoinen thredi. Jostain syysta ei sattunut silmaan ennen, tai ehka sen takia etta se ei ollut minulle ajankohtainen. Myin juuri kamppani ja voiton maksimoimiseksi palkkasin sisustussunnittelijan joka laittoi kampan kivan nakoiseksi. Ja kamppa meni tosiaan huippuhinnalla kaupaksi. Tassa siis pari kuvaa.. ja meilla ei ihan aina ole sitten nain siistia, heh ;)

http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=13754690&selected=
http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=13754692
http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=13754693
http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=13754694
http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=13754695
http://www.villagephotos.com/viewpubimage.asp?id_=13754691

MerZi sanoi:
Eli niinkun lupailin aiemmin, otin muutaman kuvan uudesta asunnosta nyt kun tavaratkin ovat suunnilleen löytäneet oikeille paikoilleen.

Hyvältähän tuo näyttää. Tuo metallinsävyisyys ja punaisuus ei ihan ole mun juttu (makuasia), koska olen enemmän puuihmisiä ja tykkään sinisestä, ja tähän meidän kämppään ei oikein sopisi tuo metallinsävyisyys..Ehkä johonkin toiseen asuntoon sit.. Mut tosi hyvin natsaa kyllä yhteen sulla nuo värit sun muut.

MerZi sanoi:
Hyllyt tv-tason päällä on vähän sopimattomat its tason kanssa, mutta pakko oli laittaa samanlaiset kuin entisillä asukkailla oli siinä ollut...

Mitä pienistä. Voihan siihen joskus hommata vaikka jotkut metallinsävyiset hyllyt. Teilläkään ei näyta olevan kirjahyllyä. Itse kun olen miettinyt, että sellainen pitäisi hankkia, mut sit jos se ei mahdukaan seuraavaan asuntoon, niin voiha itku. Ja kun tuo entinen pitka taso pitäis sit kuitenkin sijoittaa johonkin (inhoan koko tasoa, kun se ei ole edes puunvärinen vaan valkoinen :curs: ). Mut onpahan ainakin avarampaa, kun ei ole korkeaa kirjahyllyä.

Kuinkas iso tuo teidän asunto nyt olikaan? Meillä kun on 60 neliöö, niin jotenkin vaikuttais tämä meidän isommalta. Jotenkin muistelen, et se teidän asunto oli kyl suunnilleen samankokoinen.. Mut ihan erilaiset nää kämpät on kylla jo pohjapiirrustuksiltaan, et sekin saattaa paljon vaikuttaa.

edit: ää ja öö ongelma poistettu. Onneksi koneen sammuttaminen auttoi. :rolleyes:

edit2: Näyttäis olevan olkkarin pöydällä samanlainen tuikkuviritelmä, kun meillä. Mä vaan olen täyttänyt koristekivillä ja- hiekalla, kun on noita tuikkulaseja kertynyt niin paljon..

denniszeims sanoi:
Mielenkiintoinen thredi. Jostain syysta ei sattunut silmaan ennen, tai ehka sen takia etta se ei ollut minulle ajankohtainen. Myin juuri kamppani ja voiton maksimoimiseksi palkkasin sisustussunnittelijan joka laittoi kampan kivan nakoiseksi. Ja kamppa meni tosiaan huippuhinnalla kaupaksi. Tassa siis pari kuvaa.. ja meilla ei ihan aina ole sitten nain siistia, heh ;)

Makee kämppä, tosi valoisen näköinen. Missäpäin mualimaa toi teijän kämppä on sijainnut?

Noniin, jos joku muistaa kun aloitin threadin niin tuli sitten hommattua uusi asunto ja kaikki vinkit ovat tervetulleita, kiitos etukäteen. Asunto on TÄYSIN remontoitavassa kunnossa ja juuri sellainen sen pitikin olla, koska saamme remontoitua siitä juuri sellaisen kuin tahdomme. Kirves, sorkkarauta ja leka on työvälineet ensimmäiset pari viikkoa.

Liitteenä kuva huoneista ja pohjakuva linkitettynä, tilaa on noin 95m2. Rivitalo yhdessä tasossa.

Tein noin 30 min sitten todella hyvät kaupat. Ostin kodin ykkösestä pari kirkkaan punaista muovista baarijakkaraa Plussakortilla 59e/kpl.
http://www.comptrade.ch/onlinebilder/barchair-red-anim.gif

pta1173a10.jpg

Liitteet

• keittio.webp
    keittio.webp
    30,5 KB · Katsottu: 626
  • kylppari.webp
    kylppari.webp
    25 KB · Katsottu: 593
  • makkari.webp
    makkari.webp
    18,9 KB · Katsottu: 501
  • olkkari.webp
    olkkari.webp
    22,8 KB · Katsottu: 560
  • makkari2.webp
    makkari2.webp
    19,8 KB · Katsottu: 539
denniszeims sanoi:

On kyllä mieletön kämppä.. Aivan mahtavan ihana ja ja ja... :rock: Eleonoora kun kysyi niin tuo meidän asunto on 55,5 neliötä. Joskaan nuo varsinaiset käyttötilat menettää neliöitä kun sauna, pesutilat ja erillinen wc ovat melko suuria. Ja onko parvekekin noissa neliöissä? Se nimittäin on tosi iso enkä tee sillä juuri mitään.. Kunhan ehdin niin laitan senkin kuntoon, hankin jotkut kivat parvekekalusteet ym.

Kehut:

Mä diggasin ihan homona siitä, että Merzin kämpässä on käytetty ganjanlehtiprinttiä makkarissa sekä verhoissa että päiväpeitossa! (Läppä, läppä). Itse diggaan enemmän "maalaisestetiikasta", mutta tämä oli kyllä hyvin systemaattisella silmällä duunattu funkkiskämppä. Etenkin toi olkkarin nurkkaus on todella kutsuva ja "neliapilakuosiset" tyynyt pehmentää todella kivasti mustan ja punaisen lievää raskautta. Heppataulu on kaunis. Keittiö on mielestäni myöskin hyvin viehättävä. On nerokas idea rikkoa punaiset tabletit noilla pannunalusilla, tai mitä sitten ovatkaan. Valtava plussa viherkasveista. Tämä sisustus rakastaa suurehkoja, tummanvihreästä miinuksen alaspäin olevia, vahamaisen lehden omaavia kasveja.

Kritiikki:

Olkkarin muissa tyynyissä on mielestäni melkoista kuosien sekamelskaa. Seepraraitainen tyyny vetää katsetta puoleensa, ja tekee todella pahaa hallaa nurkkauksen muulle tyylitajuisuudelle. En ole ihan varma, onko siellä vielä leopardikuosinen tyyny sohvan reunassa pilkottamassa? Mielestäni kuosien kanssa pitää olla TODELLA varovainen. Tämä tietenkin vain minun mielipiteeni, siitä ei tarvitse piitata.

Makkarin "söpöstelytaululla" on varmasti tunnearvoa, mutta tossa se on liian keskeisellä paikalla kokoonsa ja estettiikkaansa nähden. Pistäisin siihen batiikkikankaan/modernin ryijyn (huom: modernin) tai jonkun ison, ohutkehyksisen abstraktin taulun, tai vaikka suuren mustavalkojulisteen kehyksissä. TV-taso on mielestäni silmittömän ruma. Nuo sivuissa olevat ahtaat hyllyt eivät minulle edusta minkäänlaista esteettistä tai käytännöllistä järkeä. Miksi annoit periksi? Oliko herra maksajana?

19-vuotiaiden sarjassa: ysi puoli.
30-vuotiaiden sarjassa: seiska puoli.
Potentiaalisten sisustusgurujen sarjassa: kymppi plus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rinkku sanoi:
Kehut:
Mä diggasin ihan homona siitä, että Merzin kämpässä on käytetty ganjanlehtiprinttiä makkarissa sekä verhoissa että päiväpeitossa! (Läppä, läppä). --- Heppataulu on kaunis. Keittiö on mielestäni myöskin hyvin viehättävä. On nerokas idea rikkoa punaiset tabletit noilla pannunalusilla, tai mitä sitten ovatkaan. Valtava plussa viherkasveista.

Kuten sanoin, makuuhuoneen tekstiilit menee uusintaan KUNHAN TALOUS ANTAA PERIKSI. Mies ei osallistu näihin hommiin joten välillä pitää tarkastaa tiliä että jää rahaa myös ruokaan, salikorttiin ja shoppailuun.. ;) Hepparekvisiittaa minulta löytyy melko paljon koska olen niitä harrastanut... Kerääntynyt kaikenlaista. Taulusta tykkään itsekin kovasti. Viherkasveista tykkään ja niitä minulla on varmaan parisenkymmentä, osan jouduin työntämään parvekeelle, muuten asunto näyttää kasvihuoneelta...

Rinkku sanoi:
Olkkarin muissa tyynyissä on mielestäni melkoista kuosien sekamelskaa. Seepraraitainen tyyny vetää katsetta puoleensa, ja tekee todella pahaa hallaa nurkkauksen muulle tyylitajuisuudelle. En ole ihan varma, onko siellä vielä leopardikuosinen tyyny sohvan reunassa pilkottamassa?

Tyynyjä kuten semmoista muutakin rompetta on noissa kuvissa jotka ei todellakaan ole jäämässä noille paikoilleen. Otin kuvat viikko-pari sitten ja tuolloin kaikki oli vielä enemmän tai vähemmän levallaan. En muista, näkyykö yhdessä kuvassa peräti ruskea pahvilaatikko eteisessä... :lol2:

Rinkku sanoi:
Makkarin "söpöstelytaululla" on varmasti tunnearvoa, mutta tossa se on liian keskeisellä paikalla kokoonsa ja estettiikkaansa nähden. --- TV-taso on mielestäni silmittömän ruma. Nuo sivuissa olevat ahtaat hyllyt eivät minulle edusta minkäänlaista esteettistä tai käytännöllistä järkeä. Miksi annoit periksi? Oliko herra maksajana?

Makkarin taulu on tökätty muuttolaatikosta tasan siihen ainoaan reikään mikä huoneen seinässä oli.. Ei tuo taulu todellakaan sovi mihinkään koko asunnossa mutta olkoon siinä kunnes keksin sen jonnekin arkistoida. Tv-tasosta ei saa minua enää muistuttaa. :curs: Minä sen olen maksanut, niin kuin kaiken muunkin, enkä todellakaan ymmärrä miksi annoin miehen pitää päänsä valinnan suhteen. Asiaan kai vaikutti se, että hän väitti (lue=narrasi) ettei minulle mieleinen taso kestä meidän tv:tä ja jos sellainen hankitaan niin sitten täytyy hankkia myös litteä tv ym. ym... Josko sen saisin jonnekin kaupiteltua niin tilalle hankkisin jonkun matalan ja yksinkertaisen, puisen tason.

Uncle Sam sanoi:
Makee kämppä, tosi valoisen näköinen. Missäpäin mualimaa toi teijän kämppä on sijainnut?

Torontossa. Seuraava kamppa on sitten seuraava projekti, ja en tykkaa nykyisen omistajan tyylista ollenkaan joten hommaa riittaa...

MerZi sanoi:
Eleonoora kun kysyi niin tuo meidän asunto on 55,5 neliötä. Joskaan nuo varsinaiset käyttötilat menettää neliöitä kun sauna, pesutilat ja erillinen wc ovat melko suuria. Ja onko parvekekin noissa neliöissä? Se nimittäin on tosi iso enkä tee sillä juuri mitään.. Kunhan ehdin niin laitan senkin kuntoon, hankin jotkut kivat parvekekalusteet ym.

Eleonoora kiittää ja tiedosta ja nyt tyytyväinen. :worship:
Meillä on kans isot pesutilat (liian isot, koska on jotain kaappeja ja tasoja ja "vauvanhoitopöytää") ja vessa on siinä samassa. Et kyl meille tänne vauva mahtuis, kun on jo vaipanvaihtotasotkin kylppärissä. :D Mä olen aina ajatellut, et parveke ei kuulu noihin neliöihin, mut nyt aloin epäröidä. Joku viisaampi voi kertoa vastauksen. :D Mä en varmaan kans tekis mtn parvekkeella.. Nyt on iso (siis rivarin takapihaksi iso) takapiha, joka on hyvin käytössä. Ollaan väsätty tuohon terassi, missä on grillit ja puutarhakalusteet. Kesäillat menee hyvin tuossa takapihalla. :kippis1: Myös mattoteline on löytänyt paikkansa takapihalla..

Mä olen ainakin ollut siinä uskossa että parveke ei kuulu neliöihin.. Tosin ei ole fakta tietoa..

jp-84 sanoi:
Mä olen ainakin ollut siinä uskossa että parveke ei kuulu neliöihin.. Tosin ei ole fakta tietoa..

Joo kyllä tuo tuntuisi luonnolliselta.

MerZi sanoi:
Kuten sanoin, makuuhuoneen tekstiilit menee uusintaan ...

Asiaan kai vaikutti se, että hän väitti (lue=narrasi) ettei minulle mieleinen taso kestä meidän tv:tä ja jos sellainen hankitaan niin sitten täytyy hankkia myös litteä tv ym. ym... Josko sen saisin jonnekin kaupiteltua niin tilalle hankkisin jonkun matalan ja yksinkertaisen, puisen tason.

Ei se makkarin kuosi ollut musta huono. Hekottelin vaan sitä, kun sain siitä etäisen ganja-assosiaation. Meillä on jo toinen versio meneillään Ikean simppelistä, puisesta ja leveästä TV-tasosta. Se on todella kätevä, koska siihen on saanut myös pleikan ja sterkat nätisti mahtumaan hyllyille. Plus joko molemmille puolille snadimmat tai sitten toiselle puolelle joku isompi viherkasvi. Miten sen nyt sitten haluaa sijoittaa. Niin ja TV on 32:n laajakulma, joka painaa 70 kiloa. On kestänyt.

Viherkasveja täällä on ihan homona. Ei tosin ganjaa, en mä jaksa enää säätää. Ihan pikkupojasta olen rakastanut viherkasveja. Se johtuu varmaan siitä, että lapsuudenkodissa oli kovasti kasveja. Mutsi hoiti niitä hirveän hyvin, ja niistä kai tulee mulle turvallinen olo, silleen kun lapsena. Isää ei ollut, niin ehkä siinä on symbolisesti joku freudilainen juttu. En mä tiedä. Olkkarin nurkkiin se oli duunannut metrin halkaisijaltaan olevat amppelit, mihin mahtu neljä-viisi ruukkua molempiin. Niitä ihailin jonain kymmenvuotiaana.

Stokkan viherosastolta me on löydetty staileimmat ruukut. Mä olen maksanut ne. Maku meillä menee vaimon kanssa näissä ihan yksiin, mikä tekee homman aika helpoksi. Kaikkea löytyy, mutta mun ehdoton suosikki on yläosastaan neliönmallinen muotoilu lievästi pullistuvilla sivuilla ja neliskanttisella alusella. Tässä on just vieressä yksi, mikä teilläkin näyttäisi hyvältä. Mulla on tosta nimestä ihan bläkaut, kaivan sen jostain. Tommosta paksua vihreää vartta pukkaa useita ja lehdet on tollasia suuren laakerilehden näkösiä. Kasvaa hirveän nopeasti. Toinen, mihin olen ollut ihan hirveän tyytyväinen, on perinteinen kiinanruusu. Todella helppohoitoinen ja elinvoimainen kasvi, kunhan muistaa kastella. Voi leikata miten huvittaa. Tekee vähän kukkia, mutta sitäkin upeampia (ja tietenkin tummanpunaisia). Fiikus on myöskin hieno ja kestävä. Mitäs teiltä löytyy? Suosittele jotain.

Anonymity sanoi:
Eiche: Onko teidän kodista ollut joskus kuvia/juttua jossain sisustuslehdessä tai -ohjelmassa? Jotenkin asunto näyttää niin kovin tutulta.

Viime tai edellistalvena oli tila-ohjelmassa.

Rinkulle kirjoittelin äsken metrin mittaisen vastineen viherkasvipostiin ja kone/netti löi taas itsensä jumiin! Taidan siirtyä vituttaa-osastolle purkamaan tuntojani tästä yhä useammin toistuvasta ongelmasta. :curs: Kirjoitan sen kasvipostin uusiks joskus.

Nyt kaikessa lyhykäisyydessään MerZin kasvit:

-Clivia. Todella vanha, tutulta saatu kasvi joka liiasta hoidosta johtuen kasvanut suureksi pehkoksi sen sijaan, että kukkisi. Usein clivia kasvaa orkideamaisena, mutta tämä on sen sijaan valtava pehko.. Nyt yritän pitää sitä vähemmällä huomiolla ja niukalla kastelulla, johan pitäisi alkaa kukkimaan.

-Lohikäärmepuu. Tämän hankin viime keväänä. Olen haaveillut suureksi kasvavasta puumaisesta kasvista, tämä voi kasvaa suureksikin jos onnistun sen oikein hoitamaan.

-Peikonlehti. Tämä nahjus on irrotettu äitini suuresta peikonlehdestä ja hyvinhän tuo on lähtenyt kasvamaan. Tästäkin voi ajan kanssa tulla iso.
http://www.pirilankukkatalo.fi/tuote.asp?id=653

-Tunnistamaton puu, joka on kuin Jukkapalmun ja traakkipuun sekoitus.. En tiedä mikä se on, mutta kasvikirjaa tutkimalla yritän sitä selvittää.

-Viirivehkan ostin keväällä ja tämä on mielestäni oikein kaunis kasvi. Valkeat nätit kukat ja kukkinutkin melkein koko ajan minulla ollessa. Sopivassa valossa kuulemma kukkiikin paljon, mutta varjoisammassa ajaa vain viherkasvin virkaa.
http://www.pirilankukkatalo.fi/tuote.asp?id=572

-Monia tunnistamattomia pikkukasveja joita olen saanut ja tullut ostettua sillä perusteella että näyttää mukavalle. :) Parvekkeella on amppelissa rönsyliljoja joista en hirveämmin välitä mutta ainakin ne kasvaa ja kestää hengissä vaikka muuta yrittäisi.. :lol2: Entisessä asunnossa olivat kyllä ihan sisätiloissa mutta tänne en ole vielä ehtinyt koukkuja kattoon ruuvata.

Noita tv-tason päällä hyllyllä olevia onnenbambuja tykkään pitää maljakossa, ne on mielestäni ihan kivannäköisiä. Hyllyllä on myös yksi näistä omituisista kasveista jonka juuria sain joskus äidiltä...

Mitähän unohtui.. No päivitellään kun keretään. :) Laitoin noiden parin selostuksen perään linkin mutta muista ei oikein tähän hätään löytynyt. Vois tietty ottaa omista kasveista kuvat kunhsn ehtii, joku vois vaikka tunnistaa noita minkä lajiketta en tiedä.

MerZi sanoi:
Noita tv-tason päällä hyllyllä olevia onnenbambuja tykkään pitää maljakossa, ne on mielestäni ihan kivannäköisiä.

Huomasinkin kuvia katsellessa nuo bambut. Pisti tietty silmään, kun meillä on yksi samanlainen. On vaan kasvanut aivan hurjaa vauhtia enkä enää kohta tiedä, että mihin sen sijoitan. Tai kestääkö ylipäätään enää pystyssä kohta.
Tuo jukkapalmu minkä mainitsit on mun ehdoton suosikki. Sellainen nakottaa meidän olkkarin lattialla ja ainakin vielä olen saanut elossa pysymään. Muitakin viherkasveja löytyy, mut mä olen lopulta aika huono niitä hoitamaan. Unohdan esim. kastella ne.. :nolo: Mut onnex tuo avo osaa hoitaa sen homman mua paremmin. :D :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom