Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vähän hämyinen :D

Kun sisustatte, niin sisustakaa myös kaikki johdot piiloon. Näkee liikaa siistejä kämppiä joissa johdot lojuu pitkin lattioita.

Ei tuo johtosäkkyrä nyt itseänikään hirveästi miellytä mutta tää koko kämppä on tällainen väliaikaisratkaisu. Pitää sitten seuraavassa kämpässä laittaa kaikki johdot listojen taakse niin ei ole tiellä pyörimässä.

edit: tuollainen hämyinen fiilis on jotenkin juuri sitä mitä mä hainkin. niukka valaistus on itselleni ainakin aika rentouttava. Jos valoa on liikaa niin siinä on sellainen toimistofiilis koko ajan.

Niin totta.. hyvin valaistussa huoneessa viihtyy paremmin. Epäsuoralla valolla valaistu huone on kyllä ehkä viihtyisin. Siis valaistu esim. noilla uplight jutuilla:
uplight01_sm.jpg

Tosin kannattaa kyllä olla sitten tarpeeksi valotehoa reservissä syksyn pimeitä aamuja varten...

edit. tuota tyyliähän tuolla olikin lamput kun tarkemmin katsoo..

Tässä vielä valojen kanssa niin näkeekin jotain. Tuo mattokin menee vaihtoon mutta sekin sitten vasta seuraavassa kämpässä.

Liitteet

• IMG_0376.webp
    IMG_0376.webp
    56,8 KB · Katsottu: 772
Niin totta.. hyvin valaistussa huoneessa viihtyy paremmin. Epäsuoralla valolla valaistu huone on kyllä ehkä viihtyisin. Siis valaistu esim. noilla uplight jutuilla:
uplight01_sm.jpg

Tosin kannattaa kyllä olla sitten tarpeeksi valotehoa reservissä syksyn pimeitä aamuja varten...

edit. tuota tyyliähän tuolla olikin lamput kun tarkemmin katsoo..

Toi on tosi magee... Noita vois itselle hommailla kyllä :hyvä:

Onko täällä ketään vanhan elektroniikan arvon tunnustavaa porukkaa?

Olen hiljattain huomannut tuntevani uskomattoman voimakasta vetovoimaa vanhoihin stereolaitteisiin. Pakko hankkia jotain tuollaista koristelemaan asuntoa jossain vaiheessa. Nykyisellään mm. stereovahvistimet ovat pääosin sennäköisiä, että ne pitää mielummin piilossa.

Vanhassa laitteistossa on ainakin itselleni melkoisesti enemmän hekumaa:

180808Tand1.JPG

Muutin hetki sitten hieman edellistä pienempään asuntoon ja vanhat lattiakaiuttimet saa nyt vaihtua pienempiin hylly/jalustakaiuttimiin. Rupesin hakemaan tyylikkäitä mustia/tummia käytettyjä kaiuttimia n. 200e budjetilla. Silloin törmäsin mm. sivustoon http://www.classicaudio.fi, jossa on himskatin hienoja käytettyjä tavaroita kaupan. Pitäisi käydä ihan liikkeessä asti kurkkimassa, josko siellä olisi jotain, mikä ei sivuille asti ole kerennyt. Harmi ettei ole nyt vahvistimelle tarvetta, muuten kävisin hakemassa tuolta välittömästi.

Olen yrittänyt katsella myös huuto.netistä, mutta vielä ei ole osunut mitään kohdalle. http://www.classicaudio.fi/muukaiuttimetBO211207.html Tuollaiset löytyivät em. sivustolta, mutta olivat jo menneet kaupaksi. Vanhoja kaiuttimia on mielestäni sinänsä melko turvallista ostaa, koska teknologia ei ole juurikaan viime vuosikymmeninä kehittynyt, eivätkä nuo yleensä "mene miksikään", ellei aivan hulluna revittele. Lisäksi saa merkkivehkeitä kohtuuhintaan.

Paikallisesta kierrätyskeskuksestakin olen katsellut, mutta niissä tuppaa kunto olemaan usein hieman huonolaatuista.

Pistäkääs linkkejä muihin käytetyn/vanhan elektroniikan kauppapaikkoihin. Ja jos jollain on siistejä hyllykaiuttimia kaupan, pistäkää viestiä.

Ainakin ihan uskomattomat hinnat laitettu noihin vanhoihin laitteisiin. Onhan se totta että "They don't build them like they used to" mutta silti hieman katselemalla ympärilleen säästää vähintään 90% hinnasta.

Vanhoja kaiuttimia on mielestäni sinänsä melko turvallista ostaa, koska teknologia ei ole juurikaan viime vuosikymmeninä kehittynyt, eivätkä nuo yleensä "mene miksikään", ellei aivan hulluna revittele. Lisäksi saa merkkivehkeitä kohtuuhintaan.
Ripustukset voivat haurastua (kannattaa kokeilla ihan sormella ettei murene käsiin). Uusissa kaikattimissa alkaa olla bassontoistot jo ihan eri tasolla kun äänitteiden parantuessa on myös siihen pitänyt kiinnittää enemmän huomiota. Eli ihan halvimmat vanhat pöntöt eivät välttämättä ole hyvät, mutta vanhat hifikaiuttimet voivat olla ääneltään aivan huiput verrattuna nykyisiin. Hyviä merkkejä ja malleja on paljon.

Samoin vanhemmissa vahvistimissa on helmiä välissä kun ensisijaisena suunnittelukriteerinä on ollut äänenlaatu eikä hyötysuhde.

Tietääkö joku, millä nimellä kutsutaan niitä läpinäkyvästä muovista tehtyjä juttuja, joissa liikkuu sinistä nestettä sisällä edestakaisin?

Esim tän iltaisessa Housessa oli se sellainen..

Kiitos tosi paljon kaikista vinkeistä.

ei toimi linkki.

Edit. ei mulle. Etin itekkin just tota tässä samalla. Joo, ei oo laavalamppu. Siinä ei oo lamppua sisällä. Enemmän kun öö... sellainen keinu.

Toimiipas

edit: Nyt Purtsi omatoimisuutta, googlaa laavalamppu ja tsekkaa, onko se se;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
laavalamppu.jpg
Tuollainenko?

Tietääkö joku, millä nimellä kutsutaan niitä läpinäkyvästä muovista tehtyjä juttuja, joissa liikkuu sinistä nestettä sisällä edestakaisin?

Esim tän iltaisessa Housessa oli se sellainen..

Kiitos tosi paljon kaikista vinkeistä.
Toi on aikalailla samanlainen fiasko kuin se sun korotettu sänkysi. Idea saattaa äkkiä tuntuu jostakusta hyvältä, siihen se jääkin.
Unohda. Jos tahdot koitella ja oppia (taas) kantapään kautta niin www.europehouse.fi ehkä löytyy, tai sitten pk-seudulta Day-myymälöistä tai www.pulju.net

PS. Eikä se todellakaan mikään laavalamppu ollut, siellä oli sinistä nestettä joka heilui.

Toi on aikalailla samanlainen fiasko kuin se sun korotettu sänkysi.

PS. Eikä se todellakaan mikään laavalamppu ollut, siellä oli sinistä nestettä joka heilui.

Tikulla silmään, joka vanhoja muistelee... :D Noita oon nähny jo vuosia aina noissa jenkkiohjelmissa, ois aika makee toimistolla. Ja joo, ei tod ollu laavalamppu. Per...e kun en edes keksi sille nimeä..

Pitäis tulla ens viikolla toinen kuva Allpostersista, vois vaikka hetkeksi paiskata tähän topiciin kuvan tuosta seinästä. Jengi kuitenki tunnnistaa heti niin ei voi kauaa pitää esillä :lol2:

Tikulla silmään, joka vanhoja muistelee... :D Noita oon nähny jo vuosia aina noissa jenkkiohjelmissa, ois aika makee toimistolla. Ja joo, ei tod ollu laavalamppu. Per...e kun en edes keksi sille nimeä..
Laavalamppukin olisi tyylikäs tuohon pakkasnestettä edestakaisin lutraavaan putkeloon.:D

Onko joku maalannut lakatut portaat? Tekis mieli maalata poiset perusportaat valkoiseksi / musta (tumman ruskea vaihtoehto myös).

Hieman olen jutellut ihmisten kanssa operaatiosta ja sanoivat, että on todella suuritöinen ja neuvoivat jättämään homman ammattimiehille. Mielummin kyllä teen kyllä itse, mutta joskus on vaan järkevämpää käyttää esim. maalaripalveluita. Saahan niistä sen 60% alennuksen kun kuitin kanssa tekee...

Onko joku maalannut lakatut portaat? Tekis mieli maalata poiset perusportaat valkoiseksi / musta (tumman ruskea vaihtoehto myös).

Hieman olen jutellut ihmisten kanssa operaatiosta ja sanoivat, että on todella suuritöinen ja neuvoivat jättämään homman ammattimiehille. Mielummin kyllä teen kyllä itse, mutta joskus on vaan järkevämpää käyttää esim. maalaripalveluita. Saahan niistä sen 60% alennuksen kun kuitin kanssa tekee...
Innossa tai TILAssa joskus maalasivat valkoiseksi, ei tuo loppujen lopuksi mikään järkyttävä homma tainnut olla. Nettisivuilta löytynee tietoa. Tärkeintä tuossa kai on selvittää lakan tyyppi ennen maalin valintaa ettei ala kuplimaan.

Habitaressa joku vuosi sitten tykästyin kovasti. Vaatii tosiaan suuren tilan jos aikoo sisälle pistää. Noi perus fatboyt eivät oikein iske, tuo outdoor on jees. Iso terassi jonne parit päivänvarjot ja tommosia säkkejä olis magee myös.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom