Sushin ystäviä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan käynyt vielä testaamassa tota Kampin Fuji Villagea? Kuulostaa ainakin nimen perusteella aika paskalta.. :D Siellä näyttäs kuitenkin olevan sushibuffet! Vissiin ainoa laatuaan Suomessa. Kiinnostaisi kyllä.

Kävelen tosta lähes joka päivä ohitte salille ja joka kerta mietin että pitää käydä. Vielä en ole saanut aikaiseksi. Kerrankin saisi lohinigirejä sielunsa kyllyydestä ja saisi jättää ne silakkahärpäkkeet sivuun. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävelen tosta lähes joka päivä ohitte salille ja joka kerta mietin että pitää käydä. Vielä en ole saanut aikaiseksi. Kerrankin saisi lohinigirejä sielunsa kyllyydestä ja saisi jättää ne silakkahärpäkkeet sivuun. :D

Kävin testaamassa ja paikka oli pettymys.

Pöytää ei ollut vielä tullessa pyyhitty ja lisäksi saimme likaiset(niissä oli muutamat soijassa uitetut riisinjyvät) bambumatot lautasenalusiksi. Posliiniset soijakipot olivat loppu, joten jouduimme käyttämään muovisia täysin tasapohjaisia pyöreitä astioita.

Susheja oli liukuhihnalla tarpeeksi, mutta kala ei ollut lähimainkaan tuoretta(osa tonnikalasta halkeili syiden mukaisesti ja muutenkin osa kalasta maistui hieman seisoneelle.) Sushiriisi oli todella vaihtelevan laatuista, joissain paloissa ihan kunnollista, ja joissain taas ihan maustamattoman jääkaapissa seisoneen puuroriisin makuista. Kokit ilmeisesti tekivät kerralla isomman määrän susheja, joten tunnin syöpöttelyn aikana emme ehtineet syödä kuin noin viittä erilaista. Monilla lautasilla oli esim. yksi nigirisushi ja pala kurkkua tai appelsiinilohko. Olisin enemmän arvostanut oikeaa tyyliä, jossa lautasella on aina joko kaksi nigriä tai neljä makia. Pari kertaa osui ruotokin suuhun ja henkilökunnasta puolet eivät osanneet puhua suomea ollenkaan.

Aika tarkkaa? Ehkä, mutta kun menee ravintolaan, niin mielestäni makuelämyksen pitäisi olla jotain mitä ei itse saa aikaan, ettei pointtina olisi vaan se, että joku toinen laittaa ruoan puolestasi. Ravintola oli muuten kiinalaisten pitämä, joten ei toisaalta yllättänyt, ettei siellä osata tehdä sushia.

Mie olen ihan hurahtanut sushiin.. Ekaa kertaa maistoin, kun kävin toissa kesänä kaverin luona Pietarissa. Ja oli ihan älyttömän hyvää! Lappeenrannassa ei valitettavasti oo mitään sushipaikkoja, mutta kaverin kanssa tehään sit välillä ite. Ja aina, kun menee käymään Helsingissä, ni ei mennäkään opiskelukavereiden kanssa kahville vaan sushille :)

Testasin ton Sellon Masabin, ihan positiivinen kuva jäi. Eka kerta kun söin sushia, joten en osaa verrata susheja enkä sushipaikkoja keskenään, mutta tuoreen oloista oli. Eikä hintakaan ollut paha. Henkilökunta mukavaa, paikkahan on tosin nimenomaan take-away- tyylinen. Jengiä oli jonoksi asti. Ehdottomasti menen uudelleenkin.

Testasin ton Sellon Masabin, ihan positiivinen kuva jäi. Eka kerta kun söin sushia, joten en osaa verrata susheja enkä sushipaikkoja keskenään, mutta tuoreen oloista oli. Eikä hintakaan ollut paha. Henkilökunta mukavaa, paikkahan on tosin nimenomaan take-away- tyylinen. Jengiä oli jonoksi asti. Ehdottomasti menen uudelleenkin.

Aijuu, pitääkin testaa se tällä viikolla. Tais olla avajaistarjouksena kaikki sushit 50%? Millasta settiä siellä oli?

Aijuu, pitääkin testaa se tällä viikolla. Tais olla avajaistarjouksena kaikki sushit 50%? Millasta settiä siellä oli?

Itse kanssa eilen bongasin ko. paikan kun ihmettelin mihin metri x metri koppiin ihmiset jonottaa :D
Ohi mennen näyttää hyvältä, mutta tungoksesta en hintoja nähnyt.

Snowbe: otin sen ainoan sillä hetkellä olevan lounasboksi, jossa oli lohinigiri, katkaravunpyrstönigiri, 2 california rullaa ja pari kurkkumakia. Ei ollut valittamista.

Eilen tuli testattua tuo Sellon Masabi Sushi.
13 palaa (sis. kaikkia vaihtoehtoja) maksoi tasarahan 10e,- eli hinta ei ollut omasta mielestä kova. Huom -50% avajais tarjous

Ekaa kertaa sushia maistoin ja odotukset oli kovat... ei ollut kuitenkaan ihan omaan makuun. Tonnikala kuitenki oli ehdoton ykkönen !

Joo mä testasin kanssa. Paloja joku lähemmäs 50 ja hitnaa tais olla 31€. En ois niistä kyllä 62€ maksanut :) Valikoima oli illalla aika vähissä, mutta väkeä oli jonoksi asti. Monenlaisia makeja oli, mutta nigireitä saimme vaan ravunpyrstöllä(6kpl) ja lohi(2kpl). Luulisi, että liike olisi maanantain ja tiistain jälkeen varannut enemmän raaka-aineita.

Harmi ku tonnikala oli loppu :(

Sushi on minun lempiruokani. Kaikki Helsingin sushipaikat on koluttu läpi useaan kertaan ainakun rahaa on löytynyt... Oma lempparini Helsingissä on Koto joka sijaitsee Helsingin Saksalaisen koulun lähettyvillä kampissa.

Silloin kun vielä asuin Keski-euroopassa, perheellä oli tapana mennä lempipaikkaani aina todistusten jakojen yms. jälkeen.

Sushissa maistuu erityisesti se raaan kalan ja riisin yhdistelmä. Makirullatkin maistuvat. Onhan sitä sashimia tullut myös maistettua pariin kertaan.

Pidän yleisesti japanilaisen keittiön ruuasta. Harmi ettei suomessa ole vielä teppanjaki paikkaa. Siinä ravintolan asiakkaat kerääntyvät erikoisvalmisteiselle pöydälle jonka keskellä on valtava metallilevy jonka päällä kokki laittaa jättimäisellä miekalla ruokaa...

Sushi on minun lempiruokani. Kaikki Helsingin sushipaikat on koluttu läpi useaan kertaan ainakun rahaa on löytynyt...
Haluisitko suositella jotain kohtuu edullista paikkaa :dance:?

Rakastan myös sushia, mutta toistaiseksi en ole Suomesta löytänyt mestaa jossa hinta-laatusuhdanne olisi edes jotenkin kondiksessa. En voisi ikinä kuvitella ees astuvani Yumeen tai Raku ya:n, sillä hinnat on niin pöyristyttävät että saan slaagin pelkkää menun katsomista. Kyllä monista paikoista potenttiaalia löytyy, mutta sitten aaaaaina löytyy joku hyvä syy miksen astu uudelleen sisälle.

Yleisiä miinuksia mestoissa:
- hinta/laatusuhde kusee mm. määrällisesti.
- epämääräiset rullat: joissain paikoissa biittejä on vähen kovilla hinnoilla, mutta ovat jättikokoisia (Kampin Ichiban)
- ...toisissa taas jää samasta rullamäärästä nälkä (Daruma)
- kalan tuoreus (entinen Eaz)
- tamagoyakia ei olla tehty itse (esim. Kauppahalli käyttää importtina tulevaa munakasta ja Töölö Gymin naapurimestassa taas jotain ihme pannaria)
- riisi aivan mautonta, rullat ei pysy kasassa (paikka Töölögymin vieressä)
- vihreästä teestä ja misokeitosta joutuu maksamaan erikseen
- menussa olevista muista ns. snägäriruokalajeista (es. joku perus ramen) vedetään kohtuuttomia hintoja

...Hmm, Töölön pikkusessa sushibaarissa oli kai asiat suht okei, samoin aikatalon Ichibanissa ja Kämpin Zen Sushissa. En silti lähtisi ehkä mihinkään noista lounaalle. Darumassa oli potenttiaalia, mutta lounaalla myytiin joistain nigireistä 'eioo':ta. Seuraavaksi ehkä tsekkailisin Tokyo55 ja mahd. Kabukin tai Koton. Fuji Villagesta en ole kuullut mitään hyvää ja ainoa kiinnostava mesta, se Len's, on hölmöillä aukiolo-ajoilla. Ts. paras pyöritellä rullat itse tai mennä Tukholmassa tai Tallinnassa (esim. Silk-niminen mesta, parasta sushia jota olen saanut sitten Japanin) herkuttelemaan.

Sushin(kaan) kohdalla halvalla ei oikein koskaan saa hyvää. IMHO, parhaaseen hinta/laatu -suhteeseen pääsee kun tekee sushinsa itse.
No ehkä joku kohtuu hintainenkin käy...mut itse en ainakaan ala väsään :D.

Koitin tässä etsiä reseptiä miten porukka on lohensa sushiin laittanut, muttei osunut silmään. Eli ostin lohta nimellä gourmet merilohen seläke, aika pientä ja mun silmään just sopivaa nigiripalan päälle. Jotenkin tuntuu että noi sushipaikat esivalmistaa noita jotenkin. Joku puhu joskus höyryttämisestä? En tiä yhtään pitääkö paikkansa mutta onko kukaan täällä tehnyt tolle lohelle mitään? Pitäskö laittaa karkeeseen suolaan ja kelmuun eli graavata pikkasen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom