Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hyrrellä ihan kiva kämppä opiskelijaboxiksi. Jos lähtisi jotain vaihtamaan, niin tosiaan tuo olohuoneen matto ja sit se kirjahylly kans. Kirjahylly voisi olla samaa värimaailmaa keittiön ruokailuryhmän kanssa. ja sit mä laittaisin olkkariin ja makkariin jotain väriä vaikkapa tekstiilien muodossa.

Tai ainakin ne ovat huomattavasti paremman näköisiä, jos ne kehystää ja laittaa lasin alle kuin se, että ne ovat pelkän levyn päälle pingotettuja.

Tuo kangaspinta pehmentää ja vähentää hyvin kaikumista, vaikka oliskin jo vähän "last season" juttua, eli tauluilla muutakin funktiota, kun vain ulkonäkö. Samasta syystä meillä telkkarihuoneessa kangassohva ja pitempi nukkainen matto, vaikken mikään kangassohvan ystävä yleensä olekaan.

Mistä muuten saisi noita puuraameja, jos itse tekisi taulut jostain kivasta kankaasta? Ikeasta saa 50x50cm, mutta entäs muualta? Olis siistii tehdä suurehko taulukokonaisuus vaikka makkarin seinälle monesta eri kokosista ja muotoisista tauluista.

Tuo kangaspinta pehmentää ja vähentää hyvin kaikumista, vaikka oliskin jo vähän "last season" juttua, eli tauluilla muutakin funktiota, kun vain ulkonäkö. Samasta syystä meillä telkkarihuoneessa kangassohva ja pitempi nukkainen matto, vaikken mikään kangassohvan ystävä yleensä olekaan.

Niin no, varmaan. Ihan ok, jos haluaa sellaisia pitää :)

Mulla itselläni ei ole yhtään kangastaulua, vaan ihan tavallisia eikä kämpässä mun mielestä ole kaikumisongelmaa.

Mulla olisi nyt yksi sellainen n. 20cmx20cm mitoiltaan oleva kuva jonka haluaisin kehystää todella kauniisti. Eli leveät kehykset ja lisäksi se sapluuna vai mikäsenyoli. Mistä päin kannattaisi lähteä kyselemään ja mahdollisimman halvalla? Ikeasta en osta. Pk-seudulta. Onko netissä jotain kauppoja missä voisi esim syöttää noita mittoja ja se laskisi niiden pohjalta kehykset? Allpostersissa on, mutta siellä pitäisi ostaa ne julisteet myös.

Nostetaan tämä takasin ylöspäin jos joku osaisi neuvoa pikaisesti, kiitos.

Mulla itselläni ei ole yhtään kangastaulua, vaan ihan tavallisia eikä kämpässä mun mielestä ole kaikumisongelmaa.
Mutta sinä et ymmärrä akustiikasta mitään tai olet vaikkukorvainen ;) Matto vaihtuu tosiaan meilläkin pitkänukkaiseen, otin tuon nyt eteisestä ihan akustointimielessä "lainaksi".
Tosiaan akustiikkalevyjä on tarkoitus pistää tauluiksi ja oikeastaan ainoa vaihtoehto niiden päällystämiseen on kangas. Mikäs sen muodikkaampaa kuin jo 50-60 vuotta muodissa ollut kangas?

Mistä muuten saisi noita puuraameja, jos itse tekisi taulut jostain kivasta kankaasta? Ikeasta saa 50x50cm, mutta entäs muualta? Olis siistii tehdä suurehko taulukokonaisuus vaikka makkarin seinälle monesta eri kokosista ja muotoisista tauluista.
Noita kiilakehyksiä joista olen jo monesti maininnut saa esim: www.tempera.fi Oisko femman pintaan 4kpl.

Vilmis: Turkoosia meidän asuntoon ei tule, ainoa sininen mitä näkyy on toivottavasti taivas ikkunasta aurinkoisena päivänä. :)

Mulla olisi nyt yksi sellainen n. 20cmx20cm mitoiltaan oleva kuva jonka haluaisin kehystää todella kauniisti. Eli leveät kehykset ja lisäksi se sapluuna vai mikäsenyoli. Mistä päin kannattaisi lähteä kyselemään ja mahdollisimman halvalla? Ikeasta en osta. Pk-seudulta. Onko netissä jotain kauppoja missä voisi esim syöttää noita mittoja ja se laskisi niiden pohjalta kehykset? Allpostersissa on, mutta siellä pitäisi ostaa ne julisteet myös.
www.sevenart.fi Nyt kehystykset tarjouksessa -15%

:D No ei kai sinun asunnossa kaiu oli seinässä sitten normitauluja tai kangasversioita, jos siellä ei kerran alunperinkään ole mitään kaikumisongelmaa.

En ole ite aiemmissa asunnoissa tuohon häiritsevään kaikumisilmiöön törmännyt, joten ei ole tarvinut mitään akustiikka-asioita sen kummemmin miettiä.

Jos huonekorkeutta alkaa olemaan keskimääräistä enemmän ja lisäksi seinä- sekä lattiapinnat kiveä/laattaa, niin avot, jo kaikuu. Toki tuonne vois viritellä jotain akustolevyjä kattoon, mutta ei nekään oikein innosta, vaikka niitäkin saa nykyisin toki jos minkä värisiä ja näköisiä.

Huppe, ootko ollut tyytyväinen noihin genelecin pönttöihin musiikinkuuntelu ja/tai leffakäytössä? Onko pelkästään nuo kaksi vai subbari tukena (vai koko kotiteatteri)?

Mutta sinä et ymmärrä akustiikasta mitään tai olet vaikkukorvainen ;)

Nämä saattavat pitää hyvinkin paikkansa, molemmat.

:D No ei kai sinun asunnossa kaiu oli seinässä sitten normitauluja tai kangasversioita, jos siellä ei kerran alunperinkään ole mitään kaikumisongelmaa.

Jos huonekorkeutta alkaa olemaan keskimääräistä enemmän ja lisäksi seinä- sekä lattiapinnat kiveä/laattaa, niin avot, jo kaikuu. Toki tuonne vois viritellä jotain akustolevyjä kattoon, mutta ei nekään oikein innosta, vaikka niitäkin saa nykyisin toki jos minkä värisiä ja näköisiä.

Eräässä aiemmassa asunnossani vanhassa talossa oli huonekorkeus melkein neljä metriä ja seinät olivat kiveä. En tiedä mitä mieltä joku muu oli, mutta itseäni ei ainakaan häirinnyt minäänlainen kaikuminen. Minulla oli seinillä ihan normaalit taulut. Mutta kuten sanoin, jokainen tyylillään ja vielä sit niiden tarpeidensa mukaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eräässä aiemmassa asunnossa vahassa talossa oli huonekorkeus melkein neljä metriä ja seinät olivat kiveä. En tiedä mitä mieltä joku muu oli, mutta itseäni ei ainakaan häirinnyt minäänlainen kaikuminen. Minulla oli seinillä ihan normaalit taulut. Mutta kuten sanoin, jokainen tyylillään ja vielä sit niiden tarpeidensa mukaan :)
Oot onnekas, jos kaikuminen ei häiritse, eikä ärsytä. Itestäni jo kohtalaisen pienikin puheen, telkkarin, lasten kiljahtelujen kaikuminen tekee ärtyneen, enkä pysty kunnolla keskittymään esim. lukemiseen, tai toisen kanssa keskusteluun, jos ympärillä on hälyä. Joskus oonkin sanonut, että saan päivätyössä ilmeisesti sen verran paljon melusaastetta, että kotona toleranssi on nolla.

Mikäs on jengin mielestä liikaa taulujen määrässä? Tuntuu, että seinät jäävät liian tyhjiksi kun tällä hetkellä on pitkällä seinällä kaksi taulua ja toisella seinällä vain yksi maski. Yksiö siis kyseessä. Laitan kuvia illemmalla kun saan kämpän siivottua.

Mikäs on jengin mielestä liikaa taulujen määrässä? Tuntuu, että seinät jäävät liian tyhjiksi kun tällä hetkellä on pitkällä seinällä kaksi taulua ja toisella seinällä vain yksi maski. Yksiö siis kyseessä. Laitan kuvia illemmalla kun saan kämpän siivottua.

Tauluja on liikaa jos seinää katsoessa tulee sekava fiilis. Eli seinä on rauhaton.
Taulujahan voi olla vaikka kuinka paljon jos ne kokonaisuudessaan näyttää hyvältä.
Taitolaji mutta oma silmä ratkaisee mun mielestä.

Meillä on kotona ollut sattuneesta syystä seinät melko täynnä tauluja. Ryhmittelemällä eri kokoisia tauluja yhteen voi isonkin pinta-alan täyttää tauluilla, ehkä tosin vain 1-2 seinää/ huone. Vaatii hyvää silmää ja toisiinsa sopivia tauluja.

En tiiä kuuluisko tähän threadiin, mutta kysympä silti.

Haluaisin saada makuuhuoneessa telkkarin näkymään, mutta sielä ei ole minkäänlaista antennipistoketta. Onko mitään helpompaa vaihtoehtoa, kun vetää piuha olohuoneesta seinän läpi makuuhuoneeseen?

Tässä jotain keskustelua aiheesta. Ja kun kysyit kämpän neliöitä niin niitä on 84.

Anonymity sanoi:
Hyrrellä ihan kiva kämppä opiskelijaboxiksi. Jos lähtisi jotain vaihtamaan, niin tosiaan tuo olohuoneen matto ja sit se kirjahylly kans. Kirjahylly voisi olla samaa värimaailmaa keittiön ruokailuryhmän kanssa. ja sit mä laittaisin olkkariin ja makkariin jotain väriä vaikkapa tekstiilien muodossa.

Kirjahylly on tosiaan tuotu vanhasta kämpästä, jonne se sopi kuin nakutettu, ei tähän kämppään varta vasten ostettu. Tummasta kirjahyllystä en tiedä, kun ajatellut nyt pitää olohuoneen vaaleampana ja keittiöpuolen tummempana, kun keittiön lähelle olisin jotain tummaa lipastoa katsomassa (tai sitä avotakkaa..) ja sitten alkaisi kaikki olemaan tummaa puuta. Uuden telkun oston yhteydessä pitää heivata kirjahylly kuitenkin pois, nykyiseen kun ei mahdu edes 40-tuumainen. Nyt kun rupesi miettimään, niin jonkinlainen musta taso siihen varmaan vain tulisi, ei kokonaista kirjahyllyä, telkkarit kun ovat aika pitkälti kaikki mustia ja kaiutintelineet ovat mustat.. siinä samassa yhteydessä sitten katsoisi maton niin saisi jotakuinkin järkevän kokonaisuuden aikaan.

^

Taso vois olla ihan ok ja kuitenkin joku vähän tummempi vois olla hyvä. Itse en edes pidä kirjahyllyistä. Tai no sellaiset kirjahyllyt ovat jees, joissa on pelkkiä kirjoja. Ei matkamuistoja jne.

Jep, samaa mieltä. Sisustuksessa minimalismi toimii parhaiten. Kaikki pieni krääsä helvettiin. Se vaan kerää pölyä ja tuo helposti sekavan vaikutelman!
Ja nyt katsomaan Innoa!

Nonni, vähän hämyinen kuva mutta tällainen tästä nyt sitten tuli. Uusi valaisin vielä pitää jossain vaiheessa hommata kun löytää vähän erikoisemman.

Liitteet

• IMG_0366.webp
    IMG_0366.webp
    27,9 KB · Katsottu: 666
Vähän hämyinen :D

Kun sisustatte, niin sisustakaa myös kaikki johdot piiloon. Näkee liikaa siistejä kämppiä joissa johdot lojuu pitkin lattioita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom